Hva hører du på nå?

Svar
fargeblind

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av fargeblind »

vadefugl skrev: man sep 06, 2021 1:03 am Lytter nå på Vidar Busk. Blues det
Jeg er stor Busk-fan. Har vært på kun 1 konsert, lenge siden....det var i Molde og det var med fullt storband. Fy flate for en stemning!!!!!!
Nå hører jeg på radio, og der kom nettopp Janoves låt "blomster frå ei grav" og det er såpass tøft og rocka at det må fremsnakkes litt.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Apropos Vidar Busk.....dette "Love Buzz"- albumet ble fullt fortjent skamrost av flere kritikere som forstår seg på slikt.
Jeg syns også det var et bemerkelsesverdig album.
jeg hedrer Mr. Busk med en låt fra det albumet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Broren skrev: tir aug 03, 2021 11:50 am Et band som aldri liksom kom med i Cool Brittania var The Church. Stor skam, de hadde virkelig mye for seg, men ramla liksom helt gjennom i konkurranse med Blur og de to kranglefantene i det bandet jeg ikke liker.

Denne låta kan lyttes til hele døgnet hvis ønskelig. La ved hele albumet for de som måtte være nysgjerrige.
Vel, må jo bare slenge inn en stor takk, for satt å vippa på Heyday (1986) og Starfish (1988), da med tanke på hvor jeg skulle starte ferden hen, og vel, var ikke så mye å lure på, når man først begynte å snik lytte til flere av skivas spor, og var ingen vei tilbake, etter å ha falt pladask for den nydelige Hotel Womb, og nå er jo skiva i heimen, og gått noen runder, til og fra. Det jeg liker, er at den blir sterkere for hver gang. Et par spor som ikke gjorde like mye inntrykk første gangen (som Antenna), Spark eller A New Season, sitter så mye bedre nå, mens den utrolig vakre Lost kom fra "ingen steder", og nei, sånne album er jeg glad i.

Elsker gitarene, vokalen og får litt The Chameleons vibber i enkelte partier, særlig midtre parti/outroene, som er bare deilige, der de glir av sted.

Blir definitivt en sterk (meget sterk) rating, og får se om jeg ikke må sjekke ut mer av dem fremover. Fant dessverre ikke så veldig mye mer, enn Starsfish og en samler på Platekompen, men får bare benyttet meg av utenlandske alternativer. Muligens billigere attpåtil.
Nei, som nevnt, favorittene varierer, nesten fra dag til dag, og nå er det altså disse to godbitene som går igjen for fullt:


Broren

Legg inn av Broren »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 16, 2021 10:19 pm
Vel, må jo bare slenge inn en stor takk,

Bare hyggelig.
Har du vært borte i The Blue Aeroplanes? De er absolutt verdt en lytt.

Skiva "Swagger" er glimrende, og den som ikke går rett på trynet av åpningslåta "Jacket hangs" må være døv! Og måten de bygger opp låta "Weightless" er intet mindre enn genial.
Her har du hele skiva om du vil bruke en stund på å høre på enda mer god musikk.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

God søndagsmorgen!
Jeg hører på Djazz!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

God madag!
Jeg hører på Budgie. Guts!
Riffmesterne Budgie i forrige århundre.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

God tirsdag!
Her går det i typisk norsk jazz i dag.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Onsdagslåt. Buckshot!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Denne kom ut i 1998, og var blant favorittene mine da jeg var en skjør ungdom. Har ikke hørt på på sikkert 20 år, men morsomt å gjenoppdage. Rask, teknisk og innovativ punk-rock som lå lysår foran sin tid.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

SlimWhitman skrev: tor sep 23, 2021 2:19 pm Denne kom ut i 1998, og var blant favorittene mine da jeg var en skjør ungdom. Har ikke hørt på på sikkert 20 år, men morsomt å gjenoppdage. Rask, teknisk og innovativ punk-rock som lå lysår foran sin tid.

Det var forte greier :-)
Jeg nerder med noe Guthrie Govan- nerding....

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »



GnR - Hard School, ny singel

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Ramos004 skrev: tor sep 23, 2021 7:27 pm GnR - Hard School, ny singel
Solide greier.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Anita Baker har noen litt polerte hits men de har klasse og hun har et ben i jazzen også. for en stemme hun har !
Caught up in the rapture of love
Giving you the best that i got
Sweet love

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fredag og gode nyheter om at landet fra i morgen er gjenåpnet. Nå er folket sulteforet på å myldre på konserter og festivaler uten å ha med seg munnind og tommestokk. Dette har mange ventet på.
Jeg setter opp litt oppvarming med noe gladpop, men følg med.....det er jo Steve Gadd på trommer, og selveste Marcus Miller som leker med bassgitaren sin.

BioDex

Legg inn av BioDex »

I dag er det prog metal som gjelder;










Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Går mye i Madrugada for tiden, etter at de slapp sine to siste låter. 7 til er på vei. Denne her er så flott at jeg har lyst til å skrik. Spesielt at den spilles live der og da i videoen.


DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg føler at denne mannen burde ha fått så mange flere enn sine 216.000 subscribers.
En herlig stemme, med rasp og innlevelse. Han har flere titalls tilsvarende videoer.

Cakra Khan, dere (uttales Chuck-ra). Indonesisk. Det skulle bare mangle at ikke dette landet, som er verdens 4. mest folkerike, skulle ha sin del av verdens talenter. Jeg har tidligere nevnt Felix Irwan og Vanny Vabiola.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg skal ta morgendagen litt på forskudd. Hver lørdag setter jeg radioen på NRK P13 klokka 0700 og lager kaffe og lener meg tilbake med superbehagelig i to timer.
Superbehagelig er en sløgg musikkmiks, man vet aldri hva som kommer.
Fin start på dagen.
Her er lørdag for en uke siden.
https://radio.nrk.no/serie/superbehagelig/MUHR49111321

Kaldbayer
Innlegg: 318

Legg inn av Kaldbayer »

Lytter til for å ære en 30 åring nå i natt, Tenk at det er 30 år siden Nevermind med Nirvana kom ut. Klasse album i 91, fremdeles like bra!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Jose Feliciano en blind latino med kassegitar....javel men ikke la deg lure, mannen gir kjente låter en ny versjon
Light my fire
California dreamin
Windmills of your mind
og ikke minst Billie Jean som du forbinder med Michael Jackson

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

I dag er det 32 år siden jeg og mange Marillion-fans pustet lettet ut da dette album kom:

Bilde

Yes! Marillion kan lage bra musikk uten Fish også. :)

En passende sang fra albumet er jo Easter. Gitarsoloene til Steve Rothery gir meg fortsatt gåsehud:

DennisB

Legg inn av DennisB »

For all som kjenner til James Browns "It`s a man`s man`s world", ta en titt på denne fyrens versjon..
Måtte smile litt.. "I forgot that part", er hilarious. Han synger med humor også. Men først av alt, for en stemme han har.


InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Nå hører jeg på:



Ufattelig at musikk kan holde seg så kjempebra i nesten 40 år nå.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Steve Vai med armen i fatle. Hva skal man med plekter??

joplina

Legg inn av joplina »

Akkurat nå hører jeg på denne før jeg drar på nattevakt
Sørstats tung-gung, utgitt 1976

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Mongolsk metal --- lader opp til treningsøkt



fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Just because!

Herlig låt!!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fargeblind skrev: tir okt 05, 2021 4:20 pm Just because!

Herlig låt!!
Helt rett. Vanvittig bra driv i den...

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Vel, just nu en av de fem beste låtene som noensinne er laget;



Coming up:


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tross noen mildt sagt skuffende albumgjenhør med Madonna og Manic Street Preachers, har man nå heldigvis fått igjen noen skikkelige godplater i retur siste dagene, og der Suede - Dog Man Star (1994), Urge Overkill - Exit the Dragon (1995) og Propaganda - A Secret Wish (1985), helt klart står igjen som en meget robust trio med keepers:

Suede - New Generation (1994)

Urge Overkill - This Is No Place (1995)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»