2022 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2022 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

Da sa det til slutt stopp for Cerundolo. Ryker for Musetti, som får sitt skikkelige gjennombrudd her. Noen vil vel kanskje si at det kom i French Open i fjor, men jeg mener det er dette. Opp på 40. plass på live-rankingen. Alcaraz i gang nå mot Molcan i den andre semifinalen i Hamburg.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da blir det Alcaraz-Musetti i finalen. Snakk om battle of the young guns. Må vel være sammenlagt de yngste finalistene på gud vet hvor lenge i ATP-sammenheng.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: søn jul 24, 2022 9:57 am Ser nå at alle turneringer i Kina er avlyst for tredje året på rad. Kan begynne å lure på om det noengang igjen blir Shanghai Masters osv. der borte...
De bør i hvert fall bare drite i å sette opp turneringer der igjen på noen år. Er jo dårlig butikk for absolutt alle.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz og Musetti i gang. To break, ett til hver, til å begynne med.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ser ut som om Musetti vinner i dag. Alcaraz sliter. Spiller virkelig ikke bra i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Musetti tar første! Superbra spill fra italieneren. Alcaraz riktignok litt å gå på, men først og fremst bra spill fra Musetti.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Musetti misbruker to matchballer... Egentlig helt greit mtp ballen som spratt to ganger, som Musetti ikke ville innrømme.

spårt

Legg inn av spårt »

Alcaraz er faen meg rå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Musetti kommer til å ha mareritt om denne om han ikke vinner.

spårt

Legg inn av spårt »

Sterkt av Musetti å ta det til slutt etter å ha rotet bort 5 matchballer i andre sett.

Litt synd at italieneren ikke sa ifra om dobbeltspretten, men underholdende tennis byr han på. Blir mange gode oppgjør disse to imellom i fremtiden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fantastisk match av Musetti. Utrolig nivå gjennom det meste av matchen fra ham, og begge viser at de er super-atleter.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Musetti halverer rankingen sin (for å si det litt utradisjonelt) fra 62. til 31. plass etter seieren over Alcaraz i Hamburg. Nummer tre i NextGen-racet nå, hakk i hæl på landsmannen Sinner. Gikk også forbi den danske sutrekuken Rune med denne seieren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Daniil Medvedev gjør mini-comeback i Los Cabos neste uke. Da velger han altså å delta i en ATP 250-turnering framfor en ATP 500-turnering. Han går selvsagt inn som toppseedet, mens Auger-Aliassime har toppseedingen på nedre halvdel av tablået. Det er Cameron Norrie som er tittelforsvarer der. I ATP 500 i Washington er Rublev og Hurkacz de to toppseedede. Sinner vant i fjor, men han stiller ikke, da han fremdeles er i sving i Umag. Alcaraz spiller nå semifinale mot den ukjente italieneren Zeppieri. Overraskende jevnt i det oppgjøret. Ser fysio har vært på banen, men jeg vet ikke hvorfor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Blir en veldig spennende finale (i hvert fall på papiret) mellom Alcaraz og Sinner i dag. Får spanjakken revansje?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vanvittig kvalitet på matchen mellom Alcaraz og Sinner.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skal sies at Alcaraz falt veldig i nivå utover i andre sett, men han er litt på gang igjen. Sinner spiller fortsatt stabil og meget god angrepstennis game på game.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sinner tar det 6-7, 6-1, 6-1!

Lufta gikk litt ut av Alcaraz etter hvert. Vendepunktet kom vel i det første gamet i andre sett, hvor han ikke greide å ta vare på seks breakballer, for selv å bli brutt i påfølgende game. I siste sett, særlig etter at han ble brutt, så tror jeg at han gav litt opp. Mulig at han var litt sliten etter turneringa i Hamburg. Når det er sagt, så spilte Sinner så bra at han ikke hadde vært lett å slå uansett. I de to siste settene var han rett og slett untouchable til tider og spilte ekstremt raskt og så å si feilfritt, og drev spanjolen fra skanse til skanse. Kanskje det beste jeg har sett av den unge italieneren.

Da har Alcaraz tapt de to siste mot Sinner og de to siste finalene mot italienere (tapte for Musetti i Hamburg).

BioDex

Legg inn av BioDex »

LittleSteven skrev: lør aug 06, 2022 4:10 am Nadal og Djokovic trekker seg fra Montreal.
Djoko trekker seg vel ikke, han får rett og slett ikke lov til å komme inn i landet pga hans Novax!! standpunkt. Han får heller ikke spille i Cincinatti og US Open. Vel fortjent synes jeg.

hhem

Legg inn av hhem »

Du tar vel feil når du skriver at FHI ikke har anbefalt unge under 45 år å ta vaksinen.

hhem

Legg inn av hhem »

Tror kanskje det er snakk om at de ikke anbefaler en tredje dose til de under 45 år.

Shine

Legg inn av Shine »

LittleSteven skrev: lør aug 06, 2022 3:12 pm
hhem skrev: lør aug 06, 2022 3:00 pm Du tar vel feil når du skriver at FHI ikke har anbefalt unge under 45 år å ta vaksinen.
Var hvertfall det som ble påstått i podcasten Wolfgang Wee. Men kan godt hende det er feil altså, selv om jeg ikke har funnet noe på FHIs hjemmesider.
Merkelig greie å diskutere vaksinedosering på et tennisforum. Spesielt når du baserer deg på en podkast med en musiker som jeg forstår denne Hagen er.

Istedet for å høre gjennom timer med podkast så finner du FHIs anbefaling her:
https://www.fhi.no/contentassets/5f66e1 ... 7.2022.pdf

Selvfølgelig anbefaler de vaksinering for alle over 18 år, med mindre man har helt spesielle kontraindikasjoner

Personlig skulle jeg gjerne sett Djokovic fikk delta i US Open, men slutt å spre feilinformasjon

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 12:35 am Kyrgios vinner tittelen i Washington, og Medvedev vinner tittelen i Los Cabos. Blir spennende å se om disse følger opp i de to Masters-turneringene og US Open, og om de får konkurranse fra Alcaraz eller andre.
De kan møte hverandre allerede i 2. runde i Canada Open. Kan bli interessant!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan for øvrig gratulere Roger Federer med 41-årsdagen i dag!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 12:17 pm
Skraevadottir skrev: man aug 08, 2022 9:26 am Kan for øvrig gratulere Roger Federer med 41-årsdagen i dag!
Stemmer ja! Tror du han kommer tilbake? Eller at han legger opp i Basel nå i oktober?
Det må vel bli sistnevnte scenario. Dessverre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 5:58 pm
Skraevadottir skrev: man aug 08, 2022 2:33 pm
LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 12:17 pm

Stemmer ja! Tror du han kommer tilbake? Eller at han legger opp i Basel nå i oktober?
Det må vel bli sistnevnte scenario. Dessverre.
Trist avslutning ja, men tenker det er på tide. Om han spiller neste år, blir det nok enda verre enn i fjor.
Ja, og det handler om at man skal trives med kroppen og få et godt liv etter tennisen også. Nadal har vel sagt noe lignende, og det gjelder i høyeste grad for Federer også. Synd at han ble skadeplaget på slutten av en så fantastisk karriere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 6:37 pm
Skraevadottir skrev: man aug 08, 2022 6:01 pm
LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 5:58 pm

Trist avslutning ja, men tenker det er på tide. Om han spiller neste år, blir det nok enda verre enn i fjor.
Ja, og det handler om at man skal trives med kroppen og få et godt liv etter tennisen også. Nadal har vel sagt noe lignende, og det gjelder i høyeste grad for Federer også. Synd at han ble skadeplaget på slutten av en så fantastisk karriere.
Indeed. Han ble skadet etter 2020 AO, hvor han tapte for Djokovic i semien. Og i 2019 tapte han for Nadal i RG og som kjent Djokovic i W. Så jeg tror han lett kunne vært utfordrer i både 2020 og 2021 hadde han ikke blitt skadet. Synd, men han har vært veldig heldig ift. Nadal og hva hvis-historier er ganske håpløse imho.

Hvis ikke Alcaraz blir helt spinnvill de neste 2-3 årene, tror jeg Nadal og Djokovic kan ende opp på rundt 25 GS hver, som er helt insane! Men spørs på kroppen til Nadal og innreiserestriksjoner for uvaksinerte. Råtips er Nadal en siste gang på RG neste år og at USA og Australia åpner opp innen neste sommer.
Har ingen tro på 25 GS til noen av disse. Jeg sa først at 21 var grensa, men så kom Djokovic og Nadal tilbake etter litt Federer-show, og da justerte jeg det opp til 23. Holder på det. Det er grenser for hvor lenge man kan holde det gående. Enig i at RG neste år kan bli Nadals 23. og siste, og da er han 37 år gammel. Djokovic nå på 21. Skal han greie tre eller flere f.o.m. neste sesong? Nei, det tror jeg faktisk ikke. Men det er som kjent vanskelig å spå om framtida!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 7:12 pm
Skraevadottir skrev: man aug 08, 2022 6:50 pm
LittleSteven skrev: man aug 08, 2022 6:37 pm

Indeed. Han ble skadet etter 2020 AO, hvor han tapte for Djokovic i semien. Og i 2019 tapte han for Nadal i RG og som kjent Djokovic i W. Så jeg tror han lett kunne vært utfordrer i både 2020 og 2021 hadde han ikke blitt skadet. Synd, men han har vært veldig heldig ift. Nadal og hva hvis-historier er ganske håpløse imho.

Hvis ikke Alcaraz blir helt spinnvill de neste 2-3 årene, tror jeg Nadal og Djokovic kan ende opp på rundt 25 GS hver, som er helt insane! Men spørs på kroppen til Nadal og innreiserestriksjoner for uvaksinerte. Råtips er Nadal en siste gang på RG neste år og at USA og Australia åpner opp innen neste sommer.
Har ingen tro på 25 GS til noen av disse. Jeg sa først at 21 var grensa, men så kom Djokovic og Nadal tilbake etter litt Federer-show, og da justerte jeg det opp til 23. Holder på det. Det er grenser for hvor lenge man kan holde det gående. Enig i at RG neste år kan bli Nadals 23. og siste, og da er han 37 år gammel. Djokovic nå på 21. Skal han greie tre eller flere f.o.m. neste sesong? Nei, det tror jeg faktisk ikke. Men det er som kjent vanskelig å spå om framtida!
Det skal bli stang inn ja, men dersom Nadal blir frisk til US Open nå, kan han fort vinne der i år. Med RG neste år vil ha da være på 24 GS. Så kan han fort vinne RG 1 gang til etter det.

Hvis USA og Australia holder stengt i flere år, tror jeg selvsagt ikke på 25 GS til Djokovic. Men hvis ikke Alacaraz eller noen andre blir insane og han holder seg skadefri, tror jeg Djokovic kan holde samme nivå som Federer til han er 40 år. Til og med 2027 Australian Open er det da 16 GS som Djokovic kan delta i (jeg forutsetter da at han kan delta i alle GS fra og med 2023 RG). I et slikt scenario tror jeg 25 GS er konservativt, men jeg gidder ikke å legge hodet på blokka for 26-27 GS :P

Men som du sier, vanskelig å spå fremtida. Jeg sa jo i min tid på VGD at "vi snakkes i 2020" haha :P Og tror også Unibet satte sluttdatoen for tidlig på mitt veddemål om hvem av de tre som har flest GS etter 2023-sesongen.
Australia skal ikke lenger ha noe vaksinekrav.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sinner sliter i dag, tapte 6-2 i første sett mot Mannarino. På serve i 2.sett (3-2)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så nå at Alcaraz røyk ut i dag, det var en skrell mot Paul.

Vi kan fort få en moralsk finale allerede i kveld når Medvedev møter Kyrgios. Jeg skal se på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 8:38 pm Så nå at Alcaraz røyk ut i dag, det var en skrell mot Paul.

Vi kan fort få en moralsk finale allerede i kveld når Medvedev møter Kyrgios. Jeg skal se på.
Syns egentlig ikke det er så sjokkerende at Alcaraz tapte. Tommy Paul er en farlig spiller, og Alcaraz har vist noen svakhetstegn i sommersesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»