Langrenn: Lagsprint klassisk (16/2)

Svar
lund

Re: Langrenn: Lagsprint klassisk (16/2)

Legg inn av lund »

Rimelig svakt av Terentev i dag. Har mye jobb å gjøre før han kan bli den nye sprintkongen. Så skal det vel med i beregningen at han visst nok har hatt en dårlig oppladning.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Forsvarsdialekt på bestemor Valnes.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: ons feb 16, 2022 11:07 am Tenk at Valnes var i form allikevel. Og Bulshonov ser sliten ut? Dette var noe nytt.
Overlegent. Det med Bolsj var noe vi burde følge med på etter monsterløpet i starten på OL sa jeg. Han ble sprengt i dag fullstendig, og ikke overraskende for meg.
Sist redigert av Fernandovonarb den ons feb 16, 2022 11:14 am, redigert 1 gang totalt.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Hva skjedde egentlig på damesiden ? Satt i et tøysemøte, forventet et enkelt gull til svenskene.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 11:11 am Tror ingen i verden avskriver Bolsh på noe som helst etter dette. Ikke mange som holder følge med Valnes og Niskanen på en sprintstafett i klassisk. Bolsh er favoritt på 5-mila.
Når det er sagt så stemmer vel det med at han har vist fallende tendens etter åpningsdistansen, ikke sjans på Niskanen på 15 km, og stafettdistansen var ikke all that(han gikk selvfølgelig alene i front, men allikevel).

Jeg håper på Kruger/Holund/Burman-show.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:13 am Hva skjedde egentlig på damesiden ? Satt i et tøysemøte, forventet et enkelt gull til svenskene.
Sundling ble rett og slett spurtet ned av Victoria Carl.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

janesaj skrev: ons feb 16, 2022 11:14 am
Sundling ble rett og slett spurtet ned av Victoria Carl.
Ubegripelig. Dårlig glid på svenskene ?

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Godt tegn foran 5-mila at verken Bolshunov eller Niskanen turte/orket å kjøre på den første runden. Strategien var vel å lokke Valnes til å ta i for mye på begynnelsen av den andre runden, men det fungerte heldigvis ikke.
Sist redigert av e-lectron den ons feb 16, 2022 11:16 am, redigert 1 gang totalt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:13 am Hva skjedde egentlig på damesiden ? Satt i et tøysemøte, forventet et enkelt gull til svenskene.
Dahlqvist var litt slækk, Sundling måtte bruke mer krefter underveis. Å spurte etter en sprintstafett er veldig annerledes enn i en vanlig sprint. Carl er god i staking, spesielt i en lang og seig spurt som dette.

Number4

Legg inn av Number4 »

BioDex skrev: ons feb 16, 2022 10:39 am Hahaha...null gull til Dahlquist :D Ler ikke så mye av Johaug nå lenger.
:lol: :lol: :lol:

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

george_hincapie skrev: ons feb 16, 2022 11:16 am
Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:13 am Hva skjedde egentlig på damesiden ? Satt i et tøysemøte, forventet et enkelt gull til svenskene.
Dahlqvist var litt slækk, Sundling måtte bruke mer krefter underveis.
Det forklarer jo saken. Må være en massiv nedtur for svenskene, dette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:17 am

Det forklarer jo saken. Må være en massiv nedtur for svenskene, dette.
Avisene kjører nå "silverextra"., men sikkert en nedtur for utøverne ja.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Håper Niskanen står over femmila, reiser hjem og forbereder seg ordentlig til 15 kilometeren i Lahti og femmila i Kollen. Niskanen er en altfor legendarisk langrennsløper til å ikke vinne femmila i Kollen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 16, 2022 8:10 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 16, 2022 5:54 am På damesiden er spørsmålet om Russland og/eller Finland kan kjøre slutt på Dahlqvist. Den store spenningen ligger der. Kan de det, så kan Sverige havne utenfor medaljene, kan de ikke det så tar Sverige gull. Litt spennende om Sverige forsøker med et taktisk mottrekk hvor Sundling gjør det samme, altså ikke venter til siste runden, men kjører hardt fra start.
Greier ikke helt å bestemme meg, men tror at Sverige tar gull, Russland sølv og Finland bronse. 5.plass høres greit ut for oss, selv om man håper på noe mer.

På herresiden føler jeg meg trygg på gull til Norge og sølv til Russland. Bronsen? Kanskje en liten følelse av at Italia tar den.
Er enig i dine vurderinger på damesiden, men hvordan du kan være trygg på norsk gull i herreklassen skjønner jeg ikke.
Det er da åpenbart at det er en fare for at Bols får luke på Valnes. Spesielt med tanke på de skiene russerne har hatt i dette mesterskapet.
Selvfølgelig kan Norge vinne det her, men trygt er det ikke. Jeg ser det som 50/50.

Forklar gjerne hvorfor du mener at Norge er trygge på gull her.
Min vurdering var at det er kvalitetsforskjell på Valnes på fri teknikk og klassisk. Jevnt over har han vært den nest beste på klassisk sprint de siste tre sesongene. Nå er sprintstafett noe annet enn sprint, men det er jo heller ikke distanselangrenn, det er noe midt i mellom. Men det vil ikke være utenkelig å si at Valnes er nest best der også.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

BioDex skrev: ons feb 16, 2022 10:39 am Hahaha...null gull til Dahlquist :D Ler ikke så mye av Johaug nå lenger.
Fikk meg en god latter jeg også :)
Sundling er der oppe, men hun er til gjengjeld sympatisk, så den er grei.
Dahlqvist og Svahn skulle dominere mesterskapene, hvordan gikk det? :twisted:

Shine

Legg inn av Shine »

Før vi tar av så bør vi få høre mer fra Fredrik Aukland og den manglende høydetreningen over mange år. Da kunne Valnes ha avgjort dette tidligere. Vi har jo ingenting av løpere bak Klæbo, og dessuten burde Emil Iversen ha gått istedenfor Valnes. Dette er veldig bekymringsfullt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Bolsjunov hadde også betraktelig kortere hvileperiode før finialen så jeg tror ikke vi skal avskrive han på 50km.

Når det er sagt så har han ikke sett slåelig ut i de siste rennene.
Sist redigert av Jeremiah den ons feb 16, 2022 11:43 am, redigert 1 gang totalt.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Klæbo har dermed 11 mesterskapsgull. Bolshunov har 3, såvidt foran Valnes med 2.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
5 mil i fristil i høyden er rimelig hardt da. Har klart størst tro på Kruger av de norske her. Om han er i maksform da.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
Femmilen er 100 % åpen.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: ons feb 16, 2022 11:42 am
PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
5 mil i fristil i høyden er rimelig hardt da. Har klart størst tro på Kruger av de norske her. Om han er i maksform da.
For meg hadde han vært en gigafavoritt uten korona. Med er det helt umulig å si.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Bare å gratulere gutta med suveren teamsprint og gull. Spådde jo selv at Bolsjunov kom til å gå fra Valnes, men der tok jeg skammelig feil. Når Klæbo fikk det utgangspunktet, var der kun uhell som kunne ta fra Norge gullet. Var så overlegen at vi knapt fikk se han på oppløpet.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Uheldig dag for Tiril x2 på stafettene i dag.Eckhoff og TUW er absolutt ikke landsforædere.Men skjønner at de føler at ødelegger for både lagvenninner og Norge som nasjon.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Tendy skrev: ons feb 16, 2022 11:56 am Uheldig dag for Tiril x2 på stafettene i dag.Eckhoff og TUW er absolutt ikke landsforædere.Men skjønner at de føler at ødelegger for både lagvenninner og Norge som nasjon.
Ja noen må fortelle TUW at de ikke tapte på grunn av det stavbrekket. Spesielt Maiken var betydelig svakere fysisk, og hadde falt av på sin andre etappe uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

Eckhoff prøvde seg på en Lægreid spesial, begge to helt ute av skyteform.

startelver

Legg inn av startelver »

Oops feil tråd

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bjervig likte ikke spørsmålene

villanoss

Legg inn av villanoss »

Sundby klink på ball angående Bjervig.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Bjervig tåler virkelig ikke kritiske spørsmål.

Sundby forøvrig helt outstanding i studio

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»