Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Legg inn av sertono »

Jallaskar skrev: lør feb 19, 2022 10:24 am
sertono skrev: lør feb 19, 2022 10:21 am Jeg tror Heidi Weng heiet litt på Krüger :)

Weng tar av
Mest imponert av at det er mulig å ta såpass av når innspurten ble såpass udramatisk som den ble.
Jepp, respekt! :)

b0lle

Legg inn av b0lle »

startelver skrev: lør feb 19, 2022 10:22 am Vil 3-mila for damer bli forkortet til 20 km ?
Blir vel en 17,3 km.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

b0lle skrev: lør feb 19, 2022 10:34 am
startelver skrev: lør feb 19, 2022 10:22 am Vil 3-mila for damer bli forkortet til 20 km ?
Blir vel en 17,3 km.
Nja- et annet kriterie er jo at det heller ikke skal være OLs lengste løp: så da blir det vel 2 ganger gjennom dagens løype dvs. en 14,2 kilometer :twisted:

Ved å bruke dagens løype slipper arrangøren å flytte på diverse mønepanner like før start også 😉

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Slik går det når man rigger OL til fordel for Russland. Hvor mye tror dere de ble tilbudt for å endre dagens renn fra 50 til 30 km? Her må vi håpe på en medalje i posten etter rennet. De russiske jukserne fornekter seg ikke. Enda godt Krüger fikk bronsen. Det unnet jeg ham virkelig.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

e-lectron skrev: lør feb 19, 2022 10:07 am Absolutt ingen grunn til å stole på russerne. Ikke på et eneste tidspunkt har de påtatt seg et fnugg av ansvar for dopingavsløringer før, under og etter OL i Sochi. De burde ikke fått anledning til å starte i OL eller andre mesterskap i det hele tatt før McLaren-rapporten anerkjennes fullt ut. Men Rusada kan også i etterkant av den store skandalen ødelegge årevis med dopingprøver uten at det koster dem en dritt. Selv i kunstløpsaken er det ikke snakk om å skylde på noen andre enn WADA, IOC og de som tabbet seg ut med å sende en positiv prøve til Sverige uten å bytte den ut først. I dette OL er tilfeldigvis 2 nobodies fra fienden Ukraina tatt i doping, akkurat som om det er vanlig å dopingteste folk på bunnen av resultatlistene, men ingen russere (Valieva ble som kjent tatt før OL). Russerne får et skreddersydd opplegg fra sine kinesiske venner. Landet som begår attentater mot systemfiender kan tiltros absolutt alt, fra doping, til fluorsvindel, til sabotasje av brysomme motstandere. Synd for de russerne som jobber fair and square, og de finnes sikkert, at denne mistroen alltid vil henge over landets utøvere.
I forhold til medaljestatistikken må en si at sabotasjejobben ikke er spesielt imponerende.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

TheBaseline skrev: lør feb 19, 2022 10:44 am Slik går det når man rigger OL til fordel for Russland. Hvor mye tror dere de ble tilbudt for å endre dagens renn fra 50 til 30 km? Her må vi håpe på en medalje i posten etter rennet. De russiske jukserne fornekter seg ikke. Enda godt Krüger fikk bronsen. Det unnet jeg ham virkelig.
Russerne ville flytte rennet til imorgen, de var meget misfornøyd med at rennet ble forkortet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

3 mila flyttet til kl 04.00 i natt

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Sodajr skrev: lør feb 19, 2022 11:36 am 3 mila flyttet til kl 04.00 i natt
"Det er ikke aktuelt å endre på distansen - det skal gås 30 kilometer, opplyser FIS." Takk for det i alle fall.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

For et ekstremt kjedelig OL, glissent på tribunene kun funksjonærer langs løypene, vær som preger renn/løp omtrent hver dag Skal bli fint å få VC i gang igjen snart.

På toppen den skandaløse beslutningen om å ikke teste for fluor. Helt garantert at noen lag har brutt dette.
Sist redigert av fugletitteren den lør feb 19, 2022 11:51 am, redigert 1 gang totalt.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

3-mila flyttet fram til kl. 04.00 i natt. En siste OL-våkenatt da….

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 10:21 am Jeg tror Heidi Weng heiet litt på Krüger :)

Weng tar av
Jøss! Lurer på hvordan hun er når det faktisk er spennende :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

De to gjenværende øvelsene jeg hadde tenkt å se:

30 km kvinner: Kl. 04.00
Ishockeyfinalen: Kl. 05.00

Kanskje likegodt bare si at OL er over for min del.

Caputo

Legg inn av Caputo »

lund skrev: lør feb 19, 2022 10:26 am
JohnTiger skrev: lør feb 19, 2022 9:54 am
Kverulanten skrev: lør feb 19, 2022 9:49 am

Det er vel gjerne slik at når nordmennene har best ski så skyldes det smørerne, men den dagen russernes ski er bedre så er det juks.
Godt poeng. Vi har "alltid" bedre ski enn de andre, f.eks på sprinten hvor Klæbo hadde enormt god glid. Da antydes det ikke noe av Sundby.
Som Bjørn/Post har sagt hele mester skapet, når det blir BEINKALDT og tørr snø så har finner og russere i alle år hatt gode ski.
Bare hvis man mener det er juks å ha bedre ski. Han antyder vel strengt tatt ikke noe mer enn det.
Mtp fluor så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke tas prøver av skiene til topp 10 i hvert renn slik at dette kan testes på ett senere tidspunkt når testmetodene er bedre. Bare at løpere vet at det er en mulighet for å bli tatt på senere tidspunkt burde ha avskrekkende effekt. IOC bryr seg visst ikke så mye om rettferdig konkurranse.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fuck. Da blir det vel bare 3-mila og reprise og deretter Ski Classics i morgen. Gleder meg allerede til OL er tilbake i Europa om 4 år.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 10:21 am Jeg tror Heidi Weng heiet litt på Krüger :)

Weng tar av
Som en liten tiåring. Må være slitsomt for samboeren (hvis hun har en).

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Kvinndomsprøven blir da rundt halvannen kilometer lenger enn manndomsprøven i årets OL.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Føler meg litt snytt her..
Det som skulle bli et av OLs høydepunkt ble en gedigen skuffelse, først og fremst på grunn av den nedkortede distansen. Alle løsninger er bedre enn dette.
Det er vanskelig å si man har vunnet OL gull på 50 km, selv om det teller i statistikken.

En sak som har vært gjennomgående i stort sett hele OL, spesielt på de kaldeste dagene - er de norske skiene.
Skal ikke si så mye om guttas oppladning, men de har trolig vært sjanseløse på noe distansegull grunnet betydelig dårligere glid enn både russere og finner. Smørerne har rett og slett hvilt på laurbærene og kom dårlig forberedt til de helt spesielle forholdene i Kina. Det er ikke første gangen de sliter på asiatisk snø heller.

Kan de ikke svelge stoltheten og alliere krefter med smørerne til skiskytterne for å gi damene mest mulig optimale ski til 30 km?
Jeg regner dessverre med at de selv synes de er best i verden, dessverre, så påtrykket må antagelig komme utenfra.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Folk_flesk skrev: Må være slitsomt for samboeren (hvis hun har en).
Kjetil Nygaard :)

lsklars

Legg inn av lsklars »

Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 11:52 am
sertono skrev: lør feb 19, 2022 10:21 am Jeg tror Heidi Weng heiet litt på Krüger :)

Weng tar av
Som en liten tiåring. Må være slitsomt for samboeren (hvis hun har en).
Ja, uff. Tenk å vise litt idrettsglede i et OL.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Neptun skrev: lør feb 19, 2022 11:55 am Føler meg litt snytt her..
Det som skulle bli et av OLs høydepunkt ble en gedigen skuffelse, først og fremst på grunn av den nedkortede distansen. Alle løsninger er bedre enn dette.
Det er vanskelig å si man har vunnet OL gull på 50 km, selv om det teller i statistikken.

En sak som har vært gjennomgående i stort sett hele OL, spesielt på de kaldeste dagene - er de norske skiene.
Skal ikke si så mye om guttas oppladning, men de har trolig vært sjanseløse på noe distansegull grunnet betydelig dårligere glid enn både russere og finner. Smørerne har rett og slett hvilt på laurbærene og kom dårlig forberedt til de helt spesielle forholdene i Kina. Det er ikke første gangen de sliter på asiatisk snø heller.

Kan de ikke svelge stoltheten og alliere krefter med smørerne til skiskytterne for å gi damene mest mulig optimale ski til 30 km?
Jeg regner dessverre med at de selv synes de er best i verden, dessverre, så påtrykket må antagelig komme utenfra.
Nådeløs dom: – Utlendingene er bedre forberedt

TV 2-ekspert mener Norge har slurvet

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

lsklars skrev: lør feb 19, 2022 11:58 am
Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 11:52 am
sertono skrev: lør feb 19, 2022 10:21 am Jeg tror Heidi Weng heiet litt på Krüger :)

Weng tar av
Som en liten tiåring. Må være slitsomt for samboeren (hvis hun har en).
Ja, uff. Tenk å vise litt idrettsglede i et OL.
Har du en lignende video av deg selv så kan du godt poste den her.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

e-lectron skrev: lør feb 19, 2022 11:55 am Kvinndomsprøven blir da rundt halvannen kilometer lenger enn manndomsprøven i årets OL.
Kan vi forvente at noen reagerer på dette?: at kvinnene må gå et tøffere løp enn gutta for å kåre den siste olympiske mesteren i dette OL? :D

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: lør feb 19, 2022 11:23 am
TheBaseline skrev: lør feb 19, 2022 10:44 am Slik går det når man rigger OL til fordel for Russland. Hvor mye tror dere de ble tilbudt for å endre dagens renn fra 50 til 30 km? Her må vi håpe på en medalje i posten etter rennet. De russiske jukserne fornekter seg ikke. Enda godt Krüger fikk bronsen. Det unnet jeg ham virkelig.
Russerne ville flytte rennet til imorgen, de var meget misfornøyd med at rennet ble forkortet.
Det var nok fordi de regnet med det var til fordel for Klæbo.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 11:58 am
Nådeløs dom: – Utlendingene er bedre forberedt

TV 2-ekspert mener Norge har slurvet
Vi kan tilføye en hasardiøs oppladning rett i forkant av OL der karantene grunnet nærkontakt med smittede gjorde at det var så vidt f.eks. Johaug rakk OL.
De hadde tydeligvis ingen oversikt over konsekvensene dersom én løper eller trener ble smittet. Alt virket tilfeldig.

Skiskytterne virker bedre forberedt på alle områder!

En evaluering er absolutt påkrevet.
Sist redigert av Neptun den lør feb 19, 2022 12:26 pm, redigert 1 gang totalt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Folk_flesk skrev: lør feb 19, 2022 11:48 am De to gjenværende øvelsene jeg hadde tenkt å se:

30 km kvinner: Kl. 04.00
Ishockeyfinalen: Kl. 05.00

Kanskje likegodt bare si at OL er over for min del.
Farvel med deg de siste to periodene om du ser 3-mila. Evt. har vel Johaug avgjort det før 5, men uansett er det vel plassene bak det er mest interessant å følge med på.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: lør feb 19, 2022 12:16 pm Vi kan tilføye en hasardiøs oppladning rett i forkant av OL der karantene grunnet nærkontakt med smittede gjorde at det var så vidt f.eks. Johaug rakk OL.
De hadde tydeligvis ingen ingen oversikt over konsekvensene dersom én løper eller trener ble smittet. Alt virket tilfeldig.

Skiskytterne virker bedre forberedt på alle områder!

En evaluering er absolutt påkrevet.
Enig. Man kan argumentere for at en høydesatsing når det er kun ett mesterskap i høyden i løpet av minst 15 år, men de andre punktene burde vært åpenbare uansett. Altfor mye rot ellers også. Dårlig smittevern, ikke optimale ski og rot rundt laguttak, etc. Vi blir reddet av enerne Klæbo og Johaug, men ellers er det tynt. Spesielt på kvinnesiden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kenrojo skrev: lør feb 19, 2022 11:45 am 3-mila flyttet fram til kl. 04.00 i natt. En siste OL-våkenatt da….
Årsaken er at det er meldt kraftig vind. Ikke akkurat en fordel å ligge fremst.
Hvorfor bygges det milliardanlegg til OL på slike forblåste steder?

Finnes det ingen krav til klima og vindforhold for en OL arena, det har jo preget mange disipliner spesielt alpint og skiskyting.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

be2mel skrev: lør feb 19, 2022 9:28 am
KongOlav2 skrev: lør feb 19, 2022 9:26 am
CrazyHorse skrev: lør feb 19, 2022 9:24 am Enig men synes det er greit med OL i Nord Amerika i ny og ne også. Først og fremst pga gunstige tv-tider .
Ja, greit nok innimellom. Men ikke så ofte som det har vært (4 ganger fra 1980 til 2010). Men mye sjeldnere i Asia iallfall.
Hva med Afrika?
Marokko i såfall. Sør Afrika har vel ikke stort nok anlegg. Selv drømmer jeg om New Zealand selv om en eller annen pamp sa at det aldri vil skje. Med to gull skal man ikke utelukke at det blir diskutert.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

sexxes skrev: lør feb 19, 2022 12:26 pm Marokko i såfall. Sør Afrika har vel ikke stort nok anlegg. Selv drømmer jeg om New Zealand selv om en eller annen pamp sa at det aldri vil skje. Med to gull skal man ikke utelukke at det blir diskutert.
Vinter-OL i juli da? Dog ville vinter-OL på NZ vært mye bedre enn fotball-VM i Qatar.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: lør feb 19, 2022 12:27 pm
sexxes skrev: lør feb 19, 2022 12:26 pm Marokko i såfall. Sør Afrika har vel ikke stort nok anlegg. Selv drømmer jeg om New Zealand selv om en eller annen pamp sa at det aldri vil skje. Med to gull skal man ikke utelukke at det blir diskutert.
Vinter-OL i juli da? Dog ville vinter-OL på NZ vært mye bedre enn fotball-VM i Qatar.
Det hadde faktisk ikke vært meg i mot. Har jo vært verdenscuprenn der i august. Alpin VM i 66 gikk i august! Så hadde det selvsagt vært ytterligere tre timers tidsforskjell enn i Bejing. Vil vel føre til at øvelsene foregår mellom 23 og 13+. Uten at jeg mener det er avgjørende. Etter at vinter og sommer-OL ikke lenger går samme år er det jo også åpner for det. Ser jo at oppladningen til det blir litt annerledes siden det blir utenom sesong, men kan vel alltids arrangere noen renn i Australia, Argentina, Chile i forkant (dog kanskje ikke hopp og aking/bob/skeleton).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»