Freestyle under Vinter-OL 2022

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Freestyle under Vinter-OL 2022

Legg inn av lok1 »

Hurra! For meg tror jeg dette blir OLs største øyeblikk. Ikke et vondt ord om Klæbo, men personlighetene her er jo som natt og dag, og jeg vet hva jeg foretrekker. Også verdt å nevne at han mistet faren i fjor, noe som gikk sterkt inn på han. Det ser man jo også nå.
Sterkt!

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

lok1 skrev: ons feb 09, 2022 5:10 am Hurra! For meg tror jeg dette blir OLs største øyeblikk. Ikke et vondt ord om Klæbo, men personlighetene her er jo som natt og dag, og jeg vet hva jeg foretrekker. Også verdt å nevne at han mistet faren i fjor, noe som gikk sterkt inn på han. Det ser man jo også nå.
Sterkt!
Hurra for Ruud, og det er naturligvis gøyere med noe som ikke er hundre prosent forventet, mindre av en lettelse og mer av et kick, men hallo.. altså, det er jo subjektivt, men det presset Klæbo har vært under... det er bare synd om en ikke klarer å sette pris på Klæbo og det han gjør. Det er helt unikt, og når det gjelder personlighetene må en nok skille mellom landingsflaten/catwalken i Big Air og målområdet i langrenn. Hvis du vil ha traurige langrennspersonligheter kan du heller titte tilbake til Ulvang og Sivertsen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Herlig av Birk :)

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

For øvrig: er idrettsgal og bruker alt for mange timer på å se sport, så big air og slopestyle, enten det er med ski eller brett er noe man følger i OL og litt fra x-games. Men fy f hvor imponerende det er når man først ser på. Like artig i hvert OL :)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Våknet opp til gull! Er sjokkert men selvfølgelig veldig glad. Et gull jeg ikke hadde forventet. Digg at i hvert fall en av freestyle/snøbrett kjørerne våre kan innfri. Hadde mistet håpet etter av Kleveland ikke klarte å kvalifisere seg. Hvem vet, kanskje han kan være en inspirasjon til hele laget. Krysser fingrene for at Kleveland klarer å kvalifisere i big air nå.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

For en mann!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ganske overlegent seier, jeg er ikke i stand til å vurdere prestasjonen så det gjør jo at det er vanskelig å engasjere seg for mye - men en nydelig historie!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Herlig med Birk, han har bare så stålkontroll på det han driver med. Kunne jo ikke bli noe annet enn gull :)

janesaj

Legg inn av janesaj »

Fantastisk av Bu$i Boy :D

startelver

Legg inn av startelver »

Her kommer det et overraskende gull for meg, dette er jo helt fantastisk. Jeg følger ikke så nøye med på denne skigrenen, men ser nå at Birk Ruud faktisk kan ta dobbelt gull med litt flyt.

Dette var moro!!!

TWU

Legg inn av TWU »

Tjaaah skrev: ons feb 09, 2022 4:52 am
Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 4:33 am For øvrig må jeg si at han bergenske kommentatoren i snowboard og freestyle er nokså irriterende. :-p
Det høres ut som om sirkelen er sluttet her. Det jeg antar er hip ungdomslingo, høres nå ut som noe jeg ville forbundet med en Eckbo-sketsj, hvor han spiller en eldrende dust i fornektelse.
Måtte se i opptak, da enkelte av oss har noe som kalles søvnbehov. Han kommentatoren minnet meg veldig om han der bergenseren fra Nissene i Bingen

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

GoingKronos skrev: ons feb 09, 2022 7:45 am Ganske overlegent seier, jeg er ikke i stand til å vurdere prestasjonen så det gjør jo at det er vanskelig å engasjere seg for mye - men en nydelig historie!
Birk air :D


90 år siden hans "navne-halvbror" Birger Ruud vant sitt første av 2 hopp-Gull

Jeg har heller ikke stor innsikt i disse øvelsene freestyle/ snøbrett annet enn at jeg forbinder dem med mye Gull og medaljer til land som USA og Canada bla.a.

Bortsett fra det: utrolig Gøy at nettop Birk Ruud tar dette :D
Utrolig fin fyr vi ble "kjent med" under 71 grader nord og hvordan han bar frem Thomas Numme gjennom store deler av serien :lol:
Men også mtp historien om hans "tidligere avdøde far" som det ble formulert av kommentatorene i natt- som døde like før innspillingen av 71, at Birk fikk komme opp på Skagastølstinden hvor foreldrenes frieri fant sted osv.

Tipper 71-vinner Petter Schjerven er litt stolt i dag over at han vant over en OL-vinner 😊

Til slutt: litt synd at ikke Birk og "Nummis" Nummedal kom på pallen sammen i dag 😉

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Er birk favoritt I slope style?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

MatsEn89 skrev: ons feb 09, 2022 12:19 pm Er birk favoritt I slope style?
Ja, han er fav der også.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Jeg ser at det i morgen er Freestyle hopp lag. Mixed klasse. Stiller Norge der?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hudsucker skrev: ons feb 09, 2022 5:20 am
lok1 skrev: ons feb 09, 2022 5:10 am Hurra! For meg tror jeg dette blir OLs største øyeblikk. Ikke et vondt ord om Klæbo, men personlighetene her er jo som natt og dag, og jeg vet hva jeg foretrekker. Også verdt å nevne at han mistet faren i fjor, noe som gikk sterkt inn på han. Det ser man jo også nå.
Sterkt!
Hurra for Ruud, og det er naturligvis gøyere med noe som ikke er hundre prosent forventet, mindre av en lettelse og mer av et kick, men hallo.. altså, det er jo subjektivt, men det presset Klæbo har vært under... det er bare synd om en ikke klarer å sette pris på Klæbo og det han gjør. Det er helt unikt, og når det gjelder personlighetene må en nok skille mellom landingsflaten/catwalken i Big Air og målområdet i langrenn. Hvis du vil ha traurige langrennspersonligheter kan du heller titte tilbake til Ulvang og Sivertsen.
Har ingenting i mot Klæbo, men litt av grunnen til at jeg liker freestyle/snøbrett er den ljugne stemningen som er mellom utøverne. Prestasjon over plassering, og ingen sipping om det ikke går veien.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 09, 2022 12:45 pm Jeg ser at det i morgen er Freestyle hopp lag. Mixed klasse. Stiller Norge der?
Det er hopp som i aerials. Har vel ikke hatt utøver i den grenen siden Hilde Synnøve Lid i 94.

janesaj

Legg inn av janesaj »

lok1 skrev: ons feb 09, 2022 2:01 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons feb 09, 2022 12:45 pm Jeg ser at det i morgen er Freestyle hopp lag. Mixed klasse. Stiller Norge der?
Det er hopp som i aerials. Har vel ikke hatt utøver i den grenen siden Hilde Synnøve Lid i 94.
Lid deltok vel så sent som i 2002.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TWU skrev: ons feb 09, 2022 10:20 am Måtte se i opptak, da enkelte av oss har noe som kalles søvnbehov. Han kommentatoren minnet meg veldig om han der bergenseren fra Nissene i Bingen
Har ikke sett denne bingen, men ja. Eckbo var det første som slo meg.

Og for at du ikke skal føle deg veik som trenger søvn. Jeg sover nok mer enn de fleste, men sover på andre tidspunkt enn det som er vanlig.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lok1 skrev: ons feb 09, 2022 1:59 pm
Hudsucker skrev: ons feb 09, 2022 5:20 am
lok1 skrev: ons feb 09, 2022 5:10 am Hurra! For meg tror jeg dette blir OLs største øyeblikk. Ikke et vondt ord om Klæbo, men personlighetene her er jo som natt og dag, og jeg vet hva jeg foretrekker. Også verdt å nevne at han mistet faren i fjor, noe som gikk sterkt inn på han. Det ser man jo også nå.
Sterkt!
Hurra for Ruud, og det er naturligvis gøyere med noe som ikke er hundre prosent forventet, mindre av en lettelse og mer av et kick, men hallo.. altså, det er jo subjektivt, men det presset Klæbo har vært under... det er bare synd om en ikke klarer å sette pris på Klæbo og det han gjør. Det er helt unikt, og når det gjelder personlighetene må en nok skille mellom landingsflaten/catwalken i Big Air og målområdet i langrenn. Hvis du vil ha traurige langrennspersonligheter kan du heller titte tilbake til Ulvang og Sivertsen.
Har ingenting i mot Klæbo, men litt av grunnen til at jeg liker freestyle/snøbrett er den ljugne stemningen som er mellom utøverne. Prestasjon over plassering, og ingen sipping om det ikke går veien.
Syns også det er fint. Vet ikke om det er sånn nå, men da Patrik Sjøberg konkurrerte var det på samme måte i høydehoppmiljøet i friidrett, helt motsatt sprintmiljøet og på mellomdistanser, der hatet de nærmest hverandre.
Men vi skal vel være glade for at ikke alle har en så kameratslig og vennlig innstilling, moro med litt mindgames, håning når man vinner og sutring når man taper.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

KingKongHalvor skrev: ons feb 09, 2022 2:56 pm Syns også det er fint. Vet ikke om det er sånn nå, men da Patrik Sjøberg konkurrerte var det på samme måte i høydehoppmiljøet i friidrett, helt motsatt sprintmiljøet og på mellomdistanser, der hatet de nærmest hverandre.
Vet ikke hvordan det er i høydehoppmiljøet nå men i stavhoppmiljøet er det i hvert fall et veldig fint miljø der utøverne virker å genuint glede seg over andres gode prestasjoner heller enn å sutre når de selv ikke lykkes helt. Et typisk eksempel er jo franskmannen som ble Duplantis mentor når han kom inn i miljøet som uerfaren unggutt. Et annet er de amerikanske hopperne som helhjertet støttet Duplantis når han fikk kritikk i USA for å ha valgt å konkurrere for Sverige.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Som svenske gleder jeg meg selvfølgelig over bronsemedaljen men jeg gleder meg minst like mye over Birk sitt gull.

Fulgte han i 71 grader nord og en mer sympatisk og fin gutt skal man lete lenge etter, snakker om hel ved altså.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

MacanT skrev: ons feb 09, 2022 3:30 pm
KingKongHalvor skrev: ons feb 09, 2022 2:56 pm Syns også det er fint. Vet ikke om det er sånn nå, men da Patrik Sjøberg konkurrerte var det på samme måte i høydehoppmiljøet i friidrett, helt motsatt sprintmiljøet og på mellomdistanser, der hatet de nærmest hverandre.
Vet ikke hvordan det er i høydehoppmiljøet nå men i stavhoppmiljøet er det i hvert fall et veldig fint miljø der utøverne virker å genuint glede seg over andres gode prestasjoner heller enn å sutre når de selv ikke lykkes helt. Et typisk eksempel er jo franskmannen som ble Duplantis mentor når han kom inn i miljøet som uerfaren unggutt. Et annet er de amerikanske hopperne som helhjertet støttet Duplantis når han fikk kritikk i USA for å ha valgt å konkurrere for Sverige.
Kan generelt virke som om det lettere blir et godt miljø i idretter/grener der utøverne konkurrerer én for én og ikke samtidig, der de altså er tilskuere til hverandres prestasjoner og først og fremst kjemper mot seg selv og egne nerver når de er i ilden. Mens på løpsøvelser blir det høyere skuldre og spissere albuer og av og til direkte uhjertelige relasjoner.

TWU

Legg inn av TWU »

Hudsucker skrev: ons feb 09, 2022 3:41 pm
Kan generelt virke som om det lettere blir et godt miljø i idretter/grener der utøverne konkurrerer én for én og ikke samtidig, der de altså er tilskuere til hverandres prestasjoner og først og fremst kjemper mot seg selv og egne nerver når de er i ilden. Mens på løpsøvelser blir det høyere skuldre og spissere albuer og av og til direkte uhjertelige relasjoner.
Er nok definitivt et moment. Et annet er kanskje at de som driver med denne typen idrett gjerne kommer fra relativt ressurssterke familier, slik at dette på en måte blir hobbyen som blir til yrket. Når man da i tillegg tilbringer mye tid med likesinnede er det da enklere å knytte bånd, konkurrenter eller ei. Uansett er det fint å se hvordan de backer hverandre opp.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Finner ingen lagoppstilling til lagkonkurransen. Stiller ikke Norge lag her?

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Kenrojo skrev: ons feb 09, 2022 10:57 pm Finner ingen lagoppstilling til lagkonkurransen. Stiller ikke Norge lag her?
Norge har vel ingen deltakere i hopp og kulekjøring? Lagkonkurransen er i hopp, mener jeg. Hadde det vært big air eller slopestyle, hadde nok Norge stilt lag.

startelver

Legg inn av startelver »

Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 11:47 pm
Kenrojo skrev: ons feb 09, 2022 10:57 pm Finner ingen lagoppstilling til lagkonkurransen. Stiller ikke Norge lag her?
Norge har vel ingen deltakere i hopp og kulekjøring? Lagkonkurransen er i hopp, mener jeg. Hadde det vært big air eller slopestyle, hadde nok Norge stilt lag.
Merkelig at en vinternasjon som Norge ikke har med utøvere i kulekjøring. Vi hadde jo gode prestasjoner der for kvinnene.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Kvalikken ble utsatt til i morgen, ja. Fullt forståelig det når man ser været...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: tor feb 10, 2022 9:34 am
Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 11:47 pm
Kenrojo skrev: ons feb 09, 2022 10:57 pm Finner ingen lagoppstilling til lagkonkurransen. Stiller ikke Norge lag her?
Norge har vel ingen deltakere i hopp og kulekjøring? Lagkonkurransen er i hopp, mener jeg. Hadde det vært big air eller slopestyle, hadde nok Norge stilt lag.
Merkelig at en vinternasjon som Norge ikke har med utøvere i kulekjøring. Vi hadde jo gode prestasjoner der for kvinnene.
Samme tenker jeg. Sverige vant jo nylig gull i kulekjøring for menn.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Ser ikke at noen har kommentert nattenes gledelige slopestyle-kvalik. Johanne Killi kjørte jo strålende! Dette ser veldig bra ut foran finalen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»