Opprykk fra Championship 21-22

Svar
Kaldbayer
Innlegg: 318

Re: Opprykk fra Championship 21-22

Legg inn av Kaldbayer »

Sjukt fett om Coventry rykka opp!!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Billy Sharp med mål igjen i dag.

For en mann! For en spiller! For et forbilde!

En spiller jeg virkelig beundrer og som Leedssupporter irriterer jeg meg litt over at han ikke fikk ordentlig sjansen da han var hos oss.
Kunne fort blitt - kanskje ikke legende - men i hvert fall en spiller Leedsfansen ville ha husket bedre som en skikkelig goalgetter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 10:07 pm Billy Sharp med mål igjen i dag.

For en mann! For en spiller! For et forbilde!

En spiller jeg virkelig beundrer og som Leedssupporter irriterer jeg meg litt over at han ikke fikk ordentlig sjansen da han var hos oss.
Kunne fort blitt - kanskje ikke legende - men i hvert fall en spiller Leedsfansen ville ha husket bedre som en skikkelig goalgetter.
Faktisk gått meg hus forbi at han var innom dere. Legende, ja.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Kaldbayer skrev: fre sep 24, 2021 11:53 pm Sjukt fett om Coventry rykka opp!!
For en spiss de har funnet i Gyökeres! Brighton, som sliter med å score, slipper ham altså for £1.4m i sommer. Dem om det....

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TommyCowan2 skrev: tor sep 30, 2021 9:05 pm
Kaldbayer skrev: fre sep 24, 2021 11:53 pm Sjukt fett om Coventry rykka opp!!
For en spiss de har funnet i Gyökeres! Brighton, som sliter med å score, slipper ham altså for £1.4m i sommer. Dem om det....
Det der var også et gledelig gjensyn. Hvorfor forsvant du fra VGD?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Enig. Kjekt å se T Cowan på plass.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

For øvrig interessant å se Forests form etter at Cooper kom inn. Og nå er Forest over Swansea på tabellen. Karma....

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

11 av 46 runder (24 %) av ligasesongen er unnagjort, og det er lov å anta at det begynner å tegne seg et visst bilde av hvilke klubber som skal kjempe om det store opprykkstrofeet. Bournemouth er eneste ubeseirede innslag til nå, og 7-4-0 og kun åtte baklengs tyder på at Scott Parker har hatt en heldig hånd med prosjektet så langt. Gratissigneringen av Gary Cahill (som imidlertid neppe er 'gratis' når det gjelder ukentlige utgifter) har vist seg å være et solid scoop, og ellers får dansken Philip Billing mye berøm for sine innsatser på offensiv midt. Den tidligere Huddersfield-dreggen har antakelig funnet sin rolle, etter å ha vært benyttet i mer tilbaketrukne roller tidligere. Og så har man spilleren som utvilsomt hører til i sjiktet 'beste spisser i Championship' i Dominic Solanke, som i tillegg til å putte en del selv også er dyktig i å spille andre gode. Et samlingspunkt er han blitt, og eventuell suksess denne sesongen vil antakelig avhenge av hvorvidt han blir værende eller ei. Nå venter et par tøffe bortekamper i Bristol City og Stoke, og fire poeng her hadde vært underbart. Da ser jeg gjerne uavgjort på Ashton Gate og seier på Victoria Ground. Å påføre Stoke deres første nederlag hjemme ville ha vært en fin beskjed å sende videre til det øvrige feltet.

Coventry helt oppe på tredjeplass, altså. Det er neppe rent få nostalgikere som kjenner antydninger til vanndannelser i truten av å se dem helt der framme. Etter mange år i ørkenvandring, så synes også jeg det er supert å ha dem snusende der oppe, men jeg har ingen forutsetninger for å si noe om det vil vare eller ei. De er vel trygt tilbake på Ricoh Arena igjen, er de ikke? 6-0-0 hjemme er voldsomme tall ingen andre i divisjonen er i nærheten av. Hvilke er de viktigste personene bak denne foreløpige Sky Blues-oppturen sportslig sett?

Ellers vil vel tommy_cee ha et og annet å si om Huddersfields høyst godkjente sesonginnledning?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

I går slapp nyheten om at Bournemouths David Brooks har fått lymfekreft. Her er det lite annet å gjøre enn å håpe at han blir frisk, og så får fotballkarrieren videre komme i andre rekke. God bedring, David.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: tor okt 14, 2021 10:14 am I går slapp nyheten om at Bournemouths David Brooks har fått lymfekreft. Her er det lite annet å gjøre enn å håpe at han blir frisk, og så får fotballkarrieren videre komme i andre rekke. God bedring, David.
Det er helt grusomt. Stort talent som først fikk en alvorlige skad og nå dette. Vi håper dette går bra.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

mikemodano skrev: tor okt 14, 2021 10:14 am I går slapp nyheten om at Bournemouths David Brooks har fått lymfekreft.
Det er vel vesentlig bedre prognoser for å kurere dette nå enn tidligere og han som idrettsutøver har forhåpentligvis fått avdekt kreften på et forholdsvis tidlig stadium. Men som Lezah nevner, så har han vært skrekkelig uheldig. Han så ut som en kommende storspiller i PL. Det samme kan vel egentlig sies om Lewis Cook, Fraser og Hyndman. De var jo alle veldig lovende, men karrierene har vel ikke akkurat tatt av.

Nå som det har gått noen år og man ser hva slags spillere som var på dette Bournemouth-laget, så blekner egentlig Howes arbeid litt, i alle fall i årene fra opprykk til PL og utover.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 14, 2021 12:23 pm så blekner egentlig Howes arbeid litt, i alle fall i årene fra opprykk til PL og utover.
Tja. Jeg synes man skal sette ting i perspektiv her, og huske på at Bournemouth historisk sett har soknet til tredje nivå. Jeg er av den formening at det i fotballen finnes en form for uskrevne gravitasjonslover som før heller enn senere tar deg tilbake dit du (og klubben din) naturlig hører hjemme. AFC Bournemouth er slik sett fortsatt utenfor komfortsonen sin der de takket være velstående velgjørere og fallskjerm fra Premier League fortsetter å slå godt fra seg på andre nivå. Den reisen Eddie Howe tok fatt på da klubben lå an til å forsvinne ut av Football League midtveis i 2008/09-sesongen, etter å ha startet den fjerdedivisjonssesongen med 17 minuspoeng, var et formidabelt stykke arbeid. Fra å ha et minimalt antall sesonger selv på Nivå 2 som ballast, fikk man fem strake Premier League-sesonger. Alle visste at det ikke var bærekraftig, og så får det heller stå som en form for sannhet at Howe feilet i å utvikle en defensiv struktur som bedre kunne ivaretatt klubbens sportslige interesser på kort sikt. Nedrykk fra Premier League var alltid kun snakk om et spørsmål om tid.

Ikke at en skal frita Eddie Howe ansvar for alt som kanskje kunne vært gjort bedre. Klubben lyktes ikke alltid med overganger under hans epoke, men det er det uansett de færreste klubbene som gjør. Ikke alle enkeltspillere makset på potensiale, uten at dét heller er spesielt unaturlig. I fire av fem Premier League-sesonger holdt vesle AFC Bournemouth, tidenes minste PL-klubb, nedrykksstreken på behørig avstand. Det i seg selv var en triumf. Jeg regnet med at når nedrykket kom, så ville det skje gjennom et solid magaplask og et ytterst begrenset antall vunne poeng. Det skilte ett poeng opp til Aston Villa på trygg plass etter 19/20-sesongen. Ingen skandale overhode. For meg forvaltet Eddie Howe AFC Bournemouths Premier League-kort på beste mulige måte, der han videreførte årelange klubbstatutter om 'offensiv fotball', til tross for et usannsynlig vanskelig farvann å navigere i. Ironisk nok ble nedrykket endelig beseglet den sesongen hvor han tydeligst valgte å fokusere i større grad på defensiv trygghet fra avspark av, og dermed fravek en del fra såvel egne som klubbens prinsipper. Det virket nærmest som om han ga etter for et slags press utenfra. Den vinglingen kom han, selvsagt, uheldig ut av. Og det er alltid de siste inntrykkene allmuen husker best.

For en introvert fyr som Eddie Howe å være manager i Premier League må ha føltes mer enn utfordrende. Han har holdt en relativt lav profil siden avgangen. Tro om han på noe tidspunkt vil returnere til en stilling på øverste nivå, eller om han heller velger utfordringer nedover i divisjonssystemet. Utlandet kan også være et framtidig alternativ, og det var jo enkelte koplinger mellom navnet hans og Celtic før de til slutt endte opp med australeren. Hvor nær var han den stillingen? Kanskje ikke nær i det hele tatt. Som sjef for en av de to store i Glasgow er du ikke akkurat unndratt offentligheten. Kan hende var det kun omgivelsene som så Howe og Celtic som en fin match.

Tiden vil vise hvor han havner neste gang. Jeg tipper det vil være i en kun middels stor klubb, gjerne på Nivå 2 (om det blir England).

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

mikemodano skrev: tor okt 14, 2021 7:47 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 14, 2021 12:23 pm så blekner egentlig Howes arbeid litt, i alle fall i årene fra opprykk til PL og utover.
Tja. Jeg synes man skal sette ting i perspektiv her, og huske på at Bournemouth historisk sett har soknet til tredje nivå. Jeg er av den formening at det i fotballen finnes en form for uskrevne gravitasjonslover som før heller enn senere tar deg tilbake dit du (og klubben din) naturlig hører hjemme. AFC Bournemouth er slik sett fortsatt utenfor komfortsonen sin der de takket være velstående velgjørere og fallskjerm fra Premier League fortsetter å slå godt fra seg på andre nivå. Den reisen Eddie Howe tok fatt på da klubben lå an til å forsvinne ut av Football League midtveis i 2008/09-sesongen, etter å ha startet den fjerdedivisjonssesongen med 17 minuspoeng, var et formidabelt stykke arbeid. Fra å ha et minimalt antall sesonger selv på Nivå 2 som ballast, fikk man fem strake Premier League-sesonger. Alle visste at det ikke var bærekraftig, og så får det heller stå som en form for sannhet at Howe feilet i å utvikle en defensiv struktur som bedre kunne ivaretatt klubbens sportslige interesser på kort sikt. Nedrykk fra Premier League var alltid kun snakk om et spørsmål om tid.

Ikke at en skal frita Eddie Howe ansvar for alt som kanskje kunne vært gjort bedre. Klubben lyktes ikke alltid med overganger under hans epoke, men det er det uansett de færreste klubbene som gjør. Ikke alle enkeltspillere makset på potensiale, uten at dét heller er spesielt unaturlig. I fire av fem Premier League-sesonger holdt vesle AFC Bournemouth, tidenes minste PL-klubb, nedrykksstreken på behørig avstand. Det i seg selv var en triumf. Jeg regnet med at når nedrykket kom, så ville det skje gjennom et solid magaplask og et ytterst begrenset antall vunne poeng. Det skilte ett poeng opp til Aston Villa på trygg plass etter 19/20-sesongen. Ingen skandale overhode. For meg forvaltet Eddie Howe AFC Bournemouths Premier League-kort på beste mulige måte, der han videreførte årelange klubbstatutter om 'offensiv fotball', til tross for et usannsynlig vanskelig farvann å navigere i. Ironisk nok ble nedrykket endelig beseglet den sesongen hvor han tydeligst valgte å fokusere i større grad på defensiv trygghet fra avspark av, og dermed fravek en del fra såvel egne som klubbens prinsipper. Det virket nærmest som om han ga etter for et slags press utenfra. Den vinglingen kom han, selvsagt, uheldig ut av. Og det er alltid de siste inntrykkene allmuen husker best.

For en introvert fyr som Eddie Howe å være manager i Premier League må ha føltes mer enn utfordrende. Han har holdt en relativt lav profil siden avgangen. Tro om han på noe tidspunkt vil returnere til en stilling på øverste nivå, eller om han heller velger utfordringer nedover i divisjonssystemet. Utlandet kan også være et framtidig alternativ, og det var jo enkelte koplinger mellom navnet hans og Celtic før de til slutt endte opp med australeren. Hvor nær var han den stillingen? Kanskje ikke nær i det hele tatt. Som sjef for en av de to store i Glasgow er du ikke akkurat unndratt offentligheten. Kan hende var det kun omgivelsene som så Howe og Celtic som en fin match.

Tiden vil vise hvor han havner neste gang. Jeg tipper det vil være i en kun middels stor klubb, gjerne på Nivå 2 (om det blir England).
Jeg tar her for meg PL-æraen når det gjelder Bournemouth. Howe gjennomførte en voldsomt imponerende jobb før der. Men en bør jo også se på hva slags spillere Bournemouth rekrutterte etter hvert.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fine TV-kamper i helgen med WBA- Birmingham på fredag, Fulham- QPR kl.13.30 på lørdag og "Tippekampen" som blir Middlesbrough- mot Peterborough, mens det blir South Wales-derby mellom Swansea og Cardiff som avslutter runden søndag kl.13.00.

Ordentlig derby-helg som også innebærer Huddersfield- Hull og Millwall- Luton.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mitrovic. Kanonedtak og avslutning, men elendig forsvarsspill av Stefan Johansen og Dickie.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Dykes og 1-1! Meget besluttsomt.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

GiPazzini_85 skrev: ons okt 06, 2021 10:34 pm
TommyCowan2 skrev: tor sep 30, 2021 9:05 pm
Kaldbayer skrev: fre sep 24, 2021 11:53 pm Sjukt fett om Coventry rykka opp!!
For en spiss de har funnet i Gyökeres! Brighton, som sliter med å score, slipper ham altså for £1.4m i sommer. Dem om det....
Det der var også et gledelig gjensyn. Hvorfor forsvant du fra VGD?
Heisann! Jo, jeg ble utestengt og moderator klarte aldri å fikse brukeren min igjen, ei heller visste de hvorfor jeg ble lempet. Så da var det lite å få gjort! Hehe

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: tir okt 12, 2021 9:31 am

Ellers vil vel tommy_cee ha et og annet å si om Huddersfields høyst godkjente sesonginnledning?
Jeg var riv ruskende gal av sinne etter 1-5 i åpningen. Med tid har jeg jo sett det at få tar et Fulham i spillehumør, pluss at covid hadde herjet alt for mye med troppen på det tidspunktet.
Etter gårsdagens trygge og solide 2-0 jobb mot Hull, så begynner det jo å danne seg en tanke i hodet om at vi i år faktisk fortjener å være på øvre halvdel. Utrolig solide bakover, vi har jo vært "negativ målforskjell"-klubben i en årrekke nå, selv opprykkssesongen, og med mye ungt og spennende fremover. Enda mer gledelig er det å se at spillergruppen er veldig homogen og samlet, alle jobber for alle. Nei, gode tider om dagen!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Sterkt av Millwall med uavgjort mot Bournemouth i kveld.

Håper så inderlig på Londons stolthet med Englands nest beste supportere tilbake på øverste nivå.
Men de må bli bedre på å avgjøre de mange jevne kampene i sin favør for at det skal bli en play-off plass og opprykk.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Slavisa Jokanovic tuppet på hue og ræva ut av Sheffield United.

Er det duket for den andre perioden til Colin Wanker i Blades?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Notts Forest hentet Steve Cook fra Bournemouth i går, hvilket var ti år og én dag etter at han skrev på permanent for Cherries. Han forlater Dean Court som ei ekte legende, og i en alder av 30 vil han være en briljant forsterkning for et Forest-lag som fortsatt kan sikte mot playoff i årets Championship. Overgangssummen er ikke offentliggjort, mens kontraktens varighet skal være på to år.

Cook kom fra Brighton i sin tid, og utgjorde en del av den trofaste forsvarsfireren med Simon Francis - Tommy Elphick - (Steve Cook) - Charlie Daniels, som i årevis spilte fast, fra League One og opp til Premier League. I Forest blir han lagkompis med sin gamle kjenning Harry Arter, som har vært på utlån til moderklubben Charlton, men som nå er tilbake igjen ved Trent, om enn muligens kun midlertidig. Det er vanskelig å se noen særlig framtid for Arter på City Ground.

Steve Cook vil etter hvert (til sommeren, antar jeg) hedres med testimonial i Bournemouth. Å spå at spillerne fra opprykkslaget 14/15 vil delta er neppe særlig dristig. No e' de' ikkje lenger 'Forest og i', men Forest og du, Stevie. Lykke til.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Episk seiersmål for Luton mot Bournemouth i det 96. minutt, mens Blackburn vinner 1-0 i Cardiff. Begge lag nå på 49 poeng etter 26 kamper spilt. Fulham med 48 poeng på 24 kamper er rett bak dem, mens West Brom og QPR på henholdigvis 4.- og 5. plass møtes på Loftus Road kl. 16.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Krysser fingrene for Blackburn opp igjen til neste sesong. Men de sliter jo ennå med fuckings Venkys. Føler med fansen, virkelig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør jan 15, 2022 3:36 pm Episk seiersmål for Luton mot Bournemouth i det 96. minutt, mens Blackburn vinner 1-0 i Cardiff. Begge lag nå på 49 poeng etter 26 kamper spilt. Fulham med 48 poeng på 24 kamper er rett bak dem, mens West Brom og QPR på henholdigvis 4.- og 5. plass møtes på Loftus Road kl. 16.
Litt av et trøkk fra Luton på slutten, ja. Artig kamp.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Sannsynligheten for et dobbelopprykk fra vest-London øker.
Om QPR hadde blitt med Fulham opp, så hadde det gledet en nostalgisk sjel.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mitrovic med sitt 28.(!) seriemål denne sesongen. Og vi er fortsatt i januar...

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Har Viaplay kun rettighetene til å vise en kamp nå i hovedrunden? Prøver å finne Blackburn-kampen.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Enda et tilfelle der en supporter trenger medisinsk hjelp

morrisey

Legg inn av morrisey »

GiPazzini_85 skrev: lør jan 29, 2022 4:09 pm Mitrovic med sitt 28.(!) seriemål denne sesongen. Og vi er fortsatt i januar...
Fint mål var det også, og et smart løp med påfølgende assist fra Carvalho.
Slo over til QPR nå når lagene gikk av banen, men det er mer den traktorfotballen du forventer på dette nivået.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

ulfarne skrev: lør jan 29, 2022 4:25 pm Enda et tilfelle der en supporter trenger medisinsk hjelp
Begynner å bli noe mistenkelig det der. Hvorfor bare i England at det skjer så ofte?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»