Nye grener i OL? *Inspirasjonstråd*

Svar
GatlingGun

Nye grener i OL? *Inspirasjonstråd*

Legg inn av GatlingGun »

Savner du noen gamle grener eller har di noen nye gode, artige eller bare tullete forslag?

Jeg har en blanding:

Hadde vært artig med følgende nye grener:

- Dragrace langrennssprint, 500 og 1000 m. Brede felt på ti utøvere i finalen. I hver sin bane.

- Maraton på skøyter. Gjerne på en stor frossen innsjø, med flagget løype.

- Snø-orientering med truger eller ski.

- Alpint fjell-nedfart-skyting. Smal alpin løype ned fra fjell. Gjerne 10 km. Med innlagt skyting stående og liggende på vei ned.

Flere gøye/tullete forslag?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bobstafett. Etappe 1 og 3 består av to mann som sleper bob’en fra bunnen og opp til toppen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

5 mil intervallstart, hahahaha, skulle tatt seg ut :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Justice 97 skrev: lør feb 19, 2022 10:59 am Skihopping med skyting på blink i svevet.
:lol: :lol: :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

PapaSmurf skrev: lør feb 19, 2022 11:03 am Bobstafett. Etappe 1 og 3 består av to mann som sleper bob’en fra bunnen og opp til toppen.
HAHAHA!!! Dere gutt får nå sagt det :)

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hva med snøballkasting på blink eller snøballkasting lengde? Det hadde jeg garantert sett på.

Eventuelt en triathlon/decathlon av noe slag. Hvilke grener kunne blitt slått sammen?

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 11:05 am 5 mil intervallstart, hahahaha, skulle tatt seg ut :lol:
Hvor tar du det fra?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GatlingGun skrev: lør feb 19, 2022 10:58 am Savner du noen gamle grener eller har di noen nye gode, artige eller bare tullete forslag?

Jeg har en blanding:

Hadde vært artig med følgende nye grener:

- Dragrace langrennssprint, 500 og 1000 m. Brede felt på ti utøvere i finalen. I hver sin bane.

- Maraton på skøyter. Gjerne på en stor frossen innsjø, med flagget løype.

- Snø-orientering med truger eller ski.

- Alpint fjell-nedfart-skyting. Smal alpin løype ned fra fjell. Gjerne 10 km. Med innlagt skyting stående og liggende på vei ned.

Flere gøye/tullete forslag?
Dette var jo egentlig gode forslag selv om jeg ser det litt vanskelig med en 1000 m rett strekning. Maraton på skøyter blir jo på en måte som havsvømming i sommer-OL. Trenger en lengre distanse når 10000m er blitt så "kort." Problemet er vel å finne en lang nok strekning med sikker is.

Skiorientering er jo en gren, men må nok inn med vanlig orientering om sommeren først.

Siste forslaget ikke så galt heller, men er vel få steder man kan få til slik. Dog hadde man pentathlon på programmet i 48 hvor både alpint og skyting var med i tillegg til langrenn, fekting og ridning. En vinterversjon av den militære femkampen.

Bandy kunne jo gjerne kommet med.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Telemarkskjøring

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Kinesisk 5-mil på ski :twisted:

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Justice 97 skrev: lør feb 19, 2022 10:59 am Skihopping med skyting på blink i svevet.
Av en eller annen grunn tror jeg det aldri blir innført!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Puttemans skrev: lør feb 19, 2022 11:23 am
sertono skrev: lør feb 19, 2022 11:05 am 5 mil intervallstart, hahahaha, skulle tatt seg ut :lol:
Hvor tar du det fra?
ironiens uendelige univers...

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Dårlig utvalg av vinteridretter bland verdens rareste sporter, men ser gjerne extreme ironing i sommerolympiaden.
https://www.stadiumtalk.com/s/worlds-st ... 1c8b8941b3
Bilde

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sodajr skrev: lør feb 19, 2022 11:26 am Telemarkskjøring
Er vel høyaktuelt allerede i 2026?

Mia

Legg inn av Mia »

Hva med bandy?

Jalli

Legg inn av Jalli »

Yukigassen, eller snøballkrig, tror jeg faktisk kunne vært herlig underholdning...

Mia

Legg inn av Mia »

Kongen på haugen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

1500 meter fristil sprint baklengs stil.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Spark/sparkstøtting, rattkjelke, skiorientering, bandy, telemark, randonee, pilking.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det kommer faktisk en ny øvelse på programmet i 2026, nemlig skialpinisme (randonee).

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Hva med øvelsr og grener som burde vært fjernet? 109 øvelser er i meste laget.

mashadar

Legg inn av mashadar »

Justice 97 skrev: lør feb 19, 2022 10:59 am Skihopping med skyting på blink i svevet.
Skihoppskyting ble vel lansert av Per Inge Torkelsen i sin tid :)
Men i hans versjon var det vel skihopperne som ble skutt på, hvis jeg husker rett.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

hamplenedomplenedis skrev: lør feb 19, 2022 8:42 pm Spark/sparkstøtting, rattkjelke, skiorientering, bandy, telemark, randonee, pilking.
Rattkjelke i Bob- og Akebanen på Hunderfossen kunne fort blitt en episk øvelse.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

mashadar skrev: lør feb 19, 2022 10:07 pm
Justice 97 skrev: lør feb 19, 2022 10:59 am Skihopping med skyting på blink i svevet.
Skihoppskyting ble vel lansert av Per Inge Torkelsen i sin tid :)
Men i hans versjon var det vel skihopperne som ble skutt på, hvis jeg husker rett.
Det var vel helt i hans ånd.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

netrebske skrev: lør feb 19, 2022 9:56 pm Hva med øvelsr og grener som burde vært fjernet? 109 øvelser er i meste laget.
Er vel flere i sommer-OL. Man må vel ikke følge med på alt?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Utfor og Super-G - bare på snowboard.

Helst skulle jeg sett dem i Kitzbühel. Skeleton ned den bakken hadde også vært interessant.

TWU

Legg inn av TWU »

Korgutt skrev: lør feb 19, 2022 10:10 pm
hamplenedomplenedis skrev: lør feb 19, 2022 8:42 pm Spark/sparkstøtting, rattkjelke, skiorientering, bandy, telemark, randonee, pilking.
Rattkjelke i Bob- og Akebanen på Hunderfossen kunne fort blitt en episk øvelse.
Rattkjelke på glattis? Endelig noe vi bergensere kan delta i også!

Forslag: 10 km truger

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

sexxes skrev: lør feb 19, 2022 11:00 pm
netrebske skrev: lør feb 19, 2022 9:56 pm Hva med øvelsr og grener som burde vært fjernet? 109 øvelser er i meste laget.
Er vel flere i sommer-OL. Man må vel ikke følge med på alt?
Ja enda mer utvannet i sommer-OL.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

For å være litt mer seriøs så synes jeg at det er rart at hundeløp (slede) ikke er på programmet. Det er en såpass kjent vinteridrett.

TWU

Legg inn av TWU »

Jolla skrev: lør feb 19, 2022 11:10 pm For å være litt mer seriøs så synes jeg at det er rart at hundeløp (slede) ikke er på programmet. Det er en såpass kjent vinteridrett.
Trenger man ikke et område på minimum Finnmarksvidda for å få til dette? Ser liksom ikke at en 2,5 km langrennsløype er helt optimalt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»