Alpint 2022: Super-G, menn (8/2)

Svar
Mehell

Re: Alpint 2022: Super-G, menn (8/2)

Legg inn av Mehell »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 08, 2022 5:54 am
Kenrojo skrev: tir feb 08, 2022 5:06 am Huff så kjipt..
Ikke fått ut potensialet sitt i dette OL, Kilde. Skulle likt å høre hans forklaring på bunnseksjonen…
Enig, men så blir det jo slik at det tross alt ville vært helt sykt om han skulle dra hjem uten medalje. Kilde fikk nå tross alt en OL-medalje.
Det gjorde han. Og selv om han sikkert kommer til å ha en litt bittersøt smak i munnen så er han nok mest glad for å ha fått en medalje.
Så blir det spennende å se om han kan hente noe i kombinasjonen. Han er kanskje ikke god nok i slalåm, men likevel ikke umulig med medalje der og.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 08, 2022 5:51 am For en berg-og-dalbane å se dette….når Kilde kom i mål var jeg overbevist om at kun Odermatt kunne matche det. Så kom Adrian, og jeg trodde seriøst på to medaljer. Og når Mayer kom inn så tenkte jeg at det var en superavslutning uten like, men når jeg så på de neste, så er det ingen tvil om at gliden ble bedre i siste sektor etter Kildes startnummer. Men når det ble som det ble, så var det tross alt enormt mye bedre med medalje, enn å havne utenfor for Kilde. Og så er det greit at en av de store tok det.
Tja, Rogentin på startnummer 1 hadde 4. beste avslutning, og var kun 16 hundredeler svakere enn Mayer fra siste mellomtid og til mål.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Kombinasjonen er ikke umulig ja, alltid slik at noen fartskjørere kan slenge inn en god slalåmomgang med litt flaks. Men i utgangspunktet er han vel mer i sjiktet bak de 5-6 beste om vi ser ut fra potensial. Men med stang inn for han, og stang ut for et par andre, så er han i nærheten i allle fall…

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Bare bronse er litt skuffende når Kilde omtrent har vunnet alle super-G renn i år. Men men.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hamplenedomplenedis skrev: tir feb 08, 2022 6:00 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 08, 2022 5:51 am For en berg-og-dalbane å se dette….når Kilde kom i mål var jeg overbevist om at kun Odermatt kunne matche det. Så kom Adrian, og jeg trodde seriøst på to medaljer. Og når Mayer kom inn så tenkte jeg at det var en superavslutning uten like, men når jeg så på de neste, så er det ingen tvil om at gliden ble bedre i siste sektor etter Kildes startnummer. Men når det ble som det ble, så var det tross alt enormt mye bedre med medalje, enn å havne utenfor for Kilde. Og så er det greit at en av de store tok det.
Tja, Rogentin på startnummer 1 hadde 4. beste avslutning, og var kun 16 hundredeler svakere enn Mayer fra siste mellomtid og til mål.
Kan hende du har rett, og at det var linja ned mot mål som ble for dårlig for de norske. Men det føltes som det kom flere rundt Mayers startnummer som kjørte overraskende godt på slutten.

Deilig å se Kilde juble nå :)

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Matthias Mayer er den andre alpinisten i historien, i tillegg til Aamodt, som har 3 OL-gull i fartsdisiplinene, og den første med 3 OL-gull i fart som inkluderer utforgull. Han har 4 OL-medaljer i fart totalt, det er nest flest sammen med Jansrud, mens Aamodt er på toppen med sine 5. Aamodt er stadig den eneste alpinisten i historien med 4 OL-gull, det er så gjevt at vi får håpe at Mayer nå er ferdig med å sanke OL-gull i sin karriere.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Mehell skrev: tir feb 08, 2022 5:14 am Pause frem til 9 nå?
Hva skal man finne på i mellomtiden? Har kroppen full av kaffe, en hel kanne står på bordet, og jeg har ferie over en uke til...
Du kunne jo kanskje vurdert å ta oppvasken? Den ser ikke akkurat appetittlig ut den kjøkkenbenken..

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sulfat skrev: tir feb 08, 2022 7:21 am
Mehell skrev: tir feb 08, 2022 5:14 am Pause frem til 9 nå?
Hva skal man finne på i mellomtiden? Har kroppen full av kaffe, en hel kanne står på bordet, og jeg har ferie over en uke til...
Du kunne jo kanskje vurdert å ta oppvasken? Den ser ikke akkurat appetittlig ut den kjøkkenbenken..
Hehe. Kjøkkenbenken er faktisk pen og ren akkurat for øyeblikket. Men tror ikke jeg hadde orket å gjøre noe med det nå hvis så ikke hadde vært tilfelle.
Prøver å manne meg opp til å gå ut i bilen og kjøre på butikken for å handle litt. Til og med det føles ut som en slitsom oppgave akkurat nå. Tror kanskje det er straffen for å bare sove 1-2 timer pr natt. Men sånn får det bare bli når det er OL på nattestid. Har jo fortsatt over en time på å manne meg nok opp til å handle og rekke tilbake før neste øvelse, så tror jeg skal fikse det. Men handleliste dropper jeg. Her skal det handles på måfå så får vi bare se hva som mangler etter hvert.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ser rennet i reprise nå (gidder ikke stå opp klokka fire). Fint renn, og det er tross alt bra at det ble en medalje til Kilde, selv om det er litt bittert at Sejersted havna på fjerde. Samtidig var greit med vann mellom båtene her, ganske bra avstand både mellom Kilde og Sejersted og ikke minst fra Kilde og opp til Cochran-Siegle og Mayer. Mulig at Mayer fikk bra forhold i bunnen, men for meg så det ut som om han traff helt ekstremt bra inn mot og ut av svingen på siste mellomtid. Syns han kjørte reint og fikk ei perfekt linje der, og det kan kanskje være forklaringa på at han avslutta så enormt sterkt. Cochran-Siegle traff også ganske bra der, men ikke så bra som Mayer.

Kilde fortsatt uten individuelt gull, men har som sagt endelig en medalje, i det minste. Men det er klart at det ser ikke så bra ut på CV-en foreløpig utenom verdenscupen. Er imidlertid i sin beste alder som fartskjører og bør kunne få nye sjanser i VM 2023, VM 2025, OL 2026 og VM 2027. Så er det vel mer usikkert etter der.

Men Odermatt har heller ikke levert så langt i dette OL-et, men har sin beste øvelse igjen. Så er spørsmålet hva som skjer i kombinasjonen. Noen som vet om Kilde og Odermatt har tenkt å stille der? Der er det uansett Pinten som er favoritt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: tir feb 08, 2022 8:01 am

Men Odermatt har heller ikke levert så langt i dette OL-et, men har sin beste øvelse igjen. Så er spørsmålet hva som skjer i kombinasjonen. Noen som vet om Kilde og Odermatt har tenkt å stille der? Der er det uansett Pinten som er favoritt.
Tror ikke noen av dem har bekreftet 100% at de stiller, men blir veldig overrasket hvis ikke begge står på startstreken der.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Har akkurat sett løpet nå, og er litt skuffet nå over Kilde. Da han tapte 9 hundredeler til Pinten fra siste mellomtid til mål, ble jeg skeptisk. Han burde ha øket ledelsen kraftig i stedet. Men det ble nå i hvert fall en medalje i det minste. Mayer er jo bare helt utrolig i OL. 3 gull i 3 OL på rad, det er slik legender blir til.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

BioDex skrev: tir feb 08, 2022 8:24 am Har akkurat sett løpet nå, og er litt skuffet nå over Kilde. Da han tapte 9 hundredeler til Pinten fra siste mellomtid til mål, ble jeg skeptisk. Han burde ha øket ledelsen kraftig i stedet. Men det ble nå i hvert fall en medalje i det minste. Mayer er jo bare helt utrolig i OL. 3 gull i 3 OL på rad, det er slik legender blir til.
Ja, merket meg med det samme når jeg fikk sett det, tapte til Pinturault som hadde en ganske svak avslutting. Litt sløvt av kommentatorene ikke merket seg med det. Kom jo inn med en sekunds ledelse, så kunne virke overlegent, men var redd det ikke kom til å holde. Spesielt når de som kom etter Kilde var ganske nært på passeringene. Allerede Odermatt hadde vel tatt han om han ikke hadde kjørt ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Godt det ikke bare er jeg som er jinksmester utifra nattens begivenheter , ;)

Og gratulerer til Kilde med bronsen, den har du fortjent.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: tir feb 08, 2022 12:15 pm Godt det ikke bare er jeg som er jinksmester utifra nattens begivenheter , ;)

Og gratulerer til Kilde med bronsen, den har du fortjent.
Pøh. Jeg garanterte medalje, og medalje ble det.

Mehell
-med alle ordene sine i behold.
the antijinx-maestro.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ser at Odermatt ikke stiller i kombien

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Atom Vinter skrev: tir feb 08, 2022 6:07 am Matthias Mayer er den andre alpinisten i historien, i tillegg til Aamodt, som har 3 OL-gull i fartsdisiplinene, og den første med 3 OL-gull i fart som inkluderer utforgull. Han har 4 OL-medaljer i fart totalt, det er nest flest sammen med Jansrud, mens Aamodt er på toppen med sine 5. Aamodt er stadig den eneste alpinisten i historien med 4 OL-gull, det er så gjevt at vi får håpe at Mayer nå er ferdig med å sanke OL-gull i sin karriere.
Samtidig som det sier mye om hvor god Matthias Mayer er. VM-historikken til han er jo ikke bra, men OL veier jo mer enn opp for det. Dessuten nesten alltid blant de beste i verdenscupen i fartsdisiplinene. Mayer har fått litt lite oppmerksomhet målt mot Aksel, Feuz, Paris og de andre beste i fartsdisiplinene i hans tid. Det er helt fenomenalt det han har gjort i OL sammenheng.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Sett litt på avslutningen nå, og Kilde og tildels også Sejersted viker å gå tett på den siste rød porten ut av henget og ut på flaten før siste mellomtid. De får nesten to svinger, mens de som er raskere på slutten går lenger fra den røde porten og binder det sammen til en lang sving.

I tillegg kjører de raskeste, de to på topp, og Crawford som var raskest nederst, på Head, som man mistenker å gli bedre på denne snøen enn andre merker.

Så trolig en kombinasjon av ski og linjevalg, mer enn vær og vind.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Kun 27 mann på startlisten for i morgen! I Pyeongchang var det 65... (Riktig nok tre mann som ikke stilte i utforen.)

Skal prøve å få på plass en tråd i løpet av kvelden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»