Hva hører du på nå?

Svar
InternalExile

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av InternalExile »

BioDex skrev: ons aug 18, 2021 9:16 pm Et lite kjent men glimrende prog rock band:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Dette må jeg høre mer på :) Synes jeg hører både litt av Mark Kelly og Steve Rothery der.

Vet du om og da hvor man kan få kjøpt albumene de har gitt ut? Jeg liker ikke streaming av musikk, jeg liker å sette på en CD, spille hele CDen for så bytte til en annen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

denne

BioDex

Legg inn av BioDex »

InternalExile skrev: tor aug 19, 2021 8:13 am
Dette må jeg høre mer på :) Synes jeg hører både litt av Mark Kelly og Steve Rothery der.

Vet du om og da hvor man kan få kjøpt albumene de har gitt ut? Jeg liker ikke streaming av musikk, jeg liker å sette på en CD, spille hele CDen for så bytte til en annen.
Virker som det ikke er mulig å få tak i cd'er fra disse her til lands, men sjekk på Amazon.uk og Amazon.com. Prøv også ebay. De første 2 albumene er på spotify, mens deres beste album, On a dark and stormy night, dessverre ble fjernet fra tjenesten for en stund siden.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Kjappfot1917 skrev: man jul 26, 2021 7:42 pm
Jeg sliter. Har sagt det før, jeg vil like Maiden men jeg får liksom ikke taket på dem.
[/quote]
Men det er da en helt fair greie. Jeg er ingen stor Black Sabbath m/Ozzy-fan (ånei, der sa jeg det høyt igjen), men jeg lever da helt greit likevel :)
Maiden er nesten religion for meg, har vært helt siden jeg virkelig fikk fot på de rundt 87-88. Vært på 5 konserter og får forhåpentligvis se de en gang til før de blir for gamle.

In other news:


[/quote]

HAHA; fy faen youtube...

For og se videon må jeg legitimere meg,

enter ved og legge inn betalingskort eller sende de legitimasjon, nei går sikkert bra det...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Litt nostalgi her nå.....på syttitallet en gang fikk jeg tak i Rare Eart Live, et album jeg fremdeles trykker til mitt bryst.
Her er en cover. (I know) I`m Loosin? You. Ikke verst!


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »



satt på denne jeg, Jan Werner var magisk!

hør på den understemmen, tviler sterkt på at jeg har hørt noe så bra!

Stemmen ligger under, han er langt over!



Denne og, så mye forstyrrelser, men stålkontroll!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på den nyeste plata til Lorde. Grei pop

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


Lezah

Legg inn av Lezah »

PowersIave skrev: søn jul 25, 2021 5:04 am Tony Martin-eraen er undervurdert!
Ekstremt sant. Sier det igjen; Ozzy er den dårligste vokalisten BS har hatt, men samtidig den kanskje mest ikoniske og den første perioden med ham forblir min favoritt-æra med bandet.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter til avdøde countryartisten Tom T Hall. Høres lovende ut

Yulquen74
Innlegg: 13

Legg inn av Yulquen74 »

Prazision albumet til Labradford.

Dette er første albumet til disse post-rock/drone gutta fra -93, og favorittene mine er dette og album nr.2, A Stable Reference.


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på metal gruppen Quiet Riot. Plata heter Hollywood Cowboys

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

vadefugl skrev: lør aug 21, 2021 9:12 pm Hører på metal gruppen Quiet Riot. Plata heter Hollywood Cowboys
Holder de på ennå?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »


PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lezah skrev: lør aug 21, 2021 10:29 am

Ekstremt sant. Sier det igjen; Ozzy er den dårligste vokalisten BS har hatt, men samtidig den kanskje mest ikoniske og den første perioden med ham forblir min favoritt-æra med bandet.
Enig. I hvert fall med at Ozzy er den dårligste vokalisten. Men han var perfekt for musikken de skapte. Master of Reality er muligens min favoritt Sabbath plate.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Av og til er musikk fantastisk uten vokal:


Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Girl from the north country. Cash/Dylan. Jenta du ikke fikk. Gikk det bra med henne? Hva driver hun med?

BioDex

Legg inn av BioDex »

Litt L7 om dagen skader ikke;






vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå på den kvinnelige rapperen, Doja Cat

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Nyeste til popdama Halsey. Ble totalt slaktet i danske Ekstrabladet, så må bare prøves ut

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Jusctive 97. Testament ja. Bra band og lenge siden jeg har hørt på de

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

vadefugl skrev: lør aug 28, 2021 2:24 am Jusctive 97. Testament ja. Bra band og lenge siden jeg har hørt på de
?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Og helt ut av det blå, så kom jeg i denne formen.
Som en kommentar på tuben så treffende beskriver det:

"Back in the day, people said, that synthesizer music was cold, and without emotion............I beg to differ..........this is spinechillingly beautiful !!!!!"


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SlimWhitman skrev: lør aug 21, 2021 10:19 am
Fantastisk stykke musikk som gjør seg bedre med orkester. Franz Lizt var vel den første popstjerna. Kvinnelige publikumere hylte da han kom på scenen, og fulgte etter han etter konsertene for å få tak i en eller annen eiendel. Han kunne finne på å gi dem en hanske for å bli kvitt dem.

Dette er mektige saker...


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter på den nyeste plata til Kanye West. Rap-musikk

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

vadefugl skrev: søn aug 29, 2021 10:40 pm Lytter på den nyeste plata til Kanye West. Rap-musikk
På VG så finnes det en artikkel om den plata. Det går an å diskutere der og jeg skrev hva jeg mente om albumet som andre gjorde. Vi slaktet plata og kommentarene ble slettet. Bare noen få som var positive ble igjen. - typisk VG

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Denne fra Schocking Blue. Fantastisk kvinnelig vokalist som bare ble 59 år.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Samael er mistenkelig avghengighetsdannende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»