Koreakrigen på kinesisk

Svar
FjodorDVD

Koreakrigen på kinesisk

Legg inn av FjodorDVD »

Kineserne har filmatisert sin fortelling om Koreakrigen. Det stemmer tilsynelatende ikke helt overens med vår. Men det får vi ikke vite heller. Selv om filmen ble mest sett worldwide i fjor kommer den ikke på norske kinoer.

Correct me if I`m wrong. It makes me happy.

Propaganda, javel. Men er det nytt i filmindustrien? Er det sensur? Heller ikke det er nytt. Har vi noe å lære? Ja, massevis. Men får vi noen gang vite hva vi går glipp av? Er det noen strømmetjeneste som tør vise filmen "Kampen om Changjin-sjøen" – "The Battle of Lake Changjin"?

Vår fortelling? Jo, Nord-Korea angrep Sør-Korea og General MacArthur ledet USA & FN i motangrep. Da krysset de allierte grensen over til Nord-Korea og kineserne og sovjeterne slo felles front mot de allierte og det endte med en steelmate som fortsatt råder.

Kinesernes fortelling? Jeg vil gjerne erfare den også.

Blir den noen gang tilgjengelig i vesten?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kina har jo endret på avslutningen av Fight Club også nå.

Mange fiffige varianter der borte.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Chromeback skrev: tir feb 08, 2022 11:00 am Kina har jo endret på avslutningen av Fight Club også nå.

Mange fiffige varianter der borte.
Jeg husker Fight Club som en stor film. Selv om jeg ikke husker slutten. Men jeg ble virkelig nysgjerrig på hva og hvorfor kineserne gjorde dette? Lurer også på hvorfor Hollywood hoppet elegant bukk over Korea-krigen? Det gikk liksom rett fra Pacific-war til Vietnam-krigen som begge ble filmatisert stort antall. Men Korea-krigen? Der kan jeg bare komme på Mash.

Number4

Legg inn av Number4 »

Er Hotlips med i denne?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»