Hva hører du på nå?

Svar
Hedning

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av Hedning »

The Seats Are Soft, But The Helmet Is Way Too Tight


taknina

Legg inn av taknina »

vadefugl skrev: fre apr 21, 2023 5:06 pm Forsøker meg på rock igjen. Denne gangen av det nye slaget. El Caco sin etterlengtede plate
Må være greit å være utøvende kunstner, artist , når en får en sånn respons fra publikum.


Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



det har dukket opp et band i England som høres omtrent nøyaktig ut som Arctic Monkeys ca. 2007.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg på emo musikk nå. Lille Venn med kvinnelig vokalist

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg renser ørene med litt POWER TRIO, Bonamassa.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Dansk trash:

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på artisten Post Malone. Han er dyktig og har en varierende kombinasjon av musikk

taknina

Legg inn av taknina »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kom over en Kari Bremnes låt som har gått på repeat hos meg nå. Så vakkert at jeg begynte å grine. Og for et band. Trommisen er verdt en konsert alene. Helt magisk. AT jeg ikke har fått med meg Kari live er intet mindre enn en skandale.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg sitter og hører på en teaser fra et kommende trippelalbum. Ja, de har vært i "The Vault" og gravd frem ting som aldri ble utgitt. Og det er altså nerdestoff for Zappa-GEEKS som er på vei ;-)
Trippelutgivelsen heter "Funky Nothingness"

Les mer her :
https://ca.finance.yahoo.com/news/frank ... QXs5GgWCSO

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 6:20 pm
Er det Jay Frog som er med i videoen?

Husker han ankom som erstatter for Axl Coon i 2002, men så har en ikke fulgt for nøye med hva tyskerne har gjort siden våren 2003 (og siste studio skiva en handlet inn fra det holdet).

Trodde ikke de skulle holde så lenge, etter at originalmedlemmet Rick J. Jordan sa takk for seg, for snart ti år tilbake, men virker som det ikke har hatt for mye å si på det "klassiske" Scooter soundet, med brautende party faktor, high pitched smurfe vokal, publikumsbrøl og H.P. Baxxters poetiske bidrag.

Alt i alt, synes denne var ikke så fæl, ei sånn helt okei 5/10 - 6/10 partylåt som minner om at mai og russetiden nærmer seg med stormskritt. Men blir kanskje ikke noe retur med norsk russetreff, da sist ble de jo pepra med ølbokser (eller flasker) men fikk nå siste latteren, ettersom de forlot etter kort tid, nesten en halv million rikere.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Frank.N.Steen skrev: man apr 24, 2023 6:39 pm
Er det Jay Frog som er med i videoen?

Husker han ankom som erstatter for Axl Coon i 2002, men så har en ikke fulgt for nøye med hva tyskerne har gjort siden våren 2003 (og siste studio skiva en handlet inn fra det holdet).

Trodde ikke de skulle holde så lenge, etter at originalmedlemmet Rick J. Jordan sa takk for seg, for snart ti år tilbake, men virker som det ikke har hatt for mye å si på det "klassiske" Scooter soundet, med brautende party faktor, high pitched smurfe vokal, publikumsbrøl og H.P. Baxxters poetiske bidrag.

Alt i alt, synes denne var ikke så fæl, ei sånn helt okei 5/10 - 6/10 partylåt som minner om at mai og russetiden nærmer seg med stormskritt. Men blir kanskje ikke noe retur med norsk russetreff, da sist ble de jo pepra med ølbokser (eller flasker) men fikk nå siste latteren, ettersom de forlot etter kort tid, nesten en halv million rikere.
Vi er ca i samme båt der, har ikke fulgt med nøye siden tidlig 2000-tallet jeg heller. Og vil si låta er ca 5/10-6/10 jeg og. Vet ikke ang Jay Frog.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 8:27 pm Vi er ca i samme båt der, har ikke fulgt med nøye siden tidlig 2000-tallet jeg heller. Og vil si låta er ca 5/10-6/10 jeg og. Vet ikke ang Jay Frog.
Siste singelen jeg kjøpte fra dem var vel Weekend i vinter 2003, og deretter albumet The Techno Stadium Experience et par uker senere.

Antar man hadde nådd ei "fullendt" reise fra 1998 til 2003 med bandet, og selv om de virket å kjøre sterkt med Happy Hardcore nostalgi mot slutten, så hadde nok rocken tatt over som favoritt sjanger, men har fortsatt beholdt en del album i samlingen, som bringer frem mye gode minner og stemning.
Uansett, de hadde godt tak på norske lyttere i perioden 2001-2003, til kritikernes store frustrasjon. Lo alltids godt av enkelte musikk anmeldere, der nærmest trygla platekjøperne om å styre unna deres siste album, og alltids terningkast 1, men uka etter lå dem i toppsiktet på VG Lista og ble spilt døgnet rundt på radio og tv.

taknina

Legg inn av taknina »


taknina

Legg inn av taknina »

En fantastisk låt skrevet av native american Patrick Sky.


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Kanonlåt!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 6:20 pm
Må si denne har vokst litt ekstra i øregangene, de siste dagene.
Som nevnt, nostalgi og gode minner hjelper nok på, men med tanke på at bandet (eller H.P. Baxter) under navnet Scooter, har holdt det gående i snart 30 år (nesten 40 om en inkluderer hans bidrag i 80-talls gruppa Celebrate the Nun i hop med Rick J. Jordan.

Skulle likt ei dokumentarfilm om bandet, fra tiden som remiksteam for andre artister til å bli avfeid som døgnfluer via overraskelseshiten Hyper Hyper i 94, til ja, et av de mest utskjelte navna i musikkbransjen. Men de har vel forblitt værende et av Tysklands aller mestselgende aktører, og virker ikke som de har noen planer om rulle inn åra med det første.

Tror jeg må vurdere benytte mai måned som ei slags personlig "Scooter" 4 ukers party, da med gjenhør av album og singler, pluss prøve å fornye litt med hva de gjorde mellom 2004-2023, som jo kan bli en potensiell men interessant utfordring, ettersom en slutta å handle Scooter album og singler i våren 2003.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Hører på mitt favorittband som er Iron Maiden. De har levert i over 40 år. Turnerer og står på.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Skottlands store sønner :


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Helden/Heroes - Kristiane F!

https://www.youtube.com/watch?v=_PUn8S6mVKQ

Bilde

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg får ikke ut av hodet at Aynsley Dunbar, trommeslageren bak noe av det beste fra Zappa døde nylig. For en mann!!! For en trommis!!
Han spiller trommer på alle låtene på en av mine absolutte favoritter, spill hele. En gang til.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Utrolig bra låt!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Beach House - Masquerade



Helt fantastisk låt fra ei bra kvadruppelplate.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Dette er ikke hva jeg hørte på da, eller nå, men det er utrolig fengende!


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Det var det jeg likte på den tida i 1976.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Der bjørkarna suse

Jailbirds Singers :Killarna träffas när dom sitter på kåken och börjar spela tillsammans.Ett skivkontrakt får dom tack vare en medfånge som just muckat och tar kontakt med ett skivbolag."Där björkarna susa"hamnar på svensktoppen 1965,i samband med det avlider sångaren Tony Granqvist endast 25 år gammal.Jailbirds Singers karriär är över innan den ens börjat.Ett sorgligt slut för denna särpräglade grupp som gick rakt in i folks hjärtan.
Medlemmar var Tony Granqvist, Åke "Korpen" Johnson och Tore "Masen Eliasson.
Det skulle ju kunna göras en film om gruppens öden och äventyr,men sorgliga slut kanske inte är så populära,i allafall inte i Hollywood :

Denne singel plata var i min fars platesamling. Han døde i 1968. Bra låt
Trioen hadde litt spesiell livssituasjon kan man si

fargerik

Legg inn av fargerik »

Alle vet da hvem Jan Hammer er. Han med "Crockett’s Theme", ikke sant? Og noe andre greier med Mahavishnu Orchestra og slikt. Men vet folket at han i likhet med trommisen i Rolling Stones også lefler med jazz?
Jeg hører på Jazz denne regnfulle morgenstunden, med andre ord.

Han har en særegen stil, et trent øre kjenner igjen anslagene og løpene.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Beklager. Jeg glemte at man må starte denne spesielle dagen med riktig låt. Men her er den :


fargerik

Legg inn av fargerik »

Mens det regner......jeg hører på radio. Og nå spiller de denne låta igjen. Noen ganger treffer noen etter min mening så bra når de lager en låt, og Inhaler gjorde det her. Pop i litt rocka drakt, men fengende nok til å være på spillelistene.
Fin popmusikk som får meg til å tappe takten med tåa. Grom lyd i bassen!
Det er på en måte gladmusikk. Fine, lange intervaller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»