Southend - Grimsby utsatt pga. ruskevær

Svar
lubosbuchta

Southend - Grimsby utsatt pga. ruskevær

Legg inn av lubosbuchta »

Det meldes nå at kveldens dyst i konferansedivisjonen mellom Southend og Grimsby er blitt utsatt. Et ruskevær som går over Essex skal ha ført til at reklameskilt for både Basildon Scrap Yard og Dickinson's Mint Kebab House har havnet ute på grasmatta, sammen med et ennå ukjent antall løse skruer.

Nei vel, da får en finne på noe annet å gjøre en fredagskveld. Som å repetere møtet mellom klubbene 20. april 1990 i 4. divisjon:



Dette er jo repetisjonsstoff, så trenger vel ikke nevne at dette var i startfasen av begges parallelle klatring opp ligasystemet, fra 4. div. til 2. div, med dertil nærmest årlige sparringer mellom dem. Og mens vi må tilstå at dagens Southend og Grimsby fremstår noe anonyme og pregløse, har jo omtrent alle spillerne fra den dysten spilt seg inn i ligahistoriens folklore. Bare se på det her:

----------------------------1 Sansome-------------------------------
2 Austin - 5 McDonough - 6 Clark - 3 Edinburgh
7 Ansah - 8 P. Smith - 4 Martin - 11 Cooper
------------------10 Benjamin - 9 Crown---------------------

---------------------------1 Sherwood--------------------------------
2 McDermott - 4 Tillson - 5 Lever - 3 Jobling
7 Childs - 6 Cunnington - 10 Cockerill - 8 Gilbert
-------------9 Birtles - 11 Alexander -------------------------

Noen små spørsmål vedrørende oppstillingen på Southend, men ser visst ut til at McDonough var stopper her, siden han bar draktnummer 5. Men altså, ingen kamp på Roots Hall i kveld mellom Southend og Grimsby.

Strider

Legg inn av Strider »

Eller se The Brothers Grimsby

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: fre feb 18, 2022 8:15 pm ----------------------------1 Sansome-------------------------------
2 Austin - 5 McDonough - 6 Clark - 3 Edinburgh
7 Ansah - 8 P. Smith - 4 Martin - 11 Cooper
------------------10 Benjamin - 9 Crown---------------------

---------------------------1 Sherwood--------------------------------
2 McDermott - 4 Tillson - 5 Lever - 3 Jobling
7 Childs - 6 Cunnington - 10 Cockerill - 8 Gilbert
-------------9 Birtles - 11 Alexander -------------------------
Tunge mannskap, uten tvil.
Det er lettere å sjalte ut hvilke som ikke nådde berøm og evig stjernestatus av disse. Ian Benjamin/David Crown er kan hende ikke helt Crown/Steve Lovell (fra Gillingham-tiden de fikk sammen), men det er sterkt, det også. Og så er det nok å anta at angriperen Roy McDonough har stått på stopperplass i dette tungvektsoppgjøret. Han fikk seg formentlig en karamell eller to i luftduellene med den mer enn røslige Keith Alexander (hvil i fred, Sir), mens Garry Birtles bør ha vært håndterbar.

På ny adresse har jeg brått tilgang til Viasat, og fikk dermed se sluttminuttene fra Craven Cottage i stad. T_Cowans Hudds dro hjem en klekkelig skalp fra utfarten ned til hovedstaden. 2-1 i Fulham-land må sies å være mer enn godkjent. Kan de til og med melde seg på i kampen om direkte opprykk? Dumt spørsmål, all den tid de har fem poeng opp til Bournemouth på andre, men på den andre siden har de også spilt tre kamper mer. Kan hende kommer langspurten deres akkurat litt for sent. Jeg er full av beundring for lag som har lengre sekvenser ubeseiret. 13 lyder Hudds' rekke til nå, og det er ingen grunn til å tro at de skal stoppe der.

Hva er din tippekamp i dag? Jeg kommer til å følge litt ekstra med på Cambridge (United)-Accrington Stanley. To kulturelle motpoler som kolliderer foran et lass uinteresserte studenter i Newmarket Road i det som muuuligens er Englands fineste by.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det er en overdrivelse å si at vidiprinteren har gått av hengslene til nå, men en og annen scoring har da tikket inn. Som for eksempel den i paul_dalton-teigen, der gjestene fra Stor-London har gått i tet. Tungt lag, Sutton. Skulle passe Pools heller dårlig, selv om formspiller Luke Molyneux nettopp hadde ei avslutning i stolpa for vertskapet.

Men har ikke Viasat levende bilder fra noen av 3.00pm-kampene?

Vi får likevel beskjed om at Reading har gått i tet borte mot Preston, noe som er dårlig nytt for delforumets kanskje største kjæledegge Dørbi. Hvor ble det av walrus, forresten? Ingen som har sett ham siden Belfry stengte dørene for godt?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Heh, her har jeg en del igjen å lære. Nye fjernkontroller, ny interface å forholde seg til, og, ja, i grunn ny kaffe i kruset òg. Da greier man å overse at norsk TV har fått bistand av sine britiske kamerateamvenner med å rigge opp utstyr langs Kenilworth Road i eftermiddag. Kenilworth Road er ei gate i Luton (ja, den finnes helt sikkert også i flere andre byer, men i fotballsammenheng er det gjerne Luton-assosiasjoner vi får), og stadionet er viden kjent for sin borteentré gjennom en semi-detached-bolig. Men hva har hendt med kunstgresset? Og hvorfor står ikke Tim Breacker på vertskapets høyreback? Ja, selv de klassiske Luton-trøyene er en saga blott. Dette er da knapt verdt å se.

2-0 Reading i Preston. Stanley holder Us til målløst i Cambridge enn så lenge.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ikke mye liv å skryte av i tråden så langt, så alt er ved det vante på øvrig britisk-segmentet. Hu-hei hvor det går.
Derbi holder Peter's Boro til 0-0 hjemme på Baseball til nå, og det er vel en slags 'kanskje være eller definitivt ikke-være' for bukkane. Slår man ikke den type motstand, så er det bare å skrinlegge de fleste tanker om videre spill på nivå 2 for denne gang.
Jeg jugde på meg da jeg sa jeg ville ha et ekstra øye på Cambridge U-Accrington S, for det er så mye annet å holde styr på at det oppgjøret nok har forsvunnet under radaren. Med 0-0 til halvtid lukter den imidlertid klassiker lang vei.
Ellers er jeg tilfreds med Spennymoors 1-1 borte mot nordøstgigantene fra Tyneside, der Matty Langstaff utliknet for vertskapet etter at Glen Taylor hadde gitt Moors 1-0 fra straffemerket. Et par nivåer lenger ned står det 1-0 for formfrekke, deilige Marske United hjemme mot Frickley Athletic, som nok best huskes for en 1-0-seier borte mot Hartlepool i FA-cupen en gang på 80-tallet. Det er stadig den notoriske måltjuven Adam Boyes som leder rekka for Marske, eller Seasiders som de jo kalles, men han ble holdt i tømmene de første 45. Målgjører var den svært offensive og dyktige venstrebacken Liam O'Sullivan.

Etter et lite stykke sjokoladekake for å feire den mållause førsteomgangen på Abbey Stadium, er det på tide å gjenfinne lorgnetten og myse i retning av Luton-West Baggies (Baggethuns). Gute Vergnügung.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Regner med at de fleste her valgte klassikeren Chester C. - Hereford Utd. på BBC Radio Hereford & Worcester denne ettermiddagen, og jeg konstaterer bare at det fremdeles står 2-2 der skrevs over landegrensene i det vi er godt inne på overtid. "Hvor skal målene komme fra" har jo vært et gjengs refreng hos ymse BØ-pundits når Chester C. er tema, men Ryan Lowe og Kevin Ellison har vel igjen pepret og saltet hattene som nevnte eksberter snart skal få fortære.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Dørbee med 1-0 etter 90+2. Dessverre holder Reading unna i Preston, selv om det ble spennende på slutten der, etter at Reading hadde vært 3-0 foran tidlig i den andre omgangen.

Forresten noen som fortsatt mener Mick Harford var like tøff på bana som Billy Whitehurst? Når man ser ham der ved Nathan Jones' side, med lærerbrillene godt plantet på nesa, får man nærmest et intellektuelt inntrykk av ham. Med vekt på 'nærmest'.

Cambridge Utd tok best for seg i motpolderbyet, hvor det endte 2-0 med Accrington Stanley på vitjing. I samme divisjon ble det en ny skrell for den påståtte storklubben Sunderland, som en liten stund hadde 1-1 hjemme mot Mint Kebabs Dons, men som til slutt like fullt tapte 2-1. Wycombe og Cheltenham ser ut til å ha broderlig fordelt ti scoringer seg imellom. Det bringer minnebrikka tilbake til Loftus Road i '84 eller deromkring, da QPR lå under 4-0 til halvtid mot Newcastle, for så å greie nettopp 5-5.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det var nesten en tråd som i gamledager på øb, detta. Til å bli reint rørt av.
Jeg får bare beklage det forutsigbare Derby-fokuset, men til tross for Readings trepoenger oppe i Lancashire, så har klubben stadig heng på den siste plassen over streken. Og sjekk de hjemmestatsa: 8-6-2. Bare på bakgrunn av disse talla alene fortjener Weyne Roonie heder og ære. Derby er divisjonens sjuende sterkeste hjemmelag. Omstendighetene tatt i betraktning, så er det mildest talt (eller 'strengt talt', som så å si alle for tiden ser ut til å benytte, hvor enn galt det er som uttrykk) oppsiktsvekkende. Den totale fangsten på 42 poeng tilsier reelt 17.plass. Det er 16 poeng mer enn hva Reading har sanket.

For den som var skråsikker på at Keith Hill skulle få skikk på Scunthorpe, så har nok tiltrua til den lett breiale tidligere stopperen fått seg et og annet skudd for baugen. I ettermiddag ble det 2-1-hjemmetap for klubben som gjorde Hill verdenskjent, nemlig Rochdale. Med det ligger Iron trygt forankret aller sist på League Two-lista, og det er hele ni poeng opp til plassen over streken, der Oldham til overmål har spilt to kamper færre. Den øverste nonligadivisjonen får stifte bekjentskap med nok en storklubb neste sesong når Scunthorpe tar turen ned.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: lør feb 19, 2022 6:31 pm Den øverste nonligadivisjonen får stifte bekjentskap med nok en storklubb neste sesong når Scunthorpe tar turen ned.
Bevares, mikern, hvis noen hadde fortalt meg i 1987 eller for dens saks skyld 1992 at Scunthorpe United skulle ta turen ned i Konferansedivisjonen før menneskeheten fikk biffpillen og flyvende trolleybusser, hadde jeg ledd godt. Men nå kan det utenkelige skje. Det utenkelige vil mest sannsynlig skje. Og det under Keith Hills vakt. Keith Hill – endelig avslørt? Skjønt, det har jo tydelig gått jamnt ned for klubben etter at Graham Alexander gikk.

Forresten vært en viss overrepresentasjon av sidebacker når Scunthorpe rekrutterer managere: Andy Dawson, Paul Hurst,, Neil Cox og altså Alexander. Leter de etter den neste Brian Laws? Kan være en idé å kikke litt på tidligere sisteskanser og, Scunny (Adkins...). Kanskje Mark Samways er et ennå uoppdaget managertalent?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: lør feb 19, 2022 6:31 pm Det var nesten en tråd som i gamledager på øb, detta. Til å bli reint rørt av.
Selv om jeg ikke fikk fulgt runden eller tråden, så er det ingen tvil om at dalts også blir rørt av å lese innholdet i denne tråden. Slikt gir en varm følelse av nostalgi med minner til forumenes glansdager. Måtte det komme mer av dette! Da skal dalton også hive seg på.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Hvilken batalje er det som er den store attraksjonen i Football League i ettermiddag, tro? Selv vurderte jeg å holde en knapp på Bradford mot Swindon, men det var før jeg ble oppmerksom på at West Country-duellen mellom Newport og Bristol Gas også står på sendeplanen. I samme divisjon har en sannelig også Oldham mot Carlisle (eller "Charlsie" som somme hevdet dem å hete da man enda ble servert all sin engelske fotballpropaganda via statskanalens tippekupong). Det burde være nok å nevne fordums figurer som Mark Bower, Sean O'Hanlon, Tommy Tynan, Chris Lines, Rick Holden og Stéphane Pounewatchy for å ta med folk som gjerne forknippes med disse seks klubbene.

Utenfor ligaen har man Chesterfield-Southend som kanskje den umiddelbart mest iøynefallende. For ikke å snakke om nordøstslaget mellom Darlington og Blyth Spartans. At Watford og Sheffield Utd møtes på andre nivå i kvinnenes seriesystem fenger kan hende ikke den gemene hop like mye? Jeg må erkjenne at fotball der du i hvert fall har et slags minimum av kjennskap til utøverne for mitt vedkommende står høyere i kurs enn annet.

I lys av okkupasjonsmaktens herjinger i Ukraina, så er fotball en fattig trøst, men den er i hvert fall en form for trøst. Et naturlig spørsmål bør være: Hvilke ukrainere har spilt i Football League (og da tidsavgrenser jeg altså til etter at organisasjonen løsrev seg og startet for seg selv, mens de gjenværende klubbene var nødt til å ta til takke med Premier League-sysler) ?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: lør mar 05, 2022 10:27 am Utenfor ligaen har man Chesterfield-Southend som kanskje den umiddelbart mest iøynefallende. For ikke å snakke om nordøstslaget mellom Darlington og Blyth Spartans.
Det oser ligaoppgjør av Chesterfield vs. Southend. Ypperstenivået i Conference har sportslig sett blitt en slags League 3 der de fleste lagene opererer på et profesjonelt nivå. Og med kun en direkte opprykksplass, i tillegg til den i playoff, så har overgangen mellom fjerde- og femtenivået blitt en flaskehals for klubber som har falt utenfor ligaen. Det er flere "store klubber" som spiller på femtenivået og det er klubber som satser på nivå med klubber i League1. Chesterfields sjanser for direkte opprykk ble nok kraftig redusert med beinbruddet på toppscorer Tshimanga, og jeg sitter med en følelse at Paul Cook sine menn er avhengig av en trepoenger i ettermiddag for å puste Stockport, som seiler opp som opprykksfavoritt, i nakken. Wrexham, Boreham Wood og Notts County vil nok helt sikkert ha et ord med i laget så her blir det spenning hver serierunde frem til avgjørelsen i slutten av april.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: lør mar 05, 2022 10:27 am Hvilke ukrainere har spilt i Football League (og da tidsavgrenser jeg altså til etter at organisasjonen løsrev seg og startet for seg selv, mens de gjenværende klubbene var nødt til å ta til takke med Premier League-sysler) ?
Uhh hmppff, her spør du mer enn syv Claus Wiese kan svare, mikern. Blank.

Dagens V6-runde er altså på Bjerke, hvor vi venter på tredje avdeling, men ellers er man vel spredd utover det ganske riket? Ligaklassikeren Chesterfield v Southend på BBC Radio Sussex lokker naturligvis, men tror det kan bli freskt også på BBC Radio Hereford och Worcester, hvor dysten mellom Hereford og York overføres. Ev. på BBC Radio York, for den som har slike tilbøyeligheter.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: lør mar 05, 2022 3:59 pm Blank.
Sjæl, ass. For å sitere ungdommen. Det var kun en fråga som tok bolig i mitt hode for noen minutter, før den hastig flyktet videre.

En kunne jo ha tenkt i retning av kviterussarar, for der har vi jo saktens noen, selv om majoriteten vel spilte på det mest fornemme nivået. Vi hadde jo én i den gamle fjerdedivisjonen (rett før det kunstige skillet inntraff med opprettelsen av Premier League): Viktor Janusjevskij hos Aldershot. Seks kamper, ett mål. Visstnok den overlegent beste spilleren som har akslet Shots' praktfulle trøye noensinne. Det er ikke verst å ha Jan Ove Pedersen-status i en klubb etter kun seks seriekampers fartstid. Jeg har i årevis lett med lys og lykte for å greie å oppdrive billedmateriale av Janusjevskijs prestasjoner på Recreation Ground, men dessverre enn så lenge måttet gi tapt.

Men tilbake til utgangspunktet: Har vi for eksempel ingen Serhij Sjmatovalenko-spor eller liknende oppe i Cumbria, i East Anglia eller nede i West Country? Låter kanskje ikke den fiktive Andrij Ponimarenkano som en tidligere Salop-mann? Eller hva med en Vadym Rugasjenko i Hereford, mens den klubben enda romsterte rundt på fjerdenivået?

Et studium er årets tilskuersifre på femtenivået. Nå har vi jo slått fast at Conference National jo er lite annet enn en fjerde Football League-divisjon, men like fullt: Den mest stabile klubben på tilskuerfronten er Wrexham, som snitter mer enn 8200. De har likevel "kun" lagt beslag på to av plassene i tilskuertoppens topp 5-liste, der deres bidrag begrenser seg til oktoberfightene med Torquay (9813) og Chesterfield (9147). I tillegg til disse to, har de ni seriekamper med mer enn 8000. De har totalt spilt 13 hjemme på Racecourse Ground, der vel også den ene tribuneseksjonen stadig er helt avstengt? Kun i to av 13 ligakamper hjemme har de altså ikke maktet å runde 8000-grensa. Dette er, meg bekjent, helt unike tall for nivået.

Den overlegent høyeste enkeltnoteringen skriver seg tilbake til 13.november, da Solihull Moors (av alle!) gjestet Meadow Lane i Nottingham: 12 843 (!). County vant 2-0, og dette er også alle tiders rekord for nivået. Man knuste den gamle rekorden, satt hos Bristol Rovers i 2015, med nesten 1800 frammøtte. Videre greide også Stockport å runde 10k-grensa da de hadde invitert hjem Chesterfield 8.februar: 10 236. Dette er ett av to Stockport-bidrag på topp 7-lista over divisjonens enkeltvise tilskuertall, siden de andre juledag i derbyet mot Altrincham hadde 8896 betalende innenfor portene. La oss se på topp 10:

1. 12 843 - Notts County v Solihull Moors 13.november
2. 10 236 - Stockport v Chesterfield 8.februar
3. 9813 - Wrexham v Torquay 30.oktober
4. 9305 - Notts County v Grimsby 5.februar
5. 9147 - Wrexham v Chesterfield 5.oktober
6. 8896 - Stockport v Altrincham 26.desembe
7. 8890 - Notts County v Wrexham 2.januar
8. 8759 - Wrexham v Maidenhead 29.januar
9. 8592 - Wrexham v Wealdstone 20.november
10. 8475 - Wrexham v Aldershot 26.februar

Snittabellen (antall hjemmekamper):
1. Wrexham 8221 (13)
2. Notts County 6774 (16)
3. Stockport 6395 (15)
4. Chesterfield 6119 (17)
5. Southend 5547 (13)
6. Grimsby 5447 (16)
....
20. King's Lynn 1170 (14)
21. Weymouth 1134 (17)
22. Boreham Wood 949 (15)
23. Dover 915 (15)

(Verdt å merke seg at FA-cupkometene fra London-forstaden altså ligger nest sist blant divisjonens 23 klubber i forhold til gjennomsnittlige tilskuertall, samtidig som de er det eneste laget blant disse som har til gode å lide nederlag hjemme (10-5-0).)

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

mikemodano skrev: lør mar 05, 2022 10:27 am Hvilke ukrainere har spilt i Football League (og da tidsavgrenser jeg altså til etter at organisasjonen løsrev seg og startet for seg selv, mens de gjenværende klubbene var nødt til å ta til takke med Premier League-sysler) ?
Ikke helt etter kriteriene som er satt her. Men, ukraineren Sergei Baltacha var, den gang, første russer i engelsk fotball da han signerte for Ipswich Town i 1988 da klubben spilte på nest høyeste nivå som korrekt hadde navnet 2. divisjon. Fikk gleden av å se ham live ved flere anledninger i 88/89-sesongen på mine første turer til det forgjettede land. Dro videre til Skottland og St. Johnstone (?) samt Inverness etter oppholdet i Suffolk, og bor såvidt jeg vet fortsatt i Storbritannia.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

WatchMaker skrev: man mar 07, 2022 12:36 pm bor såvidt jeg vet fortsatt i Storbritannia.
Ja, han er så vidt jeg vet med i driften av Charlton-akademiet. Fantastisk spiller under sin storhetsperiode, og hvilket gedigent navn var han ikke da han sluttet seg til Ipswich den gang (ukraineren og sovjetborgeren). Han greide vel ganske raskt å gjøre seg sportslig dus med sine nye omgivelser i Vesten? Det finnes vel, om jeg ikke husker feil, også en fotballspillende junior med Baltatsja-navnet.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: man mar 07, 2022 11:39 am
Snittabellen (antall hjemmekamper):
1. Wrexham 8221 (13)
2. Notts County 6774 (16)
3. Stockport 6395 (15)
4. Chesterfield 6119 (17)
5. Southend 5547 (13)
6. Grimsby 5447 (16)
Milde Mons, hvilke tall. Helt astronomiske tall, selvsagt, i forhold til hva denne divisjonen pleide å ha for tjue-tredve år siden. Boreham Woods 949 må jo ha vært helt midt på treet om en sammenlikner med f.eks. 1991–92, vil jeg anta. Min sympati går som alltid til disse skakkjørte ligaaristokratene, som jeg gjerne ser returnere til ligaen. På et annet torv har man en gang diskutert seg frem til hvem som utgjør de «klassiske» klubbene i fjerdedivisjon, men hvem er egentlig de klassiske konferanseklubbene? Kaster noen navn oppi hatten som jeg gjerne ser vende tilbake: Gateshead, Bath City, Macclesfield selvsagt, Telford, Northwich Victoria, Scarborough, Runcorn, Enfield kanskje... andre synspunkter? Fins det f.eks. folk her som lengter etter å se Fisher og Canvey Island innta konferansedivisjonen igjen?

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

mikemodano skrev: man mar 07, 2022 4:21 pm Det finnes vel, om jeg ikke husker feil, også en fotballspillende junior med Baltatsja-navnet.
Ziggy jr., ja. Må ha lagt opp nå, var jo i skolealder da faren spilte for Town. Fikk også noen Ungdomslandskamper for Skottland. Tragedie for familien for noen år tilbake da datteren (Elena?) måtte gi tapt for kreften bare 30 år gammel. Men, senior var uten tvil en fan-favoritt i Ipswich Town sammen med Dalian Atkinson, selv om sistnevnte ikke var verdens beste kompis med manager John Duncan. Nå var det imidlertid få som likte Duncan, da....

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

WatchMaker skrev: ons mar 09, 2022 9:34 am Nå var det imidlertid få som likte Duncan, da....
Jeg husker ham fra hans andre epoke i Chesterfield, der jeg ved mitt første (av totalt tre) Saltergate-besøk så opprykksjagende Spireites slå et ganske fargeløst Hartlepool 2-0 i '95. Jeg hadde lift med daværende supporterformann Paul Mullen (hvil i fred) fra Hartlepool, og han tilbakela strekningen på rekordtid (noe fyren var kjent for). Han var så vidt jeg husker også redaktør i Pools' fanzine på den tiden, og da var det en naturlig sak for ham å bytte til seg noen eksemplarer av Chesterfields ditto. Det jeg husker av blekka deres, var at Duncan fikk gjennomgå med temmelig bred pensel. De scoret (og slapp inn) lite mål, og den gjerrige fotballen vant lite gunst hos Spireites-supporterne, til tross for at de altså så ut til å stile mot opprykk på det tidspunktet (det ble til slutt opprykk via playoff). Men fellesnevneren rundt John Duncan som manager i Ipswich og deretter i Chesterfield var altså at han ikke var spesielt godt omtyckt.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Sitter her og kontemplerer over Rotherham U. og kraftspissen Michael Smith, som også diskuteres heftig andre steder på torvet om dagen. Hva tenker vi om de lystige møllerne, er dette en ledelse som vil holde helt inn? Sammenligninger med en melsekk som vil dundre mot bakken er selvsagt fristende. Nevnte Smith er jo litt av en melsekk selv, ifølge beskrivelsene.

Når en snakker om Smith, går jo tankene tilbake til da han ennå var et ungt aks. Debuterte for tolv år siden i ligadysten mellom Darlington og Hereford... Virkelig en annen verden. Fins neppe så veldig mange andre i dag som har smakt ligaball for Dar-low. Kjenner en de lokale rett, var det nok mange som likevel klarte smile i fippskjegget da Smith medvirket til å rydde Pools ut av cupen her forleden.

Uansett, det blir ikke Wycombe-Rotherham som blir mitt fokus i ettermiddag, det blir Shrewsbury-Oxford U.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

lubosbuchta skrev: lør mar 12, 2022 1:22 pm Når en snakker om Smith, går jo tankene tilbake til da han ennå var et ungt aks. Debuterte for tolv år siden i ligadysten mellom Darlington og Hereford... Virkelig en annen verden. Fins neppe så veldig mange andre i dag som har smakt ligaball for Dar-low. Kjenner en de lokale rett, var det nok mange som likevel klarte smile i fippskjegget da Smith medvirket til å rydde Pools ut av cupen her forleden.
Ja det er nok ikke mange spillere med ligaspill for våre venner i Darlington. Den meste kjente, og som fikk sin lugadebut for Darlo, er Kasper Schmeichel. Eneste annen aktiv spiller jeg kommer på i farta som har ligaspill for Darlington er Curtis Main (St Mirren). Vi har to spillere i Hartlepool med kamper i Conference før konkursen, David Ferguson og Jordan Cook. Evertons keeper Jordan Pickford fikk også sin seriedebut for Darlington på femtenivået.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Kan Warnock gjøre det en bitende kald og regntung* onsdagskveld i Stoke?

Det tror jeg han kan, men det er ikke Warnock og Jepson som sitter med taktikktavla i kveld, det er Narcís Pèlach. Warnock er angivelig ikke engang i landet. Hvis han følger kampen på tekst-tv fra Norge, vil han ha fått med seg at det står Stoke 1 - H'field 0. Scoringen naturligvis ved P. Jagielka.
*Meldes om 4 grader pluss og lett bris fra sør (4 m/s).

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

lubosbuchta skrev: ons feb 15, 2023 10:04 pm en bitende kald og regntung* onsdagskveld i Stoke?
Er disse forholdene noen gang blitt meteorologisk tallfestet? Og råkes også Burslem av fenomenet?

Ingen fotball på "Det nordre Wembley" i dag. Det spilles imidlertid sporadiske dyster rundt omkring, blant annet på Roots Hall, der Southend tar imot Chesterfield. Det skulle man likevel ikke tro om man følger oppfordringen på den engelske rikskringkasters Conference-sider om å lytte til BBC Radio Essex, hvor kampen angivelig skulle vært dekket. Der har det kun vært småprat som gir den auditative smaken av tørre, engelske småkjeks. Nei nei, da blir det fantasien som nok en gang må male bildene fra de engelske ligabaner, i det en stirrer ned i det tredje kruset med bovril for kvelden – à jour med et oppsett for tre krus per omgang som vil gjøre at sekspakningen bør kunne holde dysten ut. Chesterfield skal visst lede 1-0.

Andre høydepunkter: Stockport holdes ennå til uavgjort av Gillingham, 0-0 på Edgeley Park.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

La oss ikke bli historieløse. Husk Frankie Bunn: 6 (seks!) mål i én og samme kamp, for Oldham mot Scarborough 25. oktober 1989.

Det er blitt spilt kamper i dag også på de såkalte "arenaene". Tar med oss at Pors slo the Brewers 5-2 på Eton Park. I seg selv meget imponerende, og ikke minst høyinteressant resultat med tanke på at Peterborough er neste lag som gjester Sincil Bank.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

McNulty???

Dette spørsmålet er blitt stilt en drøss med ganger tidligere, men det har visst en slags evig gyldighet. For her er vi igjen. McNulty??? Uunngåelig nok måtte Jim Bently forlate Spotlands beitemarker, og i hans sted har en altså pekt ut McNulty til å lede bedriften ut sesongen. McNulty har gjort spott og spe til skam tidligere, han, da han, så snart han var ute av portene på Moss Rose Ground, ble en slags profet i et kobbel av storklubber: Stockport, Brighton & Hove, Barnsley, Rochdale! Så han har gjort det før, McNulty. Men har han det i seg til å motbevise skeptikerne, nok en gang, McNulty???

Lezah

Legg inn av Lezah »

lubosbuchta skrev: fre mar 31, 2023 1:17 pm McNulty???

Dette spørsmålet er blitt stilt en drøss med ganger tidligere, men det har visst en slags evig gyldighet. For her er vi igjen. McNulty??? Uunngåelig nok måtte Jim Bently forlate Spotlands beitemarker, og i hans sted har en altså pekt ut McNulty til å lede bedriften ut sesongen. McNulty har gjort spott og spe til skam tidligere, han, da han, så snart han var ute av portene på Moss Rose Ground, ble en slags profet i et kobbel av storklubber: Stockport, Brighton & Hove, Barnsley, Rochdale! Så han har gjort det før, McNulty. Men har han det i seg til å motbevise skeptikerne, nok en gang, McNulty???
Ganske sær karrierevei, å sikte seg inn på "Caretaker i Rochdale"-businessen.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Høy pannebåndføring på dette Luton Town-laget. Jeg har talt til tre. Og mindre kan en vel ikke forvente når vi tross alt snakker om ... Hattemakerne.

Liten tvil om at Luton T. er mannen i gata, kall ham Jørgen hattemaker (kanskje til og med Jørgen Klem hattemaker?), sitt sympatilag nå når avspillsrunden i the Eggenship "sparker" i gang. Det er bare å se seg rundt og notere alle de sympatierklæringer som er kommet. Det vil si – hva er det man vil ha opp i premieredivisjonen, er det Luton T. eller er det mer spesifikt Kenilworth Road?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»