Playstationtråden

Svar
Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Playstationtråden

Legg inn av Lilleborg »

For oss som gamer på PS4 eller PS5 så trenger vi en tråd her inne.

Så, hva spiller du i disse dager?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Som skrev i en annen tråd, stort sett Ff9 for tiden. Har også begynt på Little Nightmares og koser meg med det spillet. Det er søtt og mørkt, slik jeg liker sånne spill 😁

Spiller også Machinarum, men der står jeg fast for tiden så er litt pause der.

Brukeravatar
Grev
Innlegg: 91

Legg inn av Grev »

Får ta meg en tur innom dette forumet jeg også da.

Fullførte nettopp FF 7 Remake på PS5 med den 60fps patchen. Jeg har aldri spilt et Final Fantasy spill før, så det var en del nytt men veldig moro å spille igjennom. Vurderer å gå for platinum, men det får vente litt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir veldig lite gaming om dagen, men av det lille det blir så går det litt i NBA2k21, litt Ghost Recon: Breakpoint (som ikke har samme underholdningsverdi som Wildlands), og når det virkelig er kjedelig så kjøres Wreckfest opp en gang i blant.

Strider

Legg inn av Strider »

Er det enda vanskelig å få tak i PS5 eller kan man få kjøpt det rimelig fort nå?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Selvom jeg er mest aktiv i fotballtrådene, så håper jeg vi får litt aktivitet her inne også :) Nå spiller jeg en del spill samtidig. FF7 remake er det eneste jeg ikke har spilt før, så det blir mest det for tiden! Jeg er ganske overrasket, likte det bedre enn jeg trodde. Så langt er det faktisk musikken som har fått meg fenget. Den blir brukt utrolig godt i dette spillet, og komplimenterer kampene veldig bra. Gleder meg til å se mer story. Jeg begynner å skjønne hvorfor mange har orginalen så høyt oppe på listene sine.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

TylerDurdenNorway skrev: søn jul 25, 2021 8:44 pm Er det enda vanskelig å få tak i PS5 eller kan man få kjøpt det rimelig fort nå?
Ser ut til å være like vanskelig.

Er passe sur nå, meldte meg på Elkjøps liste for å få lov til å kjøpe da de fikk inn i forrige uke. Ble jeg trukket ut til å få handle? Javisst. Havnet eposten i spamfolderen slik at jeg ikke så det før etter deadline? Absolutt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

mrmanutd skrev: man aug 02, 2021 2:55 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn jul 25, 2021 8:44 pm Er det enda vanskelig å få tak i PS5 eller kan man få kjøpt det rimelig fort nå?
Ser ut til å være like vanskelig.

Er passe sur nå, meldte meg på Elkjøps liste for å få lov til å kjøpe da de fikk inn i forrige uke. Ble jeg trukket ut til å få handle? Javisst. Havnet eposten i spamfolderen slik at jeg ikke så det før etter deadline? Absolutt.
Ouch, den er lei.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Bongis skrev: man jul 26, 2021 6:12 pm Selvom jeg er mest aktiv i fotballtrådene, så håper jeg vi får litt aktivitet her inne også :) Nå spiller jeg en del spill samtidig. FF7 remake er det eneste jeg ikke har spilt før, så det blir mest det for tiden! Jeg er ganske overrasket, likte det bedre enn jeg trodde. Så langt er det faktisk musikken som har fått meg fenget. Den blir brukt utrolig godt i dette spillet, og komplimenterer kampene veldig bra. Gleder meg til å se mer story. Jeg begynner å skjønne hvorfor mange har orginalen så høyt oppe på listene sine.
FF7 håper jeg en gang å få spilt, jeg klarte aldri å spille originalen fordi den var så himla ..."støgg" i realplay.
Men håper den er bedre etter remaken, den ligger på ønskelisten, jeg må bare ha tiden til å faktisk spille den. For hvis den er lik FF9, FF8 eller FF10 så blir det lett spilling døgnet rundt omtrent og det er tid jeg ikke har pr dags dato.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Fringegirl skrev: man aug 02, 2021 3:31 pm
Bongis skrev: man jul 26, 2021 6:12 pm Selvom jeg er mest aktiv i fotballtrådene, så håper jeg vi får litt aktivitet her inne også :) Nå spiller jeg en del spill samtidig. FF7 remake er det eneste jeg ikke har spilt før, så det blir mest det for tiden! Jeg er ganske overrasket, likte det bedre enn jeg trodde. Så langt er det faktisk musikken som har fått meg fenget. Den blir brukt utrolig godt i dette spillet, og komplimenterer kampene veldig bra. Gleder meg til å se mer story. Jeg begynner å skjønne hvorfor mange har orginalen så høyt oppe på listene sine.
FF7 håper jeg en gang å få spilt, jeg klarte aldri å spille originalen fordi den var så himla ..."støgg" i realplay.
Men håper den er bedre etter remaken, den ligger på ønskelisten, jeg må bare ha tiden til å faktisk spille den. For hvis den er lik FF9, FF8 eller FF10 så blir det lett spilling døgnet rundt omtrent og det er tid jeg ikke har pr dags dato.
FF7 er en bauta. Jeg spilte det omtrent da det kom, og syns ikke grafikken er så hårreisende. Det er helt der oppe med 8, 9, 10 og 12 for min del.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Deathloop med 10 / 10 i IGN og strålende anmeldelser over hele verden. Dæven.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Driver og spiller TLOU2 om dagen. Siden jeg fikk meg PS5 i desember har jeg i grunn bare hatt tid til å spille bittelitt FIFA (ville se hvordan det var next-gen, men dessverre var det enda verre og mer tilfeldig enn last-gen), litt for mange timer i AC Valhall, en god gjennomkjøring av God of War over et par helger kona var borte og nå TLOU2 som jeg startet på i juni. Katalogen min over spill jeg vil gjennom er evig lang, men jeg kommer ikke til å rekke en brøkdel engang, så jeg må prioritere hardt fremover.

Neste spillet på lista er Ghost of Tsushima. Deretter skal jeg nok ha Far Cry 6, da jeg likte både 4 og 5 meget godt, og GIancarlo Esposito er en herlig skuespiller. Utover det blir det bare å følge med på hva som blir gitt ut og får gode anmeldelser. Kunne egentlig tenkt meg et FPS, men det er ikke snakk om at jeg har nok tid til å bli god nok til å faktisk sette pris på spillet. COD var bare gøy da jeg var student og hadde latterlig mange timer i uken å spille på. Ikke så artig som småbarnsfar der du kanskje får et par timer annenhver helg.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Til de som fremdeles er ute etter en PS5, så har elkjøp en ny raffle nå. https://www.elkjop.no/cms/ps5-raffle/pl ... nkurranse/

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvor lenge skal man egentlig måtte forholde seg til konkurranser når det kommer til PS5?

Vet at det er elektronikkmangel osv, men hva er tidsperspektivet her egentlig?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: man sep 20, 2021 6:34 pm Hvor lenge skal man egentlig måtte forholde seg til konkurranser når det kommer til PS5?

Vet at det er elektronikkmangel osv, men hva er tidsperspektivet her egentlig?
er jo bare til å følge med på f.eks cdon, som har hatt en rekke releaser. Bestilte disk edition mot slutten av august og fikk den noen uker senere.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Chromeback skrev: man sep 20, 2021 6:34 pm Hvor lenge skal man egentlig måtte forholde seg til konkurranser når det kommer til PS5?

Vet at det er elektronikkmangel osv, men hva er tidsperspektivet her egentlig?
CDON får stadig inn PS5, følg med der..

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Lilleborg skrev: man sep 13, 2021 9:44 pm Deathloop med 10 / 10 i IGN og strålende anmeldelser over hele verden. Dæven.
Var veldig skeptisk da jeg så revealen, men kjøpte det og det er fantastisk gøy..


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Justice 97 skrev: tir sep 28, 2021 4:49 pm Hva bør være det første spillet jeg kjøper til PS5?
Aner ikke, har samme problemstilling. Er mest aktuelt å kjøpe spill jeg ikke har testet til PS4, god of war f.eks

peraleks

Legg inn av peraleks »

Justice 97 skrev: tir sep 28, 2021 4:49 pm Hva bør være det første spillet jeg kjøper til PS5?
God of war Ragnarok.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Justice 97 skrev: tir sep 28, 2021 4:49 pm Hva bør være det første spillet jeg kjøper til PS5?
Hvis du skal ha en eksklusiv, gå for miles morales. Ser du ikke har testet ut god of war.. gå for den! Det har kommet en ps5 oppdatering på det spillet.

Jeg vet ikke hvor glad du er i tøff vanskelighetsgrad, men God of war sin vanskeligste boss er kanskje det vanskeligste jeg noensinne har tatt. Jeg er ikke pro gamer, men det tok meg 15-20 timer alene på den bossen! Men sinnsykt tilfredstillende å klare det. Var ikke det beste salgsargumentet, men prøv det!

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Hvilken boss var dette?


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Er tilgangen på PS5 enklere nå? Ekstremt lysten på FarCry6, men vet ikke om jeg gidder å vente på å få tak i en PS5. Mulig jeg bare kjøper den til PS4.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Justice 97 skrev: lør okt 09, 2021 2:43 pm Kjøper du PS4-utgaven av spillet kan det oppgraderes til PS5-utgave kostnadsfritt. Elkjøp selger til 499 nå. Er du medlem av kundeklubben får du det til 449.

Det leveres PS5 med hyppigere mellomrom for tida, men fortsatt en utfordring å få tak i utenom finn.no. Om du følger med på diskusjon.no er det titt og ofte tips om nettbutikker som har på lager.
I denne tråden også

Eller
Hjelp til bruk av Distill for varsling av når PS5 er på lager
Ah, det visste jeg ikke. Takker.

Takk for de linkene, skal følge med på dem fremover. Kunne kjøpt fra Finn, men nekter av prinsipp å finansiere folk som selger flere tusen over reell pris.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jeg gikk for PlayStation plus abo.

Usikker på hvor stor effekt covid har hatt, men det føles jo som om PS5 er på markedet omtrent halvannet til to år for tidlig. Det er jo særdeles få virkelige PS5 spill på markedet, Gran Turismo 7 kommer ikke før i mars 22, nye God of war kommer også i 22.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg storkoser meg med Far Cry 6 for tiden. En eneste stor lekeplass med mye moro.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lilleborg skrev: søn okt 10, 2021 1:24 pm Jeg storkoser meg med Far Cry 6 for tiden. En eneste stor lekeplass med mye moro.
Ble mettet etter far cry 5, så kommer nok til å unngå nyeste utgave.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Harduetforslag skrev: søn okt 10, 2021 1:46 pm Ble mettet etter far cry 5, så kommer nok til å unngå nyeste utgave.
Jeg spilte nærmest i stykker Far Cry 5. Elsket det. Synes faktisk 6eren er bedre.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Justice 97 skrev: søn okt 10, 2021 1:47 pm Kommer nok til å spille FC6, men har god tid. Venter til de kaster det etter folk på PS Store.
Samme jeg tenker om Death Loop.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»