OL i Skiskyting 2022

Svar
e-lectron

Re: OL i Skiskyting 2022

Legg inn av e-lectron »

lund skrev: fre feb 18, 2022 10:40 am Nei, vi har faktisk 33 medaljer. Da blir det nok medaljerekord også. Syke ting.
34, vel? Ble visst en skøytebronse, nettopp!

startelver

Legg inn av startelver »

Bronse til Lorentzen på skøyter !!!!!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

lund skrev: fre feb 18, 2022 10:43 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 10:40 am Nei, vi har faktisk 33 medaljer. Da blir det nok medaljerekord også. Syke ting.
Rekorden er 39, og 7 medaljer til er nok umulig.
Vi har 34. Lorentzen tok medalje. Jeg tenkte 35 av en eller annen grunn. 39 er dog utrolig nok ikke umulig nå.
Jeg tror realistisk sett at 38 er maks(Johaug, 2 medaljer på 5-mila og 1 av alpin-lag eller fellestart skøyter)
Sist redigert av LBJ91 den fre feb 18, 2022 10:47 am, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 10:25 am
netrebske skrev: fre feb 18, 2022 10:20 am Her er det jo noen tilskuere, hadde det vært i Tyskland i år hadde det vært 0 tilskuere. Og i Holmenkollen hadde det vært kum tykk tåke å se. I Østersund ville det vært mye mer vind og minst like kaldt. Denne gangem var det uansett bare Kina og Kasakhstan (hvor det nå er krigslignende tilstader) som søkte. Og så er du som alltid veldig trangsynt, i 2018 var det fult med tilskuere på skøyter, kunstløp, etc.
Jeg er som alltid trangsynt? Hvilken planet lever du på. Det var minimalt med folk på snøøvelser som nordiske grener og skiskyting i 2018. Det ville vært titusener om det var i Norden eller i Sentral-Europa. Og at det var få søkere denne for OL i 2022 skyldes IOCs praksis med tildelinger og krav i OL-ene før dette. At Salzburg tapte for Sochi i 2014 og Munchen for Pyeongchang i 2018 var helt absurd.

Alle steder jeg har nevnt ville vært bedre enn SK og Kina. Norge, Sverige eller disse i samarbeid. Tyskland, Østerrike eller disse i samarbeid.
Helt meningsløst å drive å sutre over fortiden. Er man over 4 år, så bør man ha innsett at den kan ikke endres.

startelver

Legg inn av startelver »

Svenskene har booket gull i hockey og curling, det blir tøft.

lund

Legg inn av lund »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 10:46 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 10:43 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am

Rekorden er 39, og 7 medaljer til er nok umulig.
Vi har 34. Lorentzen tok medalje. Jeg tenkte 35 av en eller annen grunn. 39 er dog utrolig nok ikke umulig nå.
Jeg tror realistisk sett at 38 er maks(Johaug, 2 medaljer på 5-mila og 1 av alpin-lag eller fellestart skøyter)
Det fordrer at Bolshunov ikke er på topp på femmilen ja.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: fre feb 18, 2022 10:47 am Helt meningsløst å drive å sutre over fortiden. Er man over 4 år, så bør man ha innsett at den kan ikke endres.
Herre, om du hadde sett hvordan dette startet var det at jeg skrev at det må være motivasjon for Olsbu Røiseland og Eckhoff å fortsette mot folkefester som VM i Oberhof neste år og faktisk også OL om 4 år i Anterselva etter det på mange måter dette nitriste OL-et. Og at kommende OL-er bør tildeles på helt andre premisser enn de siste 10 årene hvor IOC har vært totalt sveiseblinde.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Norge må ta 11 gull mer enn Sverige i dette mesterskapet for å ta dem igjen når det gjelder antall gull i OL-historien (sommer og vinter). Det skal vel holde hardt, men kanskje i 2026. Vi har derimot passert Russland nå, og er nummer 9 av alle land der.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Himmel og hav hvor gode skiskytterne våre er!
Rått levert!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Skuffelsene i skiskyting er iallfall Hanna Öberg og silver-Sebbe. De to har vært laaaaaaaaaaaangt under pari. Spesielt en langrennsform markant svakere enn normalen.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Kan ikke skjønne at noen mente noe annet enn at Johannes Thingnes Bø var overlegen favoritt på denne. Det eneste overraskende var at han nok måtte hatt 15 treff for å vinne, og 14 treff for medalje. Før løpet tippet jeg at 6 bom ville holdt til gull, og 7, kanskje 8 bom ville holdt til medalje. Så mye bedre enn de andre er han på ski. Legenden Johannes Thingnes Bø bare vokser og vokser, snart vår beste skiskytter og vintersportsutøver gjennom tidene!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 10:52 am
netrebske skrev: fre feb 18, 2022 10:47 am Helt meningsløst å drive å sutre over fortiden. Er man over 4 år, så bør man ha innsett at den kan ikke endres.
Herre, om du hadde sett hvordan dette startet var det at jeg skrev at det må være motivasjon for Olsbu Røiseland og Eckhoff å fortsette mot folkefester som VM i Oberhof neste år og faktisk også OL om 4 år i Anterselva etter det på mange måter dette nitriste OL-et. Og at kommende OL-er bør tildeles på helt andre premisser enn de siste 10 årene hvor IOC har vært totalt sveiseblinde.
Har Marthe og Tiril snakket ommå legge opp?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

JTB med 4 Gull og 1 Bronse i dette mesterskapet!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

lund skrev: fre feb 18, 2022 10:43 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 10:40 am Nei, vi har faktisk 33 medaljer. Da blir det nok medaljerekord også. Syke ting.
Rekorden er 39, og 7 medaljer til er nok umulig.
Vi har 34. Lorentzen tok medalje. Jeg tenkte 35 av en eller annen grunn. 39 er dog utrolig nok ikke umulig nå.
Da må vi taperere pallen på 50 km. Vi får bare maks en medalje hver på 30 km og lagkonkurranse alpint.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Har Marthe og Tiril snakket ommå legge opp?
Nei, men de er 31 og snart 32 år. Lite trolig at begge fortsetter til neste OL da begge vil være 35, men VM i Oberhof neste vinter bør iallfall være en stor motivasjonsfaktor.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 10:52 am
netrebske skrev: fre feb 18, 2022 10:47 am Helt meningsløst å drive å sutre over fortiden. Er man over 4 år, så bør man ha innsett at den kan ikke endres.
Herre, om du hadde sett hvordan dette startet var det at jeg skrev at det må være motivasjon for Olsbu Røiseland og Eckhoff å fortsette mot folkefester som VM i Oberhof neste år og faktisk også OL om 4 år i Anterselva etter det på mange måter dette nitriste OL-et. Og at kommende OL-er bør tildeles på helt andre premisser enn de siste 10 årene hvor IOC har vært totalt sveiseblinde.
Man kan vel ikke akkurat tvinge noen til å arrangere OL. Alternativet til Bejing var vel neppe bedre. Forøvrig er vel jeg mindre negativ enn andre til arrangørsted. OL i Queenstown er min urealistiske drøm.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 11:01 am JTB med 4 Gull og 1 Bronse i dette mesterskapet!
Bra du nevner det, for den som er på vei til å bli tidenes skiskytter og vintersportsutøver er ikke i nærheten av å få den hyllesten han fortjener.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:05 am
Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 11:01 am JTB med 4 Gull og 1 Bronse i dette mesterskapet!
Bra du nevner det, for den som er på vei til å bli tidenes skiskytter og vintersportsutøver er ikke i nærheten av å få den hyllesten han fortjener.
Han og Klæbo er nok med om fire år. Det kan bli et race om å nå Bjørgens, Bjørndalen og Dæhlis 8 gull først.

Men tidenes skiskyter er jo en tøff oppgave når man ser på Bjørndalens meritter.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den fre feb 18, 2022 11:07 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Hvorfor det, de beste vinner gjerne uansett forhold.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 11:04 am Man kan vel ikke akkurat tvinge noen til å arrangere OL. Alternativet til Bejing var vel neppe bedre. Forøvrig er vel jeg mindre negativ enn andre til arrangørsted. OL i Queenstown er min urealistiske drøm.
Men det ble så få søkere pga IOCs praksis de siste 10+ årene. Hadde de fremstått som litt mer moderate og kravene og hatt en praksis med å tildele til faktisk beste søker og/eller steder med mye vintersportstkultur, ville det nok meget sannsynlig vært flere søkere på banen. Det er ganske absurd at tradisjonelle vintersportsland som Tyskland, Sveits og Østerrike ikke har hatt OL siden hhv. 1936. 1948 og 1976. Og det siste fikk Innsbruck bare fordi den opprinnelige arrangørbyen trakk seg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:07 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Hvorfor det, de beste vinner gjerne uansett forhold.
Han gjorde ikke det på jaktstarten. Netopp fordi han var litt uheldig med forholdene. Og nå sier han at han var litt heldig i dag.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Legenden Johannes Thingnes Bø bare vokser og vokser, snart vår beste skiskytter og vintersportsutøver gjennom tidene!
Ganske langt opp til Bjørndalen vil jeg påstå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 11:08 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Legenden Johannes Thingnes Bø bare vokser og vokser, snart vår beste skiskytter og vintersportsutøver gjennom tidene!
Ganske langt opp til Bjørndalen vil jeg påstå.
Og Fourcade om også om vi ser på skiskyting. Han må fortsatt bli mesterskapskonge minst 2 ganger til og da hovedsakelig med individuelle gull, for å være på nivå med disse. Nå har han vel 7 kontra 16 og 15 for disse to.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 11:10 am
PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 11:08 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Legenden Johannes Thingnes Bø bare vokser og vokser, snart vår beste skiskytter og vintersportsutøver gjennom tidene!
Ganske langt opp til Bjørndalen vil jeg påstå.
Og Fourcade om også om vi ser på skiskyting. Han må fortsatt bli mesterskapskonge minst 2 ganger til og da hovedsakelig med individuelle gull, for å være på nivå med disse. Nå har han vel 7 kontra 16 og 15 for disse to.
Thingnes Bø er 28 år, midt i karrieren med andre ord. Jeg skriver jo også konsekvent på vei til å bli tidenes skiskytter og vintersportsutøver.
Man kan dessuten ikke sammenligne VM og OL, da OL er såpass mye større.

lund

Legg inn av lund »

oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 11:02 am
lund skrev: fre feb 18, 2022 10:43 am
LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 10:42 am

Rekorden er 39, og 7 medaljer til er nok umulig.
Vi har 34. Lorentzen tok medalje. Jeg tenkte 35 av en eller annen grunn. 39 er dog utrolig nok ikke umulig nå.
Da må vi taperere pallen på 50 km. Vi får bare maks en medalje hver på 30 km og lagkonkurranse alpint.
Det er ikke helt umulig. Men mest sannsynlig kniper nok i alle fall Bolshunov en av medaljene, selv om han ikke har vært i 100 % samme form de siste to løpene.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Medaljestatistikk i skiskyting:

1. Norge 6-2-6
2. Frankrike 3-4-0
3. Sverige 1-3-0
4. Tyskland 1-0-1
5. ROC/Russland 0-1-3
6. Hviterussland 0-1-0
7. Italia 0-0-1

startelver

Legg inn av startelver »

Sodajr skrev: fre feb 18, 2022 11:01 am JTB med 4 Gull og 1 Bronse i dette mesterskapet!
OL-kongen. Da har vi både dronningen og kongen i skiskyting. Med mindre Klæbo vinner 5-mila.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Kan ikke skjønne at noen mente noe annet enn at Johannes Thingnes Bø var overlegen favoritt på denne. Det eneste overraskende var at han nok måtte hatt 15 treff for å vinne, og 14 treff for medalje. Før løpet tippet jeg at 6 bom ville holdt til gull, og 7, kanskje 8 bom ville holdt til medalje. Så mye bedre enn de andre er han på ski. Legenden Johannes Thingnes Bø bare vokser og vokser, snart vår beste skiskytter og vintersportsutøver gjennom tidene!
Fortsatt laaangt bak OEB. Og han har antydet at karrieren hans ikke blir så mange år til. Muligens blir neste OL hans siste mesterskap. Og han får tøff konkurranse fra Klæbo i kampen om tidenes vintersportsutøver. Begge har 5 OL gull, men Klæbo er kun 25 år og bør vel ha 2 OL til.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: fre feb 18, 2022 11:02 am
netrebske skrev: fre feb 18, 2022 11:00 am Har Marthe og Tiril snakket ommå legge opp?
Nei, men de er 31 og snart 32 år. Lite trolig at begge fortsetter til neste OL da begge vil være 35, men VM i Oberhof neste vinter bør iallfall være en stor motivasjonsfaktor.
35 år er da ingen alder å snakke om i dag.. Dem satsrr nok mot VM på hjemmebane i 2027 vil jeg anta.

lund

Legg inn av lund »

Å ta igjen Bjørndalen vil være på grensen til umulig gitt at han skal legge opp om 4 år. Det kan ha greie å ta igjen og som kanskje er mest realistisk hvis han prioriterer det (og ikke har sånne sesonger som i år) er vel Fourcades verdenscupseire.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»