OL i Skiskyting 2022

Svar
nometalhorse

Re: OL i Skiskyting 2022

Legg inn av nometalhorse »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
Veldig flott å se Tiril ta medalje etter "storsjelven" på stafetten. Godt jobbet med å riste av seg dette.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

BioDex skrev: fre feb 18, 2022 8:46 am
seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
Var vel først og fremst på 3. skyting at de ble tatt av vinden. Kom inn med 50 sek. ledelse, men måtte stå og vente og vente. Max uflaks med vinden i dag. Sølv og bronse er jo bra det, men gullet blåste rett og slett bort for Tiril i dag.
I forhold til den franske gullvinneren så hadde de uflaks med vinden også på siste stående.

lund

Legg inn av lund »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:37 am
Canucks skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am
KTBFFH skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am Bochet utklaser de på stående i dag
Sånn er det når man har kongevind på 2 blad stående, mens de andre ikke har like god vind.
Flaks på tredje skyting, men at hun hadde bedre forhold på siste var jo "fortjent" ettersom hun rykket fra de andre i sporet på den runden
Jepp, var avgjørende det. Man må ha litt flaks for å vinne under disse forholdene, uansett hvor god man er. Sånn er det bare. Ikke noe galt i det.

BioDex

Legg inn av BioDex »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Lukter nytt gull til Qfilet i dag. Men håper JTB har flaks med vinden i dag.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:38 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:35 am
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:31 am

Men hun er den dårligste på standplass. Merkelig at du ikke tar høyde for det. Og de fem stykker. Ikke to.
Tiril er MYE bedre enn Olsbu og alle andre på sisterunden, merkelig at du ikke tok det med i betraktning.
Jeg gjorde det. Jeg sa aldri at Tiril ikke kunne vinne. Kun at det gullet ikke var så sikkert som du påstod.
Du sa at gullet til Tiril var halveis ned i lomma før hun hadde skutt stående.
Det er en merkelig påstand. Hun har 78% på stående i dette OL.
Når du går så mye fortere enn alle andre så er faktisk 78% helt greit på stående. Dog litt overraskende at Eckhoff kun gikk en strafferunde bedre enn Olsbu på siste runden. Før løpet trodde jeg Eckhoff ville tatt henne med mer en halvminuttet på sisterunden.

Marte er jo helt fantastisk, men det er på tide å gi Tiril hyllest også!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Synd at OL avvikles på slike forblåste steder. Vinden er helt avgjørende. Men bra med 2 medaljer da.

Number4

Legg inn av Number4 »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am dessverre ble vi tatt av vinden
Det gjorde Vivien Leigh også.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Tvert i mot, han må bare ligge opp mot sitt beste, så vinner han 4/5 ganger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fyttirakkern så jeg kommer til å savne disse to når de har lagt opp (dette er vel sikkert deres siste OL). Nydelige Tiril og überblide og positive Marte. Vi har hatt mange flotte idrettsdamer tidligere også, men to slike samtidig i samme idrett tror jeg er eller mindre unikt!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 7:56 am Russer som kommer inn for Tandrevold. Hadde vært å foretrekke at Tandrevold møtte opp, og ga seg i det starten gikk.
Neida, hun ble 20 og bidro til at 3 av de 4 svenske havnet utenfor topp 20 :D

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am Fyttirakkern så jeg kommer til å savne disse to når de har lagt opp (dette er vel sikkert deres siste OL). Nydelige Tiril og überblide og positive Marte. Vi har hatt mange flotte idrettsdamer tidligere også, men to slike samtidig i samme idrett tror jeg er eller mindre unikt!
Dette kan ikke sies mange nok ganger, unikt å ha de to samtidig på toppen :)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Braisaz med 1min raskere skytetid enn Eckhoff

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Eckhoff hadde en helt annen innstilling i dag. Har nok senket skuldrene og innsett at i dag var alt en bonus, lave forventninger. Da er hun med i toppen pga sitt enorme potensial.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo
Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 8:50 am Braisaz med 1min raskere skytetid enn Eckhoff
Ikke så rart når første stå tok en halvtime.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Medaljefordelingen til Norge er nå 5-2-5 i skiskyting, og det er fremdeles et løp igjen!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skiskytterjentene har levert ekstremt godt i OL. Imponerende.
Sist redigert av PapaSmurf den fre feb 18, 2022 8:54 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo
Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.
Jeg vil si Herrmann var en viss overraskelse.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am Fyttirakkern så jeg kommer til å savne disse to når de har lagt opp (dette er vel sikkert deres siste OL). Nydelige Tiril og überblide og positive Marte. Vi har hatt mange flotte idrettsdamer tidligere også, men to slike samtidig i samme idrett tror jeg er eller mindre unikt!
Johaug/Bjørgen var vel en helt ok kombo det også.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo
Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.
Braisaz-Bouchet er jo i høyeste grad en overraskelse sett ut ifra resultatene til nå i OL.
40-48 og DNS er ikke akkurat resultater det luktet gull av

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am Medaljefordelingen til Norge er nå 5-2-5 i skiskyting, og det er fremdeles et løp igjen!
Helt ufattelig bra :)
Merkelig at noen til tross for dette får seg til å klage..

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:47 am
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:38 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:35 am

Tiril er MYE bedre enn Olsbu og alle andre på sisterunden, merkelig at du ikke tok det med i betraktning.
Jeg gjorde det. Jeg sa aldri at Tiril ikke kunne vinne. Kun at det gullet ikke var så sikkert som du påstod.
Du sa at gullet til Tiril var halveis ned i lomma før hun hadde skutt stående.
Det er en merkelig påstand. Hun har 78% på stående i dette OL.
Når du går så mye fortere enn alle andre så er faktisk 78% helt greit på stående. Dog litt overraskende at Eckhoff kun gikk en strafferunde bedre enn Olsbu på siste runden. Før løpet trodde jeg Eckhoff ville tatt henne med mer en halvminuttet på sisterunden.

Marte er jo helt fantastisk, men det er på tide å gi Tiril hyllest også!
Du kan ikke ha fulgt mye med på skiskyting hvis du ikke har fått med deg at Olsbu pleier å ha noen ekstremt gode sisterunder. Så å regne med mer enn en strafferunde mot Olsbu på sisterunden blir litt merkelig.

78% (mot Olsbu sin 92%) er nomalt sett ikke godt nok når det er to skytinger igjen (som var da du sa at Tiril hadde gullet halvveis ned i lomma).

Man ser jo på de generelle tipsene dine i OL at du er alt for optimistisk. Du undervurderer andres sjanser og overvurderer din favoritts sjanser.

Og dette er ikke etterpåklokskap. Jeg sa det før OL at dine tips var alt for optimistiske.

Men selvfølgelig skal vi hylle Tiril. Hun er en fantastisk skiskyter. Synd hun ikke fikk den individuelle gullmedaljen hun hadde fortjent.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den fre feb 18, 2022 9:11 am, redigert 2 ganger totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror ikke vi skal bli skuffet blir det ingen medaljer for herrene, med slike vindforhold blir alt bingo.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:56 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am

Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo
Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.
Braisaz-Bouchet er jo i høyeste grad en overraskelse sett ut ifra resultatene til nå i OL.
40-48 og DNS er ikke akkurat resultater det luktet gull av
Sånn halvveis, så en halv overraskelse på 11 renn?

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:57 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:47 am
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:38 am

Jeg gjorde det. Jeg sa aldri at Tiril ikke kunne vinne. Kun at det gullet ikke var så sikkert som du påstod.
Du sa at gullet til Tiril var halveis ned i lomma før hun hadde skutt stående.
Det er en merkelig påstand. Hun har 78% på stående i dette OL.
Når du går så mye fortere enn alle andre så er faktisk 78% helt greit på stående. Dog litt overraskende at Eckhoff kun gikk en strafferunde bedre enn Olsbu på siste runden. Før løpet trodde jeg Eckhoff ville tatt henne med mer en halvminuttet på sisterunden.

Marte er jo helt fantastisk, men det er på tide å gi Tiril hyllest også!
Du kan ikke ha fulgt mye med på skiskyting hvis du ikke har fått med deg at Olsbu pleier å ha noen ekstremt gode sisterunder. Så å regne med mer enn en stafferunde mot Olsbu på sisterunden blir litt merkelig.

78% (mot Olsbu sin 92%) er nomalt sett ikke godt nok når det er to skytinger igjen (som var da du sa at Tiril hadde gullet halvveis ned i lomma).

Man ser jo på de generelle tipsene dine i OL at du er alt for optimistisk. Du undervurderer andres sjanser og overvurderer din favoritts sjanser.

Og dette er ikke etterpåklokskap. Jeg sa det før OL at dine tips var alt for optimistiske.

Men selvfølgelig skal vi hylle Tiril. Hun er en fantastisk skiskyter. Synd hun ikke fikk den individuelle gullmedaljen hun hadde fortjent.
Det var ikke helt merkelig i det hele tatt, med fasiten i hånd hadde jeg helt rett. Tiril gikk en strafferunde fortere enn Marte på siste runden.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hudsucker skrev: fre feb 18, 2022 8:54 am Johaug/Bjørgen var vel en helt ok kombo det også.
Uten tvil, og sportslig kanskje enda bedre. Men tar man med også personlighet og utstråling sammen med sportslig kvalitet, synes jeg Eckhoff og Olsbu Røiseland er tilnærmet unike. Satser på at det blir full spiker iallfall neste sesong mot VM i Obehof. Etter 2 sesonger med lite folk på tribunene, måtte det jo vært en opplevelse å konkurrere på stappfulle tribuner og fantastisk stemning i Tyskland igjen. Om jeg var skiskytter ville jeg nesten heller blitt VM-konge/dronning neste år fremfor OL-konge/dronning i år.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:49 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Kan fort bli en reprise fra fellesstarten i Østersund VM, hvor en noldus som Windisch grep muligheten i vindbingo
Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.
Ikke hver gang, men heldigvis har de beste fått vise hva de er gode for. Også de franske som du mente var helt ute av form.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:58 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:56 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:52 am

Hvor mange overraskelser har det vært i skiskyting i dette OL?
:)
Nettopp, ingen. De beste vinner hver gang.
Braisaz-Bouchet er jo i høyeste grad en overraskelse sett ut ifra resultatene til nå i OL.
40-48 og DNS er ikke akkurat resultater det luktet gull av
Sånn halvveis, så en halv overraskelse på 11 renn?
Og Herrmann da, men fellesstarten er den øvelsen som innbyder mest til overraskelse da alle starter likt og flere kan bli satt ut av vindbingo samtidig

Tendy

Legg inn av Tendy »

Fantastisk med sølv og bronse, men det hadde nok blitt norsk dobbeltseier med normale forhold på stående skyting.Nå er uansett OL over for Tiril og Marte, og de kan feire sine medaljer:Filmtips for fredagskvelden:https://viaplay.no/store/tatt-av-vinden-1939

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»