Curling under Vinter-OL 2022

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Curling under Vinter-OL 2022

Legg inn av lok1 »

Mehell skrev: søn feb 13, 2022 4:28 am
lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:21 am

Det har vi vel enda
Fortsatt muligheter, men de er forringet.
Er vel ganske høy % for norsk seier nå. Husker ikke tallet i hodet på hvor mange som vinner med siste stein i siste omgang ved uavgjort, men prosenten er ganske høy.

Mehell

Legg inn av Mehell »

MadBum skrev: søn feb 13, 2022 4:33 am Nå er det håp. 4-4 og siste stein i 10.
Ja, jeg er litt på etterskudd ser jeg. Krisen som var i mitt hode er avblåst.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Svenskene er på sin side kanskje for offensive, i stede for å sikre inn 2 poeng så går de får en tricky double take out for 3 poeng. Den mislykkes og dermed bare et poeng. 4-4.

Nå skal vi bare holde sentrum åpent for seier.

Mehell

Legg inn av Mehell »

lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:33 am
Mehell skrev: søn feb 13, 2022 4:28 am
lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:21 am

Det har vi vel enda
Fortsatt muligheter, men de er forringet.
Er vel ganske høy % for norsk seier nå. Husker ikke tallet i hodet på hvor mange som vinner med siste stein i siste omgang ved uavgjort, men prosenten er ganske høy.
Ja. Min stream er på etterskudd. Så jeg så spøkelser på høylys dag, eller hvordan det ordtaket nå er.
Jeg har avblåst krisen som bygget seg opp inne i mitt hode.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fack

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Choke.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Helvete

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvordan i hælvete greide de å kaste bort dette???

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

For en skandale-omgang, setter vel 3 av 8 steiner - ikke i nærheten mentalt dessverre i siste halvdel av denne matchen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Fy søren hvor spennende curling kan være. Så klarte Norge søren meg å rote det bort på siste stein der :(

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

USA vant for øvrig OL sist med 2--4 etter seks kamper. Så alt er mulig.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Etter den tunge nedturen mot Sverige så fikk vi litt hjelp i forrige runde der Sveits overraskende tapte for Italia, så det åpner opp mer for at 5-4 faktisk kan holde. Det at vi har slått Sveits og USA betyr også mye for å eventuelt gå videre med en slik score. Men målet må være å vinne de fire siste kampene, det er overkommelig motstand. Først ut er bunnlaget Danmark, før vi har Russland, Kina og til slutt Italia.

Russland har 3-2 til nå, men de har hatt et ganske motsatt program av Norge og har slått Danmark, Kina og Italia. Så tabellen ser sannsynligvis litt penere ut nå enn det vil slutte for Putins menn. Kina så jeg tidligere i dag mot USA, det er absolutt et lag vi bør slå - de er ganske så taktisk svake og da hjelper det ikke så mye at de setter steinene sine, om oppgavene de velger er gale så blir resultatet deretter. Høyest nivå av de som vi har igjen er nok Italia, men en skuffende turnering gjør at de sannsynligvis ikke har noe å spille for i siste runde.

Håpet lever i alle fall, og forhåpentligvis har vi en spennende uke med curling foran oss.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Noen som er klare til morgencurlingen?
Jeg begynner på jobb igjen litt senere denne uken, så nå må jeg benytte de siste fridagene til å få med meg så mye sport som overhodet mulig :)

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

For en ufattelig dårlig siste sten av Walstad. Det der skal være lette to poeng til Norge.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bommer altså på en åpen stein for 2 poeng og det blir stjeling til Danmark, det er ikke til å tro. Nå er vi i trøbbel mot bunnlaget.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tror det har vært relativt dårlig nivå på curlingen så langt i kampen mellom Norge og Danmark, men curlingekspertene her inne kan sikkert si om det stemmer eller ikke.

Walstad med en kjempebom i 5.runde. Norge hadde toertempo, men han regelrett bommet på helt åpen dansk stein med sin siste stein så danskene endte opp med å stjele et poeng i stedet.

3-1 til Danmark.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: man feb 14, 2022 8:22 am Tror det har vært relativt dårlig nivå på curlingen så langt i kampen mellom Norge og Danmark, men curlingekspertene her inne kan sikkert si om det stemmer eller ikke.
Det ble sagt at steinene har blitt slipt før dagens kamper, og lagt ny is om jeg forsto det rett også. Så det curler mer enn det har gjort, så det gjør nok at de sliter litt med å bli vant til nye forhold. Så syns jeg Norge har hatt god kontroll og vi har fått to'er tempo to ganger med egen sistestein, og danskene ikke vært i nærheten. Så hadde det ikke vært for den stygge missen nå så hadde alt sett veldig bra ut egentlig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Heldigvis 2 poeng i 6.omgang, så da er vi tilbake.
3-3, Danmark med sistestein.
Føler forresten også at Norge har et slags initiativ i denne kampen, men med så lite kunnskap som jeg besitter om denne sporten så stoler jeg ikke på mine egne følelser :)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fy f Walstad, det skal ikke være mulig

Jompa

Legg inn av Jompa »

Mye svakt spill av Norge i dag. Har hatt alle muligheter til å avgjøre denne matchen flere ganger, men nå blir det mest sannsynlig tap.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Uff. Vi får store sjanser, men klarer ikkje å sette den. Nå får Danmark fordelen i 11 omgang

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tap og game over :(

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Vi må vinne mot Russland, Kina og Italia. Då kan vi ta 4 plassen. Dog er det ingen av desse lagene som blir enkle kamper. Slik at våre sjanser for semifinale er definitiv svekket.

Number4

Legg inn av Number4 »

Ikke godt nok det curlinglaget.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skuffende, men da er de vel rett og slett bare ikke gode nok til å kjempe om en semifinaleplass.
Bare fire år til neste gang :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20220214-110931_Chrome.jpg
Det ser tungt ut nå ja

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jompa skrev: man feb 14, 2022 9:45 am Mye svakt spill av Norge i dag. Har hatt alle muligheter til å avgjøre denne matchen flere ganger, men nå blir det mest sannsynlig tap.
Akkurat som mot Sverige i går. Helt håpløst

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Hadde man bare vært flinkere til å sette sjanser ville det vært 4-2 små marginer

Istedet er man 2-4

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi har ikke et godt nok lag til å kjempe om medaljer. Men det er et voksende curlingmiljø, så jeg tror fort vi kan stabilisere oss på et høyere nivå fremover.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Norge har fortsatt sjansen. Vinner vi dei tre siste så går mest sannsynleg til semifinalen. Spesielt fordi vi har slått Sveits, Russland og USA. Slik at vi på innbyrdes oppgjer vil ha ein stor fordel. Derimot er sjansen at vi taper 1 av dei 3 siste kampene ganske høg og spesielt skuffande at vi kaster bort ein enorm mulighet med tap mot Danmark. Som kanskje er OL svakaste lag.

Det betyr ikkje at Danmark er dårlige, men at nivået er så høgt. At vi må vinne desse kampene for å gå til semifinalen er eg redd

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»