Hva hører du på nå?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: tir aug 03, 2021 7:29 pm Plutselig dukket denne opp på høyttalerne, hit fra 2017 ?
Den låta spilles nesten hver gang jeg trener på lokale gymmen. Ikke meg i mot, faktisk en av de mer fengende og godkjente hitsa fra nyere tid, der motiverer meg mer, enn irriterer, når den som sagt blir spilt jevnt og trutt.
Angående "nyere" musikk der virker å gå igjen, er det umulig å ikke legge merke til at diverse 90-talls eurodance hits, har fått seg en "ansiktsløftning", og hvor ei dame ved navn, tja, artistnavn som tvilsomt vil bli glemt med det første, og hennes monsterhit Rhythm of the Night, der herjet jo som verst i 1993-94:

Selv mener jeg at originalen fortsatt er soleklart best, men uansett moro med litt nostalgi, selv om den ankommer i noe annerledes utgave.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jonasar skrev: søn aug 01, 2021 10:50 pm PS. Sorry for misbruk av video funksjonen, første gang her så ble litt entusiastisk :)
Fine låter det der, og ikke minst litt av en gjeng.

Skjønner deg godt, blir raskt litt overentusiastisk over alt sammen, og ikke så lett å holde igjen, for føler at man har mye å ta igjen, med tanke hvordan siste ukene har vært, eller ikke vært.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 10:41 pm
Jonasar skrev: søn aug 01, 2021 10:50 pm PS. Sorry for misbruk av video funksjonen, første gang her så ble litt entusiastisk :)
Fine låter det der, og ikke minst litt av en gjeng.

Skjønner deg godt, blir raskt litt overentusiastisk over alt sammen, og ikke så lett å holde igjen, for føler at man har mye å ta igjen, med tanke hvordan siste ukene har vært, eller ikke vært.
Ja de sangene der har en viktig plass i mitt hjertet, har veldig mange favoritter på si og, men dette er sangene som sitter fast mest av en eller annen grunn.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Har fått en liten hangup på norsk pop/rock i det siste.

De Lillos, CC Cowboys, Mods, Trang Fødsel, DumDum, Raga osv.

Kommer ikke helt over teksten til "Mods - Meg må du hilse på".
Hadde den blitt gitt ut i dag? Eller hadde diverse organisasjoner stoppet den?


joplina

Legg inn av joplina »

The Dead South ;)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kjello skrev: ons aug 04, 2021 1:20 am Har fått en liten hangup på norsk pop/rock i det siste.

De Lillos, CC Cowboys, Mods, Trang Fødsel, DumDum, Raga osv.
Vært innom en del av disse (minus Mods og Trang Fødsel) i vinter, og planer om å ta frem igjen deLillos og Hjernen er alene (1989) albumet, til høsten.
Uansett, mye fin musikk, men føler at på albumdelen, har deLillos vært bandet der har gitt meg mest igjen, og nevnte album ovenfor, er nok det jeg er mest glad i fra det holdet.

Et par favoritter fra 3 av de 4 store:
deLillos - Balladen om Kåre og Nelly (1989)

Raga Rockers - Komplex (1983)

Jokke & Valentinerne - Aftenbønn (1991)

BioDex

Legg inn av BioDex »

Kjello skrev: ons aug 04, 2021 1:20 am Har fått en liten hangup på norsk pop/rock i det siste.

Da burde disse være noe for deg:








TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Cradle of Filth - Crawling King Chaos

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Franklin - Heaven Can Cry

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Strachan7 skrev: fre aug 06, 2021 2:48 pm Franklin - Heaven Can Cry
Føler litt dårlig samvittighet nå, men har fullstendig glemt bort ditt gamle nick/navn på VGD, men avataren/bildet ditt, det kjenner jeg godt igjen.
Blir litt surrete om dagen, mye nytt å ta til seg, og moro å se igjen gamle kjente fra nevnte forum, men mange har nytt navn og bilde, og tar litt tid å huske igjen alle på en og samme tid.

Husker hvert fall du postet mye 80-talls musikk (om jeg ikke tar feil) i den tidligere hva lytter du til nå tråden.

Vel, tenkte jeg bare skulle hilse på, og ønsker deg en god helg videre.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Frank.N.Steen skrev: fre aug 06, 2021 3:37 pm
Strachan7 skrev: fre aug 06, 2021 2:48 pm Franklin - Heaven Can Cry
Føler litt dårlig samvittighet nå, men har fullstendig glemt bort ditt gamle nick/navn på VGD, men avataren/bildet ditt, det kjenner jeg godt igjen.
Blir litt surrete om dagen, mye nytt å ta til seg, og moro å se igjen gamle kjente fra nevnte forum, men mange har nytt navn og bilde, og tar litt tid å huske igjen alle på en og samme tid.

Husker hvert fall du postet mye 80-talls musikk (om jeg ikke tar feil) i den tidligere hva lytter du til nå tråden.

Vel, tenkte jeg bare skulle hilse på, og ønsker deg en god helg videre.
Riktig, det. 80-tallsmusikk er det jeg hører mest på.

Ha en riktig god helg videre du også!

P.S. Kan du si meg hvordan en får lagt inn videoer fra f.eks. YouTube her inne slik det blir gjort lenger oppe i tråden? Vet det er et dumt spørsmål, men jeg har datakunnskap på linje med en 93 år gammel mann på aldersheimen ;)

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Strachan7 skrev: fre aug 06, 2021 4:00 pm P.S. Kan du si meg hvordan en får lagt inn videoer fra f.eks. YouTube her inne slik det blir gjort lenger oppe i tråden? Vet det er et dumt spørsmål, men jeg har datakunnskap på linje med en 93 år gammel mann på aldersheimen ;)
Når du skriver et innlegg, så har du to formateringslinjer over tekstboksen, der du blant annet kan velge fet og understreket tekst. I den nederste av linjene, nesten helt til høyre, er det et lyseblått videoikon. Trykker du på dette vil du få opp en boks der du kan lime inn lenken til en YouTube-video. :)

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Jeg prøvde, men skjønner fortsatt ikke en dritt...
Men sånn er det når man tilhører Commodore 64-generasjonen :D

Men takk for at du tipset meg i alle fall...

BioDex

Legg inn av BioDex »

Strachan7 skrev: fre aug 06, 2021 4:19 pm Jeg prøvde, men skjønner fortsatt ikke en dritt...
Men sånn er det når man tilhører Commodore 64-generasjonen :D

Men takk for at du tipset meg i alle fall...
Jeg kopierer bare bare "adressen" eller linken, som noen kaller det, og limer det inn her.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


UVox

Legg inn av UVox »

Hører nå Motorama, fra Rostov-na-Donu, og deres album Before The Road.

Pole Star


KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Får prøve om jeg får til dette jeg også. En av mine favoritter, en trist lovesong, men akk så sår og gjenkjennelig.


Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Johnny B Goode, med våre regjerende verdensmestere i boogie woogie, på Lilleputthammer i dalenes dal Gudbrandsdalen:


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Broren skrev: tir aug 03, 2021 11:35 am
Fremsynt skrev: tir aug 03, 2021 11:28 am
Broren skrev: tir aug 03, 2021 11:11 am
Mektig er et dekkende uttrykk. Har Mick Box vært bedre enn i denne låten?
Byrons vokal er også rå.
Ja, dette er scwæært. Box går jo ut av sitt gode skinn mot slutten. Og Byron synger virkelig bra, og høres ikke ut som han har balla i klem slik som på f.eks Bird of prey.
Jeg var heldig og så dem med originaloppsetninga i Ekeberghallen, husker ikke om det var i 75 eller 76. Men det var stor stas og veldig gjevt.
Så dem seinere også med John Wetton som bassist/vokalist, men det var bare nedtur. Fatter ikke hva den mannen gjorde i det bandet. Han hørte jo hjemme i King Crimson.
Hørte mye på dem i gamle dager. Jeg hedrer Heep med en låt jeg har minner til. Roadtrip i det indre av landet.......


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Som Disco/Funk fan,akkurat i kveld en 83 låt med Kinky Foxx
herunder Johnny Kemp,Vincent Lilly & Bassline med Leslie Brunker



The Kwames

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Finneas har visst jobbet med sitt helt eget album ved siden av å jobbe med Billie Eilish. Hva den mannen ikke får til.

Første låta fenger i hvert fall, treffer godt etter pandemien;


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Lezah

Legg inn av Lezah »


Snellman

Legg inn av Snellman »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 10:35 pm og hvor ei dame ved navn, tja, artistnavn som tvilsomt vil bli glemt med det første, og hennes monsterhit Rhythm of the Night, der herjet jo som verst i 1993-94:
Selv mener jeg at originalen fortsatt er soleklart best
Ah, jeg som trodde dette var en gruppe, og attpåtil at hun som er med i musikkvideoen ikke synger på selve låten. Vel, så feil kan man ta...

Forresten er det 'Ritmo' av Black eyed p. du mener er verre? Hvor ofte er egentlig original verre enn cover/sample?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Snellman skrev: tor aug 12, 2021 4:36 pm Ah, jeg som trodde dette var en gruppe, og attpåtil at hun som er med i musikkvideoen ikke synger på selve låten. Vel, så feil kan man ta...

Forresten er det 'Ritmo' av Black eyed p. du mener er verre? Hvor ofte er egentlig original verre enn cover/sample?
Du har nok helt rett i at Corona var ei gruppe/musikkprodusenter der benyttet seg av muligens flere ulike sangere (var vel ganske vanlig i verste euro-dance eraen på tidlig 90-tallet) og at nevnte hit video ikke innehar den virkelige sangeren, var jeg faktisk ikke klar over. Litt skuffende, men går jo igjen i flere av disse dance hitene fra 90-tallet.

Usikker på hvor mange og hvilke cover/samples man har vært innom, bare forleden ble det spilt av 2 ulike på lokale treningssenteret.
Men tror vi snakker hvert fall 8-10 år bakover i tid, angående samples/cover versjon, så er nok ikke Black Eyed Peas.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Jeg hadde nesten glemt City Boy inntil Fargerik postet en låt i korona-tråden på VGD fra deres album Young Men Gone West fra 1977. LPen ble flittig spilt på hybelen min i Trondheim den gangen den ble utgitt. Dessverre forsvant City Boy-LPene mine sammen med adskillige andre under en flytting for mange år siden.

Men nå har jeg akkurat kjøpt og fått i huset de fire første LPene deres, nå på CD, og jeg holder akkurat på å spille gjennom dem. Og her er et par låter fra Young Men Gone West-albumet:



fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det er Van Halen her akkurat nå.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Men nå er låta ferdig, og jeg fortsetter med Budgie. Breadfan!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»