Godt om woke

Svar
Henningsen

Re: Godt om woke

Legg inn av Henningsen »

Corvus skrev: fre jan 20, 2023 11:09 pm
Henningsen skrev: lør jan 14, 2023 4:08 pm
Texas_John skrev: lør jan 14, 2023 3:34 pm
Så lenge det utelukkende foregår inne i ditt hode så er det ikke noe problem, men når du begynner å forvente at andre skal respektere dine vrangforestillinger oppstår det utfordringer. Jeg regner med at du ikke respekterer eller anerkjenner at jeg identifiserer meg som et yrke eller en profesjon jeg ikke er, så hvorfor skal du respektere og anerkjenne at jeg identifiserer meg som et kjønn jeg ikke er?
Hva er problemet med at folk har en annen kjønnsidentitet enn hva biologisk faktum tilsier?
Det er mange problemer med dette. F.eks menn som vil inn i kvinnegarderober, menn som vil konkurrere med kvinner i kvinneidrett. Listen er lang med problemer. De kan føle seg som hva de vil, men ikke kreve ting som går på bekostning av andre i ren egoisme.
Man må ikke blande følelser med fakta i slike tilfeller. De kan ha så lyst de bare vil, og føle seg som hva de vil.
Men idrett, garderober osv må naturligvis styres av fakta ikke følelser.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Henningsen skrev: fre jan 20, 2023 11:43 pm
Corvus skrev: fre jan 20, 2023 11:09 pm
Henningsen skrev: lør jan 14, 2023 4:08 pm

Hva er problemet med at folk har en annen kjønnsidentitet enn hva biologisk faktum tilsier?
Det er mange problemer med dette. F.eks menn som vil inn i kvinnegarderober, menn som vil konkurrere med kvinner i kvinneidrett. Listen er lang med problemer. De kan føle seg som hva de vil, men ikke kreve ting som går på bekostning av andre i ren egoisme.
Man må ikke blande følelser med fakta i slike tilfeller. De kan ha så lyst de bare vil, og føle seg som hva de vil.
Men idrett, garderober osv må naturligvis styres av fakta ikke følelser.
Men hvem bestemmer hva som er fakta og hva som er følelser? Krefter jobber jo for at følelser på dette feltet skal gå foran biologisk fakta, og at disse følelsene skal bli de nye fakta.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Corvus skrev: lør jan 21, 2023 12:05 am
Henningsen skrev: fre jan 20, 2023 11:43 pm
Corvus skrev: fre jan 20, 2023 11:09 pm

Det er mange problemer med dette. F.eks menn som vil inn i kvinnegarderober, menn som vil konkurrere med kvinner i kvinneidrett. Listen er lang med problemer. De kan føle seg som hva de vil, men ikke kreve ting som går på bekostning av andre i ren egoisme.
Man må ikke blande følelser med fakta i slike tilfeller. De kan ha så lyst de bare vil, og føle seg som hva de vil.
Men idrett, garderober osv må naturligvis styres av fakta ikke følelser.
Men hvem bestemmer hva som er fakta og hva som er følelser? Krefter jobber jo for at følelser på dette feltet skal gå foran biologisk fakta, og at disse følelsene skal bli de nye fakta.
Kromosomene/biologien er fakta. Fakta må gå foran følelser i disse tilfellene.
Det burde være en selvfølge. Sånn egentlig i hvert fall.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hvordan noen kan være uenige i at denne mannen var (og er) en stor helt og er for meg et eneste stort mysterium

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

I disse woketider var det befriende å se roastingen - eller hva det heter på VGTV - av Erik Follestad. Mye bra. Dag Sørås var suverent bra.

Bliss

Legg inn av Bliss »



"Jorunn Røed, leder ved Tangen Senter, sier at de nå har valgt å si opp kontrakten med distributørene bak sukkerspinnmaskinen. Maskinen er fortsatt på senteret, men skal snart fjernes.

– Vi mener ikke at vi har brutt noen lover eller gjort forsøk på fremme noe negativt. Flere synes det er et morsomt tilbud, og er innforstått med at man selv velger å kjøpe sukkerspinn på lik linje med andre søtsaker på andre steder hvor varer omsettes. Maskinen blir fjernet for å unngå videre debatt rundt temaet på Tangen Senter, og med dette legges ballen død, sier Røed.

Det er verdt å nevne at det også er flere på sosiale medier som mener sukkerspinnmaskinen er harmløs, og at det er foreldres ansvar å lære barna at sukker er farlig – ikke kjøpesenteret sitt ansvar."

https://www.tv2.no/underholdning/farmen ... /15437043/

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Bliss skrev: ons jan 25, 2023 9:57 pm

"Jorunn Røed, leder ved Tangen Senter, sier at de nå har valgt å si opp kontrakten med distributørene bak sukkerspinnmaskinen. Maskinen er fortsatt på senteret, men skal snart fjernes.

– Vi mener ikke at vi har brutt noen lover eller gjort forsøk på fremme noe negativt. Flere synes det er et morsomt tilbud, og er innforstått med at man selv velger å kjøpe sukkerspinn på lik linje med andre søtsaker på andre steder hvor varer omsettes. Maskinen blir fjernet for å unngå videre debatt rundt temaet på Tangen Senter, og med dette legges ballen død, sier Røed.

Det er verdt å nevne at det også er flere på sosiale medier som mener sukkerspinnmaskinen er harmløs, og at det er foreldres ansvar å lære barna at sukker er farlig – ikke kjøpesenteret sitt ansvar."

https://www.tv2.no/underholdning/farmen ... /15437043/
Har folk for lite å gjøre i livet sitt?


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

I nymotens skjema man fyller ut står det kjønn:

Kvinne
Mann
Annet:_____________

Jeg pleier konsekvent å huke av for annet og skriver ugle.

Det er min lille protest.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Blir interessant dette med kjønn nå som EUs asylbyrå i dag har åpnet for at alle afghanske kvinner har rett på asyl i EU.

Hvor lang tid tar det før ordet sprer seg der borte om at man i Vesten selv kan bestemme nøyaktig hvilket kjønn man er?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Bliss skrev: ons jan 25, 2023 9:57 pm «det er foreldres ansvar å lære barna at sukker er farlig"
Lederen for Tangen senter virker heller ikke å være helt i vater.

Og 38.000 følger dette kvinnemenneske på Instagram, bare se på det ville ansiktet. Det er mange forstyrrede folk der ute.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Texas_John skrev: ons jan 25, 2023 11:05 pm Blir interessant dette med kjønn nå som EUs asylbyrå i dag har åpnet for at alle afghanske kvinner har rett på asyl i EU.

Hvor lang tid tar det før ordet sprer seg der borte om at man i Vesten selv kan bestemme nøyaktig hvilket kjønn man er?
I forlengelsen av dette: sak fra Skottland hvor en transkvinne er dømt for å ha voldtatt to kvinner. Gjerningspersonen var mann da handlingene skjedde, men betegner seg nå som kvinne.

Vedkommende refereres helt uironisk til som kvinne både i media og i dommen. Domstolen bruker formuleringer som at «hun førte sin penis…»

Gjett hvor vedkommende skal sone - kvinnefengsel, selvsagt. Kvinnen har for øvrig fortsatt penis. https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ison.html

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: ons jan 18, 2023 5:33 pm
Texas_John skrev: ons jan 18, 2023 1:20 pm Ny favoritt i NHL
En mann med baller. Veldig bra at noen kan motstå gruppepresset som du stadig ser i lagspill, der Premier League er i en særklasse. De må det når lederne i idrettene ikke skjønner at den enkelte må få lov til å ta stilling til de forskjellige tema i samfunnet og ikke bli dratt inn i et felles pålagt pliktløp.
Kanskje han kan gi sin støtte til Russlands krig i Ukraina også? Da har han virkelig baller!

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

newsflash skrev: tor feb 03, 2022 10:53 pm
Sulfat skrev: tor feb 03, 2022 8:33 pm En meget god tekst som alle bør lese, om det som virkelig er i ferd med å bli et stort samfunnsproblem i vesten: Styggedommen woke-bevegelsen.

Limer inn essensen, men anbefaler å lese alt: https://www.aftenposten.no/meninger/kr ... som-rasist


"Satt på spissen er sannheten om kanselleringskulturen at den drives frem av en radikal politisk bevegelse som søker å erstatte meningsmangfold og helt normale politiske og kulturelle uenigheter med sinnelagskontroll og moralisme.

I denne bevegelsens verden er mobbing galt, med mindre man mobber de riktige menneskene. Da er det godt.

Ytringsfriheten innskrenkes. Meningsmotstandere demoniseres. Debatt erstattes av scenenekt. Karakterdrap foretrekkes foran åpen samtale. Ideer erstattes av identitet. Tilgivelse erstattes av evig fordømmelse. Moralsk kompleksitet erstattes av moralsk skråsikkerhet.

At dette skjer kamuflert som respekt og anerkjennelse, inkludering og mangfold, rettferdiggjør ingenting."
En del gode poenger der, vi har alle godt av å bli både utfordret og provosert.
Detter er da slettens ikke noe nytt og et eksempel; moren til mine nå voksne 'unger', fortalte en dag og sa at de hadde vært på Helleneset, en badeplass nord for Bergen og de var noen venninner. Da hadde de sett en eldre mann som gikk inn i noen busker med en liten jente og det var skummelt. Etter litt om&men, viste detseg at den gamle var bestefaren som skulle la datteren sin tisse i buskene. Men det kunne blitt mye halloi av det om de hadde ringt politiet, som igjen hadde tauet inn den nå mistenkte pedofile overgriperen osv osv . Filmen 'Jakten', der dansken Mads Mikkelsen spiller en lærer som blir hengt ut for å tukle med barn, tar for seg lignende problemstilling.
Det var og er sikkert fremdeles, en tendens til å skulle gå bak i tid og sensurere ord, uttrykk i bøker og skrifter som strider mot dagens uttrykksmåter. Her skulle Astrid Lindgrens bok om Pippi Langstrømpe skreves litt om - fordi det stod at bokens Pippi hadde en far som var negerkonge. En problemstilling som virkelig får brynt seg opp imot bruken av African american NEGROES i Martim Luther Kings tale; 'I have a dream'. Fordi hele talen til Martin Luther King Jr viser til nettopp "African american negroes". Det var altså helt vanlig å bruke det uttrykket DA og det var i så måte helt stuereint å bruke det.
Der for dumt å drive og sensurere en fortid, for at det skal bli politisk korrekt i dag. Det er på samme vis med historien; skal vi sensurere at troen på raser&raseteorier hadde tilslutning også hos folk rundt arbeiderbevegelsen, kanskje frem til slutten av WW2? Eller som sikkert mange jøder har pekt på men ikke blitt hørt, men som også Marte Michelet skriver om i boken 'Hva visste Hjemmefronten' at det var nedlatende holdninger overfor jødene også hos motstandsbevegelsen under krigen - og diskriminering av dem.

Det er bare tull å skulle forsøke og sminke fortiden. På den andre siden er jo ikke ALT like nødvendig å fortelle sine etterkommere, som at bestemor&bestefar deltok i gruppesex på 70-tallet. Barnebarna vil nok ikke like å ha et slikt bilde&minne om dem. Da kan en heller fortelle i mer generelle termer. Men historieskrivningen kan ikke sensurere fakta&sannheten. At vi derimot endrer holdninger til ord&uttrykk og til hva som regnes som politisk korrekt og ikke IDAG - er jo naturlig. Mandelformede øyne, sjokoladefarget hud eller noen gedigne mugger, en muskuløs type og lignende beskrivelser vil jo overleve. Om bruken av slike beskrivelser fremtrer som naturlig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bliss skrev: ons jan 25, 2023 9:57 pm
► Show Spoiler
"Jorunn Røed, leder ved Tangen Senter, sier at de nå har valgt å si opp kontrakten med distributørene bak sukkerspinnmaskinen. Maskinen er fortsatt på senteret, men skal snart fjernes.

– Vi mener ikke at vi har brutt noen lover eller gjort forsøk på fremme noe negativt. Flere synes det er et morsomt tilbud, og er innforstått med at man selv velger å kjøpe sukkerspinn på lik linje med andre søtsaker på andre steder hvor varer omsettes. Maskinen blir fjernet for å unngå videre debatt rundt temaet på Tangen Senter, og med dette legges ballen død, sier Røed.

Det er verdt å nevne at det også er flere på sosiale medier som mener sukkerspinnmaskinen er harmløs, og at det er foreldres ansvar å lære barna at sukker er farlig – ikke kjøpesenteret sitt ansvar."

https://www.tv2.no/underholdning/farmen ... /15437043/
Jesus....tenk å klikke i vinkel for et produkt som har mindre sukker enn vanlig brus...ser jo galskapen i øynene der..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Texas_John skrev: tor jan 26, 2023 1:31 am
Texas_John skrev: ons jan 25, 2023 11:05 pm Blir interessant dette med kjønn nå som EUs asylbyrå i dag har åpnet for at alle afghanske kvinner har rett på asyl i EU.

Hvor lang tid tar det før ordet sprer seg der borte om at man i Vesten selv kan bestemme nøyaktig hvilket kjønn man er?
I forlengelsen av dette: sak fra Skottland hvor en transkvinne er dømt for å ha voldtatt to kvinner. Gjerningspersonen var mann da handlingene skjedde, men betegner seg nå som kvinne.

Vedkommende refereres helt uironisk til som kvinne både i media og i dommen. Domstolen bruker formuleringer som at «hun førte sin penis…»

Gjett hvor vedkommende skal sone - kvinnefengsel, selvsagt. Kvinnen har for øvrig fortsatt penis. https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ison.html
Vanskelig å finne ord for å beskrive den totale galskapen i dette.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1720

Legg inn av JauKaninen »

haha hun dama som klikker pga sukkerspinnmaskinen :lol:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Husker da jeg var en del av Røde Kors’ visitortjeneste det vi besøkte innsatte. Der kunne ikke jeg besøke kvinnelige innsatte fordi jeg var mann og de fleste kvinnelige innsatte hadde betydelige traumer fra vold og overgrep fra menn. Altså, ingen menn kunne være visitor for kvinner.

Greit å ha i bakhodet hvis en vurderer å la voldtektsmenn som kaller seg kvinner sone i kvinnefengselet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 4:14 pm Jesus....tenk å klikke i vinkel for et produkt som har mindre sukker enn vanlig brus...ser jo galskapen i øynene der..
Disse woke-predikantene må få seg noen nye hobbier, enkelt og greit..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

De har da kniver i fengsel? Synd at mannen ikke fikk sone i kvinnefengselet, da kunne han få oppnådd drømmen om å leve uten penis.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Justice 97 skrev: tor jan 26, 2023 5:35 pm
Texas_John skrev: tor jan 26, 2023 1:31 am
Texas_John skrev: ons jan 25, 2023 11:05 pm
I forlengelsen av dette: sak fra Skottland hvor en transkvinne er dømt for å ha voldtatt to kvinner. Gjerningspersonen var mann da handlingene skjedde, men betegner seg nå som kvinne.

Vedkommende refereres helt uironisk til som kvinne både i media og i dommen. Domstolen bruker formuleringer som at «hun førte sin penis…»

Gjett hvor vedkommende skal sone - kvinnefengsel, selvsagt. Kvinnen har for øvrig fortsatt penis. https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ison.html
Det har blitt endret.

"En skotsk transkvinne som ble dømt for voldtekt av to kvinner før hun begynte å identifisere seg som kvinne, skal ikke sone i et kvinnefengsel. Det har Skottlands førsteminister Nicola Sturgeon besluttet, ifølge Sky News."

Transgender woman convicted of rape will not be held in all-female prison, Sturgeon says.Isla Bryson is being removed from the prison today and will serve her sentence in a jail with male inmates, Sky News understands.
Tipper han raskt går over til å være mann igjen når han kommer i fengsel for menn, ikke noe sjakktrekk å være utpreget feminin der i gården med mindre man er homofil.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: tor jan 26, 2023 5:41 pm Husker da jeg var en del av Røde Kors’ visitortjeneste det vi besøkte innsatte. Der kunne ikke jeg besøke kvinnelige innsatte fordi jeg var mann og de fleste kvinnelige innsatte hadde betydelige traumer fra vold og overgrep fra menn. Altså, ingen menn kunne være visitor for kvinner.

Greit å ha i bakhodet hvis en vurderer å la voldtektsmenn som kaller seg kvinner sone i kvinnefengselet.
Et argument som kommer særdeles langt ned på lista, om det i det hele tatt kan tjene som argument.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: tor jan 26, 2023 5:41 pm Husker da jeg var en del av Røde Kors’ visitortjeneste det vi besøkte innsatte. Der kunne ikke jeg besøke kvinnelige innsatte fordi jeg var mann og de fleste kvinnelige innsatte hadde betydelige traumer fra vold og overgrep fra menn. Altså, ingen menn kunne være visitor for kvinner.

Greit å ha i bakhodet hvis en vurderer å la voldtektsmenn som kaller seg kvinner sone i kvinnefengselet.
Du imponerer stadig. Både som ekspert på asylsøkere og nå altså på kvinnelig innsatte.

Dette høres dessverre for din del veldig oppdiktet ut, da det faktisk er mulig for kvinnelige innsatte å ha besøkstjeneste fra menn. But nice try. Her er det ikke tipping, men ren oppdiktning og eventyr.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:56 am
Solvgutt1 skrev: tor jan 26, 2023 5:41 pm Husker da jeg var en del av Røde Kors’ visitortjeneste det vi besøkte innsatte. Der kunne ikke jeg besøke kvinnelige innsatte fordi jeg var mann og de fleste kvinnelige innsatte hadde betydelige traumer fra vold og overgrep fra menn. Altså, ingen menn kunne være visitor for kvinner.

Greit å ha i bakhodet hvis en vurderer å la voldtektsmenn som kaller seg kvinner sone i kvinnefengselet.
Du imponerer stadig. Både som ekspert på asylsøkere og nå altså på kvinnelig innsatte.

Dette høres dessverre for din del veldig oppdiktet ut, da det faktisk er mulig for kvinnelige innsatte å ha besøkstjeneste fra menn. But nice try. Her er det ikke tipping, men ren oppdiktning og eventyr.
Nei, gjennom visitortjenesten kan ikke menn være visitor i kvinnefengsel.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:13 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:56 am
Solvgutt1 skrev: tor jan 26, 2023 5:41 pm Husker da jeg var en del av Røde Kors’ visitortjeneste det vi besøkte innsatte. Der kunne ikke jeg besøke kvinnelige innsatte fordi jeg var mann og de fleste kvinnelige innsatte hadde betydelige traumer fra vold og overgrep fra menn. Altså, ingen menn kunne være visitor for kvinner.

Greit å ha i bakhodet hvis en vurderer å la voldtektsmenn som kaller seg kvinner sone i kvinnefengselet.
Du imponerer stadig. Både som ekspert på asylsøkere og nå altså på kvinnelig innsatte.

Dette høres dessverre for din del veldig oppdiktet ut, da det faktisk er mulig for kvinnelige innsatte å ha besøkstjeneste fra menn. But nice try. Her er det ikke tipping, men ren oppdiktning og eventyr.
Nei, gjennom visitortjenesten kan ikke menn være visitor i kvinnefengsel.
Dette er vel noe du har lest om engang og derfor tar det med deg inn i eventyret om deg selv i visitortjenesten. Som sagt så høres det hele oppdiktet ut at du har holdt på med dette. Men for all del. Skal ikke ødelegge moroa jeg :D

At menn ikke kan besøke kvinner i fengsel er nok uansett en form for urban legend du prøver å vekke til live :) Du går utifra at alle kvinner som er innsatt i fengsel har vært misbrukt eller mishandlet av menn. Der kommer jo første tankefeil inn. Ja, kan hende noen har blitt det, men det gjelder nok et lite mindretall. At man har noen slags regler der er godt mulig, men at kvinner ikke kan ha besøk av menn er bare en eventyrhistorie du ønsker å selge.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 12:51 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:13 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:56 am

Du imponerer stadig. Både som ekspert på asylsøkere og nå altså på kvinnelig innsatte.

Dette høres dessverre for din del veldig oppdiktet ut, da det faktisk er mulig for kvinnelige innsatte å ha besøkstjeneste fra menn. But nice try. Her er det ikke tipping, men ren oppdiktning og eventyr.
Nei, gjennom visitortjenesten kan ikke menn være visitor i kvinnefengsel.
Dette er vel noe du har lest om engang og derfor tar det med deg inn i eventyret om deg selv i visitortjenesten. Som sagt så høres det hele oppdiktet ut at du har holdt på med dette. Men for all del. Skal ikke ødelegge moroa jeg :D

At menn ikke kan besøke kvinner i fengsel er nok uansett en form for urban legend du prøver å vekke til live :) Du går utifra at alle kvinner som er innsatt i fengsel har vært misbrukt eller mishandlet av menn. Der kommer jo første tankefeil inn. Ja, kan hende noen har blitt det, men det gjelder nok et lite mindretall. At man har noen slags regler der er godt mulig, men at kvinner ikke kan ha besøk av menn er bare en eventyrhistorie du ønsker å selge.
Menn kan sikkert besøke kvinner i fengsel, men ikke gjennom visitortjenesten.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 12:58 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 12:51 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 9:13 am
Nei, gjennom visitortjenesten kan ikke menn være visitor i kvinnefengsel.
Dette er vel noe du har lest om engang og derfor tar det med deg inn i eventyret om deg selv i visitortjenesten. Som sagt så høres det hele oppdiktet ut at du har holdt på med dette. Men for all del. Skal ikke ødelegge moroa jeg :D

At menn ikke kan besøke kvinner i fengsel er nok uansett en form for urban legend du prøver å vekke til live :) Du går utifra at alle kvinner som er innsatt i fengsel har vært misbrukt eller mishandlet av menn. Der kommer jo første tankefeil inn. Ja, kan hende noen har blitt det, men det gjelder nok et lite mindretall. At man har noen slags regler der er godt mulig, men at kvinner ikke kan ha besøk av menn er bare en eventyrhistorie du ønsker å selge.
Menn kan sikkert besøke kvinner i fengsel, men ikke gjennom visitortjenesten.
Okidoki eksperten. Og om 3 dager så blir Medvedev siktet for krigsforbrytelser :D Var det ikke sånn det var?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 1:06 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 12:58 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 12:51 pm

Dette er vel noe du har lest om engang og derfor tar det med deg inn i eventyret om deg selv i visitortjenesten. Som sagt så høres det hele oppdiktet ut at du har holdt på med dette. Men for all del. Skal ikke ødelegge moroa jeg :D

At menn ikke kan besøke kvinner i fengsel er nok uansett en form for urban legend du prøver å vekke til live :) Du går utifra at alle kvinner som er innsatt i fengsel har vært misbrukt eller mishandlet av menn. Der kommer jo første tankefeil inn. Ja, kan hende noen har blitt det, men det gjelder nok et lite mindretall. At man har noen slags regler der er godt mulig, men at kvinner ikke kan ha besøk av menn er bare en eventyrhistorie du ønsker å selge.
Menn kan sikkert besøke kvinner i fengsel, men ikke gjennom visitortjenesten.
Okidoki eksperten. Og om 3 dager så blir Medvedev siktet for krigsforbrytelser :D Var det ikke sånn det var?
Det hører vel hjemme i en annen tråd?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 1:07 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 1:06 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 12:58 pm
Menn kan sikkert besøke kvinner i fengsel, men ikke gjennom visitortjenesten.
Okidoki eksperten. Og om 3 dager så blir Medvedev siktet for krigsforbrytelser :D Var det ikke sånn det var?
Det hører vel hjemme i en annen tråd?
Hva hører hjemme i en annen tråd?

Dette med Medvedev ble jo brukt som en form for sarkasme da skjønner du. For å sette dine "ekspertuttalelser" om kvinnelige innsatte og besøk i et litt bedre perspektiv :D

Skjønte du ikke det?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 1:14 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 1:07 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 1:06 pm

Okidoki eksperten. Og om 3 dager så blir Medvedev siktet for krigsforbrytelser :D Var det ikke sånn det var?
Det hører vel hjemme i en annen tråd?
Hva hører hjemme i en annen tråd?

Dette med Medvedev ble jo brukt som en form for sarkasme da skjønner du. For å sette dine "ekspertuttalelser" om kvinnelige innsatte og besøk i et litt bedre perspektiv :D

Skjønte du ikke det?
Et slags personangrep, altså?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 1:15 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 1:14 pm
Solvgutt1 skrev: fre jan 27, 2023 1:07 pm
Det hører vel hjemme i en annen tråd?
Hva hører hjemme i en annen tråd?

Dette med Medvedev ble jo brukt som en form for sarkasme da skjønner du. For å sette dine "ekspertuttalelser" om kvinnelige innsatte og besøk i et litt bedre perspektiv :D

Skjønte du ikke det?
Et slags personangrep, altså?
Nei, ikke et personangrep, men at du tar det personlig at du til stadighet tipper feil og kommer med ekspertuttalelser som viser seg å være feil skjønner jeg. Er jo selvsagt kjedelig for din del. Selvsagt er det ikke personangrep å påpeke feil i påstandene du kommer med. Du mener at hvis du påstår at jorda er flat, så er det personangrep hvis noen påpeker overfor deg at jorda er rund? Ja ja. Ikke overrasket egentlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»