2022 ATP Tour

Svar
TheBaseline

Re: 2022 ATP Tour

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: man aug 15, 2022 7:47 am Fint med en stor tittel til PCB! Han leverte bra i de to siste settene og var totalt sett den beste spilleren i denne turneringa! I Cincinnati tipper jeg at en av de høyere rangerte vinner. Håper litt på at Medvedev skal finne storformen, det må jeg innrømme.
Nadal er visst klar for Cinci. Som deg tipper jeg at en av de høyere rangerte kommer til å vinne. Det var synd at Casper ikke vant Montreal. Han hadde en god trekning, hadde han kommet seg forbi polakken så tror jeg faktisk han hadde vunnet. Tror det blir lenge til han får en liknende god trekning igjen. For eksempel tror jeg han vil få det tøffere allerede i Cinci, men vi får se.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TheBaseline skrev: man aug 15, 2022 7:54 am
Skraevadottir skrev: man aug 15, 2022 7:47 am Fint med en stor tittel til PCB! Han leverte bra i de to siste settene og var totalt sett den beste spilleren i denne turneringa! I Cincinnati tipper jeg at en av de høyere rangerte vinner. Håper litt på at Medvedev skal finne storformen, det må jeg innrømme.
Nadal er visst klar for Cinci. Som deg tipper jeg at en av de høyere rangerte kommer til å vinne. Det var synd at Casper ikke vant Montreal. Han hadde en god trekning, hadde han kommet seg forbi polakken så tror jeg faktisk han hadde vunnet. Tror det blir lenge til han får en liknende god trekning igjen. For eksempel tror jeg han vil få det tøffere allerede i Cinci, men vi får se.
Cincy blir nok tøffere for så å si alle. Enda et par toppspillere tilbake, og noen av kanonene er i tillegg utvhilte. Men Casper har alle muligheter til å gjøre det bra også her, selv om det omtrent ikke fins enkle kamper i Masters.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så ikke da Kyrgios tapte, var det fysisk eller mentalt det klappet sammen i siste settet? Spiller han på det nivået han har vist de siste ukene så vinner han fort, det passer han vel bedre med at det er litt raskere underlag også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Berrettini ut i 1. runde for andre Masters på rad (tapte for Tiafoe i natt). Virker ikke å ha funnet HC-formen. Var jo helt untouchable på gresset og leverte også bra på grusen da han var skade- og COVID-fri.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Jeg er Ingen tennisspiller. Jeg spiller badminton på lavt nivå, men digger tennis Jeg synes de spiller så jævlig dårlig noen ganger. Er det mulig liksom. Ser aldri Nadal gjør feilene de andre gjør? Er det mangel på å være ordentlig proff?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Så ser man jo også hva en seier gjør: PCB ut i første runde. Ellers ingen spesielt overraskende resultater fra Cincinnati med unntak av Shelton. Alcaraz i gang nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev tilbake på vinnersporet. Tøft å møte Zandschulp i 2. runde på HC, men han greide det i to jevne sett. Møter vinneren av Shapovalov og Tommy Paul i 3. runde, ikke akkurat enkelt det heller.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Murray - Norrie nå. Bra klang når man leser det.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alle de fire semifinalistene fra Montréal ute, som nevnt i Ruud-tråden. Kyrgios også ute, ble knust av Taylor Fritz.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nadal rett ut mot Coric. Kroaten har faktisk 11-14 mot alle de fem #1-spillerne (Federer, Nadal, Djokovic, Murray og Medvedev) sammenlagt. Ikke nødv. når de har holdt den rankingen, men uansett er det helt ekstremt bra. Ellers har han rundt 30 % mot topp ti-motstand, noe som er helt ordinært, så det er først og fremst mot de aller beste at han har levert uvanlig bra.

spårt

Legg inn av spårt »

LittleSteven skrev: tor aug 18, 2022 9:53 am Kan bli en meget rar US Open, ser for meg en førstegangsvinner.
Som vanlig for US Open de siste årene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor aug 18, 2022 9:53 am Noen som så kampen med Nadal? Bare dårlig spill eller tegn til skaden? Kan bli en meget rar US Open, ser for meg en førstegangsvinner. Kanskje Alcaraz? :)
Fikk ikke sett kampen. Er jo i US Open at man oftest ser en "mot normalt"-vinner. Jeg spådde jo i fjor at vi skulle få en vinner utenom Big Three og det skjedde jo der med Medvedev. Har spådd to slike i år, nå kan det bare bli en, og da må det nok en gang bli i US Open. Skal sies at Medvedev hadde vunnet finalen i Australia under normale omstendigheter. Publikum var jo totalt mongo og ødela alt for ham, men sånn ble det. Alcaraz har ikke vært i særlig god form i sommer, men vant i det minste åpningskampen i Cincinnati ganske enkelt. Mulig han har en GS i seg allerede, men før det skjer, tenker jeg på ham som en outsider til de aller største titlene.

hhem

Legg inn av hhem »

Jeg så finalen i AO og synes at det var en kamp som kunne vippet begge veier. Synes derfor ikke det var urettferdig at Nadal vant.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

hhem skrev: tor aug 18, 2022 12:24 pm Jeg så finalen i AO og synes at det var en kamp som kunne vippet begge veier. Synes derfor ikke det var urettferdig at Nadal vant.
Syns ikke det blir riktig å si at Nadal ikke fortjente å vinne den, heller at Medvedev ikke fortjente å tape den. Han hadde full kontroll, egentlig, men publikum gjorde det nesten umulig for ham etter hvert. De var ikke direkte snille med ham i US Open i 2021 heller, men det var ikke fullt så ille.

Egentlig litt synd at publikum har blitt så ufine rundt omkring i store deler av verden. Av GS-ene er det nå kun i Wimbledon at publikum kan oppføre seg sånn noenlunde, men selv der begynner det å bli på grensa. Savner sånn sett turneringene i Asia (nå blir det jo litt spill der i høst utenom Kina) for der er det ikke den type stemning på tribunene. Ellers er det ok i noen mindre turneringer også, men det er hovedsakelig pga. at det ikke blir så høyprofilerte matcher like ofte. Har vel skrevet en del om dette tidligere, så skal ikke rippe for mye opp i det, men det er jo sant.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tor aug 18, 2022 11:12 am
Skraevadottir skrev: tor aug 18, 2022 10:45 am
LittleSteven skrev: tor aug 18, 2022 9:53 am Noen som så kampen med Nadal? Bare dårlig spill eller tegn til skaden? Kan bli en meget rar US Open, ser for meg en førstegangsvinner. Kanskje Alcaraz? :)
Fikk ikke sett kampen. Er jo i US Open at man oftest ser en "mot normalt"-vinner. Jeg spådde jo i fjor at vi skulle få en vinner utenom Big Three og det skjedde jo der med Medvedev. Har spådd to slike i år, nå kan det bare bli en, og da må det nok en gang bli i US Open. Skal sies at Medvedev hadde vunnet finalen i Australia under normale omstendigheter. Publikum var jo totalt mongo og ødela alt for ham, men sånn ble det. Alcaraz har ikke vært i særlig god form i sommer, men vant i det minste åpningskampen i Cincinnati ganske enkelt. Mulig han har en GS i seg allerede, men før det skjer, tenker jeg på ham som en outsider til de aller største titlene.
Takk, og god oppsummering. Fikk aldri sett AO-finalen i år, men var det verre en 2015 US Open for eks? Som jo var som en Davis Cup-kamp i Basel.
Mye verre. Det absolutt verste jeg har sett utenom Davis Cup og enkeltkamper med franskmenn involvert i Frankrike. Kan egentlig bare komme på en kamp sånn i farta som jeg syns var like ille, og det var Gaston mot Alcaraz i Bercy i fjor. Der greide heller ikke den lille spretten fra Frankrike å oppføre seg selv.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Taylor Fritz slår Rublev i en tøff tresetter. Ikke så veldig overraskende, syns jeg, da Fritz har vist svært god form i denne turneringa. Knuste jo som nevnt Kyrgios i forrige runde. Møter nå vinneren av Shapo og Medvedev. Russeren selvsagt favoritt der, men Shapo har jo spillet til å slå alt og alle når han får det til å sitte, og Dr. Med har ikke akkurat vært i storform siden Australian Open (selv om han vant i Los Cabos).

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fritz svir av seks breakmuligheter i 1.sett og så tar Medvedev det i tiebreak (servet 3 ess i tiebreaket). Spørs om han har bensin nok på tanken til å gjøre dette til kamp i 2.sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre aug 19, 2022 8:17 pm Fritz svir av seks breakmuligheter i 1.sett og så tar Medvedev det i tiebreak (servet 3 ess i tiebreaket). Spørs om han har bensin nok på tanken til å gjøre dette til kamp i 2.sett.
Det hadde han ikke. Grei seier til Dr. Med til slutt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

1-1 i set mellom Tsitsipas og Isner, mye serving og korte poeng som det bruker å være med amerikaneren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre aug 19, 2022 11:29 pm 1-1 i set mellom Tsitsipas og Isner, mye serving og korte poeng som det bruker å være med amerikaneren.
Imponert over nivået amerikaneren holder. Tross alt 37 år gammel, men fortsatt like god.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: fre aug 19, 2022 11:35 pm
GoingKronos skrev: fre aug 19, 2022 11:29 pm 1-1 i set mellom Tsitsipas og Isner, mye serving og korte poeng som det bruker å være med amerikaneren.
Imponert over nivået amerikaneren holder. Tross alt 37 år gammel, men fortsatt like god.
Ja, er vel litt lengre mellom de gode turneringene - men syns han alltid bruker å være god i disse turneringene før US Open. Selvsagt for at det er raske baner og mye støtte fra publikum.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre aug 19, 2022 11:47 pm
Skraevadottir skrev: fre aug 19, 2022 11:35 pm
GoingKronos skrev: fre aug 19, 2022 11:29 pm 1-1 i set mellom Tsitsipas og Isner, mye serving og korte poeng som det bruker å være med amerikaneren.
Imponert over nivået amerikaneren holder. Tross alt 37 år gammel, men fortsatt like god.
Ja, er vel litt lengre mellom de gode turneringene - men syns han alltid bruker å være god i disse turneringene før US Open. Selvsagt for at det er raske baner og mye støtte fra publikum.
Jepp. Ble allikevel tap mot Tsitsipas til slutt. Imponert over hvor konsentrert grekeren var i det siste settet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Norrie slår Alcaraz i en meget tøff tresetter, for øvrig den tredje tøffe matchen han har vunnet i denne turneringa. Imponert over det Norrie leverer for tida. Spilt veldig bra fra Wimbledon og til nå og har fått et par veldig bra seiere. Møter Coric, som endelig virker å være skikkelig tilbake etter det lange oppholdet; var jo ute i over et år og har slitt litt denne sesongen ogås. Coric har slått to topp ti-spillere på vei mot semifinalen.

Så er det selvsagt slik at i en finale vil spilleren fra øvre halvdel være favoritt. Medvedev peker seg naturlig nok ut som den mest sannsynlige vinneren her, men han skal få match av Tsitsipas i semien, selv om russeren har ganske bra tak på grekeren.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: lør aug 20, 2022 8:58 am Norrie slår Alcaraz i en meget tøff tresetter, for øvrig den tredje tøffe matchen han har vunnet i denne turneringa. Imponert over det Norrie leverer for tida. Spilt veldig bra fra Wimbledon og til nå og har fått et par veldig bra seiere. Møter Coric, som endelig virker å være skikkelig tilbake etter det lange oppholdet; var jo ute i over et år og har slitt litt denne sesongen ogås. Coric har slått to topp ti-spillere på vei mot semifinalen.
Det vil være en liten sensasjon om Coric vinner turneringa, men det hadde vært gøy. Det var jo mye snakk om han som tenåring og så har det vært mye skader - i fjor spilte han knapt tennis og Wimbledon røyk i år. Men som du sier, vinneren av Medvedev og Tsitsipas tar sannsynligvis dette. Går klokka 21 i kveld, kan bli riktig fin lørdagskveld underholdning.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: lør aug 20, 2022 9:31 am
Skraevadottir skrev: lør aug 20, 2022 8:58 am Norrie slår Alcaraz i en meget tøff tresetter, for øvrig den tredje tøffe matchen han har vunnet i denne turneringa. Imponert over det Norrie leverer for tida. Spilt veldig bra fra Wimbledon og til nå og har fått et par veldig bra seiere. Møter Coric, som endelig virker å være skikkelig tilbake etter det lange oppholdet; var jo ute i over et år og har slitt litt denne sesongen ogås. Coric har slått to topp ti-spillere på vei mot semifinalen.
Det vil være en liten sensasjon om Coric vinner turneringa, men det hadde vært gøy. Det var jo mye snakk om han som tenåring og så har det vært mye skader - i fjor spilte han knapt tennis og Wimbledon røyk i år. Men som du sier, vinneren av Medvedev og Tsitsipas tar sannsynligvis dette. Går klokka 21 i kveld, kan bli riktig fin lørdagskveld underholdning.
Ja, og i tillegg så hadde han jo noen oppsiktsvekkende seiere tidlig i karrieren. Slo vel bl. a Nadal og Murray ganske enkelt. Men i tillegg til skader, så er Coric' måte å spille tennis på noe som begrenser han en del; er litt for defensiv til å vinne mye i lengden etter min mening.

Ja, må få sett Medvedev mot Tsitsipas i kveld! Spørs om det ikke blir litt friidrett først eller innimellom, da.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Er det slik å forstå at denne matchen avgjør om Ruud blir 4. seedet i US Open? I og med at Tsitsipas passerer Ruud på rankingen med seier her.

Ellers så kan det nevnes at Norrie og FAA begge vil være ranket høyere enn noen gang tidligere til uken, hhv. nr. 9 og 8.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Regn, samt lyn og torden i Cincinnatti. Foreløpig start 22.15 - men kan bli en lang kveld og natt. Værmeldingen for morgendagen ser heller ikke bra ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Semifinalene ble ikke spilt før langt ut på natta, og det er altså Tsitsipas og Coric som skal gjøre opp om tittelen i kveld/natt (om den ikke regner bort og utsettes). Ikke så overraskende at Coric slo Norrie her, mens det vel er litt overraskende at Tsitsipas slo Medvedev. Kan tenke meg at den seieren må smake svært godt for grekeren.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Coric kommer under 3-0 i første sett, men etter det så er han fullstendig overlegen. Treffer alt av linjer og grekeren vet ikke hva som treffer han. Tar tiebreaket blankt.

Ser ikke helt hvordan Tsitsipas skal komme tilbake, og da har vi en av de større sensasjonene i en master.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: søn aug 21, 2022 11:46 pm Coric kommer under 3-0 i første sett, men etter det så er han fullstendig overlegen. Treffer alt av linjer og grekeren vet ikke hva som treffer han. Tar tiebreaket blankt.

Ser ikke helt hvordan Tsitsipas skal komme tilbake, og da har vi en av de større sensasjonene i en master.
Og du fikk helt rett. Coric tok det. Må vel være en av de største overraskelsene i en Masters-turnering, ja. Coric slår tre topp ti-spillere på veien mot tittelen, som er hans første på fire år. Klatrer 123 plasser på rankingen gjennom seieren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»