Snøbrett under Vinter-OL 2022

Svar
TheBaseline

Re: Snøbrett under Vinter-OL 2022

Legg inn av TheBaseline »

Moro med sølv til Røisland! Dette hadde jeg ikke trodd etter kvaliken. På den andre siden skuffer Kleveland som forventet. Han har potensialet til medalje men får det ikke til, som vanlig. Tror det er noe mentalt hos den gutten der. Anyways, grattis Røisland! Dette var fantastisk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

janesaj skrev: tir feb 15, 2022 7:14 am Deilig start på dagen. Måtte skiskytterne, skøyteløperne og kombinertgutta følge opp med flere flotte prestasjoner!

God morgen, min herre. Håper du får en flott og innholdsrik dag, full av oppturer og medaljer.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

lok1 skrev: tir feb 15, 2022 7:08 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:07 am Kleveland og OL er rett og slett en elendig match. Følger ikke nok med til at jeg kan si hvorfor, men om ikke nivået er veldig mye høyere i OL enn i XGames, så må det jo være nervene som tar han hver gang.
Han har jo gått ut og sagt at det er det psykiske det går på
Da ble det Røiseland som tok medaljen :)
Greit nok det du skriver, men det er jo sykt at man ikke tar tak i det. Det må da finnes utallige ansatte på Olympiatoppen som kan hjelpe han med det,

Tendy

Legg inn av Tendy »

Sto nettopp opp.Ble det en ny medalje til M Røiseland?

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Heftig med sølv, moro konkurranse selv for oss som ikke er eksperter.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Ale skrev: tir feb 15, 2022 7:20 am
Tendy skrev: tir feb 15, 2022 7:19 am Sto nettopp opp.Ble det en ny medalje til M Røiseland?
Sølv.
Fantastisk :D

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:07 am Kleveland og OL er rett og slett en elendig match. Følger ikke nok med til at jeg kan si hvorfor, men om ikke nivået er veldig mye høyere i OL enn i XGames, så må det jo være nervene som tar han hver gang.
Skjønner ikke det jeg heller, han vant to gull og et sølv i X-games nylig. Nå må det sies at ikke alle de beste stilte til X-Games siden det var så tett på OL. Allikevel, han viser jo at han kan. Det han viste i X-games hadde sannsynligvis holdt til medalje selv om alle de beste hadde stilt. Det er derfor merkelig at han ikke klarer medalje i OL. Men men... nå gikk det ikke, moro da at Røisland får det til.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:17 am
lok1 skrev: tir feb 15, 2022 7:08 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:07 am Kleveland og OL er rett og slett en elendig match. Følger ikke nok med til at jeg kan si hvorfor, men om ikke nivået er veldig mye høyere i OL enn i XGames, så må det jo være nervene som tar han hver gang.
Han har jo gått ut og sagt at det er det psykiske det går på
Da ble det Røiseland som tok medaljen :)
Greit nok det du skriver, men det er jo sykt at man ikke tar tak i det. Det må da finnes utallige ansatte på Olympiatoppen som kan hjelpe han med det,
Er vel litt lettere sagt enn gjort. Det er bare så så mye mentale trenere kan gjøre. Utøverne er jo ikke maskiner som bare kan fikses på, tross alt...

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lok1 skrev: tir feb 15, 2022 7:12 am For en deilig konkurranse. Spør du meg var det høyere toppnivå her enn i X.
Hvis du refererer til årets X-games er ikke det så rart. Flere av de beste sto over fordi det var så tett opp mot OL. De ville heller prioritere OL.

startelver

Legg inn av startelver »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:07 am Kleveland og OL er rett og slett en elendig match. Følger ikke nok med til at jeg kan si hvorfor, men om ikke nivået er veldig mye høyere i OL enn i XGames, så må det jo være nervene som tar han hver gang.
Kleveland presterer å si han var redd for å skade seg med tanke på resten av sesongen.
Tror han er mest opptatt av sponsorer, Instagram og hva som skjer i USA fremover.

Men grattis med sølv til Røiseland.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: tir feb 15, 2022 11:20 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 7:07 am Kleveland og OL er rett og slett en elendig match. Følger ikke nok med til at jeg kan si hvorfor, men om ikke nivået er veldig mye høyere i OL enn i XGames, så må det jo være nervene som tar han hver gang.
Kleveland presterer å si han var redd for å skade seg med tanke på resten av sesongen.
Tror han er mest opptatt av sponsorer, Instagram og hva som skjer i USA fremover.

Men grattis med sølv til Røiseland.
Tror han ble litt mentalt påvirket av forholdene i dette OL. Kulden, kunstsnøen osv var ikke en fordel for Kleveland. Dermed begynte han kanskje å tenke negativt og være bekymret, vet ikke. Men snowboard er faktisk en av få sporter hvor OL-medalje kanskje ikke henger så høyt. For eksempel i tennis er det større å vinne grand slam enn gull i OL. Er nok noe av det samme med snowboard, større å vinne gull i X-games enn OL? Kanskje Kleveland var fornøyd med det han fikk til i Aspen og dermed ikke gadd å overanstrenge seg for OL? Vet ikke. For snowboardere er nok ikke medaljer eller OL alt, det er mer en livsstil. Sandbech er for eksempel nå ferdig med OL. Han skal satse på filmer og andre prosjekter.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

TheBaseline skrev: tir feb 15, 2022 10:33 am
lok1 skrev: tir feb 15, 2022 7:12 am For en deilig konkurranse. Spør du meg var det høyere toppnivå her enn i X.
Hvis du refererer til årets X-games er ikke det så rart. Flere av de beste sto over fordi det var så tett opp mot OL. De ville heller prioritere OL.
Det stemmer ikke. Faktisk var nivået på utøverne høyere i år enn i fjor. Kleveland stod over, men ellers var både McMorris og Parrot med for eksempel.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lok1 skrev: tir feb 15, 2022 11:40 am
TheBaseline skrev: tir feb 15, 2022 10:33 am
lok1 skrev: tir feb 15, 2022 7:12 am For en deilig konkurranse. Spør du meg var det høyere toppnivå her enn i X.
Hvis du refererer til årets X-games er ikke det så rart. Flere av de beste sto over fordi det var så tett opp mot OL. De ville heller prioritere OL.
Det stemmer ikke. Faktisk var nivået på utøverne høyere i år enn i fjor. Kleveland stod over, men ellers var både McMorris og Parrot med for eksempel.
Kleveland sto ikke over X-Games, han vant 2 gull og 1 sølv i Aspen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

TheBaseline skrev: tir feb 15, 2022 8:25 pm
lok1 skrev: tir feb 15, 2022 11:40 am
TheBaseline skrev: tir feb 15, 2022 10:33 am
Hvis du refererer til årets X-games er ikke det så rart. Flere av de beste sto over fordi det var så tett opp mot OL. De ville heller prioritere OL.
Det stemmer ikke. Faktisk var nivået på utøverne høyere i år enn i fjor. Kleveland stod over, men ellers var både McMorris og Parrot med for eksempel.
Kleveland sto ikke over X-Games, han vant 2 gull og 1 sølv i Aspen.
Ja, så klart. Blandet et øyeblikk med Birk. Men det styrker vel bare poenget med at det ikke var særlig mye forfall til big air i X i år?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»