Alpint 2022: Lagkonkurranse (19/2)

Svar
startelver

Re: Alpint 2022: Lagkonkurranse (19/2)

Legg inn av startelver »

Jada!!!!!!! Da er det Stjernesund mot superstjernen Schiffrin. Dette blir jevnt!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: søn feb 20, 2022 3:35 am

Mener på vi hadde en utfordame også på den tiden , 80-tallet som tok sølv i et mesterskap, men mulig jeg husker feil.
Mulig du tenker på Astrid Lødemel, men det var vel på begynnelsen av 90-tallet.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Radamus må omtrent sette ny bestetid for hele konkurransen

startelver

Legg inn av startelver »

YESSSSSSS dette skal da gå??

startelver

Legg inn av startelver »

Synes ikke Timo har imponert, så må satse på tiden.

Number4

Legg inn av Number4 »

Thea i kjempeform.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jada!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Sist redigert av LBJ91 den søn feb 20, 2022 3:44 am, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIII

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BRONSE?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Herlig!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Stjernesund hadde jo hevdet seg bra i herreklassen her, og da i forhold til de i blå. Var dessverre i semifinalen hun ikke var på topp.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Det var jo tross alt avgjort før start i siste der. Radamus ikke vert i nærheten av 23.6. Stjernesund tar medaljen omtrent alene.

emin

Legg inn av emin »

startelver skrev: søn feb 20, 2022 3:35 am
e-lectron skrev: søn feb 20, 2022 3:34 am
Number4 skrev: søn feb 20, 2022 3:31 am

Toril Førland, bronse i kombinasjonen VM 1972.
Nå tenkte jeg på OL, men siden jeg ikke poengterte det takker jeg for presiseringen!
Mener på vi hadde en utfordame også på den tiden , 80-tallet som tok sølv i et mesterskap, men mulig jeg husker feil.
Ikke akkurat 80-tallet, men tenker du på Astrid Lødemel med sølv i VM i 93?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:44 am Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Skal sies at FIS sine sider har vært ustabile.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Fredheim tror fortsatt at alle i rød løype har en dårlig dag….

startelver

Legg inn av startelver »

emin skrev: søn feb 20, 2022 3:47 am
startelver skrev: søn feb 20, 2022 3:35 am
e-lectron skrev: søn feb 20, 2022 3:34 am

Nå tenkte jeg på OL, men siden jeg ikke poengterte det takker jeg for presiseringen!
Mener på vi hadde en utfordame også på den tiden , 80-tallet som tok sølv i et mesterskap, men mulig jeg husker feil.
Ikke akkurat 80-tallet, men tenker du på Astrid Lødemel med sølv i VM i 93?
Det var nok det jeg tenkte på ja!!

Men jeg vet det var en annen dame som sikkert ikke tok medalje, men som hevdet seg i fartsgrenene på 80-tallet. Har glemt navnet.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

sexxes skrev: søn feb 20, 2022 3:48 am
LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:44 am Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Skal sies at FIS sine sider har vært ustabile.
Da noterer du tidene å bruker barneskole-matematikk og fikser det selv. På grensen til pinlig det som har blitt levert fra de to i boksen.

Number4

Legg inn av Number4 »

e-lectron skrev: søn feb 20, 2022 3:34 amNå tenkte jeg på OL, men siden jeg ikke poengterte det takker jeg for presiseringen!
Jeg bare syntes hun hørte med siden det foregikk under OL i Sapporo 72 som også var VM for alpinistene den gang. Dessverre ble det ikke delt ut OL-medaljer for kombinasjonen i OL den gang. Enda mer imponerende var det at hun tok sine første WC-poeng som 15 åring.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Liensberger med sin klart beste runde i semien, mens Stjernesund hadde sin klart svakeste da.
Det ble forskjellen på gull og bronse for Norges del

Cirrostratus

Legg inn av Cirrostratus »

Real-_- skrev: søn feb 20, 2022 3:50 am
sexxes skrev: søn feb 20, 2022 3:48 am
LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:44 am Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Skal sies at FIS sine sider har vært ustabile.
Da noterer du tidene å bruker barneskole-matematikk og fikser det selv. På grensen til pinlig det som har blitt levert fra de to i boksen.
Langt over grensen. TV-Norge/Discovery tar tross alt betalt for dette "produktet"..

startelver

Legg inn av startelver »

Toril Fjelstad var den dama jeg tenkte på. 7 . plass i utfor OL 84.

Men hun fikk noen pallplasser i utfor på 80-tallet!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

emin skrev: søn feb 20, 2022 3:47 am
startelver skrev: søn feb 20, 2022 3:35 am
e-lectron skrev: søn feb 20, 2022 3:34 am

Nå tenkte jeg på OL, men siden jeg ikke poengterte det takker jeg for presiseringen!
Mener på vi hadde en utfordame også på den tiden , 80-tallet som tok sølv i et mesterskap, men mulig jeg husker feil.
Ikke akkurat 80-tallet, men tenker du på Astrid Lødemel med sølv i VM i 93?
Torill Fjeldstad tok en fjerdeplass i VM som beste i 82. Etter henne ble det bekmørkt med kun datteren til Knut Bjørnsen som deltaker. Så kom 90-tallet hvor Marianne Aam skaffet oss WC-poeng. Så kom Julie Lunde Hansen på pallen, og etterhvert kom resten.

startelver

Legg inn av startelver »

sexxes skrev: søn feb 20, 2022 3:53 am
emin skrev: søn feb 20, 2022 3:47 am
startelver skrev: søn feb 20, 2022 3:35 am

Mener på vi hadde en utfordame også på den tiden , 80-tallet som tok sølv i et mesterskap, men mulig jeg husker feil.
Ikke akkurat 80-tallet, men tenker du på Astrid Lødemel med sølv i VM i 93?
Torill Fjeldstad tok en fjerdeplass i VM som beste i 82. Etter henne ble det bekmørkt med kun datteren til Knut Bjørnsen som deltaker. Så kom 90-tallet hvor Marianne Aam skaffet oss WC-poeng. Så kom Julie Lunde Hansen på pallen, og etterhvert kom resten.
Det stemmer det ja, husker jeg satt som liten guttunge og ble imponert over den dama som kjørte så fort på ski , selvsagt med Knut Th Gleditsch som kommentator på NRK.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:51 am Liensberger med sin klart beste runde i semien, mens Stjernesund hadde sin klart svakeste da.
Det ble forskjellen på gull og bronse for Norges del
Ja, både Fabian og Thea var litt under pari akkurat i semien. De hadde gull innen rekkevidde i dag, men fikk det ikke til i semien og der var vi jo ganske langt bak - så fair nok at Østerrike tok det…

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Men synd at dette ble en ren parkonkurranse og at de 2 på hvert lag som kjørte rødt bare ble «listefyll».

DennisB

Legg inn av DennisB »

Kom Timo Haugan til mål i noen av heatene?

Stjernesund veldig god (kanskje bortsett fra i semien), Solheim også god. Bronse igjen er veldig bra det, i dette selskapet.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

DennisB skrev: søn feb 20, 2022 4:01 am Kom Timo Haugan til mål i noen av heatene?

Stjernesund veldig god (kanskje bortsett fra i semien), Solheim også god. Bronse igjen er veldig bra det, i dette selskapet.
Haugan i mål i 1. runde da han kjørte i blå. Hadde allikevel dårligere tid enn Stjernesund. Eneste runden hvor kvinnenes bestetid var bedre enn herrenes?

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Så denne et par timer etter den gikk, uansett spennende å følge med på, så først og fremst veldig kaldt ut for utøverne…herlig norsk medalje og en ekstra takk til USA for å sette opp Shiffrin på laget, det var fort det som berget bronsen til slutt. For Norges del føles det som vi kunne vært på gull-nivå om våre beste hadde vært med på denne. Dette er ikke en øvelse jeg liker at står på OL-programmet, men når den først gjør det, så er det jo olympisk medalje å hente. Litt dumt sånn sett, samtidig som de som var med tross alt vant olympisk medalje. Selv om det er den minst prestisjefulle øvelsen i alpint, så har utøverne nå olympisk medalje til evig tid.

Dessuten digg at Østerrike slo Tyskland i finalen, det siden hvor viktig det er for vinteridrettene at Tyskland vinner er den setningen jeg misliker mest i dette OL. Brennsteiner var stjernen for Østerrike, men er jo helt helt helt fantastisk at Johannes Strolz (som hadde en dårlig dag individuelt sett) drar hjem med 2 gull og 1 sølv fra OL, hvem hadde gjettet det før sesongen?

Ellers takk….not…til TVNorge/Discovery for å ikke vise første duell i finalen. Jeg kan hilse dere å si at måten dere har brukt OL-rettighetene på, det gjør at jeg kommer til å ha et bevisst mål om å se så lite på deres kanaler i fortsettelsen som overhodet mulig. Det eneste dere har klart at jeg om mulig misliker dere enda mindre enn etter Sommer-OL. Jeg skal virkelig gå inn for å ikke se noe som helst på deres kanaler i fortsettelsen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:44 am Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Også litt imponerende at noen av dere orker å høre på den duoen gjennom OL. For min del var det NRK Radio, danske TV og uten lyd da man allerede på første øvelse i alpint fant ut at denne duoen ikke har forbedret seg noe som helst denne gangen heller. Når jeg så denne i opptak var jeg aldri tvil om at å se den uten lyd var bedre enn lyd med de nevnte.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 20, 2022 5:53 am
LBJ91 skrev: søn feb 20, 2022 3:44 am Imponerende av Fredheim/Stiansen å være så clueless som det de er
Også litt imponerende at noen av dere orker å høre på den duoen gjennom OL. For min del var det NRK Radio, danske TV og uten lyd da man allerede på første øvelse i alpint fant ut at denne duoen ikke har forbedret seg noe som helst denne gangen heller. Når jeg så denne i opptak var jeg aldri tvil om at å se den uten lyd var bedre enn lyd med de nevnte.
Jeg er faktisk imponert, eller det er kanskje ikke rette ordet, over hvor mye folk klarer å irritere seg over kommentatorene. Jeg har ikke hatt problemer med å nyte sendingene. Sett på dansk TV i reklamepausene, samt at de ofte sendte til siste var i mål. Dog litt mye "lille smule." Har egentlig inntrykk av at en del har gått glipp mye av det som skjer fordi de har hengt seg opp I kommentatorene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»