Opprykk fra Championship 21-22

Svar
Everenga

Re: Opprykk fra Championship 21-22

Legg inn av Everenga »

For all del imponerende av Luton men det får holde med Londonlag i PL nå. Fulham kommer dessverre opp. Viktig å få Watford ned og holde Luton, Millwall og QPR unna fatet også. Så får man jobbe med langtidsplaner for nedrykk for Palace Brentford og nyopprykkede Fulham :)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Det skal strengt tatt godt gjøres for Bournemouth å ikke rykke direkte opp, til tross for en utvidet periode nå i vinter hvor ting buttet, til dels ganske solid også. Men den andre opprykksplassen bak Fulham virker å være ganske uinteressant for de fleste. Huddersfield så småmotiverte ut, men har igjen begynt å falle av (så t_cowan lider om dagen), og både de og Blackburn har spilt tre kamper flere enn Cherries, i tillegg til at de har henholdsvis tre og fem poeng opp. Det har vært en del pussige utfall i flere av Bournemouths kamper i vinter, og selv om S Parker har gjort en skapelig jobb, er det langt ifra unison enighet om at han er noen ny E Howe. Skulle det bli opprykk, så vil man behøve overhaling i flere posisjoner.

Ellers regner jeg med at det, som vanlig, er et ganske utbredt ønske om å se Notts Forest returnere til eliten. Den småstusselige "Forest og i" virker å ha satt spor hos flere. Coventry, derimot - det hadde vært noe. Ikke at det skjer, men det hadde vært Cyrille Regis-gøy.

Mia

Legg inn av Mia »

Everenga skrev: fre mar 18, 2022 2:42 pm For all del imponerende av Luton men det får holde med Londonlag i PL nå. Fulham kommer dessverre opp. Viktig å få Watford ned og holde Luton, Millwall og QPR unna fatet også. Så får man jobbe med langtidsplaner for nedrykk for Palace Brentford og nyopprykkede Fulham :)
Luton ligger vel ikke i London, Luton Town er jo navnet. Men forstår jo hva du mener.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mia skrev: fre mar 18, 2022 3:10 pm
Everenga skrev: fre mar 18, 2022 2:42 pm For all del imponerende av Luton men det får holde med Londonlag i PL nå. Fulham kommer dessverre opp. Viktig å få Watford ned og holde Luton, Millwall og QPR unna fatet også. Så får man jobbe med langtidsplaner for nedrykk for Palace Brentford og nyopprykkede Fulham :)
Luton ligger vel ikke i London, Luton Town er jo navnet. Men forstår jo hva du mener.
Ikke Watford heller men det er i storbyområdet. Luton er et utrolig trist sted så sånn sett burde jeg egentlig unne dem en PL plass.

Mia

Legg inn av Mia »

Everenga skrev: fre mar 18, 2022 3:33 pm
Mia skrev: fre mar 18, 2022 3:10 pm
Everenga skrev: fre mar 18, 2022 2:42 pm For all del imponerende av Luton men det får holde med Londonlag i PL nå. Fulham kommer dessverre opp. Viktig å få Watford ned og holde Luton, Millwall og QPR unna fatet også. Så får man jobbe med langtidsplaner for nedrykk for Palace Brentford og nyopprykkede Fulham :)
Luton ligger vel ikke i London, Luton Town er jo navnet. Men forstår jo hva du mener.
Ikke Watford heller men det er i storbyområdet. Luton er et utrolig trist sted så sånn sett burde jeg egentlig unne dem en PL plass.
Hihi trist sted ja. Har vært der 3 ganger. Men synes det er grei stemning på stadion, og har noen okey pub'er.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Everenga skrev: fre mar 18, 2022 2:42 pm For all del imponerende av Luton men det får holde med Londonlag i PL nå. Fulham kommer dessverre opp. Viktig å få Watford ned og holde Luton, Millwall og QPR unna fatet også. Så får man jobbe med langtidsplaner for nedrykk for Palace Brentford og nyopprykkede Fulham :)
Er forsåvidt enig i det.
Men jeg har alltid hatt sansen for Millwall og de entusiastiske tilhengerne deres, selv om jeg er Leedssupporter.

Om Millwall skulle rykke opp er det bare å se det positive i det : Da får vi Englands verste hatoppgjør Millwall - West Ham i PL neste sesong.
Oppgjøret som får kamper som Liverpool - Man U og Newcastle - Sunderland til å se ut som bestekameratoppgjør.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Reading-Blackburn på mainstream (?) TV for øyeblikket. Dette er en skikkelig druser. Kvalitet fra målvakt til ytre venstre. Det er bare ikke så enkelt å få øye på den, siden spillerne helst improviserer enkeltvis snarere enn å opptre som drillede enheter. Er det noen av disse som har vunnet kamper siden årsskiftet? Føles i hvert fall ikke slik. Polakken i Blackburn-målet holder nullen med snau margin, men avslutningsferdighetene hos Reading har de i alle fall ikke lært av Craig Maskell.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Herlig fotballkamp mellom erkerivalene Preston og Blackpool i dag.
Deepdale, som er en sterk kandidat til det mest livløse stadionet i denne divisjonen. Moro at det var litt temperatur på tribunen der til en forandring.

Reading tok tre livsviktige poeng med viktig seier mot Stoke. Det går mot at The Royals berger plassen. Er vel mange Rooney fan-boys som er i bad mood nå :mrgreen:

Edit: Nå heter denne tråden riktignok Opprykk fra Championship 21-22.
Men det var sikkert okei for trådstarter at jeg snakket om middelhavsfarere og nedrykksstrid i dette innspillet.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

2-0 mot Luton betyr at vi henger godt med i kampen om playoff, seier mot QPR imorgen vil nesten bekrefte det. Ellers tror jeg Bournemouth fort ramler ned på tredje, og Forest tar den andre direkte opprykksplassen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser Forest er i god form om dagen, håper de holder hele veien inn nå.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Chromeback skrev: tor apr 14, 2022 4:27 pm Ser Forest er i god form om dagen, håper de holder hele veien inn nå.
De møter Luton på Kenilworth 13:30 i dag, ser jeg. Spørs om man burde kolla lite på den.

Mia

Legg inn av Mia »

Hihi. Om Luton skulle finne på å rykke opp så må dem pusse opp ekstremt mye på sin stadion for å få det godkjent. Mange millioner kroner må dem bruke på det, samtidig som dem lager en ny stadion ikke så veldig langt unna.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg er fristet til å gå på akkord med egne klubbfølelser og heller ønske Notts Forest opp enn AFCB. Det er ikke å komme unna at Forest har et over snittet velklingende navn, og strengt tatt er det en skam at de har vært så lenge utenfor det såkalt gode selskap. Seks poeng skiller pr i dag, men 7-3-0 på de siste ti i serien, hvor man også nå har fem strake seire, står i ok kontrast til Bournemouths 5-3-2 fra deres siste ti, eller 3-3-2 på de åtte siste. Hva som er formlaget her er temmelig klart. Infrastrukturelt er det heller ikke til å komme fra at Forest potensielt er langt mer levedyktige på øverste nivå enn hva Bournemouth vil vise seg ved en eventuell retur dit. Det har vært en del vakling i vinter og på vårparten, og selv om avstanden ned til Nottingham er på seks poeng, så føles ikke den ledelsen på noen måte trygg. Ta også med i likningen at de to møtes på Dean Court 3.mai, i nest siste runde. Oppgjøret kan fort bli direkte avgjørende i forhold til den andre opprykksplassen bak kommende mester Fulham.

Luton-Nottingham, ja. Her vil man tenke tilbake til dueller mellom Hatters' stødige høyreback Tim Breacker og Forests rødluggede venstrekant Brian Rice. Ingen enkel match for Forest, men man slipper i alle fall førstegenerasjonskunstdekket. Deilig intim er Kenilworth Road. Jeg har satt en startelver på 1-2.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kvalitetsproduksjon fra Luton.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Men hyggelig av kisen som filmet på Aspmyra med mobilen har tatt turen til Bedfordshire for å hjelpe Sky.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Derby-Fulham sparkes straks i gang. Fulham sikrer opprykket med seier.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fulham går opp i ledelsen. Derby er nok ferdige.

Lezah

Legg inn av Lezah »

1-1

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Er så lei av disse London-klubbene og andre klubber fra sør som går opp og ned mellom PL og Championship. Forest med tap i dag. Er vel redd for at de går inn i en dårlig periode i innspurten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Derby opp til 2-1!

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Plange med dobbel, gitt! Derby leder 2-1!

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: fre apr 15, 2022 10:31 pm Er så lei av disse London-klubbene og andre klubber fra sør som går opp og ned mellom PL og Championship. Forest med tap i dag. Er vel redd for at de går inn i en dårlig periode i innspurten.
Selv om jeg egentlig liker Fulham har jeg ikke noe behov for retur nr 300 til PL. Forest eller noe slikt hadde vært morsommere, helt klart.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Rooney på sokkel.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Med det har vel Derby gjort en dobbel mot Fulham i årets liga, sågar med identiske sifre hjemme og ute? Fånyttes i overlevelsesøyemed, siden det toget så å si har gått, men naturligvis likevel mer enn kjærkomment for en hårdt prøvet klubb. Derby er en klubb som blant ‘ånkli’ voksne selv her i annerledeslandet gir en del fine assosiasjoner i kraft av hva de var først på 70-tallet. De færreste av oss, trolig selv de med de kraftigste Forest-følerne, ønsker å se en slik klubb seile ned i dypet. Gad vite hvilken forfatning klubben vil være i når den tar fatt på livet i tredjedivisjon neste sesong. Jeg har null innsikt i situasjonen deres, og håper bare de slipper unna å starte med minus på poengkontoen atter en gang, fordi det oppleves som fryktelig demoraliserende, og i hvert fall om det skulle skje en andre sesong på rad. Og hvilke spillere blir med videre? Det er tydelig at Rooney har hatt en temmelig positiv innvirkning på gruppa når hn har greid å få dem til å se ut som en midttabellkandidat til tross for et så håpløst utgangspunkt. Manager’n kan vi vel ellers ta for gitt at ikke blir med videre.

Med Forests 0-1 i Luton og Bmuffs poeng hjemme mot Middlesbrough, så skal det holde hardt for den gamle europacupmesteren å ta seg forbi et ‘muff som selv har virket tidvis seigt under Scott Parkers vinger. Huddersfield er nære nå, men det skal likevel godt gjøres for dem å tukte de rødsorte på en sluttabell når de nå tross alt lider av to kampers forsprang. Men det fordrer jo at Bournemouth ikke fortsetter å se ut som en gjeng nyklekkede påskekyllinger hver gang de er i aksjon. Må Parker gå? Nei, det må han jo ikke, men det er en overdrivelse å si at han er unisont bejublet der nede i pensjonistenes paradis på Dorset-kysten. At man imidlertid har blitt så kravstore forteller samtidig en del om historieløsheten som hersker. Som om Bournemouth på noe vis kan gjøre seg automatisk regning med å være en klubb helt i teten av andrenivået, aspirerende for nok en epoke blant de aller fornemste.

Citano

Legg inn av Citano »

Mye poengtap av lagene på kvalikk og like bak kvalikk. Luton og Huddersfield med pusterom ned til M'boro mens Coventry og WBA begge tar et stort jafs og har plutselig kontakt med resten av lagene som kjemper om kvalikk.
Skulle både Forest og M'boro skuffe i hengekampene de har mot de andre lagene så kan det bli veldig spennende helt frem til siste runde om hvem som får kvalikkplass. Swansea kan også med god flaks blande seg inn med sin hengekamp, men har ikke råd til noen tap.

emin

Legg inn av emin »

mikemodano skrev: lør apr 16, 2022 9:39 am Jeg har null innsikt i situasjonen deres, og håper bare de slipper unna å starte med minus på poengkontoen atter en gang, fordi det oppleves som fryktelig demoraliserende, og i hvert fall om det skulle skje en andre sesong på rad.
Etter det jeg har lest ligger det an til at de må starte på -15 poeng.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

I så fall er det ikke utenkelig at vi ser fjerdedivisjonsfotball i Derby fra 23/24-sesongen. Det har aldri skjedd tidligere.

emin

Legg inn av emin »

Bournemouth hadde vel en sesong i League Two der de startet med voldsomt poengtrekk. Men var vel flere klubber som ble trukket masse poeng den sesongen.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Luton startet med 30 minuspoeng den sesongen, der Eddie Howe rett inn på nyåret gjorde sin managerentré, mens Bournemouths minus 17-start for lengst er blitt en supporterslager. Nå begynner husken å bli skranten her fra min posisjon i hornet på veggen, så jeg er ikke kar om å huske hvilket som var det tredje laget med gjeld på kontoen fra sesongstart. Ja, for var det ikke tre av dem, da?

Landsem

Legg inn av Landsem »

mikemodano skrev: lør apr 16, 2022 7:28 pm Luton startet med 30 minuspoeng den sesongen, der Eddie Howe rett inn på nyåret gjorde sin managerentré, mens Bournemouths minus 17-start for lengst er blitt en supporterslager. Nå begynner husken å bli skranten her fra min posisjon i hornet på veggen, så jeg er ikke kar om å huske hvilket som var det tredje laget med gjeld på kontoen fra sesongstart. Ja, for var det ikke tre av dem, da?
Rotherham startet også sesongen med minus 17 poeng

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»