OL i Skiskyting 2022

Svar
KongOlav2

Re: OL i Skiskyting 2022

Legg inn av KongOlav2 »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 11:58 am
Gwizdon er 42, og holder faktisk fortsatt på. Zidek (Olofsson) holdt på til hun var 38. Forsberg nesten 35 når hun ga seg. Dog har det vel ikke vært like vanlig blant de norske å holde på lenge. Berger 33. Mørkve holdt på til hun var 35 til tross for manglende resultater utenom stafett.
Og mange har lagt opp enda tidligere. De tyske enerne Neuner og Dahlmeier var jo de verste. La opp midt i 20-åra. Soukalova var 28. Og mange andre sjelden mer enn litt over 30. Blir særs overrasket om begge de to norske fortsetter til de er 35 eller mer. Blir positivt overrasket om noen fortsetter etter VM i Oberhof neste sesong.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Tipper Eckhoff har lyst til å henge med bestevenninnen Tandrevold en stund til, jeg. Derimot tror (frykter) jeg nok at Røiseland kan se på et kanon-VM og et kanon-OL, samt den første sammenlagtseieren i verdenscupen, som en fin måte å avslutte karrieren på.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 12:03 pm
sexxes skrev: fre feb 18, 2022 11:58 am
Gwizdon er 42, og holder faktisk fortsatt på. Zidek (Olofsson) holdt på til hun var 38. Forsberg nesten 35 når hun ga seg. Dog har det vel ikke vært like vanlig blant de norske å holde på lenge. Berger 33. Mørkve holdt på til hun var 35 til tross for manglende resultater utenom stafett.
Og mange har lagt opp enda tidligere. De tyske enerne Neuner og Dahlmeier var jo de verste. La opp midt i 20-åra. Soukalova var 28. Og mange andre sjelden mer enn litt over 30. Blir særs overrasket om begge de to norske fortsetter til de er 35 eller mer. Blir positivt overrasket om noen fortsetter etter VM i Oberhof neste sesong.
87-årgangen holder det jo fortsatt gående.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 12:15 pm Tipper Eckhoff har lyst til å henge med bestevenninnen Tandrevold en stund til, jeg. Derimot tror (frykter) jeg nok at Røiseland kan se på et kanon-VM og et kanon-OL, samt den første sammenlagtseieren i verdenscupen, som en fin måte å avslutte karrieren på.
Håper iallfall VM neste år kan motivere. Selv om OL er størst, vil det være noe annet å avslutte med gull foran 30000 gærne tilskuere i Oberhof fremfor null stemning i et coronalukket Kina.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 12:15 pm Tipper Eckhoff har lyst til å henge med bestevenninnen Tandrevold en stund til, jeg. D
Hvis Tandrevold fortsetter da. Nå har det vært 3 ganger kollaps med hjerteproblem, var en gang tidligere også. Ikke sikkert at det er tilrådelig å fortsette med toppidrett da. Vi må avvente det tror jeg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:51 am Dessuten gutser jeg litt på i kommentarene om JTB, jeg synes Norge som idrettsnasjon er for bortskjemt med suksess for å faktisk se hvor fenomenal idrettsutøver han er. Derfor synes jeg det er på sin plass å skape en debatt om en utøver som vi nesten ikke fortjener med tanke på at han ikke er mer hedret enn han er.
Han har vært helt fantastisk i dette OL med 4 Gull hvor han skal ha en stor del av æren for alle 4! :D
ENDELIG 2 individuelle Gull i samme mesterskap- så dette "dårligst når det gjelder"-stempelet som enkelte de siste åra har klasket på ham: det har han nå begravet for alltid!

Angående det du skriver- så illustreres det litt med at hans kanonetappe på stafetten drukner litt i de 10 blanke treffene til Vetle- men nei: for en fantastisk utøver vi har!

Gull på sprint og fellesstart: 2 løp hvor alle starter med samme utgangspunkt er også det lille hakket over Gull på sprint og jaktstart- men jammen var han ei vindkule og et bomskudd på 20 km fra alle 4 Gulla!

Men 6 Gull og 14 medaljer totalt for nordmenna er helt enestående mtp hvilken "vindtunnel" arenaen i Taizicheng/Zhangjiakou er, eller skal vi skrive var? For dette er vel et sted der aldri mer kommer til å arrangeres mesterskap eller WC i skiskyting?


Ellers bra med sølv og bronse til Tiril og Marte- men synd at Tiril bommer én for mye og ikke får det individuelle OL-Gullet, istedet er det "seiersmaskinen" Braisaz-Bouchet som har sin store store dag i dag! Men hun er god i høyden- det skal sies.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

JODDEMM skrev: fre feb 18, 2022 12:29 pm
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:51 am Dessuten gutser jeg litt på i kommentarene om JTB, jeg synes Norge som idrettsnasjon er for bortskjemt med suksess for å faktisk se hvor fenomenal idrettsutøver han er. Derfor synes jeg det er på sin plass å skape en debatt om en utøver som vi nesten ikke fortjener med tanke på at han ikke er mer hedret enn han er.
Han har vært helt fantastisk i dette OL med 4 Gull hvor han skal ha en stor del av æren for alle 4! :D
ENDELIG 2 individuelle Gull i samme mesterskap- så dette "dårligst når det gjelder"-stempelet som enkelte de siste åra har klasket på ham: det har han nå begravet for alltid!

Angående det du skriver- så illustreres det litt med at hans kanonetappe på stafetten drukner litt i de 10 blanke treffene til Vetle- men nei: for en fantastisk utøver vi har!

Gull på sprint og fellesstart: 2 løp hvor alle starter med samme utgangspunkt er også det lille hakket over Gull på sprint og jaktstart- men jammen var han ei vindkule og et bomskudd på 20 km fra alle 4 Gulla!

Men 6 Gull og 14 medaljer totalt for nordmenna er helt enestående mtp hvilken "vindtunnel" arenaen i Taizicheng/Zhangjiakou er, eller skal vi skrive var? For dette er vel et sted der aldri mer kommer til å arrangeres mesterskap eller WC i skiskyting?


Ellers bra med sølv og bronse til Tiril og Marte- men synd at Tiril bommer én for mye og ikke får det individuelle OL-Gullet, istedet er det "seiersmaskinen" Braisaz-Bouchet som har sin store store dag i dag! Men hun er god i høyden- det skal sies.
Det der med at JTBs prestasjoner drukner litt i hyllesten til andre, synes jeg har vært en gjennomgangsmelodi hele karrieren til JTB så langt, så derfor jeg så sterkt mener at vi ikke helt fortjener han. Et typisk tegn på at vi er alt for godt vant, og nærmest tar det som en selvfølge at noen skulle overta etter OEB/EHS. Så er det jo også slik at vi i blant ikke ser helheten i stafettene som du er inne på, for JTB gjorde 2 kanonetapper på stafettene i tillegg til sine 2 individuelle gull.

Når det gjelder Eckhoff så tolker jeg nesten NRK-intervjuet hun gjorde som det er et reell sjanse for at hun blir borte neste sesong, for deretter å satse fram mot 2026. Akkurat det synes jeg godt, både hun, Olsbu og Johaug kan gjøre :)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Enig at individuelle stafettprestasjoner undervures. JTB med 2 kanonetapper, så han har virkelig hatt et knallsterkt OL, Norge ville ikke vært i nærheten av gull med 2 middels etapper av unge Bø.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Interessert skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm
e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 12:15 pm Tipper Eckhoff har lyst til å henge med bestevenninnen Tandrevold en stund til, jeg. D
Hvis Tandrevold fortsetter da. Nå har det vært 3 ganger kollaps med hjerteproblem, var en gang tidligere også. Ikke sikkert at det er tilrådelig å fortsette med toppidrett da. Vi må avvente det tror jeg.
Er det bekreftet at det har vært hjerteproblemer noen av gangene?

Number4

Legg inn av Number4 »

PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 2:58 pm
Interessert skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm
e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 12:15 pm Tipper Eckhoff har lyst til å henge med bestevenninnen Tandrevold en stund til, jeg. D
Hvis Tandrevold fortsetter da. Nå har det vært 3 ganger kollaps med hjerteproblem, var en gang tidligere også. Ikke sikkert at det er tilrådelig å fortsette med toppidrett da. Vi må avvente det tror jeg.
Er det bekreftet at det har vært hjerteproblemer noen av gangene?
Nei.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Tidenes beste OL for skiskytterne. 6 gull og totalt 14 medaljer er en saftig revansj fra forrige OL da det kun ble 1 gull og 6 medaljer totalt. Helt fantastisk :D

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Number4 skrev: fre feb 18, 2022 3:01 pm
PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 2:58 pm
Interessert skrev: fre feb 18, 2022 12:26 pm

Hvis Tandrevold fortsetter da. Nå har det vært 3 ganger kollaps med hjerteproblem, var en gang tidligere også. Ikke sikkert at det er tilrådelig å fortsette med toppidrett da. Vi må avvente det tror jeg.
Er det bekreftet at det har vært hjerteproblemer noen av gangene?
Nei.
Ok, håper de finner ut at det går bra med hun, og at hun kan fortsette.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

JODDEMM skrev: fre feb 18, 2022 11:56 am
Xpoolman skrev: fre feb 18, 2022 10:38 am :!: :!: :!: Gratulerer med Norges 15. gull Johannes :!: :!: :!:

Bilde
En utrolig hyggelig tradisjon dette ble! :D
Ja så får dere se hvordan været er her nede hver dag også :-)

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Så får vi tidenes post-OLnedtur ved at Olsbu Røiseland OG Tirill takker for seg i skiskytinga da? Ref deres intervju med NRK eller hva det var? Det er jo ikke allverdens rekruttering i dameskiskyting heller så håpet er jo at de fortsetter et par år men skjønner jo hvis de føler at de føler seg ferdig

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

JODDEMM skrev: fre feb 18, 2022 12:29 pm
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:51 am Dessuten gutser jeg litt på i kommentarene om JTB, jeg synes Norge som idrettsnasjon er for bortskjemt med suksess for å faktisk se hvor fenomenal idrettsutøver han er. Derfor synes jeg det er på sin plass å skape en debatt om en utøver som vi nesten ikke fortjener med tanke på at han ikke er mer hedret enn han er.
Han har vært helt fantastisk i dette OL med 4 Gull hvor han skal ha en stor del av æren for alle 4! :D
ENDELIG 2 individuelle Gull i samme mesterskap- så dette "dårligst når det gjelder"-stempelet som enkelte de siste åra har klasket på ham: det har han nå begravet for alltid!
Og det er veldig bra. Kunne faktisk vært enda bedre uten "gamle synder" på jaktstarten.

Men nå er jo situasjonen en annen, enn før OL. Hyll JTB!

Alltid greit å kommentere med fasit i hånd ;)

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er hun Hedda kona til JTB datteren til Bjørn Dæhlie eller noe?

startelver

Legg inn av startelver »

OL i 2030 kan bli litt av et antiklimaks hvis det ikke kommer nye talenter opp.

BioDex

Legg inn av BioDex »

startelver skrev: lør feb 19, 2022 8:05 am OL i 2030 kan bli litt av et antiklimaks hvis det ikke kommer nye talenter opp.
Vi har jo Fossesholm som da vil være 28 år og forhåpentligvis blant de beste da. Klæbo er da 33, men det samme er jo Bols. Kilde kan jo også være med, er da 37, og det er jo ingen alder for en fartskjører. Så har vi noen skøyteløpere som da vil være i slutten av 20 åra. Og nye talenter vil nok komme opp både her og der.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

startelver skrev: lør feb 19, 2022 8:05 am OL i 2030 kan bli litt av et antiklimaks hvis det ikke kommer nye talenter opp.
I hvilken gren? På herresiden i langrenn og skiskyting er rekrutteringen mer enn god nok. Her kommer det nesten garantert nye topputøvere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»