Alpint 2022: Slalåm, kvinner (9/2)

Svar
KongOlav2

Re: Alpint 2022: Slalåm, kvinner (9/2)

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 7:02 am Sara Hector vinner nok igjen. Enten henne eller Vlhova. Har sagt der før og sier det igjen: Sverige stiller ekstremt sterkt i dette OL. De har fortsatt store gullsjanser igjen i skøyter, slalåm for kvinner, hockey, curling, langrenn, skiskyting for kvinner etc. Jeg tror faktisk vi må se oss knust av Sverige dette OL. Spesielt med tanke på at flere av våre sikre gullkandidater flopper. Blir ikke overrasket om Sverige drar hjem med flere gull enn Norge
Så ble det ikke gull på Hector...

Og foreløpig er det også lite som tyder på særlig suksess i skiskyting for svenskene. Mulig Elvira Öberg kan få til noe på sprinten, men ellers er det tynt. Søstera hennes er jo helt utafor. Hun er en større skuffelse enn samtlige norske utøvere som har vært i aksjon så langt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 7:42 am Ja, dette ble jo en seierspall uten overraskelser. Hector var nok den som hadde det høyeste nivået inne i dag, men det gjelder jo å komme seg til mål.
Tiden fløy før den hekten, hun kjørte ikke noe godt i portene før hun røyk ut. Tror ikke hun hadde tatt gullet.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Synes mest synd på Shiffrin.Fikk veldig vondt av henne i dag.Hvis hun stiller opp i kombinasjonen så heier jeg på dama til Kilde!
Sist redigert av Tendy den ons feb 09, 2022 7:52 am, redigert 1 gang totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 7:44 am Føler veldig med Lena Durr, som blir nummer fire med knapp margin etter å ha ledet.
Er det ikke litt fortjent, så veldig ut som hun prøve å safe inn en medalje.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons feb 09, 2022 7:48 am
Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 7:44 am Føler veldig med Lena Durr, som blir nummer fire med knapp margin etter å ha ledet.
Er det ikke litt fortjent, så veldig ut som hun prøve å safe inn en medalje.
Kjørte ikke godt nok, men det er snakk om sju små hundredeler og en kan føle med henne uansett hva årsaken til de hundredelene var.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det er kjipt å se en OL-slalåm noen minutter på etterskudd slik at man må ha kommentatorer fra Discovery. Fredheim/Stiansen er så dårlige at jeg blir kvalm. Sesongen og for tiden den klart beste slalåmkjøreren er nummer 8 etter første omgang og de sier at det må et mirakel til om hun skal ta medalje. Fredheim er kunnskapsløs, og Stiansen bekrefter at det at du har vært utøver i idretten er ingen garanti for at du vet noe særlig om den.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Tendy skrev: ons feb 09, 2022 7:46 am Synes mest synd på Shiffrin.Fikk veldig vondt av henne i dag.Hvis hun stiller opp i kombinasjonen så heier jeg på dama til Kilde!
Utøverne har år på å forberede seg fysisk og mentalt til OL, finnes ikke synd i de som ikke gjør jobben sin. Shiffrin som ikke har hodet plass, eller svenske skiskyttere og langrennsløpere som verken kan høyde eller ikke har forberedt seg på ski og smurning. Det er ikke synd i det hele tatt på noen av de, de er ikke profesjonelle nok. De eneste jeg gjør et unntak for er de som har fått Covid selv om de har gjort alt de kunne for å unngå det, de er det synd på.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Moro for Vlhova. Unner henne virkelig gullet etter å ha vært så overlegen denne sesongen.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:55 am Utøverne har år på å forberede seg fysisk og mentalt til OL, finnes ikke synd i de som ikke gjør jobben sin. Shiffrin som ikke har hodet plass, eller svenske skiskyttere og langrennsløpere som verken kan høyde eller ikke har forberedt seg på ski og smurning. Det er ikke synd i det hele tatt på noen av de, de er ikke profesjonelle nok. De eneste jeg gjør et unntak for er de som har fått Covid selv om de har gjort alt de kunne for å unngå det, de er det synd på.
Vet at det egentlig ikke er synd på Shiffrin.Men hun har jo hatt mye motgang de siste årene.Tenker da mest på at hennes far og trener gikk bort etter en ulykke for to år siden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:55 am
Tendy skrev: ons feb 09, 2022 7:46 am Synes mest synd på Shiffrin.Fikk veldig vondt av henne i dag.Hvis hun stiller opp i kombinasjonen så heier jeg på dama til Kilde!
Utøverne har år på å forberede seg fysisk og mentalt til OL, finnes ikke synd i de som ikke gjør jobben sin. Shiffrin som ikke har hodet plass, eller svenske skiskyttere og langrennsløpere som verken kan høyde eller ikke har forberedt seg på ski og smurning. Det er ikke synd i det hele tatt på noen av de, de er ikke profesjonelle nok. De eneste jeg gjør et unntak for er de som har fått Covid selv om de har gjort alt de kunne for å unngå det, de er det synd på.
Syns det går an å synes synd på noen selv om det er "fortjent" at de feiler. Det er riktig som du sier; det er ikke uflaks som gjør at Shiffrin feiler i storslalåm og slalåm her, det er rett og slett at hun ikke er mentalt tilstede. Samtidig er det jo drømmer som blir knust for henne som for alle andre som feiler.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:52 am og Stiansen bekrefter at det at du har vært utøver i idretten er ingen garanti for at du vet noe særlig om den.
Hehe, han var jo rævva på kart og kompass også i 71 grader nord selv om han har vært programleder et 20-talls (?) sesonger :D

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Tendy skrev: ons feb 09, 2022 8:02 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:55 am Utøverne har år på å forberede seg fysisk og mentalt til OL, finnes ikke synd i de som ikke gjør jobben sin. Shiffrin som ikke har hodet plass, eller svenske skiskyttere og langrennsløpere som verken kan høyde eller ikke har forberedt seg på ski og smurning. Det er ikke synd i det hele tatt på noen av de, de er ikke profesjonelle nok. De eneste jeg gjør et unntak for er de som har fått Covid selv om de har gjort alt de kunne for å unngå det, de er det synd på.
Vet at det egentlig ikke er synd på Shiffrin.Men hun har jo hatt mye motgang de siste årene.Tenker da mest på at hennes far og trener gikk bort etter en ulykke for to år siden.
En toppidrettsutøvers viktigste egenskap er evnen til å søke hjelp på de områdene de ikke behersker. Shiffrin framstår som hun ikke har et clue om hvordan hun skulle takle forventningspresset i OL, ser ikke ut til å være forberedt i det hele tatt. Litt som Vonn med andre ord.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns ikke Fredheim og Stiansen er ille, men det er klart at de er ganske langt unna Toft og Aamodt. Noen som overraska meg veldig positivt var de engelske kommentatorene på Eurosport. Syns jevnt over at norske kommentatorer er best når det gjelder skisport, men disse er virkelig gode. Har hørt dem før, og de er helt spesielt gode til å se når det gjøres feil og når det kjøres fort. Traff bortimot 100 % på super-G-en. Det gjør ikke Aamodt en gang.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Xpoolman skrev: ons feb 09, 2022 8:05 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:52 am og Stiansen bekrefter at det at du har vært utøver i idretten er ingen garanti for at du vet noe særlig om den.
Hehe, han var jo rævva på kart og kompass også i 71 grader nord selv om han har vært programleder et 20-talls (?) sesonger :D
Han er forferdelig ille ja. Når de pratet etter super-g i går, klasseforskjellen i analysene mellom Svindal og Stiansen var enorm. Der Stiansen bare babler i vei om ting han ikke har greie på, så kom Svindal med sylskarpe analyser. Selv en allround-kommentator som Stoltenberg som har 4-5 idretter foran alpint på interesselista gjør en betydelig bedre jobb enn Fredheim/Stiansen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 8:10 am Syns ikke Fredheim og Stiansen er ille, men det er klart at de er ganske langt unna Toft og Aamodt.
Nå må du slutte :)
Fredheims kommentar om Vlhova er jo sinnsyke, det er oppsigelsesgrunn. Det er det mest sinnsyke man kan si som alpintkommentator. Det er ikke en gang advarsel fra arbeidsgiver, det bør være rett ut. Det er jo som du skulle kommentert en 1.runde kamp i FO og Nadal lå under 0-2 i første sett, og du skulle si at det var over for Nadal, og at det må et mirakel til om han skal vinne denne kampen.
Stiansen på sin side prater bare bambus, og det har han gjort i alle OL han har kommentert.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:30 am
Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 8:10 am Syns ikke Fredheim og Stiansen er ille, men det er klart at de er ganske langt unna Toft og Aamodt.
Nå må du slutte :)
Fredheims kommentar om Vlhova er jo sinnsyke, det er oppsigelsesgrunn. Det er det mest sinnsyke man kan si som alpintkommentator. Det er ikke en gang advarsel fra arbeidsgiver, det bør være rett ut. Det er jo som du skulle kommentert en 1.runde kamp i FO og Nadal lå under 0-2 i første sett, og du skulle si at det var over for Nadal, og at det må et mirakel til om han skal vinne denne kampen.
Stiansen på sin side prater bare bambus, og det har han gjort i alle OL han har kommentert.
Lett å være kritisk når man sitter hjemme. Jeg syns ikke kommenteringa er ille før det gjør seeropplevelsen merkbart verre enn ellers. Og det syns jeg ikke det er her. Da kan jeg leve med noen kommentarer som ikke stemmer helt, så lenge jeg syns det er behagelig og hyggelig å høre på. Det må være like ille som Vukicevic før jeg reagerer. Hun har gjort friidretssendingene på NRK verre enn de var.

Tror det handler litt om at jeg har et annet forhold til det å stå/sitte bak enn mikrofon enn de fleste har. Jeg har jobba som quizmaster profesjonelt i mange år på flere ulike puber og arrangementer, har kommentert tennis, og har gjort litt stand-up. Selv om det har gått veldig bra og det stort sett bare er positive tilbakemeldinger, så er det så enkelt å gjøre noe som ikke er helt 100 % når man har det presset av å gjøre noe direkte foran et publikum, uansett om man synes eller ei. Det er heller ikke enkelt å komme med de riktige vurderingene hele tida når det også forventes at man skal komme med nettopp gode vurderinger og analyser, og særlig når det er på direkten og man ikke har en reprise eller tall å lene seg på.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 9:27 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:30 am
Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 8:10 am Syns ikke Fredheim og Stiansen er ille, men det er klart at de er ganske langt unna Toft og Aamodt.
Nå må du slutte :)
Fredheims kommentar om Vlhova er jo sinnsyke, det er oppsigelsesgrunn. Det er det mest sinnsyke man kan si som alpintkommentator. Det er ikke en gang advarsel fra arbeidsgiver, det bør være rett ut. Det er jo som du skulle kommentert en 1.runde kamp i FO og Nadal lå under 0-2 i første sett, og du skulle si at det var over for Nadal, og at det må et mirakel til om han skal vinne denne kampen.
Stiansen på sin side prater bare bambus, og det har han gjort i alle OL han har kommentert.
Lett å være kritisk når man sitter hjemme. Jeg syns ikke kommenteringa er ille før det gjør seeropplevelsen merkbart verre enn ellers. Og det syns jeg ikke det er her. Da kan jeg leve med noen kommentarer som ikke stemmer helt, så lenge jeg syns det er behagelig og hyggelig å høre på. Det må være like ille som Vukicevic før jeg reagerer. Hun har gjort friidretssendingene på NRK verre enn de var.

Tror det handler litt om at jeg har et annet forhold til det å stå/sitte bak enn mikrofon enn de fleste har. Jeg har jobba som quizmaster profesjonelt i mange år på flere ulike puber og arrangementer, har kommentert tennis, og har gjort litt stand-up. Selv om det har gått veldig bra og det stort sett bare er positive tilbakemeldinger, så er det så enkelt å gjøre noe som ikke er helt 100 % når man har det presset av å gjøre noe direkte foran et publikum, uansett om man synes eller ei. Det er heller ikke enkelt å komme med de riktige vurderingene hele tida når det også forventes at man skal komme med nettopp gode vurderinger og analyser, og særlig når det er på direkten og man ikke har en reprise eller tall å lene seg på.
Nå generaliserer du det veldig. For jeg snakker ikke om smårusk og småfeil, jeg snakker om at dersom den klart beste slalåmkjøreren er nummer 8 etter første omgang, så er det horribelt om man ikke forstår at hun fortsatt er med i kampen om medaljer. Det er ikke en vanskelig vurdering i det hele tatt, om man faktisk ikke klarer å ha det under kontroll, så er det natta, da er det bare å si at jeg slutter. Når det gjelder Stiansen så bidrar han ikke med noe. Hvem som helst som følger alpint kan si det samme. Man må ikke være Aamodt, men man må jo komme med noe. Nuppen, Solbakken. Marius Arnesen eller andre bidrar mye mer faglig sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 9:44 am
Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 9:27 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:30 am

Nå må du slutte :)
Fredheims kommentar om Vlhova er jo sinnsyke, det er oppsigelsesgrunn. Det er det mest sinnsyke man kan si som alpintkommentator. Det er ikke en gang advarsel fra arbeidsgiver, det bør være rett ut. Det er jo som du skulle kommentert en 1.runde kamp i FO og Nadal lå under 0-2 i første sett, og du skulle si at det var over for Nadal, og at det må et mirakel til om han skal vinne denne kampen.
Stiansen på sin side prater bare bambus, og det har han gjort i alle OL han har kommentert.
Lett å være kritisk når man sitter hjemme. Jeg syns ikke kommenteringa er ille før det gjør seeropplevelsen merkbart verre enn ellers. Og det syns jeg ikke det er her. Da kan jeg leve med noen kommentarer som ikke stemmer helt, så lenge jeg syns det er behagelig og hyggelig å høre på. Det må være like ille som Vukicevic før jeg reagerer. Hun har gjort friidretssendingene på NRK verre enn de var.

Tror det handler litt om at jeg har et annet forhold til det å stå/sitte bak enn mikrofon enn de fleste har. Jeg har jobba som quizmaster profesjonelt i mange år på flere ulike puber og arrangementer, har kommentert tennis, og har gjort litt stand-up. Selv om det har gått veldig bra og det stort sett bare er positive tilbakemeldinger, så er det så enkelt å gjøre noe som ikke er helt 100 % når man har det presset av å gjøre noe direkte foran et publikum, uansett om man synes eller ei. Det er heller ikke enkelt å komme med de riktige vurderingene hele tida når det også forventes at man skal komme med nettopp gode vurderinger og analyser, og særlig når det er på direkten og man ikke har en reprise eller tall å lene seg på.
Nå generaliserer du det veldig. For jeg snakker ikke om smårusk og småfeil, jeg snakker om at dersom den klart beste slalåmkjøreren er nummer 8 etter første omgang, så er det horribelt om man ikke forstår at hun fortsatt er med i kampen om medaljer. Det er ikke en vanskelig vurdering i det hele tatt, om man faktisk ikke klarer å ha det under kontroll, så er det natta, da er det bare å si at jeg slutter. Når det gjelder Stiansen så bidrar han ikke med noe. Hvem som helst som følger alpint kan si det samme. Man må ikke være Aamodt, men man må jo komme med noe. Nuppen, Solbakken. Marius Arnesen eller andre bidrar mye mer faglig sett.
Tja, det var en veldig dårlig vurdering av dem, men jeg syns ikke det velter lasset for min del. Ellers syns jeg de var ganske så presise i kommenteringa på utforen og SG-en for det meste. Men ja, klart at kommenteringa ikke holder toppnivå; det hører nok de fleste som følger litt med på alpint.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Skraevadottir skrev: ons feb 09, 2022 10:53 am Tja, det var en veldig dårlig vurdering av dem, men jeg syns ikke det velter lasset for min del. Ellers syns jeg de var ganske så presise i kommenteringa på utforen og SG-en for det meste. Men ja, klart at kommenteringa ikke holder toppnivå; det hører nok de fleste som følger litt med på alpint.
OL er indrefileten av idrettsunderholdning, da sender du ikke restavfall for å kommentere. Så forstår ikke de som forsvarer kommentatorene til Discovery. Jeg byttet til NRK Radio etter 5 minutt i første gren i langrenn og etter 10 minutter i skiskyting. Men slalåmen i dag så jeg i opptak, så da ble det Discovery :(

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:15 am
Xpoolman skrev: ons feb 09, 2022 8:05 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 7:52 am og Stiansen bekrefter at det at du har vært utøver i idretten er ingen garanti for at du vet noe særlig om den.
Hehe, han var jo rævva på kart og kompass også i 71 grader nord selv om han har vært programleder et 20-talls (?) sesonger :D
Han er forferdelig ille ja. Når de pratet etter super-g i går, klasseforskjellen i analysene mellom Svindal og Stiansen var enorm. Der Stiansen bare babler i vei om ting han ikke har greie på, så kom Svindal med sylskarpe analyser. Selv en allround-kommentator som Stoltenberg som har 4-5 idretter foran alpint på interesselista gjør en betydelig bedre jobb enn Fredheim/Stiansen.
Ja, den seansen med Svindal i studio var nesten komisk. I forhold til Svindal virket det jo som om Stiansen ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg tenkte i alle fall at det var førstnevnte som burde vært TV-ekspertkommentator i stedet for slalåmverdensmesteren fra 1997.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 12:03 pm Ja, den seansen med Svindal i studio var nesten komisk. I forhold til Svindal virket det jo som om Stiansen ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg tenkte i alle fall at det var førstnevnte som burde vært TV-ekspertkommentator i stedet for slalåmverdensmesteren fra 1997.
Helt klart, ingen jeg ville hørt mer på som ekspert en Aksel, med et mulig unntak om Stig Strand gjorde comeback.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Shiffrin skal være glad USA ikke bryr seg om alpint, for om en utøver i de idrettene de bryr seg om hadde hatt en sånn her kollaps på den største scenen så hadde vedkommende blitt offentlig halshugget på tv,radio og i podcaster den neste uken

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 12:12 pm
Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 12:03 pm Ja, den seansen med Svindal i studio var nesten komisk. I forhold til Svindal virket det jo som om Stiansen ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg tenkte i alle fall at det var førstnevnte som burde vært TV-ekspertkommentator i stedet for slalåmverdensmesteren fra 1997.
Helt klart, ingen jeg ville hørt mer på som ekspert en Aksel, med et mulig unntak om Stig Strand gjorde comeback.
Tror du hadde blitt veldig skuffet over Strand. Mitt inntrykk er at tidligere utøvere er best som eksperter de første årene etter at de la opp. Aamodt var jo kanon de første årene, men bommer mer nå.

Synes personlig kommentatorene får for mye tyn, og en del har kanskje glemt at de har klaget på kommentatorene på NRK. Har dog slått over på dansk TV, men det har med reklamepausene, og ikke kvaliteten på kommentatorene.

Vlhova er nummer åtte etter første omgang, har ikke sett ut til å trives i løypene. Tidsmessig innen rekkevidde, men med syv foran er det forståelig at hun blir avskrevet. Hun var faktisk ikke så suveren i 2. omgang heller, så var helt avhengig av at alle de syv siste floppet.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

sexxes skrev: ons feb 09, 2022 12:49 pm
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 12:12 pm
Tullin_Thams skrev: ons feb 09, 2022 12:03 pm Ja, den seansen med Svindal i studio var nesten komisk. I forhold til Svindal virket det jo som om Stiansen ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg tenkte i alle fall at det var førstnevnte som burde vært TV-ekspertkommentator i stedet for slalåmverdensmesteren fra 1997.
Helt klart, ingen jeg ville hørt mer på som ekspert en Aksel, med et mulig unntak om Stig Strand gjorde comeback.
Tror du hadde blitt veldig skuffet over Strand. Mitt inntrykk er at tidligere utøvere er best som eksperter de første årene etter at de la opp. Aamodt var jo kanon de første årene, men bommer mer nå.

Synes personlig kommentatorene får for mye tyn, og en del har kanskje glemt at de har klaget på kommentatorene på NRK. Har dog slått over på dansk TV, men det har med reklamepausene, og ikke kvaliteten på kommentatorene.

Vlhova er nummer åtte etter første omgang, har ikke sett ut til å trives i løypene. Tidsmessig innen rekkevidde, men med syv foran er det forståelig at hun blir avskrevet. Hun var faktisk ikke så suveren i 2. omgang heller, så var helt avhengig av at alle de syv siste floppet.
Det siste kan ikke diskuteres, når den presumptivt beste er nummer 8 etter første omgang, så er det oppsigelsesgrunn å avskrive henne. Klæbo så ikke ut til å trives verken med snøforhold eller høyde på 3-mila han heller, men det ville jo vært fullstendig galskap om noen avskrev han fra sprinten av den grunn.

Jeg synes kommentatorene får alt for lite tyn, dette er OL, det største innen idrett, da har du ikke tullinger som kommentatorer.

Angående ekspertkommentatorer og hvor lenge etter de var aktive så er det ikke noe klart bilde. Finn Aamodt var jo fantastisk uten å ha utøverbakgrunnen. Torgeir Bjørn har sine sider, men holder seg oppdatert. Men her er det også et skille mellom ekspert som ikke har kunnskapene og ekspert som ikke klarer å formidle kunnskapene. Roger Grubben er jo tidenes skiskyttertrener, men funker ikke veldig godt som ekspert på TV av den grunn, men er jo null tvil om at han har kunnskap om idretten. Tom Stiansen derimot, han forsøker å flyte på det han kan fra han var aktiv, men følger ikke med i timen. Dessuten; om du mener Vukicevic er på topp nå (kort tid siden aktiv karriere), hvor skal det da ende?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 1:35 pm
sexxes skrev: ons feb 09, 2022 12:49 pm
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 12:12 pm

Helt klart, ingen jeg ville hørt mer på som ekspert en Aksel, med et mulig unntak om Stig Strand gjorde comeback.
Tror du hadde blitt veldig skuffet over Strand. Mitt inntrykk er at tidligere utøvere er best som eksperter de første årene etter at de la opp. Aamodt var jo kanon de første årene, men bommer mer nå.

Synes personlig kommentatorene får for mye tyn, og en del har kanskje glemt at de har klaget på kommentatorene på NRK. Har dog slått over på dansk TV, men det har med reklamepausene, og ikke kvaliteten på kommentatorene.

Vlhova er nummer åtte etter første omgang, har ikke sett ut til å trives i løypene. Tidsmessig innen rekkevidde, men med syv foran er det forståelig at hun blir avskrevet. Hun var faktisk ikke så suveren i 2. omgang heller, så var helt avhengig av at alle de syv siste floppet.
Det siste kan ikke diskuteres, når den presumptivt beste er nummer 8 etter første omgang, så er det oppsigelsesgrunn å avskrive henne. Klæbo så ikke ut til å trives verken med snøforhold eller høyde på 3-mila han heller, men det ville jo vært fullstendig galskap om noen avskrev han fra sprinten av den grunn.

Heldigvis har vi litt bedre oppsigelsvern enn det her i Norge. Har vel hatt kommentatorer som har dukket opp stup fulle uten å bli oppsagt av den gang.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 7:02 am Har sagt der før og sier det igjen: Sverige stiller ekstremt sterkt i dette OL. De har fortsatt store gullsjanser igjen i skøyter, slalåm for kvinner, hockey, curling, langrenn, skiskyting for kvinner etc. Jeg tror faktisk vi må se oss knust av Sverige dette OL. Spesielt med tanke på at flere av våre sikre gullkandidater flopper. Blir ikke overrasket om Sverige drar hjem med flere gull enn Norge
viewtopic.php?t=2323

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 7:38 am Godt å se at det ikke bare er norske gullfavoritter som flopper. Svenskene har visst noen av dem de også...
Hva er det nå du babler om, Sara Hector var ikke noen gullfavoritt i slalåm. Du har jo overhode ikke peiling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»