2022 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

2022 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

Må vel ha en tråd for dette. Her kan vi skrive om alle kamper og alle turneringer utenom GS, sluttspillet og Casper Riuud. Denne uka spilles det i tillegg til i Buenos Aires, der Casper Ruud deltar, i Dallas og i Rotterdam. Turneringa i Rotterdam er årets første ATP500, og har det sterkeste startfeltet av disse turneringene.

I forrige uke vant Bublik, Sousa og Ramos-Vinolas titler på touren, førstnevnte etter en sterk seier mot Zverev i finalen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Legges i listen over tråder jeg abonnerer på.

ATP250 Buenos Aires.
Casper Ruud spiller semifinale 20.00 i kveld mot argentineren Federico Delbonis.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

FAA slår ut Rublev, skal det endelig bli en tittel? Blir tøft mot Tsitsipas, men han ser sterk ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: lør feb 12, 2022 10:08 pm FAA slår ut Rublev, skal det endelig bli en tittel? Blir tøft mot Tsitsipas, men han ser sterk ut.
Tapt alle åtte finalene han har vært i, ja. Spørs om han greier å omstille; da kan det i så fall bli en ketsjupflaskeeffekt for ham. Tsitsipas har heller ikke så bra uttelling i finaler, men tross alt ganske så mye bedre, da.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Zanick skrev: lør feb 12, 2022 10:08 pm FAA slår ut Rublev, skal det endelig bli en tittel? Blir tøft mot Tsitsipas, men han ser sterk ut.
Gratulerer til FAA!

https://gyazo.com/ac7237458a779ab85b04e6c2b463e1d5
Den rekken der skal man absolutt ikke kimse av. Imponert over FAA, rett og slett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: søn feb 13, 2022 10:03 pm
Zanick skrev: lør feb 12, 2022 10:08 pm FAA slår ut Rublev, skal det endelig bli en tittel? Blir tøft mot Tsitsipas, men han ser sterk ut.
Gratulerer til FAA!

https://gyazo.com/ac7237458a779ab85b04e6c2b463e1d5
Den rekken der skal man absolutt ikke kimse av. Imponert over FAA, rett og slett.
Ja, var ei flott turnering for Felix. Endelig tittel der, altså. Han er i aksjon igjen denne uka i Marseille. Kan møte Tsitispas igjen, denne gangen i semi.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Carlos Alcaraz vinner sin første ATP 500-tittel etter en grei seier mot Schwartzman i Rio. Sterkt av tenåringen!

Ellers kan det nevnes at Daniil Medvedev kan bli ny nr. 1 fra neste uke. Hvis han vinner i Acapulco er han ny nr. 1 uansett hva Djoko gjør i Dubai. Han blir også ny nr. 1 hvis ikke Djokovic når minimum en runde lengre i Dubai.

spårt

Legg inn av spårt »

Enormt talent, denne Alcaraz. Utrolig fysikk for alderen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: man feb 21, 2022 8:32 am Enormt talent, denne Alcaraz. Utrolig fysikk for alderen.
Ja, og så har han et skikkelig match-hode også. Det skal mye til for at han lar seg affisere av ting som skjer rundt ham. Den eneste kampen hvor jeg har sett ham skikkelig prega var mot Gaston i Bercy i fjor, da det franske publikummet viste seg fra sin aller verste side. Uansett, han er det største talentet på ATP-touren. Ingen tvil i min bok.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: man feb 21, 2022 10:18 am Uansett, han er det største talentet på ATP-touren. Ingen tvil i min bok.
Enig, litt redd for at han kommer til å bli helt dominant om han fortsetter å utvikle seg. Men det er ingen selvfølge i denne idretten.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man feb 21, 2022 10:26 am
Skraevadottir skrev: man feb 21, 2022 10:18 am Uansett, han er det største talentet på ATP-touren. Ingen tvil i min bok.
Enig, litt redd for at han kommer til å bli helt dominant om han fortsetter å utvikle seg. Men det er ingen selvfølge i denne idretten.
Det kommer alltid en utfordrer, alltid en som er yngre og sultnere. På et eller annet stadium.

Number4

Legg inn av Number4 »

Zverev kasta rett ut etter dette.


spårt

Legg inn av spårt »

Zverev er og forblir en drittsekk. Ikke meg imot om han aldri ender opp som Slam-vinner.

Number4

Legg inn av Number4 »

spårt skrev: ons feb 23, 2022 11:30 am Zverev er og forblir en drittsekk. Ikke meg imot om han aldri ender opp som Slam-vinner.
Det der er virkelig truende oppførsel. Burde få mer konsekvenser enn bare å bli kastet ut av turneringen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg kan ikke forestille meg at det ikke får større konsekvenser, det må slås ned på og gi en lengre utestengelse. Fullstendig uakseptabel oppførsel.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

ATP bør sette et eksempel og gi hard straff. Pinlig oppførsel.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Kanskje ATP endelig kan få fart på etterforskningen de annonserte de skulle ha angående Zverev for mange måneder siden nå? Ganske tydelig at fyren har problemer med å kontrollere seg når han blir sint

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tatt meg litt pause fra krig og elendighet for å se på Sinner mot Hurkacz, og polakken vasker foreløpig banen med Sinner.

Hans toppnivå er verdensklasse, og det at han ikke nevnes helt der oppe med de andre toppnavnene er vel stabiliteten. Går på litt for mange rare tap, men kan slå hvem som helst når han har dagen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Man hadde glemt hvor dårlige linjedommere er i tennis når vi har vært kvitt dem for det meste, rart de ikke har automatisk system i Dubai - burde bli krav til alle som skal arrangere atp/wta-turneringer.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Verden er syk, nå er Djokovic på vei til å tape mot Vesely i strake sett. Helt 2016 det her!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Daniil Medvedev er nr. 1 fra neste uke! Første gang siden februar 2004 at en får en nr. 1 som er utenfor Big Four.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nadal slår Medvedev igjen, denne gangen i Acapulco. Ganske greit også, faktisk.

CFN

Legg inn av CFN »

Nadal tar også Norrie i finalen, og har fortsatt til gode å tape etter tre turneringer i 2022.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

CFN skrev: søn feb 27, 2022 8:01 am Nadal tar også Norrie i finalen, og har fortsatt til gode å tape etter tre turneringer i 2022.
Har vel aldri hatt en så god start på et år tidligere. Imponerende med tanke på både alderen og skaden han var gjennom i fjor.

CFN

Legg inn av CFN »

Han hadde ikke tidenes sesong på grus i fjor. Med dette spillet så kommer han fort vekk til å plukke vesentlig flere poeng gjennom våren, og høsten spilte han jo ikke fjor. Med Djokovic stort sett bannlyst, så tror jeg det bare er et tidsspørsmål før han blir nummer 1 igjen. Men først IW, det skal bli interessant å se om han kan fortsette med dette momentumet.

hhem

Legg inn av hhem »

Er det avklart at Djokovic er bannlyst som du skriver? Får han delta i IW?
CFN skrev: søn feb 27, 2022 11:48 pm Han hadde ikke tidenes sesong på grus i fjor. Med dette spillet så kommer han fort vekk til å plukke vesentlig flere poeng gjennom våren, og høsten spilte han jo ikke fjor. Med Djokovic stort sett bannlyst, så tror jeg det bare er et tidsspørsmål før han blir nummer 1 igjen. Men først IW, det skal bli interessant å se om han kan fortsette med dette momentumet.

CFN

Legg inn av CFN »

Han uttalte vel selv her om dagen at han ikke fikk være med grunnet vaksinestatus.

CFN

Legg inn av CFN »

Djokovic ventet til etter trekningen med å trekke seg fra turneringen. Dimitrov vinner i lotto og får han plass på tablået, og Rublev får pen grei kvart. Nadal og Medvedev er trukket til å møte hverandre i semifinalen igjen.

hhem

Legg inn av hhem »

Merkelig ordning. De burde kanskje kreve oppmøte eller på annen måte sikre seg at de som deltar i trekningen stiller i turneringen. Men det er kanskje vanskelig å få til i praksis.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: søn feb 27, 2022 8:04 am
CFN skrev: søn feb 27, 2022 8:01 am Nadal tar også Norrie i finalen, og har fortsatt til gode å tape etter tre turneringer i 2022.
Har vel aldri hatt en så god start på et år tidligere. Imponerende med tanke på både alderen og skaden han var gjennom i fjor.
Sliter nå. To brudd bak i tredje sett mot Korda.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»