Kombinert-OL 22

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Kombinert-OL 22

Legg inn av JODDEMM »

(eneste idretten uten kvinneklasse- regner med de også er med i 2026:)

PROGRAM: bare skeleton og bob kommer senere i gang i OL- så for vår del er det denne idretten vi må vente lengst på å få se våre norske håp!

9.februar: Individuell konkurranse i liten bakke (VM-Gull 2021, ingen OL-Gull)
900: Hopprennet
1200: 10 km

15.februar: Individuell konkurranse i stor bakke (OL-Gull 2014, siste VM-Gull 2001**)
900: Hopprennet
1200: 10 km

17.februar: Lagkonkurranse i stor bakke (VM-Gull 2021, siste OL-Gull 2014)
900: Hopprennet
1200: 4 x 5 km


Alle i den norske troppen har medaljer fra tidligere mesterskap:

*Jørgen Graabak kan med fordel nevnes først :D 4 Gull og 4 sølv i mesterskap hvorav 7 av 8 medaljer er lagmedaljer.
Men ble OL-Kongen i Sochi 2014 med Gull i sin OL-debut på 10 km stor bakke + at han selvsagt avgjorde lagkonkurransen! Har ellers 2 VM-Gull i lag fra de 2 siste VM

*vår store stjerne Jarl Magnus Riiber har også 4 Gull og 4 sølv i sin mesterskaps-karriere- men i OL-sammenheng er sølvet fra lagkonken i 2018 hans eneste medalje. I tillegg ble han fjerdemann i begge individuelle konkurransene i 2018. I VM-sammenheng har han Gull fra de 2 siste 10 kilometrene etter hopp i liten bakke + lag-Gull fra de samme 2 mesterskapene...

*...i disse 2 lagkonkurransene var også Espen Bjørnstad med! Dette er hans eneste 2 mesterskaps-medaljer.

*Jens Lurås Oftebro tok sine 2 første mesterskaps-medaljer i fjorårets VM: Gull i lag, bronse på 10 kilometer liten bakke

*Espen Andersen er den eneste i troppen uten Gull- men i motsetning til de 2 ovennevnte har han OL-medalje: sølv fra lag i 2018. VM-sølv fra teamsprinten i fjorårets VM har han også!


**: regner 10.kilometeren etter hopprenn i stor bakke som en slags etterfølger til den gamle 15.kilometeren- så da blir Gullet til Bjarte Engen Vik det siste VM-Gullet på den "gjeveste øvelsen" :)

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Riiber har testet positivt på covid-19 ifg VG.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

PARODI-OL!

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

😂😂😂

janesaj

Legg inn av janesaj »

Mysterio19 skrev: tor feb 03, 2022 12:51 pm Riiber har testet positivt på covid-19 ifg VG.
Hvis de ikke konkluderer med "worst winter games ever" på avslutningsseremonien, gir jeg opp. Dette blir for dumt.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.

lund

Legg inn av lund »

Graabak ikke nærkontakt da, så vi har fortsatt gullhåp på de individuelle løpene om ikke annet.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Tragikomisk å tenke på at det egentlig skulle vært OL i Tromsø i år!!!

lund

Legg inn av lund »

BioDex skrev: tor feb 03, 2022 1:00 pm Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.
Han rekker vel ikke noe som helst ganske så sikkert.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

BioDex skrev: tor feb 03, 2022 1:00 pm Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.
Han rekker ingen av øvelsene

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hele pandemien er nok en langsiktig plan for å sikre hjemmenasjonen flest mulig medaljer.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Noen må gå!

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Tidenes verste OL før det i det hele tatt har begynt. Forrige Vinter-OL var jo rimelig tamt det også, men det her tar virkelig kaka

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: tor feb 03, 2022 1:01 pm Graabak ikke nærkontakt da, så vi har fortsatt gullhåp på de individuelle løpene om ikke annet.
Jo, Graabak er nærkontakt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2830

Legg inn av bønna1/2 »

Er det bare meg, eller har den norske OL-troppen mer innslag av Covid enn andre land, eller skyldes det at vi i all hovedsak får referert om de norske tilfellene av media her hjemme?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:02 pm
BioDex skrev: tor feb 03, 2022 1:00 pm Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.
Han rekker ingen av øvelsene
Er 12 dager til storbakkerennet og 14 dager til lagkonkuransen, kan da fint rekke de.

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: tor feb 03, 2022 1:06 pm
Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:02 pm
BioDex skrev: tor feb 03, 2022 1:00 pm Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.
Han rekker ingen av øvelsene
Er 12 dager til storbakkerennet og 14 dager til lagkonkuransen, kan da fint rekke de.
Når man ser hvordan det går med Forfang og Tande nå, så er jeg veldig skeptisk til akkurat det.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Skrev i en annen tråd her forrige helg om at jeg ikke skjønner at Riiber tør å være i verdenscupsirkuset rett før OL. Hater å få rett på dette, men der jeg synes forferdelig synd i Heidi Weng som rett og slett ekstremt uheldig, så virker det helt tøysete at Riiber skulle til Seefeld forrige helg..
Sist redigert av Team Ingebrigtsen den tor feb 03, 2022 1:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Faen meg så jævla tragisk at Covid-OL skal arrangeres i landet som gav oss skiten.

lund

Legg inn av lund »

Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:03 pm
lund skrev: tor feb 03, 2022 1:01 pm Graabak ikke nærkontakt da, så vi har fortsatt gullhåp på de individuelle løpene om ikke annet.
Jo, Graabak er nærkontakt.
Nå tenkte jeg på Ilves, som nok er den Graabak har fått smitten fra.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Sodajr skrev: tor feb 03, 2022 1:06 pm
Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:02 pm
BioDex skrev: tor feb 03, 2022 1:00 pm Så jævla typisk!! Da rekker han ikke ind. konkurranse liten bakke.
Han rekker ingen av øvelsene
Er 12 dager til storbakkerennet og 14 dager til lagkonkuransen, kan da fint rekke de.
Han må uansett klare seg uten trening i 10 dager. Han må bo på isolasjonshotell, og han kan få symptomer i tillegg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Da var det altså et dårlig tegn at denne tråden plutselig var full av innlegg: Den VERST tenkelige nyheten her altså! :evil: :evil: :evil:

lund

Legg inn av lund »

Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 03, 2022 1:07 pm Skrev i en annen tråd her forrige helg om at jeg ikke skjønner at Riiber tør å være i verdenscupsirkuset rett før OL. Hater å få rett på dette, men der jeg synes forferdelig synd i Heidi Weng som rett og slett ekstremt uheldig, så virker det helt tøysete at Riiber skulle til Seefeld forrige helg..
Litt uenig i den. Man så jo der at han var helt avhengig av konkurransetreningen.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: tor feb 03, 2022 1:08 pm
Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:03 pm
lund skrev: tor feb 03, 2022 1:01 pm Graabak ikke nærkontakt da, så vi har fortsatt gullhåp på de individuelle løpene om ikke annet.
Jo, Graabak er nærkontakt.
Nå tenkte jeg på Ilves, som nok er den Graabak har fått smitten fra.
Hva snakker du om?

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Faen meg så jævla tragisk at Covid-OL skal arrangeres i landet som gav oss skiten.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Johannes Thingnes Bø var jo også i samme "gruppe". Dette er allerede en parodi.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

lund skrev: tor feb 03, 2022 1:07 pm
Sodajr skrev: tor feb 03, 2022 1:06 pm
Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:02 pm

Han rekker ingen av øvelsene
Er 12 dager til storbakkerennet og 14 dager til lagkonkuransen, kan da fint rekke de.
Når man ser hvordan det går med Forfang og Tande nå, så er jeg veldig skeptisk til akkurat det.
Er en stor forskjell, Riiber er i Beijing, trenger bare avlevere 2 negative PCR tester så er slipper han ut av isolasjon

lund

Legg inn av lund »

Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:09 pm
lund skrev: tor feb 03, 2022 1:08 pm
Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 1:03 pm

Jo, Graabak er nærkontakt.
Nå tenkte jeg på Ilves, som nok er den Graabak har fått smitten fra.
Hva snakker du om?
Som Riiber har fått smitten fra skulle det stå.

Jompa

Legg inn av Jompa »

lund skrev: tor feb 03, 2022 1:01 pm Graabak ikke nærkontakt da, så vi har fortsatt gullhåp på de individuelle løpene om ikke annet.
Graabak er nærkontakt til Riiber.

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: tor feb 03, 2022 1:10 pm
lund skrev: tor feb 03, 2022 1:07 pm
Sodajr skrev: tor feb 03, 2022 1:06 pm

Er 12 dager til storbakkerennet og 14 dager til lagkonkuransen, kan da fint rekke de.
Når man ser hvordan det går med Forfang og Tande nå, så er jeg veldig skeptisk til akkurat det.
Er en stor forskjell, Riiber er i Beijing, trenger bare avlevere 2 negative PCR tester så er slipper han ut av isolasjon
Hadde det bare vært hopping hadde det kunnet gå, men katastrofalt å ikke få trent skikkelig langrenn i mange dager.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»