Oscar 2022

Svar
MatsEn89

Re: Oscar 2022

Legg inn av MatsEn89 »

Norges dårligste kommentaror (etter Ulstein) klarer selvfølgelig å lage en udugelig spin

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Texas_John skrev: man mar 28, 2022 12:53 pm
Guttorm123 skrev: man mar 28, 2022 11:13 am – Da jeg så en svart mann stå opp for kona si
Viktig å få frem at han er svart ja, da kan all voldsbruk unnskyldes med at personen på en eller annen måte er et offer.
I tillegg "burde" det også være problematisk at det var en svart mann som ble slått 😊

Reneste Rino Thue han her "Ville Smithen"- men var det skuespill? Ser littegrann ut som at han holder på å begynne å le der han sitter og roper uti salen!

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

GI Jane er ei tøff dame. GI Jane 2, og nå med ei mørkhudet dame i hovedrollen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

steponit skrev: man mar 28, 2022 9:17 am
Morromann skrev: man mar 28, 2022 9:13 am
Hetfield skrev: man mar 28, 2022 9:11 am Tullete reaksjon av Smith.
Hele greia var "staged". Det er jeg overbevisst om.
I så fall er Chris Rock en mektig god skuespiller, jeg kunne sverget på at forvirringen hans så helt genuin ut.
Mulig Chris Rock er en bra skuespiller, han er i hvertfall en pinlig dårlig komiker.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

https://twitter.com/i/status/1508305911164592131

Chris Rock kommer etter overtalelse frem til at han også er pissed off. Er dette er en slags konkurranse i å tilte minst mulig spontant?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Menn har i tiår etter tiår blitt mobbet og gjort til latter for sin manglende hårvekst, men kvinner har aldri stått opp å forsvart sin mann for denne lyte-humoren. Det måtte en helt av en mann til for å sette grensen, håper dette betyr at det blir slutten for denne type morsomhet også mot menn. Det er sannsynligvis tusenvis av menn i 40 og 50 årene som har grått seg i søvn over den forulempende humoren.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Staged så det synger. Er vel for å sette opp enda en kjendis boxing match, jippi

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 1:18 pm https://twitter.com/i/status/1508305911164592131

Chris Rock kommer etter overtalelse frem til at han også er pissed off. Er dette er en slags konkurranse i å tilte minst mulig spontant?
Det der er da for pokker ikke Chris Rock.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Big George skrev: man mar 28, 2022 1:14 pm
steponit skrev: man mar 28, 2022 9:17 am
Morromann skrev: man mar 28, 2022 9:13 am

Hele greia var "staged". Det er jeg overbevisst om.
I så fall er Chris Rock en mektig god skuespiller, jeg kunne sverget på at forvirringen hans så helt genuin ut.
Mulig Chris Rock er en bra skuespiller, han er i hvertfall en pinlig dårlig komiker.
Hva behager??

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 1:18 pm https://twitter.com/i/status/1508305911164592131

Chris Rock kommer etter overtalelse frem til at han også er pissed off. Er dette er en slags konkurranse i å tilte minst mulig spontant?
Det er ikke Chris.

Det er en youtuber som lagde content til kanalen sin.
Sist redigert av Hetfield den man mar 28, 2022 1:32 pm, redigert 2 ganger totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hetfield skrev: man mar 28, 2022 1:26 pm
Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 1:18 pm https://twitter.com/i/status/1508305911164592131

Chris Rock kommer etter overtalelse frem til at han også er pissed off. Er dette er en slags konkurranse i å tilte minst mulig spontant?
Det er ikke Chris.
OK, synes ikke han lignet helt selv. Dårlig gjort av de som laget dette klippet, selv om det var en smule komisk.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 1:29 pm
Hetfield skrev: man mar 28, 2022 1:26 pm
Folk_flesk skrev: man mar 28, 2022 1:18 pm https://twitter.com/i/status/1508305911164592131

Chris Rock kommer etter overtalelse frem til at han også er pissed off. Er dette er en slags konkurranse i å tilte minst mulig spontant?
Det er ikke Chris.
OK, synes ikke han lignet helt selv. Dårlig gjort av de som laget dette klippet, selv om det var en smule komisk.
Ja, de utnyttet situasjonen for å booste views på sosiale medier.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kjekt å vite hva slags type familie dette egentlig er, ja.


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Chromeback skrev: man mar 28, 2022 1:49 pm Kjekt å vite hva slags type familie dette egentlig er, ja.

Jaden har vært idiot siden han var barn.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: man mar 28, 2022 1:49 pm Kjekt å vite hva slags type familie dette egentlig er, ja.

Virker som familien har en slags bunker-mentalitet. "Vår familie ble truet, og da slår vi tilbake" liksom. Væpnet ran eller malpassert spøk ikke relevant.

Minner meg litt om en viss annen familie der borte.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Politiet sier at de ikke arrestert Will Smith siden Chris Rock ikke anmeldte det.

USA er vel et av få land hvor du ikke får noe dom såfremt den fornærmede ikke anmelder.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

En ting er at en skal ikke si stygge ting om andre. En annen ting er at en skal ikke bruke vold. En tredje ting er, at jeg synes denne film-oscar-kjendis-greia burde ha gått ut på dato.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Vitsen: Liker humor som presser grenser. Passer seg riktignok mer under Golde Globes enn under Oscars. Er en grunn til at Ricky Gervais ikke vil hoste Oscars.
Reaksjonen til Smith: Jeg tror ikke han forstår vitsen med en gang, før han får tenkt seg om og ser reaksjonen til kona som himler med øynene.
The slap: Helt uakseptabelt, selv om man kan forstå det.

Litt ironisk at Smith buffer seg opp for kona si på den måten, men samtidig aksepterer utroskap.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Knaxern skrev: man mar 28, 2022 3:23 pm Politiet sier at de ikke arrestert Will Smith siden Chris Rock ikke anmeldte det.

USA er vel et av få land hvor du ikke får noe dom såfremt den fornærmede ikke anmelder.
Jeg tror ikke norsk politi ville lagt noen ressurser i en sak med en ørefik som mottaker ikke anmeldte heller, og det synes jeg er helt greit.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Brezjnev skrev: man mar 28, 2022 3:42 pm
Knaxern skrev: man mar 28, 2022 3:23 pm Politiet sier at de ikke arrestert Will Smith siden Chris Rock ikke anmeldte det.

USA er vel et av få land hvor du ikke får noe dom såfremt den fornærmede ikke anmelder.
Jeg tror ikke norsk politi ville lagt noen ressurser i en sak med en ørefik som mottaker ikke anmeldte heller, og det synes jeg er helt greit.
Ble ikke han fyren fra Plumbo med “mokkamann” spøken slått til eller noe slikt? Eller var det bare det at han fikk en øl hellende over seg? Det er det mest sammenlignbare jeg kommer på, og kan ikke huske at Politiet ble involvert.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

P.S. Det er enklere å vise frem et "smil", om en har pene kritthvite tenner!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jompa skrev: man mar 28, 2022 3:39 pm Vitsen: Liker humor som presser grenser. Passer seg riktignok mer under Golde Globes enn under Oscars. Er en grunn til at Ricky Gervais ikke vil hoste Oscars.
Reaksjonen til Smith: Jeg tror ikke han forstår vitsen med en gang, før han får tenkt seg om og ser reaksjonen til kona som himler med øynene.
The slap: Helt uakseptabelt, selv om man kan forstå det.

Litt ironisk at Smith buffer seg opp for kona si på den måten, men samtidig aksepterer utroskap.
Leste at denne Rock etter en sentimental twitter-melding fra Smith om en prat mellom han og kona om temaet utroskap hadde twitret:

"You have a very understanding wife"

Så det er mulig de føler seg spesielt truet av denne mannen fra tidligere av.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ormen den lange skrev: man mar 28, 2022 3:26 pm En annen ting er at en skal ikke bruke vold.
Skal man ikke? Er det ikke nettopp for slike tilfeller som dette at man i straffelovgivningen gir fritak for straff for vold som følge av provokasjon (de har samme regler i USA)

§ 271.Kroppskrenkelse
Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.

En kroppskrenkelse kan gjøres straffri dersom

a) den er gjengjeldt med en kroppskrenkelse eller kroppsskade, eller
b) den gjengjelder en forutgående kroppskrenkelse, kroppsskade eller særlig provoserende ytring


Av det jeg husker fra rettspraksis skal det ikke mye til før man har å gjøre med en "særlig provoserende ytring" som kan forsvare en kraftig ørefik eller verre,.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: man mar 28, 2022 1:02 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 28, 2022 12:58 pm
Solvgutt1 skrev: man mar 28, 2022 12:25 pm 1. "Anti-vold"-hysteriet er patetisk
2. Det er patetisk å le av en vits og så blir rasende for den rett etterpå. Enten forsto han ikke hva han lo av, eller så gjorde han dette fordi han er redd for konen sin.
3. Vitsen var dårlig og respektløs.
Vitser skal være respektløse. Det er hele poenget.
Nei, poenget er at de skal være morsomme.
Målet er at de skal være morsomme ja, men har du aldri hørt en dårlig vits?

Så formulerte jeg meg litt klumsete. En vits må ikke være respektløs, men det gjør ikke noe om den er det. Noen av de beste er det. Ref Ricky Gervais og Golden Globe f.eks.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En som får kjørt seg i dag.


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Men hvor kommer denne ideen fra om at man kan si hva man vil om hvem man vil så lenge det er "humor", mens et lite ørefik er totalt uakseptabelt fordi man har "nulltoleranse mot vold". Det er en irrasjonell holdning, som sannsynligvis ikke kan forsvares med noe annet enn å stadig gjenta "ytringsfrihet er bra, vold er ikke greit" uten noen refleksjoner eller resonnering utover det.

Ble Chris Rock skadet? Var det en reell risiko for at han ble skadet? Nei? Ok, hva er problemet da?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Solvgutt1 skrev: man mar 28, 2022 4:43 pm Men hvor kommer denne ideen fra om at man kan si hva man vil om hvem man vil så lenge det er "humor", mens et lite ørefik er totalt uakseptabelt fordi man har "nulltoleranse mot vold". Det er en irrasjonell holdning, som sannsynligvis ikke kan forsvares med noe annet enn å stadig gjenta "ytringsfrihet er bra, vold er ikke greit" uten noen refleksjoner eller resonnering utover det.

Ble Chris Rock skadet? Var det en reell risiko for at han ble skadet? Nei? Ok, hva er problemet da?
Humor som dette har jo alltid eksistert, fordi det underholder folk.

Når det treffer, treffer det sjukt godt, når man bommer, bommer man gjerne på en låvedør. Det er som med alt annet av humor som generelt blir sett på som komedie på høyt nivå, man balanserer på en knivsegg. De aller fleste stand-up komikere av ett visst nivå klarer å holde seg innenfor det som blir sett på som morsomt av flertallet.

Det er også de som finner denne vitsen morsom, ser jeg, og det er jo en generell idé om at «alt skal kunne køddes med» innenfor stand-up.

Vold derimot, er aldri greit. Selv om jeg skjønner gjerne at disse som har idiotiske skjulte kamera-spøker får juling, selv om de prøver å skjule seg bak «it’s just a prank».

Det ironiske her, er at hvis Will hadde latt vitsen gå, hadde ingen nevnt det, utenom noen på Twitter muligens.

Nå er absolutt alle klar over det, og dette kommer garantert til å bli ett «fast» innslag på stand-up shows fremover.

Så det eneste Will oppnådde med denne scenen sin, var å gi den oppmerksomhet.
Sist redigert av Chromeback den man mar 28, 2022 4:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Men det var i hvert fall fint å se i morges at Dagbladet har lært av La barna banne-flausen. Denne gangen var de virkelig på ballen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Chromeback skrev: man mar 28, 2022 4:51 pm
Solvgutt1 skrev: man mar 28, 2022 4:43 pm Men hvor kommer denne ideen fra om at man kan si hva man vil om hvem man vil så lenge det er "humor", mens et lite ørefik er totalt uakseptabelt fordi man har "nulltoleranse mot vold". Det er en irrasjonell holdning, som sannsynligvis ikke kan forsvares med noe annet enn å stadig gjenta "ytringsfrihet er bra, vold er ikke greit" uten noen refleksjoner eller resonnering utover det.

Ble Chris Rock skadet? Var det en reell risiko for at han ble skadet? Nei? Ok, hva er problemet da?
Humor som dette har jo alltid eksistert, fordi det underholder folk.

Når det treffer, treffer det sjukt godt, når man bommer, bommer man gjerne på en låvedør. Det er som med alt annet av humor som generelt blir sett på som komedie på høyt nivå, man balanserer på en knivsegg. De aller fleste stand-up komikere av ett visst nivå klarer å holde seg innenfor det som blir sett på som morsomt av flertallet.

Det er også de som finner denne vitsen morsom, ser jeg, og det er jo en generell idé om at «alt skal kunne køddes med» innenfor stand-up.

Vold derimot, er aldri greit. Det ironiske her, er at hvis Will hadde latt vitsen gå, hadde ingen nevnt det, utenom noen på Twitter muligens.

Nå er absolutt alle klar over det, og dette kommer garantert til å bli ett «fast» innslag på stand-up shows fremover.

Så det eneste Will oppnådde med denne scenen sin, var å gi den oppmerksomhet.
Vold underholder også folk, faktisk helt ekstremt mye. Både fiktiv og ekte vold. Kjempeunderholdende. Will Smitts ørefik er trolig det mest sette Oscar-klippet på mange år. Fordi vold er underholdende.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Tipper Will Smith hadde tatt seg noen drinker før dette skjedde.
Virker ikke helt edru.
Klikker pga en dårlig vits, slår og gråter etterpå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»