Norge blir verdensmestere i 2026. Hvordan er 11'ern?

Svar
Taururu

Norge blir verdensmestere i 2026. Hvordan er 11'ern?

Legg inn av Taururu »

Kjør. Så får vi se om 5 år. Muligens er vi fornøyd om vi får delta :)

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 6:07 pm Kjør. Så får vi se om 5 år. Muligens er vi fornøyd om vi får delta :)
Kvartfinale bør vel være mulig med dette laget;

Uvisst

Mickelson Ajer Hjelde Bjørkan

Bobb Ødegaard Mannsverk Aarøen Schjelderup

Haaland

Taururu

Legg inn av Taururu »

Myhra
Holmgren P-Ajer-Skaret-Bjørkan
Dønnum-Ødegaard-Berge-Thorsby-Nusa
Haaland

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 6:38 pm Myhra
Holmgren P-Ajer-Skaret-Bjørkan
Dønnum-Ødegaard-Berge-Thorsby-Nusa
Haaland
Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: lør jul 24, 2021 10:28 pm
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 6:38 pm Myhra
Holmgren P-Ajer-Skaret-Bjørkan
Dønnum-Ødegaard-Berge-Thorsby-Nusa
Haaland
Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?
Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm
Norgefoot skrev: lør jul 24, 2021 10:28 pm
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 6:38 pm Myhra
Holmgren P-Ajer-Skaret-Bjørkan
Dønnum-Ødegaard-Berge-Thorsby-Nusa
Haaland
Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?
Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Jeg spør meg har det noen gang i norsk landslagshistorie vært så stor utskiftning av spillere i løpet av en 5 års periode?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tidenes mest urutinerte verdensmestere i såfall.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Korgutt skrev: lør jul 24, 2021 10:50 pm
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm
Norgefoot skrev: lør jul 24, 2021 10:28 pm

Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?
Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Jeg spør meg har det noen gang i norsk landslagshistorie vært så stor utskiftning av spillere i løpet av en 5 års periode?
Ja, tror muligens det. Hvordan var laget i f.eks. juni 2016?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:55 pm
Korgutt skrev: lør jul 24, 2021 10:50 pm
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm

Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Jeg spør meg har det noen gang i norsk landslagshistorie vært så stor utskiftning av spillere i løpet av en 5 års periode?
Det hadde du visst rett i. Nå gir det vel et bedre bilde å ta Tyskland kampen i seotember på Ullevaal da de 2 kampene i juni vel var privatlandskamper? Men Tyskland ga egentlig samme svar.
Ja, tror muligens det. Hvordan var laget i f.eks. juni 2016?

startelver

Legg inn av startelver »

Det eneste jeg vet sikkert er at Haaland spiller spiss og at Solbakken ikke lenger er landslagstrener etter å ha rota i 4 år.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm
Norgefoot skrev: lør jul 24, 2021 10:28 pm
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 6:38 pm Myhra
Holmgren P-Ajer-Skaret-Bjørkan
Dønnum-Ødegaard-Berge-Thorsby-Nusa
Haaland
Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?
Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Du har jo også Østigård som kan ta steget. Han er i tillegg et voldsomt våpen på offensive dødballer, men må bli bedre taktisk. Litt usikker på farten hans også.
Schjelderup er vel den av de yngre jeg tror det er mest sannsynlig vi får se på landslaget, sett ut fra dagens situasjon. Har allerede tatt nivået i en relativt god liga og kommer bare til å bli bedre.
Anbefaler deg å se klipp av Aarøen, ligger mange på YouTube og Twitter. I tillegg ligger det flere yngre landskamper på Direktesport, der han og Schjelderup spiller sammen på midten. Kanskje det aller største talentet på yngre landslag og mange Unitedsupportere mener han er det største - eller en av de 1-3 største - talentene i Unitedakademiet.
Bobb har jeg sett for lite av i kamp, men imponerte stort nå i U18-kampen mot Portugal. Har noen egenskaper en mot en som er sjelden vare i Norge.
Synes alle disse offensive spillerne, og også Elias Solberg, er mer spennende enn Holm per i dag, men Holm er også et veldig stort talent.

Lilleborg

Legg inn av Lilleborg »

I podkasten "Våre Beste Menn" som handler om norsk landslagsfotball satte jeg opp elleveren som skal spille første gruppekamp mot Kamerun i VM i 2026. Denne elleveren satte jeg opp tilbake i januar i år, og jeg var såpass frekk at jeg inkluderte hvilken klubb de spiller for i 2026 i tillegg, og den ser ut som følger:

Andre Hansen, Vålerenga

Christian Dahle Borchgrevink, PSV Eindhoven
Kristoffer Ajer, Chelsea
Leo Skiri Østigård, Werder Bremen
Adrian Pereira, Marseille

Sander Berge, Bayern München
Morten Thorsby, Fiorentina

Oskar Bobb, Manchester City
Martin Ødegaard, Real Madrid
Emil Konradsen Ceide, Borussia Dortmund

Erling Braut Haaland, Manchester United

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: søn jul 25, 2021 10:40 am
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm
Norgefoot skrev: lør jul 24, 2021 10:28 pm

Nusa, men ingen Schjelderup, Aarøen, Bobb, Mannsverk? Skaret virkelig så bra?
Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Du har jo også Østigård som kan ta steget. Han er i tillegg et voldsomt våpen på offensive dødballer, men må bli bedre taktisk. Litt usikker på farten hans også.
Schjelderup er vel den av de yngre jeg tror det er mest sannsynlig vi får se på landslaget, sett ut fra dagens situasjon. Har allerede tatt nivået i en relativt god liga og kommer bare til å bli bedre.
Anbefaler deg å se klipp av Aarøen, ligger mange på YouTube og Twitter. I tillegg ligger det flere yngre landskamper på Direktesport, der han og Schjelderup spiller sammen på midten. Kanskje det aller største talentet på yngre landslag og mange Unitedsupportere mener han er det største - eller en av de 1-3 største - talentene i Unitedakademiet.
Bobb har jeg sett for lite av i kamp, men imponerte stort nå i U18-kampen mot Portugal. Har noen egenskaper en mot en som er sjelden vare i Norge.
Synes alle disse offensive spillerne, og også Elias Solberg, er mer spennende enn Holm per i dag, men Holm er også et veldig stort talent.
Fine betrakninger :) Elias Solberg har jeg sett litt av i Ull/Kisa, definitivt et stort talent. Kan fort være en som er med om 5 år. På generelt grunnlag har jeg mest troa på de som spiller på 1.laget til en seniorklubb. Sånn sett liker jeg Schelderup og Odin T. Holm sin situasjon. Både Bobb og Aarøen har jeg hørt om lenge, men har hørt om mange slike talenter i akademier tidligere. Ofte synes jeg de på mange måter har druknet litt i mengden av spillere som disse akademiene henter inn fra hele verden.

De store klubbene bringer alt av unge talenter fra hele verden inn til akademiene sine og håper at en og annen tar steget opp til A-laget, eventuelt selges og slik at klubben går millioner i pluss. For klubbene er deres egen vinning som kommer først, derfor er jeg meget skeptisk til utviklingen til disse spillerne. Er ganske sikker på at det lønner seg å spille for et 1.laget til en klubb sånn sett, f.eks. Aarøen for Tromsø. Dette gjelder også for u23lag som Solberg for Juventus eller Ødegaard for Castilla i sin tid

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jeg tror vi ødelegger for oss selv i kvalik og ikke er med i VM

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: søn jul 25, 2021 11:29 am
Norgefoot skrev: søn jul 25, 2021 10:40 am
Taururu skrev: lør jul 24, 2021 10:32 pm

Må jo være en ung ny stopper da. Landa på Skaret, har dessverre ikke så mye tro på Heggheim og Kolskogen. Kunne selvfølgelig tatt Hjelde, men han har jeg jo aldri sett spille ;)
Schelderup vurderte jeg. Mansverk er jeg ikke såååå sikker på. Bobb og Aarøen har ikke sett, bare hørt om. Ville heller vurdert inn Odin T. Holm da i så fall, han har noe.
Du har jo også Østigård som kan ta steget. Han er i tillegg et voldsomt våpen på offensive dødballer, men må bli bedre taktisk. Litt usikker på farten hans også.
Schjelderup er vel den av de yngre jeg tror det er mest sannsynlig vi får se på landslaget, sett ut fra dagens situasjon. Har allerede tatt nivået i en relativt god liga og kommer bare til å bli bedre.
Anbefaler deg å se klipp av Aarøen, ligger mange på YouTube og Twitter. I tillegg ligger det flere yngre landskamper på Direktesport, der han og Schjelderup spiller sammen på midten. Kanskje det aller største talentet på yngre landslag og mange Unitedsupportere mener han er det største - eller en av de 1-3 største - talentene i Unitedakademiet.
Bobb har jeg sett for lite av i kamp, men imponerte stort nå i U18-kampen mot Portugal. Har noen egenskaper en mot en som er sjelden vare i Norge.
Synes alle disse offensive spillerne, og også Elias Solberg, er mer spennende enn Holm per i dag, men Holm er også et veldig stort talent.
Fine betrakninger :) Elias Solberg har jeg sett litt av i Ull/Kisa, definitivt et stort talent. Kan fort være en som er med om 5 år. På generelt grunnlag har jeg mest troa på de som spiller på 1.laget til en seniorklubb. Sånn sett liker jeg Schelderup og Odin T. Holm sin situasjon. Både Bobb og Aarøen har jeg hørt om lenge, men har hørt om mange slike talenter i akademier tidligere. Ofte synes jeg de på mange måter har druknet litt i mengden av spillere som disse akademiene henter inn fra hele verden.

De store klubbene bringer alt av unge talenter fra hele verden inn til akademiene sine og håper at en og annen tar steget opp til A-laget, eventuelt selges og slik at klubben går millioner i pluss. For klubbene er deres egen vinning som kommer først, derfor er jeg meget skeptisk til utviklingen til disse spillerne. Er ganske sikker på at det lønner seg å spille for et 1.laget til en klubb sånn sett, f.eks. Aarøen for Tromsø. Dette gjelder også for u23lag som Solberg for Juventus eller Ødegaard for Castilla i sin tid
Enig i det. Synes ofte det ender med at de kommer hjem til ES - feks Geelmuyden, N Hansen, muligens Noah Holm, Tagseth og da har man sannsynligvis fått utsatt debuten i ES mot at man har fått akademiutviklingen. Tror da at det hadde vært bedre for utviklingen å være i Norge og spilt tidligere på seniornivå.

Men så må man også se på talentet til spillerne, de ovennevnte tviler jeg på uansett ville vært aktuelle for noen større klubber med tidligere debut i ES. Aarøen og Bobb er talenter i en helt annen klasse og her tror jeg talentet er så stort at de vil klare både akademi og ES. For disse to er fysikken kanskje det største spørsmålstegnet og derfor er det kanskje ikke så ille at de spiller med jevnaldrende akkurat nå, selv om Aarøen vel nå blir flyttet opp til U23. Men det er viktig at de begynner å spille førstelagsfotball når de i hvert fall er 18-19. Så det blir veldig spennende å se hva som skjer med de i de neste årene. Forhåpentligvis får Aarøen bra matching nå på U23, mens Bobb snart bør prøve å finne seg en seniorklubb, Nederland tror jeg kunne passet han godt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»