Playstationtråden

Svar
Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Re: Playstationtråden

Legg inn av BBQsaus »

Godt å lese at jeg ikke er alene i spillverden om å slite med dagens spill. Jeg har hatt ps5 i ett år nå, spilt rundt 10 spill, har vel ikke fullført ett eneste. Jeg går lei. Det er stort sett kjedelige spill jeg føler at jeg har spilt før, med repeterende oppdrag eller uengasjerende historier. Koser meg mest ved å spille gamle spill som ihvertfall gir meg nostalgifølelsen. Fifa 22 har det gått med mest tid til, og det er for så vidt den gode gamle vinneroppskriften. Men det er jo bare det samme spillet som har vært de siste 10 årene med små endringer mellom hver versjon.
Faktisk vil jeg si at det beste spillet jeg har spilt hittil på ps5 er spillet som fulgte med gratis! :D

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ENDELIG er dagen her! Horizon : Forbidden West er her! Jeg har altfor store forventninger, men gleder meg noe enormt. Det første spillet er et av mine favorittspill noensinne, så dette blir stas!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Noe nytt om når de slipper flere PS5 i butikkene?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

5 timer uti Horizon : Forbidden West, og foreløpig leverer det til 6er på terningen. Spennende historie, kule karakterer, et ufattelig vakkert spill... og herlige kamper med robotdinosaurer. Kan man be om mer? I think not!

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Ratchet And Clank er gøy. Men ellers enig desverre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: søn feb 20, 2022 2:15 pm 5 timer uti Horizon : Forbidden West, og foreløpig leverer det til 6er på terningen. Spennende historie, kule karakterer, et ufattelig vakkert spill... og herlige kamper med robotdinosaurer. Kan man be om mer? I think not!
Virker veldig lovende av det lille jeg har spilt og! (akkurat fullført tutorialen og kommet meg til startpunktet)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Justice 97 skrev: ons feb 23, 2022 1:29 pm Forbidden West er helt nydelig. Gjøken i gamer.no som ga dette spillet 6/10 må ha en agenda.
Gamer.no er generelt veldig dårlige på anmeldelser i mine øyne.

F.eks Age of Empires 4 fikk dårlig score for å ikke være et grand strategy, noe det ikke skal være.

Skjønner ikke denne vurderingen av Horizon Forbidden West heller.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Justice 97 skrev: ons feb 23, 2022 1:29 pm Forbidden West er helt nydelig. Gjøken i gamer.no som ga dette spillet 6/10 må ha en agenda.
Åpenbart clickbait. Hylla over hele verden. Men EN person i gamer.no tenker "neinei, dette var dårlige greier gitt."

Hedning

Legg inn av Hedning »

Justice 97 skrev: ons feb 23, 2022 5:40 pm Nådeløst og majestetisk «Elden Ring» er bedre enn jeg har våget å håpe på i mine villeste fantasier.

Men det er i alle fall tidenes klart beste i sjangeren åpen verden action-rollespill. Jeg beklager altså, jeg mener ikke noe vondt med det, men «Horizon: Forbidden West», «Assassin’s Creed: Valhalla» og «The Elder Scrolls: Skyrim» blir litt puslete når man setter dem opp mot dette mesterverket her. Terningen har ikke nok øyne til å gi «Elden Ring» den karakteren det fortjener. Det er så bra at det i praksis har knust alle forventningene man har til en hel sjanger, og setter en ny standard det skal bli vanskelig å leve opp til.

Hvor ofte kan man si det om et spill?
Hoppet nesten i taket i dag da Postenappen ga beskjed om at dette er underveis. Jeg utsatte å kjøpe,og spille Horizon Forbidden West for å være klar til dette.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Justice 97 skrev: ons feb 23, 2022 5:40 pm Nådeløst og majestetisk «Elden Ring» er bedre enn jeg har våget å håpe på i mine villeste fantasier.

Men det er i alle fall tidenes klart beste i sjangeren åpen verden action-rollespill. Jeg beklager altså, jeg mener ikke noe vondt med det, men «Horizon: Forbidden West», «Assassin’s Creed: Valhalla» og «The Elder Scrolls: Skyrim» blir litt puslete når man setter dem opp mot dette mesterverket her. Terningen har ikke nok øyne til å gi «Elden Ring» den karakteren det fortjener. Det er så bra at det i praksis har knust alle forventningene man har til en hel sjanger, og setter en ny standard det skal bli vanskelig å leve opp til.

Hvor ofte kan man si det om et spill?
Høres skremmende bra ut.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Justice 97 skrev: søn feb 27, 2022 10:10 pm Sliter med å bli engasjert av Forbidden West. Nydelig spill og alt det der, men jeg kommer ikke fra at det kjeder meg ganske fort, mens Zero Dawn klarte jeg knapt legge fra meg. Ender nok i den voksende haugen med spill som aldri fullføres.
Enda godt folk har forskjellige preferanser! Jeg elsker Forbidden West, og klarer virkelig ikke å legge det fra meg. Elden Ring kommer jeg nok ikke til å spelle, rett og slett fordi jeg ikke var fan av verken Dark Souls eller Bloodborne.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: man feb 28, 2022 2:37 pm Enda godt folk har forskjellige preferanser! Jeg elsker Forbidden West, og klarer virkelig ikke å legge det fra meg. Elden Ring kommer jeg nok ikke til å spelle, rett og slett fordi jeg ikke var fan av verken Dark Souls eller Bloodborne.
Forbidden West er litt mer overveldende enn Zero Dawn føler jeg selv.

Koser meg så langt, men verden ble VOLDSOMT stor voldsomt fort her. Følte det var mer linæert med Zero Dawn.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MentalM skrev: man feb 28, 2022 2:43 pm Koser meg så langt, men verden ble VOLDSOMT stor voldsomt fort her. Følte det var mer linæert med Zero Dawn.
Den kan skjønne at folk sliter med. For min del så er det bare et gedigent pluss! Jeg er 18 timer uti spillet og har såvidt passert 13 prosent liksom. Elsker utforskningen og alle spørsmålstegnene man automatisk blir nysgjerrige på.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: man feb 28, 2022 7:07 pm
MentalM skrev: man feb 28, 2022 2:43 pm Koser meg så langt, men verden ble VOLDSOMT stor voldsomt fort her. Følte det var mer linæert med Zero Dawn.
Den kan skjønne at folk sliter med. For min del så er det bare et gedigent pluss! Jeg er 18 timer uti spillet og har såvidt passert 13 prosent liksom. Elsker utforskningen og alle spørsmålstegnene man automatisk blir nysgjerrige på.
Tror jeg er 8-10 timer selv (akk fått meg igniter) koser meg med alt jeg. Kan dog forstå at noen er litt mindre hekta pga det er ganske likt Zero Dawn.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MentalM skrev: man feb 28, 2022 11:37 pm Tror jeg er 8-10 timer selv (akk fått meg igniter) koser meg med alt jeg.
Haha, den fikk jeg etter 16 timer :lol: Opptatt med å gjøre alt av side quests og oppdage omtrent alt rundt på det første området før jeg gikk videre med main quest :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: tir mar 01, 2022 1:52 pm Haha, den fikk jeg etter 16 timer :lol: Opptatt med å gjøre alt av side quests og oppdage omtrent alt rundt på det første området før jeg gikk videre med main quest :lol:
Kom jo ikke inn i ruin nr 2 uten, så måtte bevege meg framover i storyen for å kunne gjøre den :p

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MentalM skrev: tir mar 01, 2022 2:06 pm Kom jo ikke inn i ruin nr 2 uten, så måtte bevege meg framover i storyen for å kunne gjøre den :p
Altså, jeg skjønte jo fort at det var noe spesialhåndtverk man måtte ha ja, for dulte jo borte i den ene røde smaragdgreia etter den andre. Men regnet med at den ville dukke opp tilslutt!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: tir mar 01, 2022 2:49 pm
MentalM skrev: tir mar 01, 2022 2:06 pm Kom jo ikke inn i ruin nr 2 uten, så måtte bevege meg framover i storyen for å kunne gjøre den :p
Altså, jeg skjønte jo fort at det var noe spesialhåndtverk man måtte ha ja, for dulte jo borte i den ene røde smaragdgreia etter den andre. Men regnet med at den ville dukke opp tilslutt!
Jeg ville inn i den ruinen for å si det slik... :mrgreen:

Jompa

Legg inn av Jompa »

Nattevakt skrev: tir feb 15, 2022 3:49 pm Gleder meg til gran turismo 7.. Blir ps4 utgaven da.. Fant utrolig få spill som fristet til ps4 og har fortsatt ikke funnet ett eneste spill som frister til ps5
Da er det ikke mange dagene igjen. Blir på PS5 for min del, og har det ferdig nedlastet, så venter bare på release.

Stor forskjell i lastetid mellom PS4/5. Dette eksempelet gjelder Nürburgring

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev: ons mar 02, 2022 4:10 pm
Nattevakt skrev: tir feb 15, 2022 3:49 pm Gleder meg til gran turismo 7.. Blir ps4 utgaven da.. Fant utrolig få spill som fristet til ps4 og har fortsatt ikke funnet ett eneste spill som frister til ps5
Da er det ikke mange dagene igjen. Blir på PS5 for min del, og har det ferdig nedlastet, så venter bare på release.

Stor forskjell i lastetid mellom PS4/5. Dette eksempelet gjelder Nürburgring
Gamer.no gir spillet 10/10.

Bør bli bra dette:
Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

For spesielt interesserte: Åpningsvideoen ute nå

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: tir mar 01, 2022 2:49 pm Altså, jeg skjønte jo fort at det var noe spesialhåndtverk man måtte ha ja, for dulte jo borte i den ene røde smaragdgreia etter den andre. Men regnet med at den ville dukke opp tilslutt!
Merker fristen til å rushe videre for å kunne dykke og åpne disse grønne vinesa begynner å komme...

Hater Clawstriders btw

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MentalM skrev: tor mar 10, 2022 8:57 am Merker fristen til å rushe videre for å kunne dykke og åpne disse grønne vinesa begynner å komme...

Hater Clawstriders btw
Jeg er fortsatt tålmodig angående de grønne plantene ja. Har ikke kommet til punktet hvor man kan ta bort de ennå. Men regner med at det kommer etterhvert!

Clawstriders er fæle, men ekke så veldig glad i Skydrifters heller.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En av de største spill "nyhetene" for min del, er re-lanseringen av Teenage Mutant Ninja Turtles - Cowabunga Collection, der skal visstnok inneholde hele 13 ulike klassiske Arcade, NES, SNES, GameBoy osv spill fra 80 og 90-tallet, men hvor den kanskje beste blir at min barndoms største favorittspill, Turtles In Time IV (1992) får slippe til på PS4 og PS5, og der skal forhåpentligvis inneha all den herlige original musikken, noe som de kødda til med, når den såkalte "remastered" versjonen ankom i høst 2009, og så mer ut som et halvveis utført prototype bidrag, eller en kjapp cash in, og verste var vel at originalmusikken ikke lenger var tilgjengelig, om man endte med noe generisk og døll skit i retur.

Håpet jo Turtles in Time ville være blant spille på mini-Snes Classic maskinen, for en tid tilbake, men det ble aldri noe av.

Usikker på nøyaktig dato for utgivelse, men skal komme "senere" i år, og med mulighet til å også bli levert i fysisk utgave.
Kommer jo også i forbindelse med et annet splitter nytt Turtles spill, som tja, sikkert er spennende, men ikke like mye som Cowabunga samlingen:

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bilde

Vi vil produsere flere PS5 enn noensinne før
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqmd ... sinne-foer

I rapporten Sony leverte til investorene sine påpekes det at selskapet regner med å kunne produsere nok konsoller «innen 2024» til å dekke all etterspørsel, samt dytte PlayStation 5 forbi PlayStation 4 målt i salg på samme tidspunkt i livssyklusen.


Må vel begynne å vurdere de som ligger på Finn.no til 6500 kr. Det begynner å bli flere av dem.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Justice 97 skrev: tir jun 07, 2022 5:44 pm 17/6 blir det release av deksel. 799 er prisen. Har bestilt svart selv.

PS5 konsolldeksel (Midnight Black)
► Show Spoiler
SEXY

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Mye PS1, PS2 og PS3 titler sluppet ut på premium. Syphon Filter er et spill som jeg gleder meg til å spille igjen for første gang siden barndommen. Hadde vært stas om de kunne sluppet ut Spiderman-spillene fra PS1 også, husker de var meget bra den tiden.

Strider

Legg inn av Strider »

Knaxern skrev: lør jul 09, 2022 5:22 pm Mye PS1, PS2 og PS3 titler sluppet ut på premium. Syphon Filter er et spill som jeg gleder meg til å spille igjen for første gang siden barndommen. Hadde vært stas om de kunne sluppet ut Spiderman-spillene fra PS1 også, husker de var meget bra den tiden.
Hva betyr sluppet ut på premium? Syphon Filter var epic i 1999

Strider

Legg inn av Strider »

chelsea8 skrev: fre jun 03, 2022 1:54 pm Bilde

Vi vil produsere flere PS5 enn noensinne før
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqmd ... sinne-foer

I rapporten Sony leverte til investorene sine påpekes det at selskapet regner med å kunne produsere nok konsoller «innen 2024» til å dekke all etterspørsel, samt dytte PlayStation 5 forbi PlayStation 4 målt i salg på samme tidspunkt i livssyklusen.


Må vel begynne å vurdere de som ligger på Finn.no til 6500 kr. Det begynner å bli flere av dem.
Eller å begynne å sikte seg inn på PS6 eller PS5 forbedret versjon i nær framtid?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Er det noe nytt om leveringstid på PS5?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»