Playstationtråden

Svar
Jompa

Re: Playstationtråden

Legg inn av Jompa »

For spesielt interesserte: Åpningsvideoen ute nå

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lilleborg skrev: tir mar 01, 2022 2:49 pm Altså, jeg skjønte jo fort at det var noe spesialhåndtverk man måtte ha ja, for dulte jo borte i den ene røde smaragdgreia etter den andre. Men regnet med at den ville dukke opp tilslutt!
Merker fristen til å rushe videre for å kunne dykke og åpne disse grønne vinesa begynner å komme...

Hater Clawstriders btw

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MentalM skrev: tor mar 10, 2022 8:57 am Merker fristen til å rushe videre for å kunne dykke og åpne disse grønne vinesa begynner å komme...

Hater Clawstriders btw
Jeg er fortsatt tålmodig angående de grønne plantene ja. Har ikke kommet til punktet hvor man kan ta bort de ennå. Men regner med at det kommer etterhvert!

Clawstriders er fæle, men ekke så veldig glad i Skydrifters heller.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En av de største spill "nyhetene" for min del, er re-lanseringen av Teenage Mutant Ninja Turtles - Cowabunga Collection, der skal visstnok inneholde hele 13 ulike klassiske Arcade, NES, SNES, GameBoy osv spill fra 80 og 90-tallet, men hvor den kanskje beste blir at min barndoms største favorittspill, Turtles In Time IV (1992) får slippe til på PS4 og PS5, og der skal forhåpentligvis inneha all den herlige original musikken, noe som de kødda til med, når den såkalte "remastered" versjonen ankom i høst 2009, og så mer ut som et halvveis utført prototype bidrag, eller en kjapp cash in, og verste var vel at originalmusikken ikke lenger var tilgjengelig, om man endte med noe generisk og døll skit i retur.

Håpet jo Turtles in Time ville være blant spille på mini-Snes Classic maskinen, for en tid tilbake, men det ble aldri noe av.

Usikker på nøyaktig dato for utgivelse, men skal komme "senere" i år, og med mulighet til å også bli levert i fysisk utgave.
Kommer jo også i forbindelse med et annet splitter nytt Turtles spill, som tja, sikkert er spennende, men ikke like mye som Cowabunga samlingen:

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Bilde

Vi vil produsere flere PS5 enn noensinne før
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqmd ... sinne-foer

I rapporten Sony leverte til investorene sine påpekes det at selskapet regner med å kunne produsere nok konsoller «innen 2024» til å dekke all etterspørsel, samt dytte PlayStation 5 forbi PlayStation 4 målt i salg på samme tidspunkt i livssyklusen.


Må vel begynne å vurdere de som ligger på Finn.no til 6500 kr. Det begynner å bli flere av dem.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Justice 97 skrev: tir jun 07, 2022 5:44 pm 17/6 blir det release av deksel. 799 er prisen. Har bestilt svart selv.

PS5 konsolldeksel (Midnight Black)
► Show Spoiler
SEXY

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Mye PS1, PS2 og PS3 titler sluppet ut på premium. Syphon Filter er et spill som jeg gleder meg til å spille igjen for første gang siden barndommen. Hadde vært stas om de kunne sluppet ut Spiderman-spillene fra PS1 også, husker de var meget bra den tiden.

Strider

Legg inn av Strider »

Knaxern skrev: lør jul 09, 2022 5:22 pm Mye PS1, PS2 og PS3 titler sluppet ut på premium. Syphon Filter er et spill som jeg gleder meg til å spille igjen for første gang siden barndommen. Hadde vært stas om de kunne sluppet ut Spiderman-spillene fra PS1 også, husker de var meget bra den tiden.
Hva betyr sluppet ut på premium? Syphon Filter var epic i 1999

Strider

Legg inn av Strider »

chelsea8 skrev: fre jun 03, 2022 1:54 pm Bilde

Vi vil produsere flere PS5 enn noensinne før
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqmd ... sinne-foer

I rapporten Sony leverte til investorene sine påpekes det at selskapet regner med å kunne produsere nok konsoller «innen 2024» til å dekke all etterspørsel, samt dytte PlayStation 5 forbi PlayStation 4 målt i salg på samme tidspunkt i livssyklusen.


Må vel begynne å vurdere de som ligger på Finn.no til 6500 kr. Det begynner å bli flere av dem.
Eller å begynne å sikte seg inn på PS6 eller PS5 forbedret versjon i nær framtid?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Er det noe nytt om leveringstid på PS5?

TLee

Legg inn av TLee »

Hei
Driver og flytter.
I den forbindelse har det dukket opp endel gammelt PlayStation-utstyr.
PlayStation 1 med en del kule spill.
PlayStation 2 og en PlayStation 3.
En del spill der også.
Samt noen kontroller.

Rask?
Eller er dette noe man får solgt?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TLee skrev: tir sep 06, 2022 6:37 pm Hei
Driver og flytter.
I den forbindelse har det dukket opp endel gammelt PlayStation-utstyr.
PlayStation 1 med en del kule spill.
PlayStation 2 og en PlayStation 3.
En del spill der også.
Samt noen kontroller.

Rask?
Eller er dette noe man får solgt?
Sett det på et loft eller i en bod om du har muligheten. Kjedelige uværssøndager på vinteren er perfekte for å koble opp gamle spillmaskiner.

Er lite å hente på å selge.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Kan man endre slutten på Red Dead Redemption med den nye utgaven av PS5? Har prøvd å spille igjennom flere ganger og slutten er omtrent lik hver gang.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

TLee skrev: tir sep 06, 2022 6:37 pm Hei
Driver og flytter.
I den forbindelse har det dukket opp endel gammelt PlayStation-utstyr.
PlayStation 1 med en del kule spill.
PlayStation 2 og en PlayStation 3.
En del spill der også.
Samt noen kontroller.

Rask?
Eller er dette noe man får solgt?
Noe du får solgt, om prisen er fin er det mulig jeg er keen på det. Send meg en melding, ta med hvilke spill det er snakk om også.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

LANISTA skrev: tir sep 06, 2022 6:48 pm Kan man endre slutten på Red Dead Redemption med den nye utgaven av PS5? Har prøvd å spille igjennom flere ganger og slutten er omtrent lik hver gang.
Såvidt jeg husker så avhenger slutten av hvor mye «karma» Arthur har når han dør.
Tror likevel ikke det er store forskjeller annet enn sluttscene, gravsted, osv?

I mine øyne, tidenes beste spill.

vidar

Legg inn av vidar »

Foucault skrev: tor sep 08, 2022 3:12 am
I mine øyne, tidenes beste spill.
Det er ingen tvil. Umulig å toppe de neste 10 år?

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

vidar skrev: fre sep 09, 2022 5:01 pm
Foucault skrev: tor sep 08, 2022 3:12 am
I mine øyne, tidenes beste spill.
Det er ingen tvil. Umulig å toppe de neste 10 år?
Ja, tror ikke vi skal holde pusten mens vi venter, men det er lov å håpe.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Kjenner jeg begynner å bli greit irritert på prisnivået i PS Store nå. God of War Ragnarok koster kr 799 i PS Store, samtidig som det kan forhåndsbestilles til kr 649 hos Netonnet. Det er jo helt sinnsvakt at det skal være så stor prisforskjell mtp at jeg faktisk kan selge den fysiske utgaven etter jeg har spilt det ferdig, noe som er umulig men den digitale utgaven. Det er snakk om 23% dyrere for å slippe å ta inn og ut disken. Diskutgaven er jo rimelig raskt tjent inn mtp de store forskjellene.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Trolljegeren skrev: tor sep 29, 2022 2:09 pm Kjenner jeg begynner å bli greit irritert på prisnivået i PS Store nå. God of War Ragnarok koster kr 799 i PS Store, samtidig som det kan forhåndsbestilles til kr 649 hos Netonnet. Det er jo helt sinnsvakt at det skal være så stor prisforskjell mtp at jeg faktisk kan selge den fysiske utgaven etter jeg har spilt det ferdig, noe som er umulig men den digitale utgaven. Det er snakk om 23% dyrere for å slippe å ta inn og ut disken. Diskutgaven er jo rimelig raskt tjent inn mtp de store forskjellene.
Skjønner ikke helt logikken at digitale spill koster mer enn å kjøpe det fysisk, burde vel vært motsatt....Venter som oftest til det er tilbud på PS Store for jeg kjøper spill, veldig få spill jeg kjøper til full pris der. Kun de jeg "vet" er verdt det....

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 12:01 pm Skjønner ikke helt logikken at digitale spill koster mer enn å kjøpe det fysisk, burde vel vært motsatt....Venter som oftest til det er tilbud på PS Store for jeg kjøper spill, veldig få spill jeg kjøper til full pris der. Kun de jeg "vet" er verdt det....
Jeg ser ikke logikken jeg heller, utover at det er litt mer praktisk å kunne bytte spill uten å bytte disk, og at man ikke har spill som tar fysisk plass i en hylle. Det forsvarer likevel ikke en prisforskjell på 649 vs 799 ved utgivelse.

Jeg venter som regel til gode salg før jeg kjøper digitale utgaver, har aldri kjøpt noe på PS Store til fullpris. Så om jeg vil ha spill ved lansering, slik som jeg vil med GOW, så blir det nok fysisk kopi på meg. Da kan jeg også låne det bort til kompiser senere.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Trolljegeren skrev: fre sep 30, 2022 12:14 pm
Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 12:01 pm Skjønner ikke helt logikken at digitale spill koster mer enn å kjøpe det fysisk, burde vel vært motsatt....Venter som oftest til det er tilbud på PS Store for jeg kjøper spill, veldig få spill jeg kjøper til full pris der. Kun de jeg "vet" er verdt det....
Jeg ser ikke logikken jeg heller, utover at det er litt mer praktisk å kunne bytte spill uten å bytte disk, og at man ikke har spill som tar fysisk plass i en hylle. Det forsvarer likevel ikke en prisforskjell på 649 vs 799 ved utgivelse.

Jeg venter som regel til gode salg før jeg kjøper digitale utgaver, har aldri kjøpt noe på PS Store til fullpris. Så om jeg vil ha spill ved lansering, slik som jeg vil med GOW, så blir det nok fysisk kopi på meg. Da kan jeg også låne det bort til kompiser senere.
Skulle gjerne hatt diskversjonen av PS5`en og kunne kjøpt fysiske spill, men den gang ei. GOW Ragnarock er dog et av få spill jeg nok kommer til å kjøpe på/rundt lanseringsdato, såfremt jeg er ferdig med Elden Ring da....

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg fikk heldigvis tak i en diskutgave. Ville ha BR spiller også!

Moist

Legg inn av Moist »

Trolljegeren skrev: fre sep 30, 2022 12:14 pm
Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 12:01 pm Skjønner ikke helt logikken at digitale spill koster mer enn å kjøpe det fysisk, burde vel vært motsatt....Venter som oftest til det er tilbud på PS Store for jeg kjøper spill, veldig få spill jeg kjøper til full pris der. Kun de jeg "vet" er verdt det....
Jeg ser ikke logikken jeg heller, utover at det er litt mer praktisk å kunne bytte spill uten å bytte disk, og at man ikke har spill som tar fysisk plass i en hylle. Det forsvarer likevel ikke en prisforskjell på 649 vs 799 ved utgivelse.

Jeg venter som regel til gode salg før jeg kjøper digitale utgaver, har aldri kjøpt noe på PS Store til fullpris. Så om jeg vil ha spill ved lansering, slik som jeg vil med GOW, så blir det nok fysisk kopi på meg. Da kan jeg også låne det bort til kompiser senere.
Det er vel lite priskrig i PS store, men at det er billigere fysisk i butikk gir jo mer mening når det er konkurranse om salget.

Forøvrig er prisdifferansen på FIFA 23 799,- i PS Store, og henholdsvis 499 på Elkjøp (10% rabatt om man er medlem). :roll:

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Moist skrev: fre sep 30, 2022 1:08 pm
Trolljegeren skrev: fre sep 30, 2022 12:14 pm
Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 12:01 pm Skjønner ikke helt logikken at digitale spill koster mer enn å kjøpe det fysisk, burde vel vært motsatt....Venter som oftest til det er tilbud på PS Store for jeg kjøper spill, veldig få spill jeg kjøper til full pris der. Kun de jeg "vet" er verdt det....
Jeg ser ikke logikken jeg heller, utover at det er litt mer praktisk å kunne bytte spill uten å bytte disk, og at man ikke har spill som tar fysisk plass i en hylle. Det forsvarer likevel ikke en prisforskjell på 649 vs 799 ved utgivelse.

Jeg venter som regel til gode salg før jeg kjøper digitale utgaver, har aldri kjøpt noe på PS Store til fullpris. Så om jeg vil ha spill ved lansering, slik som jeg vil med GOW, så blir det nok fysisk kopi på meg. Da kan jeg også låne det bort til kompiser senere.
Det er vel lite priskrig i PS store, men at det er billigere fysisk i butikk gir jo mer mening når det er konkurranse om salget.

Forøvrig er prisdifferansen på FIFA 23 799,- i PS Store, og henholdsvis 499 på Elkjøp (10% rabatt om man er medlem). :roll:
PS Store konkurrerer jo med fysiske butikker de også, iallefall for de som har Ps5-diskversjonen. Det er jo også kostnader for produksjonen av de fysiske versjonene (disk, cover, forsendelser) i motsetning til digitalversjoner, så fra et forbruker og miljø-perspektiv burde man i større grad blitt "belønnet" for å kjøpe digitale versjoner. Slik det er nå, er det ikke noen store incentiver for de som har diskversjon å kjøpe digitalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 1:16 pm
Moist skrev: fre sep 30, 2022 1:08 pm
Trolljegeren skrev: fre sep 30, 2022 12:14 pm

Jeg ser ikke logikken jeg heller, utover at det er litt mer praktisk å kunne bytte spill uten å bytte disk, og at man ikke har spill som tar fysisk plass i en hylle. Det forsvarer likevel ikke en prisforskjell på 649 vs 799 ved utgivelse.

Jeg venter som regel til gode salg før jeg kjøper digitale utgaver, har aldri kjøpt noe på PS Store til fullpris. Så om jeg vil ha spill ved lansering, slik som jeg vil med GOW, så blir det nok fysisk kopi på meg. Da kan jeg også låne det bort til kompiser senere.
Det er vel lite priskrig i PS store, men at det er billigere fysisk i butikk gir jo mer mening når det er konkurranse om salget.

Forøvrig er prisdifferansen på FIFA 23 799,- i PS Store, og henholdsvis 499 på Elkjøp (10% rabatt om man er medlem). :roll:
PS Store konkurrerer jo med fysiske butikker de også, iallefall for de som har Ps5-diskversjonen. Det er jo også kostnader for produksjonen av de fysiske versjonene (disk, cover, forsendelser) i motsetning til digitalversjoner, så fra et forbruker og miljø-perspektiv burde man i større grad blitt "belønnet" for å kjøpe digitale versjoner. Slik det er nå, er det ikke noen store incentiver for de som har diskversjon å kjøpe digitalt.
At det burde være billigere digitalt er jeg helt enig i, men de konkurrerer i langt mindre grad mot fysiske butikker. Folk som meg kjøper digitalt uansett.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Trolljegeren skrev: tor sep 29, 2022 2:09 pm Kjenner jeg begynner å bli greit irritert på prisnivået i PS Store nå. God of War Ragnarok koster kr 799 i PS Store, samtidig som det kan forhåndsbestilles til kr 649 hos Netonnet. Det er jo helt sinnsvakt at det skal være så stor prisforskjell mtp at jeg faktisk kan selge den fysiske utgaven etter jeg har spilt det ferdig, noe som er umulig men den digitale utgaven. Det er snakk om 23% dyrere for å slippe å ta inn og ut disken. Diskutgaven er jo rimelig raskt tjent inn mtp de store forskjellene.
Har det ikke "alltid" vært sånn? Alle de siste spillene jeg har kjøpt har kostet 100-150 kr mindre på Power/Elkjøp,enn i Ps Store. Ikke at jeg har kjøpt så mye. Men Ghost Of Tsushima,Elden Ring,Resident Evil Village var alle en del billigere å kjøpe fysisk utgave av hvertfall. Virker jo totalt ulogisk

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Moist skrev: fre sep 30, 2022 5:25 pm
Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 1:16 pm
Moist skrev: fre sep 30, 2022 1:08 pm

Det er vel lite priskrig i PS store, men at det er billigere fysisk i butikk gir jo mer mening når det er konkurranse om salget.

Forøvrig er prisdifferansen på FIFA 23 799,- i PS Store, og henholdsvis 499 på Elkjøp (10% rabatt om man er medlem). :roll:
PS Store konkurrerer jo med fysiske butikker de også, iallefall for de som har Ps5-diskversjonen. Det er jo også kostnader for produksjonen av de fysiske versjonene (disk, cover, forsendelser) i motsetning til digitalversjoner, så fra et forbruker og miljø-perspektiv burde man i større grad blitt "belønnet" for å kjøpe digitale versjoner. Slik det er nå, er det ikke noen store incentiver for de som har diskversjon å kjøpe digitalt.
At det burde være billigere digitalt er jeg helt enig i, men de konkurrerer i langt mindre grad mot fysiske butikker. Folk som meg kjøper digitalt uansett.
For de som ønsker å kjøpe digitalt/kun kan kjøpe digitalt, har jo PS Store et slags monopol. Så det er vel antageligvis det Sony utnytter med prisingen....

Moist

Legg inn av Moist »

Mjordan23 skrev: man okt 03, 2022 10:09 am
Moist skrev: fre sep 30, 2022 5:25 pm
Mjordan23 skrev: fre sep 30, 2022 1:16 pm

PS Store konkurrerer jo med fysiske butikker de også, iallefall for de som har Ps5-diskversjonen. Det er jo også kostnader for produksjonen av de fysiske versjonene (disk, cover, forsendelser) i motsetning til digitalversjoner, så fra et forbruker og miljø-perspektiv burde man i større grad blitt "belønnet" for å kjøpe digitale versjoner. Slik det er nå, er det ikke noen store incentiver for de som har diskversjon å kjøpe digitalt.
At det burde være billigere digitalt er jeg helt enig i, men de konkurrerer i langt mindre grad mot fysiske butikker. Folk som meg kjøper digitalt uansett.
For de som ønsker å kjøpe digitalt/kun kan kjøpe digitalt, har jo PS Store et slags monopol. Så det er vel antageligvis det Sony utnytter med prisingen....
Ja, jeg så vidt jeg vet, kan ikke kjøpe en digital kode på komplett for å aktivere denne i PS Store, da har de jo monopol på digitale titler, og kan ta det de vil

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Moist skrev: man okt 03, 2022 10:11 am
Mjordan23 skrev: man okt 03, 2022 10:09 am
Moist skrev: fre sep 30, 2022 5:25 pm

At det burde være billigere digitalt er jeg helt enig i, men de konkurrerer i langt mindre grad mot fysiske butikker. Folk som meg kjøper digitalt uansett.
For de som ønsker å kjøpe digitalt/kun kan kjøpe digitalt, har jo PS Store et slags monopol. Så det er vel antageligvis det Sony utnytter med prisingen....
Ja, jeg så vidt jeg vet, kan ikke kjøpe en digital kode på komplett for å aktivere denne i PS Store, da har de jo monopol på digitale titler, og kan ta det de vil
Ikke gunstig for forbrukeren det, så det er synd at de ikke "tillater" digital konkurranse...

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fikk prøve ut Turtles in Time IV: Snes utgaven på PS5 tidligere denne uka, da lillebror har gått til innkjøp av Turtles Cowabunga samlingen, og selv om det ikke ble for mye tid der og da, var det likevel utrolig moro å kjenne på nostalgien og alle gode minner, når en først tredde inn i Big Apple 3am, og alle de herlige lydeffektene, musikken og nei, nostalgisk og moro.
Er vel totalt 13 ulike Turtles spill, og vel, Turtles in Time er da i både Arcade og Snes versjoner, men måtte selvsagt prøve ut barndomsfavoritten først.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»