Hva hører du på nå?

Svar
vadefugl

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av vadefugl »

Hører på svenske Looren fra mgp med låta tattoo. Hun ble foresten avbrutt av en kis fra en organisasjon som omhandler miljøvern, under showet

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

vadefugl skrev: søn feb 26, 2023 3:36 pm Hører på svenske Looren fra mgp med låta tattoo. Hun ble foresten avbrutt av en kis fra en organisasjon som omhandler miljøvern, under showet
Sikker en fyr fra miljøvern mot dårlig musikk.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lol Big George. Ellers skal Cardi B utføre samfunnstjeneste grunnet to tilfeller av vold. Og jeg finner ut hva jeg skal lytte til via media

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter til Madonna. Ifølge Nettavisen så mistet hun storebroren sin. Trist

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Halvor Egner Granerud

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Denne karen var konge en liten periode i 1988 (eller der omkring) med disse to låtene



Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Var ikke han vaktmester på Bjølsen ? Mener jeg så han bak en gressklipper på 90 tallet.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå til svenske Frøken Snusk. Som navnet tilsier så er dette svenskenes svar på russelåter og Tix

taknina

Legg inn av taknina »

De gamle er eldst og best.



chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Må være en av de fineste versjonene som er gjort av låta. Gir fortsatt gåsehud et par uker senere. Genialt å hyre inn Chris Stapleton til dette øyeblikket 🇺🇸

https://youtu.be/WFKXJ091Ed4

Bilde

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå radiokanalen P13 nå. Trenger musikalsk variasjon

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »



Denne er fantastisk og relevant i dag. Mon tro om historien utspiller seg slik den gjorde.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elder - Innate Passage (2022)

Hørt en del på dette bandet før, og liker det meste. Stoner-metall møter prog og psykedelia. Mange lange, nesten litt speisa låter. Vokalen er det nok mange som ikke vil like helt, men den er litt mykere på dette albumet.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Skraevadottir skrev: tir feb 28, 2023 5:30 pm Elder - Innate Passage (2022)

Hørt en del på dette bandet før, og liker det meste. Stoner-metall møter prog og psykedelia. Mange lange, nesten litt speisa låter. Vokalen er det nok mange som ikke vil like helt, men den er litt mykere på dette albumet.
Enig, ett band som bare har blitt bedre og bedre, mindre stoner, mer prog og masse 70 talls vibber. Lange deilige passasjer.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Biff_Byford skrev: tir feb 28, 2023 6:04 pm
Skraevadottir skrev: tir feb 28, 2023 5:30 pm Elder - Innate Passage (2022)

Hørt en del på dette bandet før, og liker det meste. Stoner-metall møter prog og psykedelia. Mange lange, nesten litt speisa låter. Vokalen er det nok mange som ikke vil like helt, men den er litt mykere på dette albumet.
Enig, ett band som bare har blitt bedre og bedre, mindre stoner, mer prog og masse 70 talls vibber. Lange deilige passasjer.
Absolutt!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Hører på Caroline med Status Quo

taknina

Legg inn av taknina »

FOR MEG DEN ULTIMATE GITARIST. HØRER jeg på nå.



Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Rick James Super Freak

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på en av de nyere utgivelsene til Rod Stewart

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter til den unge pop-stjernen Julie Bergan. Fin musikk

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg kjenner på meg at jeg begynner å bli en gammel olding.
Jeg hører på programmet "Gitar" i NRK P13.
Programmet som spiller musikk fra forrige århundre.
Link :
https://radio.nrk.no/direkte/p13

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: lør mar 04, 2023 6:55 pm Jeg kjenner på meg at jeg begynner å bli en gammel olding.
Jeg hører på programmet "Gitar" i NRK P13.
Programmet som spiller musikk fra forrige århundre.
Link :
https://radio.nrk.no/direkte/p13
Hva med radio vinyl, selv om det bare er opptak som sendes omatt og omatt `?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: lør mar 04, 2023 7:59 pm
fargerik skrev: lør mar 04, 2023 6:55 pm Jeg kjenner på meg at jeg begynner å bli en gammel olding.
Jeg hører på programmet "Gitar" i NRK P13.
Programmet som spiller musikk fra forrige århundre.
Link :
https://radio.nrk.no/direkte/p13
Hva med radio vinyl, selv om det bare er opptak som sendes omatt og omatt `?
Jeg hadde et lite glimt i øyet når jeg skrev..."Gitar" spiller hardrock, må vite.
Jeg hører på radio Vinyl nå og da.
Det kommer an på dagsformen. Og P13 har sine tider på døgnet hvor de henvender seg til mye yngre publikum.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på det nyeste plata til den danske pop-artisten, Drew Sycamore. Hun er visst ikke noe særlig populær i hjemlandet

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Enslaved - Heimdal (2023)

Rykende ferskt album fra Enslaved. Hørte gjennom en gang her om dagen og er på andre gjennomlytting nå, men enkelte av låtene kom ut for noen måneder siden, så de har jeg hørt før. Dette er et veldig bra album, liker at Enslaved utvikler sounden sin samtidig som de ikke prøver å nå A4-folket. Det er ikke mange "hooks" her, så en går for tunge og lange låter som til dels er nesten litt ambiente i stilen; det skaper en atmosfære jeg trives godt i, det er helt sikkert. Nå kan jo album utvikle seg over tid, men jeg tror dette kan være det beste albumet til Enslaved siden Riitir (2012). Selv om det er enkeltlåter på de andre albumene som kanskje skiller seg mer ut og ville vært bedre alternativer til ei samleplate, så føles dette albumet enda litt mer helhetlig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Via Spotify's Discover Weekly, oppdaget jeg brit pop bandet Cast, og da spesielt debut albumet "All Change". Meget bra album fra brit pop'ens gull alder 90-tallet. Noen smakebiter;






fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har hatt radio i bakgrunnen stort sett i hele dag, og zappet litt mellom NRK-kanalene. De spiller bare damemusikk i alle kanaler i dag, siden det er 8. mars.
Greit konsept, egentlig. Det er mange gode syngedamer.
Montro hvem som er min favoritt blant kvinnelige vokalister eller dameband? hmmmmm....

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: ons mar 08, 2023 4:03 pm Jeg har hatt radio i bakgrunnen stort sett i hele dag, og zappet litt mellom NRK-kanalene. De spiller bare damemusikk i alle kanaler i dag, siden det er 8. mars.
Greit konsept, egentlig. Det er mange gode syngedamer.
Montro hvem som er min favoritt blant kvinnelige vokalister eller dameband? hmmmmm....
Forslag fra våre naboland
Sverige Eva Dahlgren engeln i rummet , Vem tender stjernorna
Danmark Anne Linnet Forårsdag Tusind stykker (som en vis Bjørn Afzelius lånte med svensk tekst)
Kate Busk UK Wuthering Heighs. This womans work

Tre geniale kvinner. De sang selv og skrev de geniale låtene

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Fantastisk låt, det skal godt gjøres å få det bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»