2022 ATP Tour

Svar
GoingKronos

Re: 2022 ATP Tour

Legg inn av GoingKronos »

Rune er ingen populær fyr:



Jeg så slutten på kampen, og Rune er ufyselig. Jubler demonstrativt, ler av motstanders feilslag. Skikkelig patetisk fyr, og det var nok litt ekstra i går der publikum var så på Wawrinka sin side.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: ons nov 02, 2022 6:56 pm Jeg så slutten på kampen, og Rune er ufyselig. Jubler demonstrativt, ler av motstanders feilslag. Skikkelig patetisk fyr, og det var nok litt ekstra i går der publikum var så på Wawrinka sin side.
Ler av motstanders feilslag også? Har du video, evt. vet når ca. i kampen det skjedde?

Relativt normalt å juble demonstrativt, det er jo noe man til dels har blitt vant til med Rune (samt Kyrgios), og Alcaraz er jo også litt het i toppen til tider. Men å le av motstanders feilslag er pinlig.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: ons nov 02, 2022 8:55 pm
GoingKronos skrev: ons nov 02, 2022 6:56 pm Jeg så slutten på kampen, og Rune er ufyselig. Jubler demonstrativt, ler av motstanders feilslag. Skikkelig patetisk fyr, og det var nok litt ekstra i går der publikum var så på Wawrinka sin side.
Ler av motstanders feilslag også? Har du video, evt. vet når ca. i kampen det skjedde?

Relativt normalt å juble demonstrativt, det er jo noe man til dels har blitt vant til med Rune (samt Kyrgios), og Alcaraz er jo også litt het i toppen til tider. Men å le av motstanders feilslag er pinlig.
Nei, så bare avslutningen live og det var mye fakter - så jeg ble ikke overrasket når jeg så at Wawrinka hadde kommet med denne kommentaren.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser på Rune, og syns også han er en topp 10 kandidat neste år. Hvem tror dere er topp 10 etter neste år?

De jeg føler meg sikker på er Djokovic, Alcaraz og Medvedev. Jeg tror nok Tsitsipas også er der. Spennende å se om Ruud klarer å følge opp, ingen selvfølge at han klarer å holde seg topp 10. Nadal er jo også vanskelig å spekulere i, både i skader og hvor mye han ønsker å spille.

Så har vi en del unge på vei opp, FAA er allerede topp 10, mens Sinner og Shapovalov er veldig nær. Så har vi Rune og Musetti som jeg tror kan fortsette å klatre. Det er jo også denne gjengen med spillere i sin beste alder i Rublev, Zervev, Berretini, Fritz, Hurkacz og Tiafoe. Kanskje man skal nevne Kyrgios også, selv om jeg er usikker på om han både er stabil nok og kan leve opp til prestasjonene i år.

Er det noen andre som jeg ikke har nevnt som kan nå opp? Har jo de rutinerte i RBA, BCB, Norrie og Cilic - det kjennes litt langsøkt ut. Coric kanskje om han holder seg frisk.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Tipper Rune er beste nordiske spiller om et år. Tipper Casper får det tøft neste år og ikke vill levere i de store Grand slams turneringene. Fryktelig svake resultater om dagen og ryker for alt og alle.

spårt

Legg inn av spårt »

Rune er like god som han er ufyselig, og dét er jo fryktelig imponerende. Får håpe han roer ned drittungeoppførselen, for han er her for å bli.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: tor nov 03, 2022 4:35 pm Rune er like god som han er ufyselig, og dét er jo fryktelig imponerende. Får håpe han roer ned drittungeoppførselen, for han er her for å bli.
Greit oppsummert, det. Spiller kvartfinale mot Alcaraz i morgen. Battle of the young guns!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan vel for øvrig nevne at dette ble Gilles Simons siste kamp på toppnivå. Francke sier at han legger opp offisielt først på Roland Garros neste år, men allikevel. Veldig bra spiller på sitt beste, som viste at man kunne komme seg helt opp i toppen på andre måter enn å stå der og dundre til på hvert eneste slag. Var helt oppe på 6. plass på sitt beste og leverte varene i mange sesonger. Alltid tricky å møte når han var i toppslag. Av hans beste meritter kan nevnes to GS-kvartfinaler, en semifinale i sluttspillet og to Masters-finaler, men det som først og fremst bør nevnes er hele 14 titler på touren.

Så en flott spiller som var en av "de fire nye musketerer" sammen med Tsonga, Gasquet og Monfils. Nå er det snart ingen av dem igjen på touren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic eneste spiller på over 25 som er klar for kvartfinale i Paris.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor nov 03, 2022 10:13 pm Ser at de har satt opp Kina igjen på kalenderen i 2023, og med 2 ukers Masters i både IW, Miami, Madrid, Roma, og Shanghai. Må jeg si jeg er skeptisk til alt det ovennevnte.
Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet. Syns ikke noe om det i det hele tatt. Dessuten bør Paris Masters få litt ris på pungen (ok, det får holde med baken) for å ha tidenes mest crappy publikum år etter år. Tennis er og burde være en gentlemannssport, ikke en sport hvor en har hooligans og nasjonalsjåvinister i fri dressur på tribunene.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: fre nov 04, 2022 7:13 am
lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Skraevadottir skrev: tor nov 03, 2022 11:35 pm Rein idioti. De burde får bort alt som foregår i Kina, og flere toukers Masters går på bekostning av bredden i turneringsprogrammet.
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.
I 2019 var det 38 ATP 250, i 2023 blir det 37. (Flere i år, men det er grunnet corona/krigen).

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ja, jeg er ikke nødvendigvis uenig med dere. Bare en saksopplysning at det er ingen 250-turneringer som forsvinner (to stk blir relokert).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: fre nov 04, 2022 10:27 am
Skraevadottir skrev: fre nov 04, 2022 7:13 am
lok1 skrev: fre nov 04, 2022 12:42 am
Det er vel like mange turneringer, selv om Masters går over to uker?

Ser også at Norge er kvalifisert til UnitedCup, som er en nyvinning og tar over for ATP Cup. Eikeri og Ruud i mixed har jeg hatt lyst å se lenge.
Så vidt jeg kan se er antallet ATP 250 redusert, ettersom det blir mindre plass til slike turneringer når det er uker hvor det kun er Masters som pågår.
I 2019 var det 38 ATP 250, i 2023 blir det 37. (Flere i år, men det er grunnet corona/krigen).
Ja, det er vel sant. Allikevel færre sjanser for de som ønsker å spille flere turneringer, også på Challenger-nivå, når organiseringen er slik den er. Så kan man jo si at de toukers-mastersene vil få inn noen flere spillere, men for meg framstår dette som et grep som først og fremst kommer de beste tilgode.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette er tydeligvis Holger Runes verden og vi bare lever i den. Storspiller og har alt av marginer med seg, på vei til å ta første settet mot Alcaraz.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 04, 2022 4:39 pm Dette er tydeligvis Holger Runes verden og vi bare lever i den. Storspiller og har alt av marginer med seg, på vei til å ta første settet mot Alcaraz.
Jevnt i andre nå. Alcaraz har hatt noen gode sjanser til å bryte, men ikke kapitalisert på dem.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Og der gir han seg, Alcaraz! Slet tydeligvis med en skade, greide omtrent ikke serve på slutten. Da er Rune i sin første semi på Masters-nivå. Møter Felix igjen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic var rimelig skarp i dag, for å si det slik. Storfavoritt i semien, uansett hvem av Tsitsipas og Paul han møter der.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kampene i dag er Holger Rune mot Auger-Aliassime (ikke før) 14:00 og Djokovic mot Tsitsipas (ikke før) 16:30. Holder Auger-Aliassime som knapp favoritt i den første kampen og Djokovic som ganske klar favoritt i den andre.

Ellers er gruppene til NextGen-sluttspillet i neste uke klare.

Grønn gruppe
Rune
Nakashima
Lehecka
Passaro

Rød gruppe
Musetti
Draper
Tseng
Stricker

En klar favoritt i hver gruppe og en klar nestfavoritt i hver gruppe også.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Sportsidiot skrev: tor nov 03, 2022 4:31 pm Tipper Rune er beste nordiske spiller om et år. Tipper Casper får det tøft neste år og ikke vill levere i de store Grand slams turneringene. Fryktelig svake resultater om dagen og ryker for alt og alle.
Han er vel allerede beste nordiske spiller. Casper har vært elendig etter US Open, men har jo vært den beste ser man på hele året. Men Rune ser ut som et større talent, og er på vei mot finale nå i Paris masters.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Rune danker ut FAA

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: lør nov 05, 2022 2:58 pm
Sportsidiot skrev: tor nov 03, 2022 4:31 pm Tipper Rune er beste nordiske spiller om et år. Tipper Casper får det tøft neste år og ikke vill levere i de store Grand slams turneringene. Fryktelig svake resultater om dagen og ryker for alt og alle.
Han er vel allerede beste nordiske spiller. Casper har vært elendig etter US Open, men har jo vært den beste ser man på hele året. Men Rune ser ut som et større talent, og er på vei mot finale nå i Paris masters.
Større talent, foreløpig ikke bedre spiller. En kan ikke basere alt på noen få turneringer nå i høst, hvor en del av de andre toppspillerne gjerne ikke er helt i form da alt av GS er ferdig. Du er jo inne på dette, men greit å klargjøre litt. Det minner meg om de som mente at Mvuka var Glimts beste spiller etter at han leverte veldig bra i en tre-fire kamper i høst. Det har man vel fått et greit bevis på i ettertid at han ikke er.

Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 3:40 pm
Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.
Vi får jo se hvordan han takler suksess også, han er jo en veldig spesiell fyr så kan jo gå litt begge veier.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Mr.Meep skrev: lør nov 05, 2022 3:29 pm Rune danker ut FAA
Ikke så rart. Har spilt tennis sammenhengende i 4 uker nå. Kopierte Ruud og Murray med 3 titer på 3 uker da han vant finalen i Basel søndag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: lør nov 05, 2022 3:50 pm
Mr.Meep skrev: lør nov 05, 2022 3:29 pm Rune danker ut FAA
Ikke så rart. Har spilt tennis sammenhengende i 4 uker nå. Kopierte Ruud og Murray med 3 titer på 3 uker da han vant finalen i Basel søndag.
Selvsagt, men ikke glem at Rune har også har hatt et veldig tett program og nå er i sin tredje finale på rad.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: lør nov 05, 2022 3:46 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 3:40 pm
Men ja, han er på vei til å bli en toppspiller, og jeg tror vi får se ham gjøre det enda bedre neste år. Topp 10 er det nok ikke så mye tvil om at han kommer til å nå om han holder seg skadefri. Likevel kommer det nok til å gå litt opp og ned før han stabiliserer seg i den aller ypperste eliten.
Vi får jo se hvordan han takler suksess også, han er jo en veldig spesiell fyr så kan jo gå litt begge veier.
Med spesiell fyr, mener du rasshøl? I så fall er jeg enig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:21 pm Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.
Alcaraz nøyaktig 1000 poeng foran Nadal før sluttspillet. Tsitsipas har også sjansen til å bli YE#1, men kun ved syltynn teori om han ikke slår ut Djokovic nå. Skulle han derimot klare det, så har han muligheten.

Hvis Nadal vinner sine tre gruppekamper og semien, men taper finalen, så ender han på nøyaktig samme antall rankingpoeng som Alcaraz. Tiebreakeren da er flest poeng akkumulert i GS, Masters og ATP Finals. Har ikke regnet på det, men ting tyder vel på at Nadal ville avgjort en slik tiebreaker til sin fordel.

I det andre scenariet der Nadal blir YE#1 har han råd til å tape to kamper (hvis han likevel går videre, nødvendigvis) i gruppespillet, men må da vinne finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: lør nov 05, 2022 5:49 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 05, 2022 5:21 pm Alcaraz ute av sluttspillet på grunn av skaden han pådro seg. Dermed kommer Taylor Fritz inn.
Alcaraz nøyaktig 1000 poeng foran Nadal før sluttspillet. Tsitsipas har også sjansen til å bli YE#1, men kun ved syltynn teori om han ikke slår ut Djokovic nå. Skulle han derimot klare det, så har han muligheten.

Hvis Nadal vinner sine tre gruppekamper og semien, men taper finalen, så ender han på nøyaktig samme antall rankingpoeng som Alcaraz. Tiebreakeren da er flest poeng akkumulert i GS, Masters og ATP Finals. Har ikke regnet på det, men ting tyder vel på at Nadal ville avgjort en slik tiebreaker til sin fordel.
Jepp, jeg har også sittet og regnet på dette og kommet fram til det samme. Nadal kan også bli #1 ved å vinne sluttspillet uten å vinne alle gruppespillkampene. Men ting tyder vel på at det er mest sannsynlig med Alcaraz som #1 ved årsslutt. Tsitsipas er faktisk en like god kandidat som Nadal hvis han slår Djoko nå, men det ville jo vært absurd å få en nr. 1 med så begredelig statistikk fra GS (SF-4R-3R-1R) og kun to (eller tre) titler totalt på touren. Så jeg håper absolutt på Nadal, som etter min mening er den spilleren som har vært best totalt sett i år.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»