2022 ATP Tour

Svar
CFN

Re: 2022 ATP Tou

Legg inn av CFN »

Nadal passerte med finale Zverev på rankingen, og er nummer tre. Det betyr mindre nå som Djokovic returnerer, enn det ville gjort frem til nå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Måtte legge meg, men fått sett siste sett nå - herlig kvalitet på første del av det settet (vinden roet seg). Nadal fikk også behandling i 3.sett, så absolutt mulighet for hjemmeseier her.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

GoingKronos skrev: søn mar 20, 2022 10:33 am Måtte legge meg, men fått sett siste sett nå - herlig kvalitet på første del av det settet (vinden roet seg). Nadal fikk også behandling i 3.sett, så absolutt mulighet for hjemmeseier her.
Der ut som du får rett. Nadal virker hemmet av noe, helt flat, og dette ser ut til å bli en rask og skuffende finale.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

fugletitteren skrev: søn mar 20, 2022 11:44 pm
GoingKronos skrev: søn mar 20, 2022 10:33 am Måtte legge meg, men fått sett siste sett nå - herlig kvalitet på første del av det settet (vinden roet seg). Nadal fikk også behandling i 3.sett, så absolutt mulighet for hjemmeseier her.
Der ut som du får rett. Nadal virker hemmet av noe, helt flat, og dette ser ut til å bli en rask og skuffende finale.
Nadal gir seg dog aldri, fått et brudd i 2.sett og ser klart bedre ut. Så kan bli en lang match igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er forresten overraskende at Nadal er mer populær enn Fritz blant publikum, jeg har jo ellers inntrykk av at amerikanere ganske så patriotiske.

Nadal server nå for å holde seg i matchen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fritz tar tittelen, vinner i tiebreak. Fortjent seier, og etter at Nadal fikk behandling etter 1.settet så ble det en riktig god finale.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Fritz vinner! Herlig! Nadal spilte godt under pari og dermed tok amerikaneren sin første Masters 1000-tittel.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kult med Masters-tittel til Fritz, og Nadal går dermed på sitt første tap for sesongen. Står over Miami, ser jeg.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: man mar 21, 2022 6:13 am Kult med Masters-tittel til Fritz, og Nadal går dermed på sitt første tap for sesongen. Står over Miami, ser jeg.
Nadal slet jo helt tydelig med skader, så han må nok stå over en periode igjen nå ja.

Trekningen til Miami Open er for øvrig akkurat gjort. Flott trekning for Ruud, men en relativt rask hardcourt i et varmt og fuktig klima passer nok særdeles dårlig så her skal vi ikke ha store forventninger uansett. Men kan kanskje håpe på 4.runde, før det da evt sannsynligvis blir et møte mot Isner.
Sist redigert av Mehell den man mar 21, 2022 6:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hvis Nadal sliter med skader, Medvedev blir utestengt pga Ukraina-krigen og Djokovic blir nektet å spille pga vaksinekrav kan man vel si at Casper Ruud nærmer seg sin første GS med stormskritt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Folk_flesk skrev: man mar 21, 2022 6:15 pm Hvis Nadal sliter med skader, Medvedev blir utestengt pga Ukraina-krigen og Djokovic blir nektet å spille pga vaksinekrav kan man vel si at Casper Ruud nærmer seg sin første GS med stormskritt.
Djoko får spille i Europa, og Thiem trener for fullt og har annonsert comeback så snart grussesongen starter for fullt. I tillegg sitter jeg med en følelse av at Alcaraz kommer til å bli fryktelig god på grus denne sesongen. Så Ruud får det absolutt ikke lett dette året. Spesielt ikke hvis Thiem spiller det meste som er av grusturneringer for å komme seg oppover på rankingen igjen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeg gleder meg for øvrig til å se Thiem igjen. En fremtidig nummer 1 der, hvis han klarer å holde seg skadefri. (Han prioriterer dog trening foran Miami Open, ettersom han mener at det blir lettere for ham å få gode resultater på grus fra start etter comebacket. Han vil jo få en tøffere trekning enn tidligere ettersom han nå er helt nede på 50 på rank, men på grus så vil han vel være en av de store favorittene i de fleste turneringene uansett.)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Og her er trekningen, for de som vil se den.

https://www.atptour.com/en/scores/curre ... /403/draws

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Nadal rapporteres å være ute i 4-6 uker med en ribbeinsskade. Med andre ord er hele oppkjøringen til RG i fare.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: tir mar 22, 2022 7:20 pm Nadal rapporteres å være ute i 4-6 uker med en ribbeinsskade. Med andre ord er hele oppkjøringen til RG i fare.
Jepp, kan bli kritisk. Får håpe at han kommer seg i tide. Hvis det ikke blir mer enn de ukene der og han kan trene greit etterpå, så skal det kunne gå greit, men det er jo ingen garanti for at det skjer.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kyrgios har virkelig gjenoppstått fra de døde. Knuser Rublev 6-3, 6-0.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: fre mar 25, 2022 10:32 pm Kyrgios har virkelig gjenoppstått fra de døde. Knuser Rublev 6-3, 6-0.
Men han blir slått av Sinner et par runder seinere og ingen bør være overraska. Han var, er, og kommer til å forbli useriøs.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skal si denne Alcaraz er et talent, hehe. Ble brutt tidlig i første sett, men brøt tilbake to ganger for å ta settet. Enkel skuring i andre sett for å slå ut Tsipippitippitas.

I siste kamp tapte Misha første sett mot Fritz, men ser nok ut til at de siste ukers kjør er litt i overkant for han. Tanker seg i andre sett, så får vi se hvor mye han har igjen i siste sett. Syns han så sliten ut mot Paul også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: ons mar 30, 2022 4:08 am Skal si denne Alcaraz er et talent, hehe. Ble brutt tidlig i første sett, men brøt tilbake to ganger for å ta settet. Enkel skuring i andre sett for å slå ut Tsipippitippitas.

I siste kamp tapte Misha første sett mot Fritz, men ser nok ut til at de siste ukers kjør er litt i overkant for han. Tanker seg i andre sett, så får vi se hvor mye han har igjen i siste sett. Syns han så sliten ut mot Paul også.
Alcaraz er helt vill. Har ikke sett en tenåring herje på den måten siden Nadal. Har 2-0 mot Tsitsipas i kamper. Det må svi for Tsitsipas, som er vant til å være den nye vinen, at det kommer noen som er betydelig yngre enn han igjen og som slår ham to ganger på rad. Blir en interessant match nå mot Kecmanovic. Helt åpen match, vil jeg si. Serberen er i meget god form. Tror på Alcaraz, men blir ikke overraska om Kec tar det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er nok bare tidsspørsmål før Alcaraz blir verdensener og da blir nok værende ubestridt i 15 år om ikke skader setter stopper for det. Han er som Magnus Carlsen i sjakk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons mar 30, 2022 9:38 am Det er nok bare tidsspørsmål før Alcaraz blir verdensener og da blir nok værende ubestridt i 15 år om ikke skader setter stopper for det. Han er som Magnus Carlsen i sjakk.
Så voldsomt er det for tidlig å si at det blir. Er mye som skal klaffe, og spillet må fortsatt utvikles. Men ja, han er helt uten tvil det største talentet på touren per nå.

Ellers er Cerundolo i sin første MS-semi. Det er en sensasjon, intet mindre. Sinner måtte trekke seg pga noen blemmer.

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: ons mar 30, 2022 10:19 pm
Ellers er Cerundolo i sin første MS-semi. Det er en sensasjon, intet mindre.
Veldig gøy! Håper han taper.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hurkacz slo Medvedev i dag, så da er Djokovic fremdeles nr. 1 med minst mulig margin også neste uke. Syns ikke russeren har vært seg selv siden Australian Open-finalen, eller i hvert fall ikke siden han tok over som nr .1. Virker som noe ikke funker både fysisk og mentalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble jaggu meg tett og jevnt mellom Alcaraz og Kecmanovic, som spådd. Den yngste tok det med 7-6 i avgjørende. Blir ikke mye hvile på ham før han skal møte Hurkacz. Der tror jeg det blir stopp. Hurkacz leverer i Miami, som i fjor. Men han er en megakjip spiller å se på. Ruud med alle sjanser til å ta tittelen, men må først slå en inspirert og uthvilt Cerundolo.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

I Monte-Carlo er det andre enn Ruud som spiller også. Blant annet har Musetti slått Auger-Aliassime, og tidligere tok Korda seg av Alcaraz. Så det er mange av unggutta som kan levere bra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

For øvrig spent på å se hvilken utgave av Djokovic vi får se i neste turnering. Rett ut her og røk tidlig også i Dubai, begge deler mot middels motstand. Kan kanskje rekke å komme i form til RG, men må nok få flere gode seiere under beltet da.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Interessant (for meg da) at alle kvartfinalene i Monaco går til 3 sett. Det må være lenge siden har skjedd, og jeg sjekket tilbake til 1995 uten å finne en forekomst av dette.

Interessant kamp også nå på ESN. Fokina som server for kampen men choker det bort. Dimitrov tar tiebreaket og vi er i tredje sett.

Mehell

Legg inn av Mehell »

lok1 skrev: lør apr 16, 2022 3:41 pm Interessant (for meg da) at alle kvartfinalene i Monaco går til 3 sett. Det må være lenge siden har skjedd, og jeg sjekket tilbake til 1995 uten å finne en forekomst av dette.

Interessant kamp også nå på ESN. Fokina som server for kampen men choker det bort. Dimitrov tar tiebreaket og vi er i tredje sett.
Ja, det var interessant informasjon. Nå lurer jeg på hvordan tallene og prosentene er generelt på ATP-touren da, så må kanskje prøve å lete opp informasjon en dag man har litt bedre tid.
Litt kjedelig at Dimitrov ikke klarte å komme seg til finalen når han først hadde slått Casper og tidvis viste frem god tennis i denne turneringen, men samtidig er vel dette Fokinas første finale på ATP-touren, så det er jo et stort øyeblikk for ham.

Ikke overraskende i det hele tatt at Tsitsipas er i finalen, og selv om jeg regner med at han kommer til å vinne veldig greit så blir det en artig finale å se på.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Er vel bare å gratulere Tsitsipas med å forsvare tittelen her, og all ære til Fokina sin turnering.

Og der var det over!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ElGuaje skrev: søn apr 17, 2022 4:18 pm Er vel bare å gratulere Tsitsipas med å forsvare tittelen her, og all ære til Fokina sin turnering.

Og der var det over!
Tsitsipas har ikke så mange titler, egentlig, så føles riktig ut at han tar denne. To ganger vinner i Monte Carlo lar seg høre. Davidovich Fokina er en mann å unngå nå på grusen. Har jo også slått ut CR fra French Open tidligere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»