Hva hører du på nå?

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av Big George »

Abba og Bee Gees hadde endel felles. Gode låtskrivere uten å bli verdensstjerner. Begge gruppene fikk inn en produsent som skrudde opp hastigheten og la til disco-rytmer. Simsalabim så erobret de verdensherredømmet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det var i går, da. Men jeg fikk ikke summet meg til å hedre Richie Blackmore som fylte 78 år i går.
Gratulerer!

Problemet er å velge blant en skattekiste full av gull!


Hedning

Legg inn av Hedning »

Crazy Horse skrev: lør apr 15, 2023 12:58 am
Du lokker ikke meg inn i en musikkdebatt.
Da bør du slutte med å proklamere at The Beatles er bedre enn alt annet i innleggene dine. Dette startet med at du ikke klarte å se en video av The Doors uten denne evinnelige "Joda,The Doors er bra de,men de er ikke som The Beatles. De var gode de".
Du behandler musikk som en konkurranse. Du har enda ikke klart å svare på et innlegg til meg i musikkavdelingen her uten å begrunne The Beatles sin storhet med stort annet enn antall hits. Greit. Du,og en haug andre syntes The Beatles er verdens beste band. Jeg er også kjempeglad i dem,og har hele samlingen i flere utgaver,og remasters. Både den blå,og hvite vinylboksen.
Men jeg klarer også å se at andre har kvaliteter som overgår The Beatles,og ikke minst vet jeg at musikk ikke er en konkurranse i å ha flest singelhits.

Hører på:


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

På selveste 1. påskedag utgav Ghost en fresh cover av Genesis' "Jesus He Knows Me". Tematikken passer jo Ghost bra, med kritikk av falske profeter og folk som tjener penger på å selge Gud og Jesus mens de selv holder på med alskens vederstyggelige aktiviteter.

Syns denne er tro mot originalen samtidig som sounden er umiskjennelig Ghost. Deilig gitarlyd og et skikkelig godt driv hele veien i denne. PS! Musikkvideoen er skikkelig drøy.


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@fargerik Visste du at mr Blackmoore er svært interessert det okkulte? Han skal visst ha hatt en ut av kroppen, opplever under en konsert med Deep Purple

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Hedning skrev: lør apr 15, 2023 1:20 pm
Crazy Horse skrev: lør apr 15, 2023 12:58 am
Du lokker ikke meg inn i en musikkdebatt.
Da bør du slutte med å proklamere at The Beatles er bedre enn alt annet i innleggene dine. Dette startet med at du ikke klarte å se en video av The Doors uten denne evinnelige "Joda,The Doors er bra de,men de er ikke som The Beatles. De var gode de".
Du behandler musikk som en konkurranse. Du har enda ikke klart å svare på et innlegg til meg i musikkavdelingen her uten å begrunne The Beatles sin storhet med stort annet enn antall hits. Greit. Du,og en haug andre syntes The Beatles er verdens beste band. Jeg er også kjempeglad i dem,og har hele samlingen i flere utgaver,og remasters. Både den blå,og hvite vinylboksen.
Men jeg klarer også å se at andre har kvaliteter som overgår The Beatles,og ikke minst vet jeg at musikk ikke er en konkurranse i å ha flest singelhits.

Hører på:

Cool låt. Aldri hørt den før, så takk. Jeg har ikke proklamert at Beatles er bedre objektivt sett enn The Doors eller noen andre. Jeg skrev hvorfor Beatles album etter 1965 bare har få låter per album som etter min smak er «spol over», som Maxwell på Abbey Road og Yellow Submarine på Revolver (barnesang eller fotball allsang). Doors er for meg mest den kommersielle del av katalogen. Den er til gjengjeld suverent bra. Igjen i mine ører. Det samme med Kinks.

Når jeg skrev at jeg ikke gidder disse hvem er best debattene, då mener jeg det. Beste band, beste bassist, beste vokalist eller beste gitarist. Sistnevnte gjerne fremført av folk som knapt kan stemme en gitar. Fotball og musikktråder har en ting til felles. Gjelder ikke alle, men de preges av folk med masse detaljkunnskap om lag eller musikk, uten at de verken har spilt aktivt fotball selv eller kan stemme en gitar. Om det er ett band i musikkhistorien som ikke trenger misjonærer så er det Beatles. De trenger heller ikke meg. In fine. Verken musikkpoliti eller marked bryr meg. Da burde jeg vel elsket Carpe som tok storeslem i går. Har knapt hørt bandet. Burde også mislikt Wings/Macca på 70- og 80-tallet. Alt han tok i ble nærmest regelrett slaktet av musikkpolitiet.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg på en gammel plate av Åge Aleksandersen. Laika heter den

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Praktstemmen til Hilary Hamilton :


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Going Home: Local Hero. Stort nærmere perfeksjon er det ikke mulig for en musikal å komme imo

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Forsøker meg på rock igjen. Denne gangen av det nye slaget. El Caco sin etterlengtede plate

Hedning

Legg inn av Hedning »

The Seats Are Soft, But The Helmet Is Way Too Tight


taknina

Legg inn av taknina »

vadefugl skrev: fre apr 21, 2023 5:06 pm Forsøker meg på rock igjen. Denne gangen av det nye slaget. El Caco sin etterlengtede plate
Må være greit å være utøvende kunstner, artist , når en får en sånn respons fra publikum.


Falcon

Legg inn av Falcon »



det har dukket opp et band i England som høres omtrent nøyaktig ut som Arctic Monkeys ca. 2007.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg på emo musikk nå. Lille Venn med kvinnelig vokalist

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg renser ørene med litt POWER TRIO, Bonamassa.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Dansk trash:

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på artisten Post Malone. Han er dyktig og har en varierende kombinasjon av musikk

taknina

Legg inn av taknina »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kom over en Kari Bremnes låt som har gått på repeat hos meg nå. Så vakkert at jeg begynte å grine. Og for et band. Trommisen er verdt en konsert alene. Helt magisk. AT jeg ikke har fått med meg Kari live er intet mindre enn en skandale.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg sitter og hører på en teaser fra et kommende trippelalbum. Ja, de har vært i "The Vault" og gravd frem ting som aldri ble utgitt. Og det er altså nerdestoff for Zappa-GEEKS som er på vei ;-)
Trippelutgivelsen heter "Funky Nothingness"

Les mer her :
https://ca.finance.yahoo.com/news/frank ... QXs5GgWCSO

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 6:20 pm
Er det Jay Frog som er med i videoen?

Husker han ankom som erstatter for Axl Coon i 2002, men så har en ikke fulgt for nøye med hva tyskerne har gjort siden våren 2003 (og siste studio skiva en handlet inn fra det holdet).

Trodde ikke de skulle holde så lenge, etter at originalmedlemmet Rick J. Jordan sa takk for seg, for snart ti år tilbake, men virker som det ikke har hatt for mye å si på det "klassiske" Scooter soundet, med brautende party faktor, high pitched smurfe vokal, publikumsbrøl og H.P. Baxxters poetiske bidrag.

Alt i alt, synes denne var ikke så fæl, ei sånn helt okei 5/10 - 6/10 partylåt som minner om at mai og russetiden nærmer seg med stormskritt. Men blir kanskje ikke noe retur med norsk russetreff, da sist ble de jo pepra med ølbokser (eller flasker) men fikk nå siste latteren, ettersom de forlot etter kort tid, nesten en halv million rikere.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Frank.N.Steen skrev: man apr 24, 2023 6:39 pm
Er det Jay Frog som er med i videoen?

Husker han ankom som erstatter for Axl Coon i 2002, men så har en ikke fulgt for nøye med hva tyskerne har gjort siden våren 2003 (og siste studio skiva en handlet inn fra det holdet).

Trodde ikke de skulle holde så lenge, etter at originalmedlemmet Rick J. Jordan sa takk for seg, for snart ti år tilbake, men virker som det ikke har hatt for mye å si på det "klassiske" Scooter soundet, med brautende party faktor, high pitched smurfe vokal, publikumsbrøl og H.P. Baxxters poetiske bidrag.

Alt i alt, synes denne var ikke så fæl, ei sånn helt okei 5/10 - 6/10 partylåt som minner om at mai og russetiden nærmer seg med stormskritt. Men blir kanskje ikke noe retur med norsk russetreff, da sist ble de jo pepra med ølbokser (eller flasker) men fikk nå siste latteren, ettersom de forlot etter kort tid, nesten en halv million rikere.
Vi er ca i samme båt der, har ikke fulgt med nøye siden tidlig 2000-tallet jeg heller. Og vil si låta er ca 5/10-6/10 jeg og. Vet ikke ang Jay Frog.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 8:27 pm Vi er ca i samme båt der, har ikke fulgt med nøye siden tidlig 2000-tallet jeg heller. Og vil si låta er ca 5/10-6/10 jeg og. Vet ikke ang Jay Frog.
Siste singelen jeg kjøpte fra dem var vel Weekend i vinter 2003, og deretter albumet The Techno Stadium Experience et par uker senere.

Antar man hadde nådd ei "fullendt" reise fra 1998 til 2003 med bandet, og selv om de virket å kjøre sterkt med Happy Hardcore nostalgi mot slutten, så hadde nok rocken tatt over som favoritt sjanger, men har fortsatt beholdt en del album i samlingen, som bringer frem mye gode minner og stemning.
Uansett, de hadde godt tak på norske lyttere i perioden 2001-2003, til kritikernes store frustrasjon. Lo alltids godt av enkelte musikk anmeldere, der nærmest trygla platekjøperne om å styre unna deres siste album, og alltids terningkast 1, men uka etter lå dem i toppsiktet på VG Lista og ble spilt døgnet rundt på radio og tv.

taknina

Legg inn av taknina »


taknina

Legg inn av taknina »

En fantastisk låt skrevet av native american Patrick Sky.


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Kanonlåt!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

JauKaninen skrev: man apr 24, 2023 6:20 pm
Må si denne har vokst litt ekstra i øregangene, de siste dagene.
Som nevnt, nostalgi og gode minner hjelper nok på, men med tanke på at bandet (eller H.P. Baxter) under navnet Scooter, har holdt det gående i snart 30 år (nesten 40 om en inkluderer hans bidrag i 80-talls gruppa Celebrate the Nun i hop med Rick J. Jordan.

Skulle likt ei dokumentarfilm om bandet, fra tiden som remiksteam for andre artister til å bli avfeid som døgnfluer via overraskelseshiten Hyper Hyper i 94, til ja, et av de mest utskjelte navna i musikkbransjen. Men de har vel forblitt værende et av Tysklands aller mestselgende aktører, og virker ikke som de har noen planer om rulle inn åra med det første.

Tror jeg må vurdere benytte mai måned som ei slags personlig "Scooter" 4 ukers party, da med gjenhør av album og singler, pluss prøve å fornye litt med hva de gjorde mellom 2004-2023, som jo kan bli en potensiell men interessant utfordring, ettersom en slutta å handle Scooter album og singler i våren 2003.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Hører på mitt favorittband som er Iron Maiden. De har levert i over 40 år. Turnerer og står på.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Skottlands store sønner :


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»