Meltwater Champions Chess Tour

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Meltwater Champions Chess Tour

Legg inn av sertono »

Ganske enkel seier for Carlsen mot fru Ju, men det ser også ut som om Quang Le vinner sitt parti mot Navara, så da er vi like langt før siste parti i grunnspillet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kvartfinaler:

Liem Le - Navara
Anton - Duda
Van Forest - Ding
Carlsen - Niemann

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Fornøyelig intervju med Navara, og han må gjerne gå videre. Liem Le får ha meg unnskyldt.

Durek

Legg inn av Durek »

GoingKronos skrev: tir mar 15, 2022 10:51 pm
nometalhorse skrev: tir mar 15, 2022 9:45 pm Charity Cup som er 2. runde i Meltwater Chess Tour går uten noen spillere fra Russland. Den starter nå lørdag 19/3-2022.
Ettersom 3 russere er ute så har noen nye kommet inn.

Ser ellers at det ikke er noen amerikanere med, vet ikke hva grunnen til det er.
Niemann er amerikaner, Hansen mener jeg har dual citizenship og er både canadier og amerikaner.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

GoingKronos skrev: tir mar 15, 2022 10:51 pm Ser ellers at det ikke er noen amerikanere med, vet ikke hva grunnen til det er. Nesten halve feltet asiatere. To kvinner, la oss håpe at de biter fra seg her.
Hvis du fortsatt lurer så er det fordi Aronian, Nakamura, Shankland, So og Dominguez spiller i Berlin for å kvalifisere seg til kvalifiseringen til VM.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Durek skrev: tir mar 22, 2022 11:07 pm
Niemann er amerikaner, Hansen mener jeg har dual citizenship og er både canadier og amerikaner.
Ja, var ikke klar over Niemann var amerikaner. De store amerikanske navnene som manglet. Men det har blitt en festlig turnering selv om mange stjerner mangler. Det ser ut til at 3 poeng for seier hjelper på for å få flere spennende partier, samt at det er mange sultne spillere som gjør sitt ytterste for å bli med videre. Og så har det vært noen kasteballer, og det gjør jo at det blir færre remis-partier.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen knuste Niemann og er i semi.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Carlsen, Ding og Duda i semifinale, de tre store navnene tar seg dit. Liem Le tar den fjerde plassen.

Carlsen mot Ding i morgen blir gøy. Håper de gjør seg ferdig før fotballen begynner.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Utrolig skuffende at Carlsen lot seieren glippe her, Ding er så god at det kan bli avgjørende.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PowersIave skrev: tor mar 24, 2022 6:50 pm Utrolig skuffende at Carlsen lot seieren glippe her, Ding er så god at det kan bli avgjørende.
Vel, Ding har kniven på strupen nå, holder Carlsen dette partiet med svart så spiller han finale igjen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ding is going down.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Veldig imponerende, tror Duda skal få det svett i morgen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Det er en grunn til at vi ser på, og at de spiller. Lett å glemme det.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Fikk sett det tredje partiet i reprise nå, fantastisk sjakk. Det andre partiet var også fabelaktig bra.

Vil også nok en gang berømme Hammer, han er virkelig en av Norges beste kommentatorer.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Ren kollaps av Duda i 2.parti. Fryktelig tafatt og svakt spill.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

And Duda is going down.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Spiller bra nå Carlsen, noen som snakker om en rating på 2873...

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

sertono skrev: fre mar 25, 2022 9:01 pm Spiller bra nå Carlsen, noen som snakker om en rating på 2873...
Er det tour-ratingen? Den største styrken hans er at han selv på 80-85% er god nok til å vinne mot egentlig alle andre.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PowersIave skrev: Er det tour-ratingen? Den største styrken hans er at han selv på 80-85% er god nok til å vinne mot egentlig alle andre.
Ja, må være tour-ratingen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Flott analyse av det siste partiet i går av Daniel King.


Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Carlsen med svart formelig knuser Duda i dagens første parti.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Et kunstverk av et parti, fulltreff på forberedelser og så bare fullstendig overkjøring. Selvsagt synd for spenningen i finalen, men vi får bare nyte å ha et slikt geni i vår levetid.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Det er muligens bare meg, men jeg blir fortsatt irritert over disse infame reaksjonene fra Fin Gnatt når MC står bra/vinner.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

bønna1/2 skrev: lør mar 26, 2022 7:26 pm Det er muligens bare meg, men jeg blir fortsatt irritert over disse infame reaksjonene fra Fin Gnatt når MC står bra/vinner.
Ikke akkurat den irritasjonen for min del, jeg foretrekker Leko og King.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ble for tøff der Carlsen, gikk på tap. Med vilje?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

sertono skrev: lør mar 26, 2022 7:42 pm Ble for tøff der Carlsen, gikk på tap. Med vilje?
Med vilje? Hvorfor i all verden skulle han det?

vidar

Legg inn av vidar »

Hva gjør Fin Gnatt i et sjakkstudio? Hyggelig fyr, men kan ikke en dritt om sjakk. På nivå med Vår Staude i fotballsendinger.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

bønna1/2 skrev: lør mar 26, 2022 8:05 pm
sertono skrev: lør mar 26, 2022 7:42 pm Ble for tøff der Carlsen, gikk på tap. Med vilje?
Med vilje? Hvorfor i all verden skulle han det?
Leko og King kan ikke skjønne hvorfor han misset?

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

For en kalddusj det her er for Magnus. Kollapser han?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette kan bli det største comebacket i moderne sjakkhistorie, fantastisk parti av Duda og tydelig at Magnus trodde som alle andre at dette var over.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»