Curling under Vinter-OL 2022

Svar
Mehell

Re: Curling under Vinter-OL 2022

Legg inn av Mehell »

storpeder skrev: søn feb 06, 2022 3:09 pm Hvordan er reglene ved likt antall seiere, f.eks tre lag på delt 3. eller to lag på delt 4.?

Edit: Ser det er innbyrdes, men vel fremdeles åpent om det står mellom tre lag med samme antall seire.
Nå skal jeg bruke infoen Kronos kommer med, og late som jeg har peiling selv..
Hvis det er flere lag med lik score, og innbyrdes resultater ikke kan skille dem så vil det være en dragning om hvilke lag som går til semifinale.

Jeg vil tippe at en dragning er noe såpass enkelt som å se hvilke lag som kommer nærmest sentrum av boet med en sten.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Det er faktisk mulig at Norge, Sverige og Kanada kan havne på 5-4 og med 1 seier kvar i innbyrdes oppgjer.
Skulle det skje så veit eg faktisk ikkje kven som går vidare til semifinale.

Denne turneringa er som ein jolo. Einaste laget som er stabile er Italia. Sjølv om dei spelte veldig ustabilt mot Sverige
Trur faktisk Norge er favoritter til gullet no. Med mindre vi ryker på ein tvist.

Er ikkje umulig at Kanada ryker ut på grunn av tapet mot Australia. Kampen mot Italia blir fort vinn eller forsvinn.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: søn feb 06, 2022 3:15 pm
Jeg vil tippe at en dragning er noe såpass enkelt som å se hvilke lag som kommer nærmest sentrum av boet med en sten.
Nesten, før hver kamp så dras en stein og det laget som kommer nærmest sentrum får starte med siste stein. Disse resultatene blir lagt sammen og delt på antall omganger for en snittavstand, og er det likt så brukes denne snittavstanden til å avgjøre hvem som går videre. Norge ligger over 20 cm bedre an enn Canada før siste omgang, så det er i praksis umulig å ta igjen for våre venner fra andre siden av dammen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: søn feb 06, 2022 3:17 pm
Mehell skrev: søn feb 06, 2022 3:15 pm
Jeg vil tippe at en dragning er noe såpass enkelt som å se hvilke lag som kommer nærmest sentrum av boet med en sten.
Nesten, før hver kamp så dras en stein og det laget som kommer nærmest sentrum får starte med siste stein. Disse resultatene blir lagt sammen og delt på antall omganger for en snittavstand, og er det likt så brukes denne snittavstanden til å avgjøre hvem som går videre. Norge ligger over 20 cm bedre an enn Canada før siste omgang, så det er i praksis umulig å ta igjen for våre venner fra andre siden av dammen.
Skjønner. Takk for informasjon.
P.S:Beklager at jeg på skamløst vis tok din informasjon og sendte den videre som min egen kunnskap. :roll:

Mehell

Legg inn av Mehell »

ms_8 skrev: søn feb 06, 2022 3:16 pm Det er faktisk mulig at Norge, Sverige og Kanada kan havne på 5-4 og med 1 seier kvar i innbyrdes oppgjer.
Skulle det skje så veit eg faktisk ikkje kven som går vidare til semifinale.

Denne turneringa er som ein jolo. Einaste laget som er stabile er Italia. Sjølv om dei spelte veldig ustabilt mot Sverige
Trur faktisk Norge er favoritter til gullet no. Med mindre vi ryker på ein tvist.

Er ikkje umulig at Kanada ryker ut på grunn av tapet mot Australia. Kampen mot Italia blir fort vinn eller forsvinn.
Man skal ikke undervurdere lag som er i en flytsone.
Selv om GoingKronos viser til statistikk som peker på at Italia har hatt marginer med seg og en ekspert i studio sier at hans mening er at Italia kommer til å være det dårligste laget i semifinalene så er det et ubestridelig faktum at Italia så langt har vunnet hver eneste kamp de har spilt. Og når man er i en så ekstrem flytsone så føler man at alle oppgaver er overkommelige og man gleder seg bare til neste utfordring.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Mehell skrev: søn feb 06, 2022 3:28 pm
ms_8 skrev: søn feb 06, 2022 3:16 pm Det er faktisk mulig at Norge, Sverige og Kanada kan havne på 5-4 og med 1 seier kvar i innbyrdes oppgjer.
Skulle det skje så veit eg faktisk ikkje kven som går vidare til semifinale.

Denne turneringa er som ein jolo. Einaste laget som er stabile er Italia. Sjølv om dei spelte veldig ustabilt mot Sverige
Trur faktisk Norge er favoritter til gullet no. Med mindre vi ryker på ein tvist.

Er ikkje umulig at Kanada ryker ut på grunn av tapet mot Australia. Kampen mot Italia blir fort vinn eller forsvinn.
Man skal ikke undervurdere lag som er i en flytsone.
Selv om GoingKronos viser til statistikk som peker på at Italia har hatt marginer med seg og en ekspert i studio sier at hans mening er at Italia kommer til å være det dårligste laget i semifinalene så er det et ubestridelig faktum at Italia så langt har vunnet hver eneste kamp de har spilt. Og når man er i en så ekstrem flytsone så føler man at alle oppgaver er overkommelige og man gleder seg bare til neste utfordring.
Enig i dette. Trur Italia er like tøffe som Sverige/Kanada. Prosentvis speler kanskje ikkje Italia best, men dei har vært betre på å sette dei viktigaste steinene. Dog er det veldig lite som skiller topp 5 og med tanke på at Norge speler betre og betre. Så trur eg faktisk vi er favoritter til gullet.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Bettson holder oss på 5.plass til 7 i odds faktisk.

startelver

Legg inn av startelver »

Får sette en liten slant på Norge da. Viktig at vi slår Sverige ihvertfall :)

Mehell

Legg inn av Mehell »

rexenes skrev: søn feb 06, 2022 4:23 pm Bettson holder oss på 5.plass til 7 i odds faktisk.
Da settes en slump på at Norge vinner. Må da være en flott odds på dette stadiet.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

startelver skrev: søn feb 06, 2022 4:28 pm Får sette en liten slant på Norge da. Viktig at vi slår Sverige ihvertfall :)
Der røk det gullet...

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:29 pm
startelver skrev: søn feb 06, 2022 4:28 pm Får sette en liten slant på Norge da. Viktig at vi slår Sverige ihvertfall :)
Der røk det gullet...
Haha. Det er da ikke jeg som er jinxeren på forumet.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Mehell skrev: søn feb 06, 2022 4:32 pm
Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:29 pm
startelver skrev: søn feb 06, 2022 4:28 pm Får sette en liten slant på Norge da. Viktig at vi slår Sverige ihvertfall :)
Der røk det gullet...
Haha. Det er da ikke jeg som er jinxeren på forumet.
Derfor jeg siterte startelver :)

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:33 pm
Mehell skrev: søn feb 06, 2022 4:32 pm
Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:29 pm

Der røk det gullet...
Haha. Det er da ikke jeg som er jinxeren på forumet.
Derfor jeg siterte startelver :)
Jeg jinxet det helt med en slant før jeg postet. Så dette blir på min kappe.


Mehell

Legg inn av Mehell »

Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:33 pm
Mehell skrev: søn feb 06, 2022 4:32 pm
Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:29 pm

Der røk det gullet...
Haha. Det er da ikke jeg som er jinxeren på forumet.
Derfor jeg siterte startelver :)
Ah, faen. Fikk ikke med meg dette.
Da kastet vi bort de pengene, ja :(

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: søn feb 06, 2022 3:17 pm
Mehell skrev: søn feb 06, 2022 3:15 pm
Jeg vil tippe at en dragning er noe såpass enkelt som å se hvilke lag som kommer nærmest sentrum av boet med en sten.
Nesten, før hver kamp så dras en stein og det laget som kommer nærmest sentrum får starte med siste stein. Disse resultatene blir lagt sammen og delt på antall omganger for en snittavstand, og er det likt så brukes denne snittavstanden til å avgjøre hvem som går videre. Norge ligger over 20 cm bedre an enn Canada før siste omgang, så det er i praksis umulig å ta igjen for våre venner fra andre siden av dammen.
En av grunnene til at jeg frekventerer dette forumet er at jeg ofte lærer noe nytt. GK var kilden til ny kunnskap ved dette tilfellet.

startelver

Legg inn av startelver »

Sulfat skrev: søn feb 06, 2022 4:29 pm
startelver skrev: søn feb 06, 2022 4:28 pm Får sette en liten slant på Norge da. Viktig at vi slår Sverige ihvertfall :)
Der røk det gullet...
Hvorfor er dere så opphengt i jinksing hele tiden ? Jeg spilte på Bulsjonov på skibytte til 3 i odds. Gikk veien det.

Uansett er det lite sannsynlig at Norge vinner, men er alltid verdt et lite bet.

TWU

Legg inn av TWU »

startelver skrev: søn feb 06, 2022 5:23 pm
Hvorfor er dere så opphengt i jinksing hele tiden ? Jeg spilte på Bulsjonov på skibytte til 3 i odds. Gikk veien det.

Uansett er det lite sannsynlig at Norge vinner, men er alltid verdt et lite bet.

Tjah - så lite sannsynlig er det da ikke? Kommer jo inn med god selvtillit og godt spill. Nå et det nok så jevnt blant semifinalistene at det handler om små marginer, og en feil stein kan avgjøre hele kampen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

oddvar_kjempebra skrev: søn feb 06, 2022 4:46 pm
GoingKronos skrev: søn feb 06, 2022 3:17 pm
Mehell skrev: søn feb 06, 2022 3:15 pm
Jeg vil tippe at en dragning er noe såpass enkelt som å se hvilke lag som kommer nærmest sentrum av boet med en sten.
Nesten, før hver kamp så dras en stein og det laget som kommer nærmest sentrum får starte med siste stein. Disse resultatene blir lagt sammen og delt på antall omganger for en snittavstand, og er det likt så brukes denne snittavstanden til å avgjøre hvem som går videre. Norge ligger over 20 cm bedre an enn Canada før siste omgang, så det er i praksis umulig å ta igjen for våre venner fra andre siden av dammen.
En av grunnene til at jeg frekventerer dette forumet er at jeg ofte lærer noe nytt. GK var kilden til ny kunnskap ved dette tilfellet.
Kronos har nå fått den ærefulle tittelen FDs curlingekspert.
Ny kunnskap er god kunnskap, så man kan bare takke når noen kommer med informasjon som man ikke kjente til fra før.

startelver

Legg inn av startelver »

TWU skrev: søn feb 06, 2022 5:51 pm
startelver skrev: søn feb 06, 2022 5:23 pm
Hvorfor er dere så opphengt i jinksing hele tiden ? Jeg spilte på Bulsjonov på skibytte til 3 i odds. Gikk veien det.

Uansett er det lite sannsynlig at Norge vinner, men er alltid verdt et lite bet.

Tjah - så lite sannsynlig er det da ikke? Kommer jo inn med god selvtillit og godt spill. Nå et det nok så jevnt blant semifinalistene at det handler om små marginer, og en feil stein kan avgjøre hele kampen.
Nettopp det er små marginer i curling. Først må vi komme til finalen. Dette ekteparet på isen ser jo ut til å være godt samkjørte, kanskje en fordel.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble seier i natt mot Sveits, greit å holde i gang winning streaken. Det blir semifinale mot Storbritannia (egentlig Skottland) klokka 13 i dag.

Sverige kom seg videre siden Italia slo Canada, og dermed en flopp for curlingens stormakt.

Veldig åpent om hvem som vinner dette, er nesten slik at man kan si at hvert lag har 25% sjanse. Men det er klart at når Italia er ubeseiret så høres det jo litt dumt at de ikke skal ha bedre sjanse enn et lag som er 5-4.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Og for øvrig så må det nevnes at sur bitch ble enda skumlere når hun var gloating sur bitch.

Kommer for øvrig ikke på et eneste norsk ord som er dekkende for gloating. Sikkert fordi jeg er trøtt som en godt brukt sokk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: man feb 07, 2022 6:45 am Det ble seier i natt mot Sveits, greit å holde i gang winning streaken. Det blir semifinale mot Storbritannia (egentlig Skottland) klokka 13 i dag.

Sverige kom seg videre siden Italia slo Canada, og dermed en flopp for curlingens stormakt.

Veldig åpent om hvem som vinner dette, er nesten slik at man kan si at hvert lag har 25% sjanse. Men det er klart at når Italia er ubeseiret så høres det jo litt dumt at de ikke skal ha bedre sjanse enn et lag som er 5-4.
Norge er rangert som det beste laget, er det ikke så? Og de bør jo ha bygget opp en god selvtillit utover i mesterskapet de og. Håpet er i hvert fall levende i aller høyeste grad.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Betsson uten odds pr nå, men coolbet har satt Norge på 2.plass.
Italia 2,75
Norge 2,95
GBR 4
Sverige 5,1

Mehell

Legg inn av Mehell »

rexenes skrev: man feb 07, 2022 7:01 am Betsson uten odds pr nå, men coolbet har satt Norge på 2.plass.
Italia 2,75
Norge 2,95
GBR 4
Sverige 5,1
Skal ikke klage på at vi fikk 7 i odds på Norge for bare noen timer siden da.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Mehell skrev: man feb 07, 2022 7:05 am
rexenes skrev: man feb 07, 2022 7:01 am Betsson uten odds pr nå, men coolbet har satt Norge på 2.plass.
Italia 2,75
Norge 2,95
GBR 4
Sverige 5,1
Skal ikke klage på at vi fikk 7 i odds på Norge for bare noen timer siden da.
Nei, det var litt spesielt. Særlig når Norge var klare for semi.

Mehell

Legg inn av Mehell »

rexenes skrev: man feb 07, 2022 7:14 am
Mehell skrev: man feb 07, 2022 7:05 am
rexenes skrev: man feb 07, 2022 7:01 am Betsson uten odds pr nå, men coolbet har satt Norge på 2.plass.
Italia 2,75
Norge 2,95
GBR 4
Sverige 5,1
Skal ikke klage på at vi fikk 7 i odds på Norge for bare noen timer siden da.
Nei, det var litt spesielt. Særlig når Norge var klare for semi.
Husker ikke hvem det var som tipset om det, men hvis vi treffer på den så skal jeg finne ut av det og sende noen tomler i den retningen som takk :)

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Drømmefinalen blir Norge-Italia og bronse til Storbritannia

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Hvem er den engelskspråklige kommentatoren på Eurosport? Slår jo om og uttaler Skaslien og Nedregotten som om han var norsk.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja fikk satt et lite bet på 7 i odds hos Betsson, nå er den altså slashet til under 3.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»