Curling under Vinter-OL 2022

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Curling under Vinter-OL 2022

Legg inn av lok1 »

Mehell skrev: man feb 14, 2022 10:36 pm En annen ting: Hvor vanskelig er curling egentlig? Kan det på noen som helst måte sammenlignes med f.eks bowling?
På en skala fra 1 til 10 der 10 er vanskeligst vil jeg si bowling er 3 og curling er 9 i forhold til hverandre.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

There is a hope in hanging Snore!!!
Screenshot_20220215-092531_Chrome.jpg

startelver

Legg inn av startelver »

Svenskene har 7 av 7 seire ? Ser jo like fryktinngytende ut som Italia i mix.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

startelver skrev: tir feb 15, 2022 11:14 am Svenskene har 7 av 7 seire ? Ser jo like fryktinngytende ut som Italia i mix.
Vi gjør det rimelig bra på kvinnesiden også, Anna Hasselborg har 5-2 og er på andreplass i gruppa så langt :)

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Hvordan bestemmes sistestein i første omgang, konkurranse om å trekke nærmest?

Synes Norge starter i alle kampene jeg har.fått med meg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeremiah skrev: tir feb 15, 2022 1:43 pm Hvordan bestemmes sistestein i første omgang, konkurranse om å trekke nærmest?

Synes Norge starter i alle kampene jeg har.fått med meg.
Ja, laget som trekker nærmest får siste stein i første omgang. Kina vant i dag med minste mulige margin.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Han norske skippen tabber seg ut hele tiden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kina med storspill i tredje omgang, og tar to og leder 3-1. Dermed er det litt press på det norske laget nå.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeremiah skrev: tir feb 15, 2022 1:43 pm Hvordan bestemmes sistestein i første omgang, konkurranse om å trekke nærmest?

Synes Norge starter i alle kampene jeg har.fått med meg.
En ting som jeg og flere med meg lurte på tidligere i dette OL, så det var en som kom med informasjon om det i denne tråden.

Før kampene sender hvert av lagene en stein mot boet. Det laget som kommer nærmest senter (OL-ringene i midten av boet) får sistestein i første omgang.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir feb 15, 2022 1:45 pm Kina med storspill i tredje omgang, og tar to og leder 3-1. Dermed er det litt press på det norske laget nå.
Ja, fullt trøkk her. Hver eneste stein er viktig nå. Kina ser ut til å vøre et bra lag, så her må de norske spillerne prøve å være presise.
Vinn eller forsvinn. Det er noe sjarmerende med slikt. Brutalt, men skiller klinten fra hveten.

P.S: Ser at jeg plutselig har begynt å bruke en del ordtak og uttrykk som mine foreldre og besteforeldre har brukt tidligere. Kan dette være et tegn på at jeg begynner å trekke på årene selv?

Lettere bekymret... :roll: 8-)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: tir feb 15, 2022 1:50 pm Kina ser ut til å vøre et bra lag, så her må de norske spillerne prøve å være presise.
Vinn eller forsvinn. Det er noe sjarmerende med slikt. Brutalt, men skiller klinten fra hveten.
Teknisk skolert lag, men taktisk holder de ikke nivået. Så bra om vi klarer å gjøre det komplisert og gi de flere valgmuligheter.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Bra nivå på spillet nå. Flotte stener på rekke og rad.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir feb 15, 2022 1:57 pm
Mehell skrev: tir feb 15, 2022 1:50 pm Kina ser ut til å vøre et bra lag, så her må de norske spillerne prøve å være presise.
Vinn eller forsvinn. Det er noe sjarmerende med slikt. Brutalt, men skiller klinten fra hveten.
Teknisk skolert lag, men taktisk holder de ikke nivået. Så bra om vi klarer å gjøre det komplisert og gi de flere valgmuligheter.
Litt det samme som russerne da? Selv om de ikke imponerte teknisk når de spilte mot oss.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Må gå for 4 poenggivende stener nå

Mehell

Legg inn av Mehell »

PowersIave skrev: tir feb 15, 2022 1:59 pm Bra nivå på spillet nå. Flotte stener på rekke og rad.
Var vel høy risiko på den steinen fra Kina, var det ikke? Trekke inn til sentrum på den steinen, når Norge har så mange steiner i boet. Slikt kan bli kostbart.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Kun 2

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skal ikke stå på dramaet i dag i alle fall.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir feb 15, 2022 2:04 pm Skal ikke stå på dramaet i dag i alle fall.
Hehe. Dette er en god dag for norske apoteker. Er nok mange som har måttet ta turen dit for å kjøpe noe for å roe nervene i løpet av dagen.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Synd det ikke ble ett fattig poeng mer da det var såpass mange steiner i spill.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er Walstad som koster oss dette, tredje matchen der han gjør tabber som man kanskje bare bør gjøre 1 av 20 kamper på dette nivået. Veldig skuffende når resten av laget tross alt har levert så godt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Hvordan sten var det da? Skal vi gi bort tre poeng

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ble tre ja, ufattelig dårlig siste stein av Norge

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Må vel være nervene som spiller inn. En del av feilene er jo type udekkede takeouts og annet som ikke burde være noe problem.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

USA taper for Italia og dermed er den siste plassen helt åpent. USA skip prøver å slå ein vanskeleg trippel takeout for 2 poeng, men treffer sin egen stein og Italia tar fire poeng. Kjempemiss og Italia tar seieren

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nei vi ble Kinamat :(

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Hoppa inn i de to siste omgangene, var ikke langt i fra heller.

Men Kina hadde takeouts i hele omgangen, vanskelig og vinne da...

Men er det over nå?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Jonasar skrev: tir feb 15, 2022 3:54 pm Hoppa inn i de to siste omgangene, var ikke langt i fra heller.

Men Kina hadde takeouts i hele omgangen, vanskelig og vinne da...

Men er det over nå?
Ja viss USA slår Danmark er vi ute 100% ute. Taper USA har vi sjansen med seier mot Italia og at USA taper begge sine kamper mot Danmark og Sverige. Russland må også tape mot Kanada eller Storbritannia. I tillegg bør Sveits slå Kina

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Men herregud da.... kunne vunnet mot sverige danmark kina men choker

startelver

Legg inn av startelver »

MacanT skrev: tir feb 15, 2022 1:07 pm
startelver skrev: tir feb 15, 2022 11:14 am Svenskene har 7 av 7 seire ? Ser jo like fryktinngytende ut som Italia i mix.
Vi gjør det rimelig bra på kvinnesiden også, Anna Hasselborg har 5-2 og er på andreplass i gruppa så langt :)
Sverige kan faktisk ta gull for både kvinner og menn her.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: tir feb 15, 2022 9:00 pm
MacanT skrev: tir feb 15, 2022 1:07 pm
startelver skrev: tir feb 15, 2022 11:14 am Svenskene har 7 av 7 seire ? Ser jo like fryktinngytende ut som Italia i mix.
Vi gjør det rimelig bra på kvinnesiden også, Anna Hasselborg har 5-2 og er på andreplass i gruppa så langt :)
Sverige kan faktisk ta gull for både kvinner og menn her.
Jepp. Nevnte det når noen her inne sa at Sverige ikke hadde noen gullsjanser igjen, de har jo både curling og hockey.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»