VM-Match 2021

Svar
VivaLV

Re: VM-Match 2021

Legg inn av VivaLV »

Trudde matchen hadde startet, så mulig sesse fungerer når de er i gang! Tipper superrask remis i dag etter 20-30 trekk!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tari er gjest hos VG, jeg hadde en liten tanke om at han kanskje ville være på team Carlsen og at det ville vært bra for utviklingen hans, men det kan vi nok stryke siden han er i studio.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

VivaLV skrev: fre nov 26, 2021 1:07 pm Tipper superrask remis i dag etter 20-30 trekk!
5.50 i odds på Nepo som vinner
6.26 på Magnus som vinner
1.37 remis

Dette hos Unibet.

Jeg setter et par lapper på Nepo. Han starter tross alt med hvit, og Nepo vil nok veldig gjerne vinne selve åpningspartiet! Magnus vil helt klart gå hardt inn for å sikre en remis, så Nepo vil antagelig velge en åpning hvor Magnus skal måtte slite med dette. Jeg har virkelig troen på Nepo i åpningspartiet!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bjoneroa skrev: fre nov 26, 2021 1:19 pm
VivaLV skrev: fre nov 26, 2021 1:07 pm Tipper superrask remis i dag etter 20-30 trekk!
5.50 i odds på Nepo som vinner
6.26 på Magnus som vinner
1.37 remis
Flott verdi på remis, tenker rundt 1,30 (kanskje litt under til og med) er riktig odds.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Bjoneroa skrev: fre nov 26, 2021 1:19 pm
VivaLV skrev: fre nov 26, 2021 1:07 pm Tipper superrask remis i dag etter 20-30 trekk!
5.50 i odds på Nepo som vinner
6.26 på Magnus som vinner
1.37 remis

Dette hos Unibet.

Jeg setter et par lapper på Nepo. Han starter tross alt med hvit, og Nepo vil nok veldig gjerne vinne selve åpningspartiet! Magnus vil helt klart gå hardt inn for å sikre en remis, så Nepo vil antagelig velge en åpning hvor Magnus skal måtte slite med dette. Jeg har virkelig troen på Nepo i åpningspartiet!
Hvis man hadde tatt 50% av gevinsten og satset på remis til 1.37 i odds på de siste 100 VM-matchene så blir jeg overrasket over hvis man ikke sitter igjen med en god gevinst :-)

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Magnus er en rebell! Hest til a5! Vil Magnus ha Nepo ut av komfortsonen og inn på ukjent territorium? Jeg tror Magnus er veldig selvsikker på det han driver med nå... Dette blir spennende!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Voldsomt tempo begge spiller med, allerede gjort 14 trekk og Magnus har ofret en bonde. Og Sesse sier at Magnus ikke har kompensasjon for det og at bare Nepo står best. Men heldigvis så er Magnus nok i forberedelse.

VG sin computer må forresten ha et virus, sier at Magnus står best som bare er tull.
Sist redigert av GoingKronos den fre nov 26, 2021 1:43 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Hva skjer. Sesse over 1.20!!??

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Gikk tårnet til b8 eller c8? Nrk og VG/Sesse viser forskjellig.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

GoingKronos skrev: fre nov 26, 2021 1:42 pm Voldsomt tempo begge spiller med
Ja, dette er spennende! Tydelig at begge to har forberedt seg godt og pugget varianter i det vide og det brede.

Magnus spilte tårnet sitt til C8. Spennende!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Og tårnet gikk altså til B8, og at det er feil i overføringen. Regner med at de som så på NRK ikke ble lurt av overføringen.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

GoingKronos skrev: fre nov 26, 2021 1:49 pm Og tårnet gikk altså til B8, og at det er feil i overføringen. Regner med at de som så på NRK ikke ble lurt av overføringen.
At det går an! :lol: Og de i VG babler fortsatt om C8... :roll:
Sist redigert av Bjoneroa den fre nov 26, 2021 1:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ikke en god start for VG, takker meg til Bae og co

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Queenie skrev: fre nov 26, 2021 1:51 pm Ikke en god start for VG, takker meg til Bae og co
Nei, dette var sørgelig. Over til NRK!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen lever vel litt farlig nå...

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

sertono skrev: fre nov 26, 2021 1:58 pm Carlsen lever vel litt farlig nå...
Håper det! Hvis ikke blir jeg 2000 fattigere :lol:

Jompa

Legg inn av Jompa »

Magnus spiller som han er mer forberedt. Tb8 er ikke noe du kommer på der og da. Men jeg håper han fortsatt har sett på dette noen trekk til, for han er tross alt en bonde ned rent materielt.

Nepo bør heller ikke vært i trøbbel i denne stillingen. Utfordringen for han er at Magnus er den som virker mer forberedt. Det kan føre til at han vil prøve å styre det mot remis.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

sertono skrev: fre nov 26, 2021 1:58 pm Carlsen lever vel litt farlig nå...
Magnus virker godt forberedt, og denne stillingen passer han ypperlig. Nepo skal ikke brenne av mye tid før det her blir svært ubehagelig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

NRKs utsendte var veldig opptatt av at Expo 2020 ble veldig dyr. Faktisk flere billioner dollar i følge ham. Pinlig med journalister som ikke har allmennutdannelse.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det her kjennes jo ganske trygt til å stå en bonde under, løperparet dominerer brettet såpass at det er en bra kompensasjon og spørs hvor mye Nepo tør å gå på med bøndene som er hans eneste sjanse til å vinne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nepo var så redd for løperparet til Magnus at han var villig til å ødelegge bondestrukturen sin helt for å bli kvitt dem. Sesse sier at dette er helt jevnt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Tårnsluttspill + hester. Magnus bonde under, så han kan vel da umulig vinne partiet!!??

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Hammer&co ble veldig positiv på Carlsen sine sjanser, jeg syns det skal mye til for å vinne det her - mulig han kan få bonden tilbake, men det er jo likevel langt til seier. VG sin computer er også klart mer positiv enn sesse til Magnus sine sjanser, så det kan kanskje være litt av grunnen til Hammer sin optimisme.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

De ble mer realistisk i VG-studioet etter å ha analysert litt lengre, det er rett og slett vanskelig å se hvordan Carlsen skal gjøre fremskritt - men samtidig så blir jo Nepo stående ganske passivt. Så lukter et forventet remis, og det tror jeg Magnus vil være godt fornøyd med siden han klarte det uten egentlig å være under noe press.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Liker Bae jeg, VG får seile sin egen sjø

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Blir Remis i trekk 41 dette.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sodajr skrev: fre nov 26, 2021 4:20 pm Blir Remis i trekk 41 dette.
Ser ut som Magnus skal få russeren til å svette i flere trekk, selv om det ikke nødvendigvis blir seier så mørner Magnus han skikkelig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Sesse marginalt i svarts favør. Men stadig langt innenfor remisgrensa, selv om det kanskje er noen små praktiske sjanser så lenge springerne fortsatt er på brettet.

Dette blir nok mest sannsynlig remis, men bra start hvis MC kan presse litt i sluttspill med svart i første parti.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da ble det remis i første parti, god start av Magnus.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Der ble det remis, og det var tross alt ganske udramatisk selv om Magnus tidlig ofret en bonde. Magnus har nok det lille psykiske overtaket etter første runde av denne tungvektduellen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»