Freestyle under Vinter-OL 2022

Svar
TheBaseline

Re: Freestyle under Vinter-OL 2022

Legg inn av TheBaseline »

Kenrojo skrev: man feb 14, 2022 9:09 am Ser ikke at noen har kommentert nattenes gledelige slopestyle-kvalik. Johanne Killi kjørte jo strålende! Dette ser veldig bra ut foran finalen.
Jeg er lett sjokkert. Visste ikke at vi engang hadde en kvinnelig freestylekjører. Attpåtil vinner hun kvaliken! Nydelig! Godt noen innfrir når andre flopper (f.eks. Kleveland som ikke klarte å kvalifisere til slopestyle selv om han kvalifiserte til big air).

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Hun ble nr. 2, men likevel veldig overbevisende.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Når er finalen?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: man feb 14, 2022 9:15 am Når er finalen?
I natt 02:30.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kenrojo skrev: man feb 14, 2022 9:14 am Hun ble nr. 2, men likevel veldig overbevisende.
Ah, trodde hun ble best, uansett veldig bra! Blir en spennende finale.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TheBaseline skrev: man feb 14, 2022 9:12 am
Kenrojo skrev: man feb 14, 2022 9:09 am Ser ikke at noen har kommentert nattenes gledelige slopestyle-kvalik. Johanne Killi kjørte jo strålende! Dette ser veldig bra ut foran finalen.
Jeg er lett sjokkert. Visste ikke at vi engang hadde en kvinnelig freestylekjører. Attpåtil vinner hun kvaliken! Nydelig! Godt noen innfrir når andre flopper (f.eks. Kleveland som ikke klarte å kvalifisere til slopestyle selv om han kvalifiserte til big air).
Killi har 7 X games medaljer, så på tide med OL-medalje for henne nå. Ble 7 i big air i starten av OL

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

10 ulike nasjoner representert i finalen. Kun og USA og GBR som har 2.
Blir spennende dette!

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Kjip start…

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Railsene som ikke sitter for Killi. Har jo total kontroll på hoppene. Må sette siste run nå ellers blir det en gedigen skuffelse….

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kenrojo skrev: tir feb 15, 2022 3:26 am Railsene som ikke sitter for Killi. Har jo total kontroll på hoppene. Må sette siste run nå ellers blir det en gedigen skuffelse….
Så nesten ut som om hun prøvde å "safe" inn en poengsum i 2.run. Vet ikke om det stemmer, men fikk i hvert fall en følelse av det.
Krysser fingrene for at hun får fullklaff i siste run.
P.S: Vil ikke være en gedigen skuffelse om hun ikke får medalje. Hun er vel en av mange som kan ta medalje i et åpent felt med mange sterke utøvere.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Jadda! Jadda! Jadda! Holder det der da?

Nei, hun misset grabben på første hoppet. Og straffes seriøst hardt for det.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Tragisk dømming. Alt for lav score🤦‍♂️

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

For en vits denne dømmingen er. Så jo klart bedre ut enn den kinesiske jenta med mine upartiske øyne.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Dommerskandale!

Kanskje. Jeg vet egentlig ikke hva som foregår til enhver tid, men litt av en skuffelse etter kommentatorenes begeistring.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

PowersIave skrev: tir feb 15, 2022 3:56 am Dommerskandale!

Kanskje. Jeg vet egentlig ikke hva som foregår til enhver tid, men litt av en skuffelse etter kommentatorenes begeistring.
Jeg følger sendingen på tyske ZDF og der var de også langt mer begeistret over Killi enn Gu. De reagerte sjokkerte på poengsummen til begge to.

Mehell

Legg inn av Mehell »

PowersIave skrev: tir feb 15, 2022 3:56 am Dommerskandale!

Kanskje. Jeg vet egentlig ikke hva som foregår til enhver tid, men litt av en skuffelse etter kommentatorenes begeistring.
Hun misset en grab, hadde litt for enkelt tricks på rail og en dårlig landing på et av hoppene. Vanskelighetsgraden var heller ikke av de aller høyeste på hoppene, selv om sistehoppet var meget flott utført og med god høyde.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Kjedelig dette. Vibber til Pyongchang og Sjåstad-Christiansen.
Synd de norske freestylestjernene viser hva de kan i kvalik, men ikke får det ut i selve finalene.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Mehell skrev: tir feb 15, 2022 4:00 am
PowersIave skrev: tir feb 15, 2022 3:56 am Dommerskandale!

Kanskje. Jeg vet egentlig ikke hva som foregår til enhver tid, men litt av en skuffelse etter kommentatorenes begeistring.
Hun misset en grab, hadde litt for enkelt tricks på rail og en dårlig landing på et av hoppene. Vanskelighetsgraden var heller ikke av de aller høyeste på hoppene, selv om sistehoppet var meget flott utført og med god høyde.
Svenskene reagerte også på poengsummen, mulig vi trodde det var bedre enn det var, rekner med vi får bedre bilder av løpet etterhvert. Syns uansett hun blir kraftigere straffa enn enkelte andre. Hennes egen reaksjon og var jo at hun var strålende fornøyd.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg synes run3 er bedre enn run2 for Killi, så jeg skjønner ikke hvorfor hun får lavere score, men så har jeg heller ikke peiling på sporten. Gøy å se på er det i alle fall.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Detvareingang skrev: tir feb 15, 2022 4:05 am
Mehell skrev: tir feb 15, 2022 4:00 am
PowersIave skrev: tir feb 15, 2022 3:56 am Dommerskandale!

Kanskje. Jeg vet egentlig ikke hva som foregår til enhver tid, men litt av en skuffelse etter kommentatorenes begeistring.
Hun misset en grab, hadde litt for enkelt tricks på rail og en dårlig landing på et av hoppene. Vanskelighetsgraden var heller ikke av de aller høyeste på hoppene, selv om sistehoppet var meget flott utført og med god høyde.
Svenskene reagerte også på poengsummen, mulig vi trodde det var bedre enn det var, rekner med vi får bedre bilder av løpet etterhvert. Syns uansett hun blir kraftigere straffa enn enkelte andre. Hennes egen reaksjon og var jo at hun var strålende fornøyd.
Kommentarene på min stream reagerte også litt på scoren. De snakket om at hun kanskje kunne klare en plass på pallen etter siste run, men sa samtidig at det var ting dommerne kom til å trekke på.
Jeg har heller ikke peiling på denne sporten, så de tingene som ikke var optimale i run 3 som jeg skrev om i forrige innlegg kom også fra de samme kommentatorene.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Mehell skrev: tir feb 15, 2022 3:32 am
Kenrojo skrev: tir feb 15, 2022 3:26 am Railsene som ikke sitter for Killi. Har jo total kontroll på hoppene. Må sette siste run nå ellers blir det en gedigen skuffelse….
Så nesten ut som om hun prøvde å "safe" inn en poengsum i 2.run. Vet ikke om det stemmer, men fikk i hvert fall en følelse av det.
Krysser fingrene for at hun får fullklaff i siste run.
P.S: Vil ikke være en gedigen skuffelse om hun ikke får medalje. Hun er vel en av mange som kan ta medalje i et åpent felt med mange sterke utøvere.

Ikke en gedigen skuffelse??? Kille omtalte det selv som «helt ekstremt skuffende». Selvsagt skal man være skuffet når man har potensiale til gull, men havner utenfor pallen. Likegyldighet hører ikke hjemme her. Lov å være lei seg når man misser. Gleden tilsvarende større da når det går veien.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Mehell skrev: tir feb 15, 2022 4:18 am
Detvareingang skrev: tir feb 15, 2022 4:05 am
Mehell skrev: tir feb 15, 2022 4:00 am

Hun misset en grab, hadde litt for enkelt tricks på rail og en dårlig landing på et av hoppene. Vanskelighetsgraden var heller ikke av de aller høyeste på hoppene, selv om sistehoppet var meget flott utført og med god høyde.
Svenskene reagerte også på poengsummen, mulig vi trodde det var bedre enn det var, rekner med vi får bedre bilder av løpet etterhvert. Syns uansett hun blir kraftigere straffa enn enkelte andre. Hennes egen reaksjon og var jo at hun var strålende fornøyd.
Kommentarene på min stream reagerte også litt på scoren. De snakket om at hun kanskje kunne klare en plass på pallen etter siste run, men sa samtidig at det var ting dommerne kom til å trekke på.
Jeg har heller ikke peiling på denne sporten, så de tingene som ikke var optimale i run 3 som jeg skrev om i forrige innlegg kom også fra de samme kommentatorene.
Skal være nok med ein liten touch på den grapen, eg klarer ikkje se om hun faktisk har den eller ikkje. Hun mener selv hun hadde den. Men kanskje ikkje nok til at dommerene var fornøyd. Uansett så er 3 run hennes desidert beste, så ein score nærmere 80 burde ho fått uansett. Har fulgt sporten noen år uten å være ekspert, men eg tenkte end engang at dette var ett 87-88 run. Uten grabben så er det fortsatt ett 75-77 run. Veldig synd. Litt som eg håper at det kommer ut skikkelige bilder som bekrefter at hun ikkje hadde touch på skien.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kenrojo skrev: tir feb 15, 2022 4:22 am
Mehell skrev: tir feb 15, 2022 3:32 am
Kenrojo skrev: tir feb 15, 2022 3:26 am Railsene som ikke sitter for Killi. Har jo total kontroll på hoppene. Må sette siste run nå ellers blir det en gedigen skuffelse….
Så nesten ut som om hun prøvde å "safe" inn en poengsum i 2.run. Vet ikke om det stemmer, men fikk i hvert fall en følelse av det.
Krysser fingrene for at hun får fullklaff i siste run.
P.S: Vil ikke være en gedigen skuffelse om hun ikke får medalje. Hun er vel en av mange som kan ta medalje i et åpent felt med mange sterke utøvere.

Ikke en gedigen skuffelse??? Kille omtalte det selv som «helt ekstremt skuffende». Selvsagt skal man være skuffet når man har potensiale til gull, men havner utenfor pallen. Likegyldighet hører ikke hjemme her. Lov å være lei seg når man misser. Gleden tilsvarende større da når det går veien.
Joda, de gode utøverne drømmer selvfølgelig om medaljer og blir rettmessig skuffet når de ikke klarer det.
Jeg tenkte mest på oss sofaslitere, og hvilke forventninger vi burde ha. Selvfølgelig kan vi også være skuffet, men jeg ville bare frem til at det var mange om beinet i denne konkurransen og dermed er heller ikke medalje noe som automatisk skal kunne forventes.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Detvareingang skrev: tir feb 15, 2022 4:27 am

Skal være nok med ein liten touch på den grapen, eg klarer ikkje se om hun faktisk har den eller ikkje. Hun mener selv hun hadde den. Men kanskje ikkje nok til at dommerene var fornøyd. Uansett så er 3 run hennes desidert beste, så ein score nærmere 80 burde ho fått uansett. Har fulgt sporten noen år uten å være ekspert, men eg tenkte end engang at dette var ett 87-88 run. Uten grabben så er det fortsatt ett 75-77 run. Veldig synd. Litt som eg håper at det kommer ut skikkelige bilder som bekrefter at hun ikkje hadde touch på skien.
Skjønner. Jeg kan ikke regelverket i denne idretten, så hadde vært flott hvis du hadde kommet med mer informasjon når du får det.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Birk levner ingen tvil…

startelver

Legg inn av startelver »

Heia Birk !

Mehell

Legg inn av Mehell »

Noen som er våkne for finalen i slopestyle?

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Hvordan i h…kunne Hall få 90 p når han bommer på tredje rail?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 2:49 am Hvordan i h…kunne Hall få 90 p når han bommer på tredje rail?
Litt høyt ja.

Tjader er sexy!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 2:49 am Hvordan i h…kunne Hall få 90 p når han bommer på tredje rail?
Ja, jeg skjønner ikke en dritt. Var vel ikke det mest avanserte løpet han la opp til heller?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»