Iceland Mat har kommet til Sørlandet

Svar
startelver

Iceland Mat har kommet til Sørlandet

Legg inn av startelver »

Veldig overraskende for meg å se at Iceland som fra før har 4 butikker på østlandet nå satser friskt og har utvidet til Kristiansand, nærmere bestemt i Sørlandsparken.

Og da ble jeg veldig glad, som har bodd i England, for nå får jeg tak i det eksotiske pålegget Marmite til normale priser, i tillegg til billig Britisk te og masse nedsatte frysevarer som ligger under norske kjeder.
TGI Fridays selges også gjennom, Iceland, selv om det er priset litt høyere.

Men at vi kan få kjøpt ekte Yorkshire te i Norge er jo bare flott :D Og prisene slår knockout på konkurrentene

Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

De har en butikk på St. Hanshaugen i Oslo. Jeg har vært innom der noen ganger.

Number4

Legg inn av Number4 »

De har en del helt ok produkter, bl.a creamy kylling eller duck - pastaretter med diverse. Walkers crisps er ei heller å forakte, en stor oppblåst pose som inneholder mange små.

Visa

Legg inn av Visa »

Håper de kommer til Trondheim ila året.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Bare pene unge blonde jenter som jobber der regner jeg med.

startelver

Legg inn av startelver »

Number4 skrev: tor feb 17, 2022 4:01 pm De har en del helt ok produkter, bl.a creamy kylling eller duck - pastaretter med diverse. Walkers crisps er ei heller å forakte, en stor oppblåst pose som inneholder mange små.
Jeg ser de har en del indiske og kinesiske ferdigretter som bare er å varme opp, koster 43,- pr stk. Mange som visstnok liker de og er litt spicy også.

Ellers stort utvalg i frysepizza, skal prøve en Double Pepperoni crusty i kveld.

startelver

Legg inn av startelver »

kytec skrev: tor feb 17, 2022 4:08 pm Bare pene unge blonde jenter som jobber der regner jeg med.
Merkelig å si . Det var unge blonde gutter som jobbet der.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva er spesielt med Yorkshire Tea?

Marmite - kjøpte en boks i Skottland for et par år siden, har bare stått her siden da - uåpnet. Tør ikke.

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: tor feb 17, 2022 6:41 pm Hva er spesielt med Yorkshire Tea?

Marmite - kjøpte en boks i Skottland for et par år siden, har bare stått her siden da - uåpnet. Tør ikke.
Nei si det, går vel mest på tradisjoner, er man fra Yorkshire er man vel stolt av å drikke teen.
Men det finnes en del tester på nett for å finne ut hvilken tetype som er best. Så får man bare teste hva man liker best.

Når det gjelder Marmite, enten hater man det eller man elsker det.

Jeg tar gjerne en varm toast med Marmite , og det inneholder vanvittig store mengder B-vitaminer, selv legene i England anbefaler pålegget. Det smaker som sterk buljong ;)

Jeg fant også en boks med "Lemon curd" der, også et fint pålegg.

startelver

Legg inn av startelver »

Det må oppleves :mrgreen:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

kytec skrev: tor feb 17, 2022 4:08 pm Bare pene unge blonde jenter som jobber der regner jeg med.
Det kan avkreftes.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Visa skrev: tor feb 17, 2022 4:06 pm Håper de kommer til Trondheim ila året.
Reitan står klar til å knekke dem som en lus.

Everenga

Legg inn av Everenga »

startelver skrev: tor feb 17, 2022 4:08 pm
Number4 skrev: tor feb 17, 2022 4:01 pm De har en del helt ok produkter, bl.a creamy kylling eller duck - pastaretter med diverse. Walkers crisps er ei heller å forakte, en stor oppblåst pose som inneholder mange små.
Jeg ser de har en del indiske og kinesiske ferdigretter som bare er å varme opp, koster 43,- pr stk. Mange som visstnok liker de og er litt spicy også.

Ellers stort utvalg i frysepizza, skal prøve en Double Pepperoni crusty i kveld.
Er fast kunde på Iceland. Yorkshire Tea, Bovril, Branston Pickle og ikke minst skikkelig cheddar og Red Leicester til en pris som må være omtrent halvparten av kiloprisen på Meny.

Frossenrettene deres er litt hit and miss. Selv synes jeg de indiske har vært helt ok mens de kinesiske er litt slappe i smaken.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: tor feb 17, 2022 4:08 pm Bare pene unge blonde jenter som jobber der regner jeg med.
Det er det jeg forbinder med Sørlandet fra mine ferieturer der som barn. Blonde, pene solbrune jenter med perfekte tenner.

Ble litt skuffet da jeg dro dit på Qvartfestival som ungdom. De jentene hadde nok flytta :D

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: tor feb 17, 2022 11:22 pm
Visa skrev: tor feb 17, 2022 4:06 pm Håper de kommer til Trondheim ila året.
Reitan står klar til å knekke dem som en lus.
Ved å sette opp et trøndersk utsalg for britisk mat? Tror ikke den nisjen vil være hans hovedfokus når han stadig taper andeler til. COOP. Tror heller ikke Trøndelag er Icelands førsteprioritet. Vil tro strekket Stavanger-Oslo er ganske lett å betjene logistisk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor feb 17, 2022 11:22 pm
Visa skrev: tor feb 17, 2022 4:06 pm Håper de kommer til Trondheim ila året.
Reitan står klar til å knekke dem som en lus.
Lanserer en frossen halv kopp kaffe tvert Reitan.

Jøst ædd sæksånetti.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: lør feb 19, 2022 2:37 pm
Folk_flesk skrev: tor feb 17, 2022 11:22 pm
Visa skrev: tor feb 17, 2022 4:06 pm Håper de kommer til Trondheim ila året.
Reitan står klar til å knekke dem som en lus.
Ved å sette opp et trøndersk utsalg for britisk mat? Tror ikke den nisjen vil være hans hovedfokus når han stadig taper andeler til. COOP. Tror heller ikke Trøndelag er Icelands førsteprioritet. Vil tro strekket Stavanger-Oslo er ganske lett å betjene logistisk.
Deinn strakaste vein må vel være drømmen for en logistikkansvarlig. Og mye enklere enn Stavanger.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

startelver skrev: tor feb 17, 2022 3:40 pm Marmite
Å fysj! Ble lurt av noen som hadde tatt med en boks fra England til å tro at det var en ny type sjokoladepålegg som smakte fantastisk. Smurte tykt på. Resultat: umiddelbare brekninger og febrilsk leting etter nærmeste søppelbøtte.

Trodde ikke det var mulig for noe utenfor UK/Australia å like det der.

startelver

Legg inn av startelver »

Sulfat skrev: lør feb 19, 2022 2:53 pm
startelver skrev: tor feb 17, 2022 3:40 pm Marmite
Å fysj! Ble lurt av noen som hadde tatt med en boks fra England til å tro at det var en ny type sjokoladepålegg som smakte fantastisk. Smurte tykt på. Resultat: umiddelbare brekninger og febrilsk leting etter nærmeste søppelbøtte.

Trodde ikke det var mulig for noe utenfor UK/Australia å like det der.
Hemmeligheten er først en varm toast, deretter tar du på smør , så tar du på et syltynt lag med Marmite.
Nyt gjerne med en varm kopp engelsk te med melk.

Spiser du Marmite feil får du et hatforhold med en gang. Jeg spiser det for å få i meg nok B-vitaminer. Smaken er som baken.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Sulfat skrev: lør feb 19, 2022 2:53 pm
startelver skrev: tor feb 17, 2022 3:40 pm Marmite
Å fysj! Ble lurt av noen som hadde tatt med en boks fra England til å tro at det var en ny type sjokoladepålegg som smakte fantastisk. Smurte tykt på. Resultat: umiddelbare brekninger og febrilsk leting etter nærmeste søppelbøtte.

Trodde ikke det var mulig for noe utenfor UK/Australia å like det der.
Marmite er godt men enda mer nydelig er den ikke vegetariske varianten Bovril.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 2:42 pm
Everenga skrev: lør feb 19, 2022 2:37 pm
Folk_flesk skrev: tor feb 17, 2022 11:22 pm

Reitan står klar til å knekke dem som en lus.
Ved å sette opp et trøndersk utsalg for britisk mat? Tror ikke den nisjen vil være hans hovedfokus når han stadig taper andeler til. COOP. Tror heller ikke Trøndelag er Icelands førsteprioritet. Vil tro strekket Stavanger-Oslo er ganske lett å betjene logistisk.
Deinn strakaste vein må vel være drømmen for en logistikkansvarlig. Og mye enklere enn Stavanger.
Men nå er de allerede på Sørlandet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

De går for folk som skarrer. Skarre-r'en har vel forsvunnet der oppe i løpet av noen hundre år med separasjon. Men alle vet hvem som historisk sett er ansvarlige for å befolke denne vulkanøya.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 6:51 pm De går for folk som skarrer. Skarre-r'en har vel forsvunnet der oppe i løpet av noen hundre år med separasjon. Men alle vet hvem som historisk sett er ansvarlige for å befolke denne vulkanøya.
Du vet at Iceland ikke har noe med landet Island å gjøre?
Det er en britisk lavpriskjede. I Storbritannia finner man den ofte i lavinntektsområder der de store kjedene Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrison ikke finner det verdt å etablere seg og i indre byområder der det ikke er plass til svære butikker.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Spennende dette. Må nok få tatt meg en tur dit i nærmeste fremtid.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: søn feb 20, 2022 9:55 am
Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 6:51 pm De går for folk som skarrer. Skarre-r'en har vel forsvunnet der oppe i løpet av noen hundre år med separasjon. Men alle vet hvem som historisk sett er ansvarlige for å befolke denne vulkanøya.
Du vet at Iceland ikke har noe med landet Island å gjøre?
Det er en britisk lavpriskjede. I Storbritannia finner man den ofte i lavinntektsområder der de store kjedene Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrison ikke finner det verdt å etablere seg og i indre byområder der det ikke er plass til svære butikker.
Ok, fra de mest nedsarvete områdene av Storbritannia? Ja, ja, vi får se om dette får noen interesse for folk som ikke har en egen fetisj for te.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: søn feb 20, 2022 12:27 pm
Everenga skrev: søn feb 20, 2022 9:55 am
Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 6:51 pm De går for folk som skarrer. Skarre-r'en har vel forsvunnet der oppe i løpet av noen hundre år med separasjon. Men alle vet hvem som historisk sett er ansvarlige for å befolke denne vulkanøya.
Du vet at Iceland ikke har noe med landet Island å gjøre?
Det er en britisk lavpriskjede. I Storbritannia finner man den ofte i lavinntektsområder der de store kjedene Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrison ikke finner det verdt å etablere seg og i indre byområder der det ikke er plass til svære butikker.
Ok, fra de mest nedsarvete områdene av Storbritannia? Ja, ja, vi får se om dette får noen interesse for folk som ikke har en egen fetisj for te.
De er gode på frossen mat (derav navnet) og har etablert seg i Oslo en god del år nå på det og britiske spesialvarer, spesielt ost er de knall på. De har vært smarte og etablert butikker i områder med høy innvandrerbefolkning og dermed ikke falt i Lidl fella der folk som skulle ha kneipp og geitost ble skuffet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Kjekt å kunne prøve nye produkter av og til

Number4

Legg inn av Number4 »

Everenga skrev: søn feb 20, 2022 1:24 pm De har vært smarte og etablert butikker i områder med høy innvandrerbefolkning
Bekkestua og Asker! :roll:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: søn feb 20, 2022 1:24 pm
Folk_flesk skrev: søn feb 20, 2022 12:27 pm
Everenga skrev: søn feb 20, 2022 9:55 am

Du vet at Iceland ikke har noe med landet Island å gjøre?
Det er en britisk lavpriskjede. I Storbritannia finner man den ofte i lavinntektsområder der de store kjedene Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrison ikke finner det verdt å etablere seg og i indre byområder der det ikke er plass til svære butikker.
Ok, fra de mest nedsarvete områdene av Storbritannia? Ja, ja, vi får se om dette får noen interesse for folk som ikke har en egen fetisj for te.
De er gode på frossen mat (derav navnet) og har etablert seg i Oslo en god del år nå på det og britiske spesialvarer, spesielt ost er de knall på. De har vært smarte og etablert butikker i områder med høy innvandrerbefolkning og dermed ikke falt i Lidl fella der folk som skulle ha kneipp og geitost ble skuffet.
Policyen til Lidl var visst å plassere seg mest mulig på plasser der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Hvis de hadde hatt noen butikker i sentrale bystrøk så kunne man iallefall fått testet om det var produktene deres som ikke slo an.

startelver

Legg inn av startelver »

Everenga skrev: søn feb 20, 2022 1:24 pm
Folk_flesk skrev: søn feb 20, 2022 12:27 pm
Everenga skrev: søn feb 20, 2022 9:55 am

Du vet at Iceland ikke har noe med landet Island å gjøre?
Det er en britisk lavpriskjede. I Storbritannia finner man den ofte i lavinntektsområder der de store kjedene Tesco, Asda, Sainsbury's og Morrison ikke finner det verdt å etablere seg og i indre byområder der det ikke er plass til svære butikker.
Ok, fra de mest nedsarvete områdene av Storbritannia? Ja, ja, vi får se om dette får noen interesse for folk som ikke har en egen fetisj for te.
De er gode på frossen mat (derav navnet) og har etablert seg i Oslo en god del år nå på det og britiske spesialvarer, spesielt ost er de knall på. De har vært smarte og etablert butikker i områder med høy innvandrerbefolkning og dermed ikke falt i Lidl fella der folk som skulle ha kneipp og geitost ble skuffet.
Nå har de faktisk brød og melk også, og et stort utvalg ferske grønnsaker. Men der er de ikke veldig konkurransedyktig på pris.
De har en avtale med Hardanger Bakeri, så tenkte å prøve kakene neste gang jeg er innom.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»