Kombinert-OL 22

Svar
Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Re: Kombinert-OL 22

Legg inn av qbah »

Barneskirenn.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Det måtte jo bli sånn, var jeg ganske sikker på også. 8-)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Østerrike sin løper må vel være en idiot når han ikke evner å hekte av japaneren på siste etappe. Greitt nok det hadde uansett ikke blitt bedre enn bronse bak Geiger men å kvitte seg med japaneren burde vel være fullt mulig før spurten?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

LBJ91 skrev: tor feb 17, 2022 12:51 pm
smash skrev: tor feb 17, 2022 12:48 pm
PowersIave skrev: tor feb 17, 2022 12:47 pm

Satser på minst ett gull til i skiskyting også.
Har vi noe sjans i alpint lag?
Har en sjans, men det er en øvelse med utrolig små marginer. Kan like gjerne ryke ut tidlig som å gå helt til topps
Blir kanskje tøft uten Lysdahl, Henrik og Sebbe? Stjernesund er jo bra der. Er vel Wilkens Solheim og Haugan som ikke har fått være med på noe som utgjør 2/3 av herrelaget?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kina får fullføre!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kombinert blir aldri det samme uten han fyren fra Finnmark (husker aldri navnet). Selv ikke med et forsprang på ti minutter før langrennsdelen, ville han klart å holde konkurrentene bak seg.

Jeg tror aldri jeg har sett en seigere fyr i skisporet, selv ikke i Nordmarka en søndags formiddag i påskeferien.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Moro med gull! Og så overlegent. Herregud så god Graabak er! Skal bli hard konkurranse fremover mellom Graabak og Riiber. Godt å se at det gror godt bakover også med Oftebro som bare er 21 år :D Han har mange år framfor seg. Ser ikke vekk fra individuelle gull på ham i fremtiden. Klarte nesten å slå Graabak i forrige renn, men Graabak tok ham på spurten.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

netrebske skrev: tor feb 17, 2022 12:56 pm
LBJ91 skrev: tor feb 17, 2022 12:51 pm
smash skrev: tor feb 17, 2022 12:48 pm

Har vi noe sjans i alpint lag?
Har en sjans, men det er en øvelse med utrolig små marginer. Kan like gjerne ryke ut tidlig som å gå helt til topps
Blir kanskje tøft uten Lysdahl, Henrik og Sebbe? Stjernesund er jo bra der. Er vel Wilkens Solheim og Haugan som ikke har fått være med på noe som utgjør 2/3 av herrelaget?
Henrik har vel aldri vært med, og Lysdahl kjørte heller ikke i VM.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 12:58 pm Kombinert blir aldri det samme uten han fyren fra Finnmark (husker aldri navnet). Selv ikke med et forsprang på ti minutter før langrennsdelen, ville han klart å holde konkurrentene bak seg.

Jeg tror aldri jeg har sett en seigere fyr i skisporet, selv ikke i Nordmarka en søndags formiddag i påskeferien.
Håvard Klemetsen

lund

Legg inn av lund »

Klemetsen var jo en god spurter husker jeg. Ei heller var han en så forferdelig langrennsløper, men han var langt bedre i gruppe.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

netrebske skrev: tor feb 17, 2022 12:56 pm
LBJ91 skrev: tor feb 17, 2022 12:51 pm
smash skrev: tor feb 17, 2022 12:48 pm

Har vi noe sjans i alpint lag?
Har en sjans, men det er en øvelse med utrolig små marginer. Kan like gjerne ryke ut tidlig som å gå helt til topps
Blir kanskje tøft uten Lysdahl, Henrik og Sebbe? Stjernesund er jo bra der. Er vel Wilkens Solheim og Haugan som ikke har fått være med på noe som utgjør 2/3 av herrelaget?
Er parallel storslalom, så tror ikke sebbe hadde vert til stor hjelp

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PowersIave skrev: tor feb 17, 2022 1:00 pm
LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 12:58 pm Kombinert blir aldri det samme uten han fyren fra Finnmark (husker aldri navnet). Selv ikke med et forsprang på ti minutter før langrennsdelen, ville han klart å holde konkurrentene bak seg.

Jeg tror aldri jeg har sett en seigere fyr i skisporet, selv ikke i Nordmarka en søndags formiddag i påskeferien.
Håvard Klemetsen
Ja, men hadde gjorde et par gode lagkonkurranser som huskes med glede. Men distanser over 5 km ble ofyest for tøft for han.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

netrebske skrev: tor feb 17, 2022 1:05 pm Ja, men hadde gjorde et par gode lagkonkurranser som huskes med glede. Men distanser over 5 km ble ofyest for tøft for han.
Han var en jævel i hoppbakken også. Han endte med gull i lagkonkurransen i OL 2014, og VM 2005, samt seks andre medaljer i lagkonkurranser.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Huff Frenzel ikke med på premieutdelingen
Håper det går bra med han
Sist redigert av Sodajr den tor feb 17, 2022 1:14 pm, redigert 1 gang totalt.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

De tyske lederne ble spurt før rennet om ikke også Frenzel var redusert etter karantenen, men de var skråsikre på at han var tipptopp siden han i motsetning til Riiber og Ilves hadde vært helt symptomfri. Nå ser det ut til at de skjønner alvoret.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Frentzel mangler på seremonien også, så han skulle nok ikke gått så tett på koronainfeksjonen. Jeg nevnte at jeg mistenker ei blodklyse ved siden av han etter veksling. Håper det ikke er alvorlig.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Antar hele laget forseter i flere år fremover. Trønderne Graabak og Bjørmstad er jo veteranene i laget og dem gir seg nok ikke før VM i Trondheim i 2025 og da er det jo bare 1 år til nytt OL. Er Bjørnstad bare 28 år? Ser mye eldre ut.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 11:18 am Tyskland har dermed fått «donert» 2 gull på Riibers positive covid test. Og vi får 2 gull færre enn om Riiber hadde stilt. Veldig kjedelig når det først så ut som han skulle rekke å ta et par gull likevel…
Vi fikk max 1 gull færre. Håper Riiber restituerer bra og tar verdenscupen.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

I etterpåklokskap er eg sikker på Graabak hadde vunnet om han kom samla med resten, Geiger hadde ingen rå avslutning.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 11:18 am Tyskland har dermed fått «donert» 2 gull på Riibers positive covid test. Og vi får 2 gull færre enn om Riiber hadde stilt. Veldig kjedelig når det først så ut som han skulle rekke å ta et par gull likevel…
Vi fikk max 1 gull færre. Håper Riiber restituerer bra og tar verdenscupen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

lund skrev: tor feb 17, 2022 1:02 pm men han var langt bedre i gruppe.
Han hadde ikke utholdenhet for fem flate øre. Etter to stavtak var han helt ferdig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

netrebske skrev: tor feb 17, 2022 12:46 pm
TheBaseline skrev: ons feb 16, 2022 10:37 am Riiber stiller ikke i lagkonken. Fullt forståelig men RIP til norske medaljer.
TheBaseline = Komiske Ali :D
Hehehe...ja, og det bør bli det nye brukernavnet til hen :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

PowersIave skrev: tor feb 17, 2022 1:00 pm
LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 12:58 pm Kombinert blir aldri det samme uten han fyren fra Finnmark (husker aldri navnet). Selv ikke med et forsprang på ti minutter før langrennsdelen, ville han klart å holde konkurrentene bak seg.

Jeg tror aldri jeg har sett en seigere fyr i skisporet, selv ikke i Nordmarka en søndags formiddag i påskeferien.
Håvard Klemetsen
Har ikke FInnmark tradisjoner i kombinert, var kanskje fra Troms de andre. Vet bare at kombinerteventyret en gang i tiden startet med Tom Sandberg, som tok OL-gull i 1984.

startelver

Legg inn av startelver »

Så har vi jo Bjarte Engen Vik selvsagt, fra Tromsø som tok gull med Fred Børre Lundberg på Lillehammer.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 12:58 pm Kombinert blir aldri det samme uten han fyren fra Finnmark (husker aldri navnet). Selv ikke med et forsprang på ti minutter før langrennsdelen, ville han klart å holde konkurrentene bak seg.

Jeg tror aldri jeg har sett en seigere fyr i skisporet, selv ikke i Nordmarka en søndags formiddag i påskeferien.
Håvard Klemetsen var ikke av de raskeste i sporet, men hadde faktisk en OK spurt, og har tro det eller ei 1 verdenscupseier fra Lillehammer.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Noen som husker Thorbjørn Løkken? Visste ikke om han fikk OL gull, men det var VM det. Hadde glemt navnet, og måtte google litt.
Var en litt spesiell type. Drev og danset som del av treningen, og var et veldig sånn følelsesmenneske husker jeg man sa. Han fikk rusproblemer dessverre.

startelver

Legg inn av startelver »

Løkken ja, håper han fortsatt lever, var langt nede i kjelleren en stund.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Interessert skrev: tor feb 17, 2022 3:51 pm Noen som husker Thorbjørn Løkken?
Ja, husker Biri'n godt. Bor ikke langt unna Biri selv.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Han var jo i studioet til NRK under ski-VM ifjor så han står det ganske bra med alt tiltross!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

netrebske skrev: tor feb 17, 2022 1:15 pm Antar hele laget forseter i flere år fremover. Trønderne Graabak og Bjørmstad er jo veteranene i laget og dem gir seg nok ikke før VM i Trondheim i 2025 og da er det jo bare 1 år til nytt OL. Er Bjørnstad bare 28 år? Ser mye eldre ut.
Han ser like ung ut i dag som han gjorde i 2019.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»