Oscar 2022

Svar
PapaSmurf

Re: Oscar 2022

Legg inn av PapaSmurf »

Muligens et teit spørsmål, og det kan være at jeg lures av klippingen.

Men fra det jeg har sett så går Smith opp, leverer en ørefik og går ned igjen før han sekunder senere høyt, glassklart og tydelig ber Rock om ikke å ta konas navn i sin fuckings munn.

Hvor kom mikrofonen fra?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ingen som vil stille opp for å sjikanere Will lengre.

https://newsthump.com/2022/03/28/comedy ... comedians/

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gideg skrev: man mar 28, 2022 4:58 pm Tipper Will Smith hadde tatt seg noen drinker før dette skjedde.
Virker ikke helt edru.
Klikker pga en dårlig vits, slår og gråter etterpå.
Synes han så mentalt syk ut. Det var en veldig overreaksjon. Tipper delirium etter lang tid med misbruk.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

PapaSmurf skrev: man mar 28, 2022 5:19 pm Muligens et teit spørsmål, og det kan være at jeg lures av klippingen.

Men fra det jeg har sett så går Smith opp, leverer en ørefik og går ned igjen før han sekunder senere høyt, glassklart og tydelig ber Rock om ikke å ta konas navn i sin fuckings munn.

Hvor kom mikrofonen fra?
Er masse mikrofoner som er satt opp rundt om kring for applauser osv. Hvis du hører på klippet en gang til, så hører man at stemmen hans blir tatt opp av en mikrofon som er i området, men et stykke unna han. Hjelper jo også på at det er helt stille i salen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: man mar 28, 2022 4:51 pm
Solvgutt1 skrev: man mar 28, 2022 4:43 pm Men hvor kommer denne ideen fra om at man kan si hva man vil om hvem man vil så lenge det er "humor", mens et lite ørefik er totalt uakseptabelt fordi man har "nulltoleranse mot vold". Det er en irrasjonell holdning, som sannsynligvis ikke kan forsvares med noe annet enn å stadig gjenta "ytringsfrihet er bra, vold er ikke greit" uten noen refleksjoner eller resonnering utover det.

Ble Chris Rock skadet? Var det en reell risiko for at han ble skadet? Nei? Ok, hva er problemet da?
Humor som dette har jo alltid eksistert, fordi det underholder folk.

Når det treffer, treffer det sjukt godt, når man bommer, bommer man gjerne på en låvedør. Det er som med alt annet av humor som generelt blir sett på som komedie på høyt nivå, man balanserer på en knivsegg. De aller fleste stand-up komikere av ett visst nivå klarer å holde seg innenfor det som blir sett på som morsomt av flertallet.

Det er også de som finner denne vitsen morsom, ser jeg, og det er jo en generell idé om at «alt skal kunne køddes med» innenfor stand-up.

Vold derimot, er aldri greit. Selv om jeg skjønner gjerne at disse som har idiotiske skjulte kamera-spøker får juling, selv om de prøver å skjule seg bak «it’s just a prank».

Det ironiske her, er at hvis Will hadde latt vitsen gå, hadde ingen nevnt det, utenom noen på Twitter muligens.

Nå er absolutt alle klar over det, og dette kommer garantert til å bli ett «fast» innslag på stand-up shows fremover.

Så det eneste Will oppnådde med denne scenen sin, var å gi den oppmerksomhet.
Will Smith har vel nå omtrent forpliktet seg til å angripe enhver tulling som roper "G.I. Jane" etter kona på gata. Og hvor lang tid tar det før det skjer?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg syns nå det ser innøvd ut, planlagt.😅

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 5:46 pm
Will Smith har vel nå omtrent forpliktet seg til å angripe enhver tulling som roper "G.I. Jane" etter kona på gata. Og hvor lang tid tar det før det skjer?
Er ganske tydelig at det eneste stedet man får lov til å fucke med Jada, er i senga ja.

Alle andre steder får man passe seg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Syntes også det så innøvd når jeg hørte om det/så det.
Men ut i fra det som blir skrivd så virker det som det ikke er det!

Forøvrig lar jeg meg ikke hisse like mye opp over at han fikk en ørefik. Hvis det er noe de har hatt vanskeligheter med så ikke helt uforståelig reaksjon.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tenk å fucke opp den største kvelden i sin filmkarriere på den måten der, Will Smith er bare ikke god.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Som forøvrig var overbevisst fra sekund 1 at Phoenix var staget og som regel alltid tar utgangspunkt i at det var staget, men her som sagt mer usikker og heller til at det ikke var det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man mar 28, 2022 7:11 pm Tenk å fucke opp den største kvelden i sin filmkarriere på den måten der, Will Smith er bare ikke god.
En ting er at man fucker opp sin egen kveld, og fokuset fra selve prisen blir helt fraværende, men dæven som mange har snudd om hva de tenker om han. Smith har jo «alltid» vært alles kjendis på internettet, og han har på mange måter vært enkelte yngre generasjoner sin Uncle Phil.

Men nå kommer det gamle videoklipp av Will som klapper til folk i intervju, hvordan de har vært en del av scientologibevegelsen, om hvordan Jada åpenlyst har vært utro osv osv.

Liten tvil om at dette har blitt en gigantisk ripe i lakken til Will.

Derfor jeg heller ikke kan skjønne hvordan dette skal være iscenesatt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

KingKongHalvor skrev: man mar 28, 2022 6:55 pm Jeg syns nå det ser innøvd ut, planlagt.😅
Men hvorfor skulle de planlagt noe sånt? Hva har de å vinne på dette her? Jeg ser ingen grunn for at de skal ha sagt "ja" til et slikt planlagt segment, spesielt ikke Will Smith, som har absolutt alt å tape i en slik situasjon.


Jeg kan forstå at folk i utgangspunktet tenker "planlagt" siden det er så absurd og kommer helt ut av det blå, men alle konsekvensene som kan følge etter dette her, spesielt i dagens "miljø", gjøres nok ikke dette for å skape litt "blest".
Sist redigert av ElGuaje den man mar 28, 2022 7:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: man mar 28, 2022 6:55 pm Jeg syns nå det ser innøvd ut, planlagt.😅
Nei, han er mentalt ustabil. Tydelig når han setter seg og roper og skriker i salen.

Bilde

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Fighten skjer vel til høsten en eller annen gang regner jeg med, med Oscar prisen til Will på spill muligens?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Crabsen skrev: man mar 28, 2022 7:32 pm Fighten skjer vel til høsten en eller annen gang regner jeg med, med Oscar prisen til Will på spill muligens?
Det var Sean Penn som skulle smelte de om så her blir det Sean Penns Oscar mot Will Smith sine!

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

VivaLV skrev: man mar 28, 2022 7:34 pm
Crabsen skrev: man mar 28, 2022 7:32 pm Fighten skjer vel til høsten en eller annen gang regner jeg med, med Oscar prisen til Will på spill muligens?
Det var Sean Penn som skulle smelte de om så her blir det Sean Penns Oscar mot Will Smith sine!
Hmm Chris som boxer med Sean Penn sin Oscar på spill mot Will og hans sine? Eller evt en triple threat med Chris vs Will vs Sean? Alternativene er endeløse!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 7:23 pm
KingKongHalvor skrev: man mar 28, 2022 6:55 pm Jeg syns nå det ser innøvd ut, planlagt.😅
Men hvorfor skulle de planlagt noe sånt? Hva har de å vinne på dette her? Jeg ser ingen grunn for at de skal ha sagt "ja" til et slikt planlagt segment, spesielt ikke Will Smith, som har absolutt alt å tape i en slik situasjon.


Jeg kan forstå at folk i utgangspunktet tenker "planlagt" siden det er så absurd og kommer helt ut av det blå, men alle konsekvensene som kan følge etter dette her, spesielt i dagens "miljø", gjøres nok ikke dette for å skape litt "blest".
Ikke annet enn for å skape liv og røre. Litt som puppen til Janet Jackson på Superbowl for en evighet siden. Da havnet endelig Superbowl i norske medier, men av helt feil grunner.

Jeg vet ikke, men dette er tross alt Hollywood.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bilde

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Bilde

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Chromeback skrev: man mar 28, 2022 7:21 pm
sertono skrev: man mar 28, 2022 7:11 pm Tenk å fucke opp den største kvelden i sin filmkarriere på den måten der, Will Smith er bare ikke god.
En ting er at man fucker opp sin egen kveld, og fokuset fra selve prisen blir helt fraværende, men dæven som mange har snudd om hva de tenker om han. Smith har jo «alltid» vært alles kjendis på internettet, og han har på mange måter vært enkelte yngre generasjoner sin Uncle Phil.

Men nå kommer det gamle videoklipp av Will som klapper til folk i intervju, hvordan de har vært en del av scientologibevegelsen, om hvordan Jada åpenlyst har vært utro osv osv.

Liten tvil om at dette har blitt en gigantisk ripe i lakken til Will.

Derfor jeg heller ikke kan skjønne hvordan dette skal være iscenesatt.
Det kunne vært verre.
Tenk om Chris Rock hadde fornærmet Alec Baldwin.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, hva ville Oscar sagt om denne hendelsen, mon tro?
https://no.wikipedia.org/wiki/Oscarstatuetten

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

KingKongHalvor skrev: man mar 28, 2022 7:49 pm
ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 7:23 pm
KingKongHalvor skrev: man mar 28, 2022 6:55 pm Jeg syns nå det ser innøvd ut, planlagt.😅
Men hvorfor skulle de planlagt noe sånt? Hva har de å vinne på dette her? Jeg ser ingen grunn for at de skal ha sagt "ja" til et slikt planlagt segment, spesielt ikke Will Smith, som har absolutt alt å tape i en slik situasjon.


Jeg kan forstå at folk i utgangspunktet tenker "planlagt" siden det er så absurd og kommer helt ut av det blå, men alle konsekvensene som kan følge etter dette her, spesielt i dagens "miljø", gjøres nok ikke dette for å skape litt "blest".
Ikke annet enn for å skape liv og røre. Litt som puppen til Janet Jackson på Superbowl for en evighet siden. Da havnet endelig Superbowl i norske medier, men av helt feil grunner.

Jeg vet ikke, men dette er tross alt Hollywood.
Liv og røre ble det, med det gikk ganske hardt ut over karrieren til Janet. Ikke akkurat det man ønsker å få ut av et (mer eller mindre) planlagt stunt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Han reagerte jo med å le selv og klikket først da han så at kona ble fornærmet. Det er fint med mennesker som står opp for partneren sin, men dette er bare ukontrollert oppførsel fra en mann som bør vite bedre.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men ser mer og mer sikkert ut at det ikke var planlagt. Dvs. man vet aldri om slike ting. Men når Oscar snakker om formell undersøkelse og slikt, så trur jeg det er ett tegn på at det ikke var planlagt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

bundetrente skrev: man mar 28, 2022 9:27 pm
Det kunne vært verre.
Tenk om Chris Rock hadde fornærmet Alec Baldwin.
Hehe, oh no, you didn't..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da kan man vel også fastslå at det ikke var noe staget her.


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Snakkes det ennå om denne ikke saken..?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TrondLFC skrev: tir mar 29, 2022 7:45 am Snakkes det ennå om denne ikke saken..?
Det er valgfritt å delta.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»