Hva hører du på nå?

Svar
SlimWhitman

Hva hører du på nå?

Legg inn av SlimWhitman »

Vi trenger da en slik tråd her, gjør vi ikke?

Jeg hører på Arvo Pärt for øyeblikket.


Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Meshuggah- Combustion.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Fantastisk låt, fantastisk video.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lost Forever av Black Sabbath

Tony Martin-eraen er undervurdert!

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Høres på Recomposed av Max Richter, Vivaldi - The Four Seasons.

Veldig fint å jobbe til.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

The Arrival of the Demons, Pt 2 av Hypocrisy.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Nye singelen til Maiden. Prøver å finne ut hva jeg synes

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjappfot1917 skrev: man jul 26, 2021 5:28 pm Nye singelen til Maiden. Prøver å finne ut hva jeg synes
Jeg sliter. Har sagt det før, jeg vil like Maiden men jeg får liksom ikke taket på dem.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

[/quote]

Jeg sliter. Har sagt det før, jeg vil like Maiden men jeg får liksom ikke taket på dem.
[/quote]
Men det er da en helt fair greie. Jeg er ingen stor Black Sabbath m/Ozzy-fan (ånei, der sa jeg det høyt igjen), men jeg lever da helt greit likevel :)
Maiden er nesten religion for meg, har vært helt siden jeg virkelig fikk fot på de rundt 87-88. Vært på 5 konserter og får forhåpentligvis se de en gang til før de blir for gamle.

In other news:


Turner

Legg inn av Turner »

Heep selvfølgelig. Dritbra at det er et nytt forum her. Fikk ikke logget inn på Vgd lenger etter at de tretafserne kasta meg ut.

Turner

Legg inn av Turner »


PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Kjappfot1917 skrev: man jul 26, 2021 5:28 pm Nye singelen til Maiden. Prøver å finne ut hva jeg synes
Lover veldig godt for det nye albumet synes jeg.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »


Winnowill

Legg inn av Winnowill »


Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

SlimWhitman skrev: lør jul 24, 2021 2:56 pm Vi trenger da en slik tråd her, gjør vi ikke?

Jeg hører på Arvo Pärt for øyeblikket.

Dette liker jeg. Nå er jeg fargeblind, men skal fortsette å være fargerik på mitt vis. Jeg har nettopp lyttet til Frank Zappa, selvfølgelig. Arf arf.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

fargeblind skrev: tir jul 27, 2021 6:48 pm
SlimWhitman skrev: lør jul 24, 2021 2:56 pm Vi trenger da en slik tråd her, gjør vi ikke?

Jeg hører på Arvo Pärt for øyeblikket.

Dette liker jeg. Nå er jeg fargeblind, men skal fortsette å være fargerik på mitt vis. Jeg har nettopp lyttet til Frank Zappa, selvfølgelig. Arf arf.
Kult. Dersom du ikke har hørt det fra før så vil jeg anbefale kompisen til Zappa, Captain Beefheart. Her er en låt som er under to minutter lang, men som føles som to timer. :-)

(Velkommen hit, forresten. Hyggelig å se deg)


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Noice


UVox

Legg inn av UVox »

Akkurat nå høres Whispering Sons og deres album "Several Others", veldig sannsynlig blant mine Topp 10 album når plateåret 2021 skal gjøres opp.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dette er ett sånt type øyeblikk man virkelig skulle ønske at man var der for å se det live;


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


UVox

Legg inn av UVox »

Hører nå russisk synthpop/wave, Кузина (Kuzina).


Broren

Legg inn av Broren »

SlimWhitman skrev: lør jul 24, 2021 2:56 pm Vi trenger da en slik tråd her, gjør vi ikke?

Jeg hører på Arvo Pärt for øyeblikket.

Det gjør vi!

Her går det i "gammal" musikk. Har fått fullstendig dilla på Jethro Tull igjen, så nå surrer 2005-mixen av Aqualong pluss skivene Crest of a knave og Rock island. Fantastiske skiver.


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »



Blir mye Outlaws ja, sånn gjør man gitar!

så er kidd i seng, dama på vei(gidder ikke spille) så blir vel en kveld på youtube :P

er kansje ikke helt klare til og stå på en scene noen av de, men på 11 minutter og utover så vet han hvor skapet står!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »



denne og, muligens det beste han har gjort!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »





Nå har dere nok godis for resten av natten, kos dere!

PS. Sorry for misbruk av video funksjonen, første gang her så ble litt entusiastisk :)

UVox

Legg inn av UVox »

Hapax - "Silvery Track" fra EP "Exile".


Broren

Legg inn av Broren »

Ble litt inspirert av Lady in black over her, og endte opp med gammal Uriah Heep.
Så akkurat nå surrer tittellåta fra Salisbury her. Stort mektigere kunne vel ikke ting lages i 1971.



Bare å nyte dette.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mitt første innlegg, blir en kjapp kopi fra det man la inn tidligere i dag på Diskusjon.no, men siden aktiviteten på film og musikk forumene dessverre er alt annet enn "aktive", så håper jeg at man kan finne seg til rette her inne:
Bilde

Various Artists - Trainspotting Soundtrack (1996)

Ikke hørt i sin helhet, siden sommer 2003. Begynner også å bli nesten like lenge siden man så igjen filmen, men var jo en periode hvor både film og soundtracket fikk kjørt seg, nærmest ukentlig. Burde nok ha sett filmen først, for dette minner jo litt om de ulike Tarantino film soundtrackene, mye tøffe og heftige enkeltlåter, men der gjør seg best i filmen, men for seg selv, blir det ikke helt det samme.

På Trainspotting soundtracket, får man ei fin blanding av ulike genrer fra tampen av 70 og tidlig 80-tallet, samt at den også tar tempen på hele "Cool Britannia" eraen på midten 90-tallet.

I forsøket på å melke ekstra mye, ble det jo utgitt en oppfølger til denne samleren, med enda mer musikk fra filmen, men for å være i stand til å fylle opp nok låter, inkluderte de også "music that has inspired the movie", ala David Bowie, Joy Division og Goldie, men foruten et par kremlåter, føltes Trainspotting 2 soundtracket ut, mest som ei middelmådig og overflødig melkeku, der aldri ble spilt like ofte som den første utgivelsen.

Uansett, det er jo flust av høydepunkter å nevne på det originale albumet, der artister som Iggy Pop, Pulp, Elastica, New Order, Blur, Lou Reed, Underworld osv, er bare noen av bidragsyterne, flere ville også dukke opp på nevnte album nummer 2, da de har flere låter med i filmen. Likevel, så skulle jeg så gjerne hørt at Heaven 17 og Ice Mc også fikk innpass her, da mens det unødig lange og nær 10 minutter tittelkuttet til Primal Scream, tja, kunne fint vært halvert (minst) og heller gjort til rette for minst 1 eller 2 ekstra spor.

Mellom 70 og 80 minutter er en lang tid, og ikke alle sporene er like minneverdige hver for seg, som det de er i filmen. Og ratingen ville kanskje ha skutt opp i taket, tja, noe mer, om nevnte artister fikk plass her, og ikke ble dytta over til albumet som ble utgitt året etter, men husker jo at man pleide å lage sin egen ultimate Trainspotting samler, på minidiscen min i sommer 2003, og det var nok det nærmeste en kom ei nær "perfekt" filmmusikk skive. Men hver for seg, blir det for mye fillers og nei, må nok gi filmen en ny runde om ikke lenge, og ender så med en:

7/10

Beklager om bildet blir litt vel stort, må ta meg litt tid i å finne ut/lære meg om oppsettet og hvordan ting fungerer/blir seende ut her, men liker hva jeg ser til nå.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Broren skrev: tir aug 03, 2021 11:11 am Ble litt inspirert av Lady in black over her, og endte opp med gammal Uriah Heep.
Så akkurat nå surrer tittellåta fra Salisbury her. Stort mektigere kunne vel ikke ting lages i 1971.



Bare å nyte dette.
Det er ikke ofte jeg er enig med deg, men her er jeg det!

Mektig er et dekkende uttrykk. Har Mick Box vært bedre enn i denne låten?
Byrons vokal er også rå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»