Ulovlig konverteringsterapi

Svar
Queenie

Re: Ulovlig konverteringsterapi

Legg inn av Queenie »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 8:54 pm
Malacay skrev: søn jun 18, 2023 8:16 pm Nei. Jeg sliter mest med at folk med en religiøs overbetydning skal helberede folk som ikke er syke.
Jeg sliter med at i et «fritt» land skal ikke voksne folk få gjøre hva de selv vil med sin egen person.



Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
Hva tenker du om små barn som flasker opp på ekstrem religiøsitet og som vokser opp i sære sekter osv? Tror du ikke at mange av dem har behov for psykologbistand senere i livet?

Synes det går an å ha fokus på alt det negative man utsetter uskyldige barn og unge for.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Queenie skrev: søn jun 18, 2023 10:39 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 8:54 pm

Jeg sliter med at i et «fritt» land skal ikke voksne folk få gjøre hva de selv vil med sin egen person.



Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
Hva tenker du om små barn som flasker opp på ekstrem religiøsitet og som vokser opp i sære sekter osv? Tror du ikke at mange av dem har behov for psykologbistand senere i livet?

Synes det går an å ha fokus på alt det negative man utsetter uskyldige barn og unge for.


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 8:54 pm
Malacay skrev: søn jun 18, 2023 8:16 pm Nei. Jeg sliter mest med at folk med en religiøs overbetydning skal helberede folk som ikke er syke.
Jeg sliter med at i et «fritt» land skal ikke voksne folk få gjøre hva de selv vil med sin egen person.
Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
I et fritt land kan jeg som voksen velge akkurat det jeg vil, om jeg trenger psykiatrisk hjelp etterpå er det mitt problem. Det er masse situasjoner man ikke skal sette seg inn i, uten at Den Gode Staten med den lesbiske aktivist statsråden skal komme på fortelle nordmenn hva som er best for dem selv.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Men man har tydeligvis ikke lov til å være begge deler på en gang, for et av de ufravikelige kravene til å få behandling av transteamet (monopolet) på Rikshospitalet er at man er homofil i forhold til sitt biologiske kjønn.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm
Queenie skrev: søn jun 18, 2023 10:39 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm




Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
Hva tenker du om små barn som flasker opp på ekstrem religiøsitet og som vokser opp i sære sekter osv? Tror du ikke at mange av dem har behov for psykologbistand senere i livet?

Synes det går an å ha fokus på alt det negative man utsetter uskyldige barn og unge for.

Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Har jeg sagt noe annet? Jeg synes folk skal få være den de er, uansett. Men å prakke teori og overbevisninger på andre er en styggedom, det er nåtidens vekkelsespredikanter og de kommer (dessverre) i alle former og fasonger

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Dapre skrev: søn jun 18, 2023 7:39 pm Disse sjarlataner "kurerer" alt fra treg avføring til skiveprolaps - med myndighetenes stille velsignelse.
Dette er som å påstå at alle som fyllekjører og IKKE blir tatt, gjør det med myndighetenes stille velsignelse...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Guttorm123 skrev: søn jun 18, 2023 8:43 pm
SIimWhitman skrev: søn jun 18, 2023 7:24 pm Og loven vil selvsagt ikke gjelde for tilfeller som går andre veien, altså når noen hjelper noen å innse at de er homofil eller trans.
Homoterapi? Skadelig og ulovlig.

Heteroterapi? Frigjørende og gøy!

https://subjekt.no/2022/11/23/homoterap ... de-og-goy/
Sitat fra lenken du la ut:
"«NAST (Det nasjonale statsadvokatembedet) er særlig kritisk til straffebudet og dets anvendelsesområde innad i den enkelte familie. Spesielt kjernefamiliens adgang til å diskutere fundamentale familieforhold. (…) Å straffesanksjonere samtaler/diskusjoner mellom foreldre og barn om for eksempel kjønnsskifte, forskjellige behandlinger i den forbindelse med bivirkninger eller kanskje irreversible medisinske operative inngrep, er å gå meget langt.»

Man kan se for seg for eksempel overivrige lærere og andre som vet at foreldre til NN har et ikke-ønsket syn på diverse.
Man kan da se for seg at de næmest presser lille NN for å vite om det er sagt noe hjemme om dette, og da også eventuelt hva.

Høres det sci-fi ut?
Eller som en film en fredagskveld - en slags versjon av filmen "equilibrium" som kom for over 20 år siden?
Eller...?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

KansjeD skrev: man jun 19, 2023 11:53 am
Dapre skrev: søn jun 18, 2023 7:39 pm Disse sjarlataner "kurerer" alt fra treg avføring til skiveprolaps - med myndighetenes stille velsignelse.
Dette er som å påstå at alle som fyllekjører og IKKE blir tatt, gjør det med myndighetenes stille velsignelse...
Det hadde jo vært riktig, om myndighetene visste konkret at det var en fyllekjører ute uten at den ble stoppet.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

ehall skrev: man jun 19, 2023 5:45 pm
KansjeD skrev: man jun 19, 2023 11:53 am
Dapre skrev: søn jun 18, 2023 7:39 pm Disse sjarlataner "kurerer" alt fra treg avføring til skiveprolaps - med myndighetenes stille velsignelse.
Dette er som å påstå at alle som fyllekjører og IKKE blir tatt, gjør det med myndighetenes stille velsignelse...
Det hadde jo vært riktig, om myndighetene visste konkret at det var en fyllekjører ute uten at den ble stoppet.
VET myndighetene hvilke healere etc som bryter loven? Å TRO at de gjør det holder ikke. De må ha BEVIS, ikke rykter og anonyme påstander.
Og hvordan vet DU hva myndighetene vet eller ikke vet? Det skulle vel ikke være at du TROR at de vet noe? ;)

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

KansjeD skrev: man jun 19, 2023 5:54 pm
ehall skrev: man jun 19, 2023 5:45 pm
KansjeD skrev: man jun 19, 2023 11:53 am

Dette er som å påstå at alle som fyllekjører og IKKE blir tatt, gjør det med myndighetenes stille velsignelse...
Det hadde jo vært riktig, om myndighetene visste konkret at det var en fyllekjører ute uten at den ble stoppet.
VET myndighetene hvilke healere etc som bryter loven? Å TRO at de gjør det holder ikke. De må ha BEVIS, ikke rykter og anonyme påstander.
Og hvordan vet DU hva myndighetene vet eller ikke vet? Det skulle vel ikke være at du TROR at de vet noe? ;)
For å ta et eksempel, om ikke myndighetene vet om snåsamannen bor de under en stein. De velger ikke å gjøre noe, om de tror kan begynne å etterforske, vet du ikke det?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 1:28 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.


Nettopp på blant annet dette, så er det svært viktig at barn lærer om transvettisme på skolen. Økt forskningsbasert kunnskap kan få unge til å skille mellom psykiske problemer og det å være trans. Med det mener jeg at mange kan tro de er trans uten å være det fordi de ikke vet hva en trans er. Fri oppfordrer transer som ønsker å skifte fysisk kjønn til å vente til de får samtykkekompetanse, dersom det ikke handler om akkutt behandling av barn. Jeg har ikke tid til å linke til FRI nå, men de er enkle å søke opp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gårdsdattra skrev: man jun 19, 2023 6:53 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 1:28 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.


Nettopp på blant annet dette, så er det svært viktig at barn lærer om transvettisme på skolen. Økt forskningsbasert kunnskap kan få unge til å skille mellom psykiske problemer og det å være trans. Med det mener jeg at mange kan tro de er trans uten å være det fordi de ikke vet hva en trans er. Fri oppfordrer transer som ønsker å skifte fysisk kjønn til å vente til de får samtykkekompetanse, dersom det ikke handler om akkutt behandling av barn. Jeg har ikke tid til å linke til FRI nå, men de er enkle å søke opp.
Da må det ikke være vranglære som at leger gjetter seg fram til babyers kjønn, eller oppgaver til barn som overhodet ikke er trans om å skrive hvilket kjønn de føler seg som. Trans er forresten en psykisk lidelse.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med
Hvordan vet man det?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

ehall skrev: man jun 19, 2023 6:15 pm
KansjeD skrev: man jun 19, 2023 5:54 pm
ehall skrev: man jun 19, 2023 5:45 pm

Det hadde jo vært riktig, om myndighetene visste konkret at det var en fyllekjører ute uten at den ble stoppet.
VET myndighetene hvilke healere etc som bryter loven? Å TRO at de gjør det holder ikke. De må ha BEVIS, ikke rykter og anonyme påstander.
Og hvordan vet DU hva myndighetene vet eller ikke vet? Det skulle vel ikke være at du TROR at de vet noe? ;)
For å ta et eksempel, om ikke myndighetene vet om snåsamannen bor de under en stein. De velger ikke å gjøre noe, om de tror kan begynne å etterforske, vet du ikke det?


Snåsamannen har forlengst gått ut av tiden. Og er begravd under en gravstein.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 7:47 pm
Gårdsdattra skrev: man jun 19, 2023 6:53 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 1:28 pm

Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.


Nettopp på blant annet dette, så er det svært viktig at barn lærer om transvettisme på skolen. Økt forskningsbasert kunnskap kan få unge til å skille mellom psykiske problemer og det å være trans. Med det mener jeg at mange kan tro de er trans uten å være det fordi de ikke vet hva en trans er. Fri oppfordrer transer som ønsker å skifte fysisk kjønn til å vente til de får samtykkekompetanse, dersom det ikke handler om akkutt behandling av barn. Jeg har ikke tid til å linke til FRI nå, men de er enkle å søke opp.
Da må det ikke være vranglære som at leger gjetter seg fram til babyers kjønn, eller oppgaver til barn som overhodet ikke er trans om å skrive hvilket kjønn de føler seg som. Trans er forresten en psykisk lidelse.


Trans er overhodet ikke en psykisk lidelse, men noe noen mennesker er. Alle er ikke mann eller kvinne, noen er ingen av delene, og noen er et annet kjønn, og andre er det motsatte kjønn. Og de som er trans må få være den de er, uten å mobbes fordi folk tror de er psykisk syke eller er en ideologi.
Ellers er det slutt på den tiden da leger gjettet på at tvekjønnede babyer var jenter, fordi dette var det letteste å operere tvekjønnede babyer til. Nå venter de til de ser hvilket kjønn babyen har. Altså er det synlig for det blotte øye å se om et barn er født i feil kropp. Dette er ikke bare en følelse, men det er synlig for alle å se om et barn er gutt eller jente uten å se underlivet deres.
Ellers er det viktig å sile ut aktivister som er imot Pride og Fri. Disse aktivistene kommer med mye vranglære. Jeg har etter å ha lest kronikker og kommentarfelt vært nødt for å søke opp FRI for å kunne sile ut konspirasjonsteorier.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Guttorm123 skrev: man jun 19, 2023 8:20 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med
Hvordan vet man det?


Dersom man blir påvirket til en seksuell legning, så burde alle vært heterofile, ikke sant?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gårdsdattra skrev: man jun 19, 2023 10:03 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 7:47 pm
Gårdsdattra skrev: man jun 19, 2023 6:53 pm



Nettopp på blant annet dette, så er det svært viktig at barn lærer om transvettisme på skolen. Økt forskningsbasert kunnskap kan få unge til å skille mellom psykiske problemer og det å være trans. Med det mener jeg at mange kan tro de er trans uten å være det fordi de ikke vet hva en trans er. Fri oppfordrer transer som ønsker å skifte fysisk kjønn til å vente til de får samtykkekompetanse, dersom det ikke handler om akkutt behandling av barn. Jeg har ikke tid til å linke til FRI nå, men de er enkle å søke opp.
Da må det ikke være vranglære som at leger gjetter seg fram til babyers kjønn, eller oppgaver til barn som overhodet ikke er trans om å skrive hvilket kjønn de føler seg som. Trans er forresten en psykisk lidelse.


Trans er overhodet ikke en psykisk lidelse, men noe noen mennesker er. Alle er ikke mann eller kvinne, noen er ingen av delene, og noen er et annet kjønn, og andre er det motsatte kjønn. Og de som er trans må få være den de er, uten å mobbes fordi folk tror de er psykisk syke eller er en ideologi.
Ellers er det slutt på den tiden da leger gjettet på at tvekjønnede babyer var jenter, fordi dette var det letteste å operere tvekjønnede babyer til. Nå venter de til de ser hvilket kjønn babyen har. Altså er det synlig for det blotte øye å se om et barn er født i feil kropp. Dette er ikke bare en følelse, men det er synlig for alle å se om et barn er gutt eller jente uten å se underlivet deres.
Ellers er det viktig å sile ut aktivister som er imot Pride og Fri. Disse aktivistene kommer med mye vranglære. Jeg har etter å ha lest kronikker og kommentarfelt vært nødt for å søke opp FRI for å kunne sile ut konspirasjonsteorier.
Hvordan ser man på noen at de er født i feil kropp? I norsk skole i dag lærer barn at kjønn er en følelse og de blir bedt om å fortelle hvilket kjønn de føler seg som. Dette er skadelig vranglære.

De lærer også at leger gjetter kjønnet til babyer. Da er det ikke snakk om tvekjønnede, men babyer med ett sett med kjønnsorganer.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Gårdsdattra skrev: man jun 19, 2023 10:08 pm



Dersom man blir påvirket til en seksuell legning, så burde alle vært heterofile, ikke sant?
Spørsmålet var hvordan man vet om homofili og trans er noe barn er født med.

Du har jo selv barn: Når ble du klar over hvilke kjønn dine barn har?

Kjøpte du jenteklær og gutteklær til dine nyfødte barn, fordi de fortalte deg at de var heterofile?

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hender det at noen tar feil, når de definerer egen kjønnsidentitet?
Kan en person for eksempel ta feil om han sier han er trans?

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

ehall skrev: man jun 19, 2023 6:15 pm For å ta et eksempel, om ikke myndighetene vet om snåsamannen bor de under en stein. De velger ikke å gjøre noe, om de tror kan begynne å etterforske, vet du ikke det?
Kunne de BEVISE det? Rykter og fortellinger sier ting, men å BEVISE det i en rettssal er noe helt annet.

Politiet VET at det foregår råkjøring mange steder hver dag, de VET at utallige mer eller mindre alvorlige
forbrytelser skjer daglig. Og det enkle faktum at politiet må prioritere hva de skal ta tak i, betyr ikke at
lovbryterne har myndighetenes velsignelse (som du kalte det) til å bedrive kriminalitet.

Hvor mange årsverk mener du myndighetet burde brukt på å finne BEVIS og deretter få stilt Snåsamannen for retten?
Tror du han ville blitt dømt? En slik gammel gubbe ville neppe bli dømt til mer enn en liten bot uansett, pga av hans
alder og helse. Det ville rett og slett vært bortkastet tid for politiet å drive en slik etterforskning.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

ehall skrev: søn jun 18, 2023 10:55 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 8:54 pm

Jeg sliter med at i et «fritt» land skal ikke voksne folk få gjøre hva de selv vil med sin egen person.
Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
I et fritt land kan jeg som voksen velge akkurat det jeg vil, om jeg trenger psykiatrisk hjelp etterpå er det mitt problem. Det er masse situasjoner man ikke skal sette seg inn i, uten at Den Gode Staten med den lesbiske aktivist statsråden skal komme på fortelle nordmenn hva som er best for dem selv.



Takk for en god latter, men når du kaller likestillingsministeren for lesbisk aktivist, da ble det i grunnen i meste laget. For du har vel fått med deg at PRIDE handler om - ja nettopp, om likestilling mellom skeive og heterofile? Og at likestillingsministeren har det øverste politiske ansvaret på dette feltet? Aktivist du liksom, hahahahaha

I følge din logikk blir da helseministeren en sykehusaktivist? Du er ikke sann.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 1:28 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.



Fordi folk er forskjellige. Når det er sagt så er dette et fåtall, de fleste som har gjennomgått slik behandling angrer ikke.
Så kan man i enkelte tilfeller mistenke fake news, at det egentlig handler om aktivisme mot transer. Men dette er kun en mistanke jeg fikk etter spesielt en slik historie.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

SIimWhitman skrev: man jun 19, 2023 11:36 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hender det at noen tar feil, når de definerer egen kjønnsidentitet?
Kan en person for eksempel ta feil om han sier han er trans?



Ja det tror jeg,

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 8:50 pm
SIimWhitman skrev: man jun 19, 2023 11:36 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hender det at noen tar feil, når de definerer egen kjønnsidentitet?
Kan en person for eksempel ta feil om han sier han er trans?



Ja det tror jeg,
Hvordan skal man vite hvem som tar feil og hvem som ikke tar feil? Hvordan skille mellom reelle og falske tilfeller?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

SIimWhitman skrev: tir jun 20, 2023 9:05 pm
Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 8:50 pm
SIimWhitman skrev: man jun 19, 2023 11:36 pm

Hender det at noen tar feil, når de definerer egen kjønnsidentitet?
Kan en person for eksempel ta feil om han sier han er trans?



Ja det tror jeg,
Hvordan skal man vite hvem som tar feil og hvem som ikke tar feil? Hvordan skille mellom reelle og falske tilfeller?


Du skal kun akseptere folk slik de er, ikke slik du tror de er, eller slik du mener de burde være, men som akkurat slik de er. Altså er det ikke din oppgave å skille mellom de som er trans og de som tror de er det.
Det er oppgaven til en sexolog dersom de trenger helsehjelp.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 10:23 pm Du skal kun akseptere folk slik de er
Jaha? Fordi du sier det?
Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 10:23 pm ikke slik du tror de er, eller slik du mener de burde være, men som akkurat slik de er.
Jeg behandler og forholder meg til slike folk ikke som jeg "tror" de er, eller mener de bør være, men akkurat slik de er ut fra sitt biologiske kjønn. Det er du som behandler dem slik du mener de bør være eller tror, all den tid den fysiske realiteten er klar, og strider imot dine vrangforestillinger.
Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 10:23 pm Altså er det ikke din oppgave å skille mellom de som er trans og de som tror de er det.
Det er oppgaven til en sexolog dersom de trenger helsehjelp.
Du har allerede erkjent at transer enkelte ganger kan ta feil når de definerer seg (eller noe sånt) som det motsatte kjønn. Er du sexolog? Hvordan er det sexologer klarer å skille?

Du er vel den typen som sier at dersom en matematiker sier at 2+2=5, så svelger du det også.
Vi andre må vel pent belage oss på et ubekvemt besøk på rom 101 snart, om vi ikke gidder å late som det er noe i dette vaset.

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 8:39 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 10:55 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:31 pm

Jeg sliter med at voksne folk setter seg i en tilstand der de etterpå i mange tilfeller må ha psykiatrisk hjelp. Det skal ikke være lov å skade folk psykisk, derfor lovforslaget. Jeg håper det går igjennom.
Konverteringsterapi er også fullstendig unødvendig da homofili er helt naturlig.
I et fritt land kan jeg som voksen velge akkurat det jeg vil, om jeg trenger psykiatrisk hjelp etterpå er det mitt problem. Det er masse situasjoner man ikke skal sette seg inn i, uten at Den Gode Staten med den lesbiske aktivist statsråden skal komme på fortelle nordmenn hva som er best for dem selv.



Takk for en god latter, men når du kaller likestillingsministeren for lesbisk aktivist, da ble det i grunnen i meste laget. For du har vel fått med deg at PRIDE handler om - ja nettopp, om likestilling mellom skeive og heterofile? Og at likestillingsministeren har det øverste politiske ansvaret på dette feltet? Aktivist du liksom, hahahahaha

I følge din logikk blir da helseministeren en sykehusaktivist? Du er ikke sann.
Det er et ordtak som heter "Bukken til havresekken".

Mer enn to år er gått siden Arbeiderpartiet, med Anette Trettebergstuen i spissen, først foreslo å forby homoterapi.
Nå lover likestillingsministeren å gå lenger enn forgjengerne


Hun er i hvert fall AKTIV(ist) når det gjelder å prioritere deler av likestillingen fremfor andre.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Dapre skrev: tir jun 20, 2023 11:17 pm
Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 8:39 pm
ehall skrev: søn jun 18, 2023 10:55 pm

I et fritt land kan jeg som voksen velge akkurat det jeg vil, om jeg trenger psykiatrisk hjelp etterpå er det mitt problem. Det er masse situasjoner man ikke skal sette seg inn i, uten at Den Gode Staten med den lesbiske aktivist statsråden skal komme på fortelle nordmenn hva som er best for dem selv.



Takk for en god latter, men når du kaller likestillingsministeren for lesbisk aktivist, da ble det i grunnen i meste laget. For du har vel fått med deg at PRIDE handler om - ja nettopp, om likestilling mellom skeive og heterofile? Og at likestillingsministeren har det øverste politiske ansvaret på dette feltet? Aktivist du liksom, hahahahaha

I følge din logikk blir da helseministeren en sykehusaktivist? Du er ikke sann.
Det er et ordtak som heter "Bukken til havresekken".

Mer enn to år er gått siden Arbeiderpartiet, med Anette Trettebergstuen i spissen, først foreslo å forby homoterapi.
Nå lover likestillingsministeren å gå lenger enn forgjengerne


Hun er i hvert fall AKTIV(ist) når det gjelder å prioritere deler av likestillingen fremfor andre.



Takk for en enda større latter.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gårdsdattra skrev: tir jun 20, 2023 8:45 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 19, 2023 1:28 pm
Gårdsdattra skrev: søn jun 18, 2023 10:54 pm


Homofili og trans er noe barn er født med, altså finnes homofile barn og transer. Hva et problemet ditt?
Hvorfor er det da flere tidligere transpersoner som endrer kjønnsidentitet senere i livet, til sitt opprinnelige biologiske kjønn? Noen av dem har til og med begått store kirurgiske inngrep som de angrer på, og får betydelige psykologiske plager med.



Fordi folk er forskjellige. Når det er sagt så er dette et fåtall, de fleste som har gjennomgått slik behandling angrer ikke.
Så kan man i enkelte tilfeller mistenke fake news, at det egentlig handler om aktivisme mot transer. Men dette er kun en mistanke jeg fikk etter spesielt en slik historie.
Det er vel ikke forsket noe særlig på hvor mange det er. Man antar bare, men flere og flere står fram og sier de angrer. Tror du folk tar kjønnskorrigerende operasjoner og står fram flere år etterpå og forteller at de angrer, bare fordi de hater transer?

Jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan du ser med det blotte øyet om noen er født i feil kropp eller ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»