Opprykk fra Championship 21-22

Svar
Lezah

Opprykk fra Championship 21-22

Legg inn av Lezah »

Hepp.

Ja, tradisjonen tro skal noe ende sesongen med å ta et steg opp sportslig. Hvem det blir? Gudene vet.

De tre som rykket ned er by default gode kandidater til å knive om de øverste plassene. Samtidig er det spennende at Bournemouth har fått Scott Parker, som til tross for et nedrykk imponerte en del folk forrige sesong. Jeg syns han gjorde en del spennende og riktig, da primært i andre halvdel av sesongen. Har litt sansen for The Cherries, så tror det blir dem jeg følger litt ekstra med på i år.

Utbroder gjerne, party peoplez of the ninternetz.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ismael til WBA etter Barnsleys kanonsesong blir jo interessant, men WBA har vel en krevende gjenoppbygningsfase denne gangen også.

Så skal Marco Silva prøve seg igjen. Denne gangen er det Fulham som blir offeret, mens Jokanovic tar over Sheffield Utd. Noen rare ansettelser og utifra stall hadde det nesten vært mer logisk med omvendte ansettelser.

Bournemouth blir jo interessante, nå med Marcondes som en joker.

Så spørs det hvordan lag som Blackburn, QPR og Forest kan stikke kjepper i hjulene for topplagene. Derby ser i hvert fall temmelig håpløse ut.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser at Cooper har gitt seg i Swansea. Hva har skjedd der?

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: søn jul 25, 2021 9:30 am Ser at Cooper har gitt seg i Swansea. Hva har skjedd der?
Virker litt rart for meg og andre som kun følger med overfladisk, men leste at mange supportere har vært kritisk til spillestil og ikke syns det er noe pes at han forsvant. Resultatmessig har det jo vært bra, skulle ikke tro at Swansea er i en posisjon hvor estetikk skal trumfe resultater.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: tor jul 29, 2021 4:00 pm
GiPazzini_85 skrev: søn jul 25, 2021 9:30 am Ser at Cooper har gitt seg i Swansea. Hva har skjedd der?
Virker litt rart for meg og andre som kun følger med overfladisk, men leste at mange supportere har vært kritisk til spillestil og ikke syns det er noe pes at han forsvant. Resultatmessig har det jo vært bra, skulle ikke tro at Swansea er i en posisjon hvor estetikk skal trumfe resultater.
En må jo prøve å være realistiske i Swansea. Godt gjort å lose dem til playoff forrige sesong.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tor jul 29, 2021 5:37 pm
Lezah skrev: tor jul 29, 2021 4:00 pm
GiPazzini_85 skrev: søn jul 25, 2021 9:30 am Ser at Cooper har gitt seg i Swansea. Hva har skjedd der?
Virker litt rart for meg og andre som kun følger med overfladisk, men leste at mange supportere har vært kritisk til spillestil og ikke syns det er noe pes at han forsvant. Resultatmessig har det jo vært bra, skulle ikke tro at Swansea er i en posisjon hvor estetikk skal trumfe resultater.
En må jo prøve å være realistiske i Swansea. Godt gjort å lose dem til playoff forrige sesong.
Mhm, syns det er litt vel kaksete, dette er ikke akkurat Barcelona...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Lezah skrev: tor jul 29, 2021 4:00 pm
GiPazzini_85 skrev: søn jul 25, 2021 9:30 am Ser at Cooper har gitt seg i Swansea. Hva har skjedd der?
Virker litt rart for meg og andre som kun følger med overfladisk, men leste at mange supportere har vært kritisk til spillestil og ikke syns det er noe pes at han forsvant. Resultatmessig har det jo vært bra, skulle ikke tro at Swansea er i en posisjon hvor estetikk skal trumfe resultater.
Rent praktisk er de ikke det, men i Swansea har man en romantisk forestilling hvor man anser seg selv som Swansealona. Man skulle spille annerledes enn de andre lagene, og man skulle spille vakkert. De rykket opp til PL ved å gjøre dette, og mange føler fortsatt at dette er veien opp igjen

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Lezah skrev: søn jul 25, 2021 1:37 am Samtidig er det spennende at Bournemouth har fått Scott Parker, som til tross for et nedrykk imponerte en del folk forrige sesong.
Jeg likte også Parker-ansettelsen, tror jeg. I fjor greide klubben å ta seg til playoffsemifinale til tross for at verken Jason Tindall eller Jonathan Woodgate ble etterlatt mye berøm. Det vitner om i hvert fall et visst potensiale, og så får man se om Scott Parker er mannen som kan greie å bringe det ut.

Nå er det for all del ingen automatikk i at Bournemouth skal ha noen som helst slags rett til å hevde seg i divisjonen bare med bakgrunn i at man nylig hadde fem år i Premier League. Det er fortsatt en solid prestasjon av en så liten klubb å ha tilhold på andre nivå, og det vitner om at det gjøres mye riktig i kulissene. Hva er det man oversetter chief executive-tittelen med? Daglig leder? I så fall er det den stillingen Neill Blake innehar, og fyren med russisk trofékone får mye ros for sin jobb. Jeg skal ikke påstå å være i noen posisjon for å vurdere ham, men midler har ikke alltid vært forvaltet så fornuftig i AFC Bournemouths klubbhistorie, så at han går utenpå en del av forgjengerne skulle kanskje bare mangle.

I går åpnet man sesongen med å ta seg videre til andre runde i ligacupen etter 5-0 mot MK Dons fra nivået under. Høydepunktene røpet så mye hårreisendheter i Dons' bakre rekker at jeg ikke uten videre setter noe større utropstegn bak resultatet. Et klart spørsmålstegn er lov å stille rundt målvaktsposten. Har Mark Travers kvalitet nok til å ta hånd om en så viktig posisjon gjennom en hel sesong, kun utfordret av en uprøvet fyr som Will Dennis? I fjor sto Asmir Begović en meget god sesong, og han blir neppe enkel å erstatte.

Noe som sies å være positivt, er at Parker ikke er redd for å gi yngre spillere sjansen. I går slapp han til folk som stopperen Zeno Ibsen Rossi (navnet skjemmer ingen, i hvert fall ikke den som i tillegg til engelsk pass også har et italiensk et), midtbanemannen Gavin Kilkenny og angriperen Jaidon Anthony. Amerikaneren Christian Saydee fikk dessuten komme inn og bidra med både scoring og assist mot slutten, så noe riktig gjør man i hvert fall på U21-nivå.

Jeg så naturligvis ikke matchen i går (det skulle ha tatt seg ut), men jeg gjetter likevel på at startelleveren (NB: 'startelveren' for forumtraverne her) så noenlunde slik ut i et fugleperspektiv:

Mark Travers
Jack Stacey - Zeno Ibsen Rossi - Lloyd Kelly (k) - Adam Smith
David Brooks - Gavin Kilkenny - Phil Billing - Emiliano Marcondes
Jaidon Anthony - Dominic Solanke

Eller var det noe 4-3-3-rør her? Litt usikker.

I bakhånd finnes Steve Cook, Chris Mepham, Lewis Cook, Jefferson Lerma, Arnaut Danjuma, Junior Stanislas (som kom innpå midtveis i andre omgang i går), Sam Surridge og den nyss innleide Leeds-forsvareren Leif (!) Davis. Da ser det kan hende ikke altfor ille ut, selv om en nok kunne ha tenkt seg en langt mer naturlig venstresidet forsvarer enn Adam Smith. Lewis Cook vil det vel også gå noe tid før man ser tilbake, så colombianske Lerma vil åpenbart vise seg som en viktig mann igjen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

mikemodano skrev: søn aug 01, 2021 11:02 am
Lezah skrev: søn jul 25, 2021 1:37 am Samtidig er det spennende at Bournemouth har fått Scott Parker, som til tross for et nedrykk imponerte en del folk forrige sesong.
Jeg likte også Parker-ansettelsen, tror jeg. I fjor greide klubben å ta seg til playoffsemifinale til tross for at verken Jason Tindall eller Jonathan Woodgate ble etterlatt mye berøm. Det vitner om i hvert fall et visst potensiale, og så får man se om Scott Parker er mannen som kan greie å bringe det ut.

Nå er det for all del ingen automatikk i at Bournemouth skal ha noen som helst slags rett til å hevde seg i divisjonen bare med bakgrunn i at man nylig hadde fem år i Premier League. Det er fortsatt en solid prestasjon av en så liten klubb å ha tilhold på andre nivå, og det vitner om at det gjøres mye riktig i kulissene. Hva er det man oversetter chief executive-tittelen med? Daglig leder? I så fall er det den stillingen Neill Blake innehar, og fyren med russisk trofékone får mye ros for sin jobb. Jeg skal ikke påstå å være i noen posisjon for å vurdere ham, men midler har ikke alltid vært forvaltet så fornuftig i AFC Bournemouths klubbhistorie, så at han går utenpå en del av forgjengerne skulle kanskje bare mangle.

I går åpnet man sesongen med å ta seg videre til andre runde i ligacupen etter 5-0 mot MK Dons fra nivået under. Høydepunktene røpet så mye hårreisendheter i Dons' bakre rekker at jeg ikke uten videre setter noe større utropstegn bak resultatet. Et klart spørsmålstegn er lov å stille rundt målvaktsposten. Har Mark Travers kvalitet nok til å ta hånd om en så viktig posisjon gjennom en hel sesong, kun utfordret av en uprøvet fyr som Will Dennis? I fjor sto Asmir Begović en meget god sesong, og han blir neppe enkel å erstatte.

Noe som sies å være positivt, er at Parker ikke er redd for å gi yngre spillere sjansen. I går slapp han til folk som stopperen Zeno Ibsen Rossi (navnet skjemmer ingen, i hvert fall ikke den som i tillegg til engelsk pass også har et italiensk et), midtbanemannen Gavin Kilkenny og angriperen Jaidon Anthony. Amerikaneren Christian Saydee fikk dessuten komme inn og bidra med både scoring og assist mot slutten, så noe riktig gjør man i hvert fall på U21-nivå.

Jeg så naturligvis ikke matchen i går (det skulle ha tatt seg ut), men jeg gjetter likevel på at startelleveren (NB: 'startelveren' for forumtraverne her) så noenlunde slik ut i et fugleperspektiv:

Mark Travers
Jack Stacey - Zeno Ibsen Rossi - Lloyd Kelly (k) - Adam Smith
David Brooks - Gavin Kilkenny - Phil Billing - Emiliano Marcondes
Jaidon Anthony - Dominic Solanke

Eller var det noe 4-3-3-rør her? Litt usikker.

I bakhånd finnes Steve Cook, Chris Mepham, Lewis Cook, Jefferson Lerma, Arnaut Danjuma, Junior Stanislas (som kom innpå midtveis i andre omgang i går), Sam Surridge og den nyss innleide Leeds-forsvareren Leif (!) Davis. Da ser det kan hende ikke altfor ille ut, selv om en nok kunne ha tenkt seg en langt mer naturlig venstresidet forsvarer enn Adam Smith. Lewis Cook vil det vel også gå noe tid før man ser tilbake, så colombianske Lerma vil åpenbart vise seg som en viktig mann igjen.
Er vel stor sjanse for at Danjuma blir fast og Marcondes litt mer joker sånn som i Brentford?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Slik Danjuma så ut under 20/21-sesongen, og kanskje spesielt etter hvert som tiden gikk, så er han komplett uunngåelig i en åpningsoppstilling. Spørsmålet er heller om man greier å beholde ham i klubben. Nå var kanskje viraken rundt hans person større mot slutten av forrige sesong enn hva som virker å være tilfelle nå, men i enkelte kretser hevdes han å være "for god" for nivå 2. Det kan jeg vanskelig uttale meg om, men at han vil være en soleklar starter bør det i alle fall ikke være tvil om. Han flyttet seg vel dessuten inn fra kant og mer mot sentrum etter hvert som sesongen skred fram, og dersom det nå er 4-4-2 Parker ønsker å benytte, så lukter det Solanke/Danjuma på topp.

Marcondes' kvaliteter kjenner jeg ikke til, men ifølge Transfermarkt skal han være offensiv (sentral) midtbanespiller. Jeg hadde det for meg at han var kant.

Mot MK Dons her på lørdag, så lå også David Brooks mer sentralt enn ut mot kant, og ifølge seg selv burde han hatt fire scoringer i stedet for de to han endte opp med. Om man greier å få ham tilbake mot tidligere nivåer, så vil han også bidra til en del ugagn for motstanderne denne sesongen. Dersom både Brooks, Danjuma og også Solanke blir værende, så bør det i det minste være duket for en del målrike kamper med Bournemouth involvert. Om man greier å holde unna i stor nok grad hjemover kan fort bli avgjørende for hvorvidt man blander seg inn i playoffkamp eller ei.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: søn aug 01, 2021 11:02 am
Mark Travers
Jack Stacey - Zeno Ibsen Rossi - Lloyd Kelly (k) - Adam Smith
David Brooks - Gavin Kilkenny - Phil Billing - Emiliano Marcondes
Jaidon Anthony - Dominic Solanke

Eller var det noe 4-3-3-rør her? Litt usikker.
Godt spm! Jeg mener Parker vekslet litt mellom 442 og 433/451 i Fulham. Det enkleste for oss som lurer litt på formasjon hadde vel vært å hente Mitrovic og slå langt?

Brooks ser ut til å bli. Kanskje best som en slags AMC/forward, ikke klassisk 442-ving vil jeg mene. Antar man kommer til å legge litt til rette for ham. Solanke kan bekle en flanke, mens jeg ikke er helt safe på hva slags type Anthony er.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

mikemodano skrev: man aug 02, 2021 1:46 pm Slik Danjuma så ut under 20/21-sesongen, og kanskje spesielt etter hvert som tiden gikk, så er han komplett uunngåelig i en åpningsoppstilling. Spørsmålet er heller om man greier å beholde ham i klubben. Nå var kanskje viraken rundt hans person større mot slutten av forrige sesong enn hva som virker å være tilfelle nå, men i enkelte kretser hevdes han å være "for god" for nivå 2. Det kan jeg vanskelig uttale meg om, men at han vil være en soleklar starter bør det i alle fall ikke være tvil om. Han flyttet seg vel dessuten inn fra kant og mer mot sentrum etter hvert som sesongen skred fram, og dersom det nå er 4-4-2 Parker ønsker å benytte, så lukter det Solanke/Danjuma på topp.

Marcondes' kvaliteter kjenner jeg ikke til, men ifølge Transfermarkt skal han være offensiv (sentral) midtbanespiller. Jeg hadde det for meg at han var kant.

Mot MK Dons her på lørdag, så lå også David Brooks mer sentralt enn ut mot kant, og ifølge seg selv burde han hatt fire scoringer i stedet for de to han endte opp med. Om man greier å få ham tilbake mot tidligere nivåer, så vil han også bidra til en del ugagn for motstanderne denne sesongen. Dersom både Brooks, Danjuma og også Solanke blir værende, så bør det i det minste være duket for en del målrike kamper med Bournemouth involvert. Om man greier å holde unna i stor nok grad hjemover kan fort bli avgjørende for hvorvidt man blander seg inn i playoffkamp eller ei.

Marcondes kan vel brukes i alle offensive midtbaneposisjoner.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sendeskjema første serierunde:

Fredag:
Bournemouth- WBA 20.45 Viaplay/ Ingen bekreftet TV-kanal.

Lørdag:
Blackburn- Swansea 16.00 Viaplay/ Viasport 1
Sheffield Utd- Birmingham Viaplay

Søndag:
Fulham- Middlesbrough 14.30 Viaplay/ Viasport1
Coventry- Nottingham Forest 17.00 Viaplay/ Viasport1

Ellers kan nok mange kamper høres på TalkSport.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

GiPazzini_85 skrev: man aug 02, 2021 6:11 pm Bournemouth- WBA 20.45 Viaplay/ Ingen bekreftet TV-kanal.
V Sport 2, i følge tv-guiden

https://www.allente.no/tv-guide/

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Håper (endelig) på opprykk til Millwall. Herlig klubb med herlige supportere!
Huddersfield og Nottingham kunne jeg også tenkt meg opp på øverste nivå igjen.

Citano

Legg inn av Citano »

Strachan7 skrev: ons aug 04, 2021 10:35 pm Håper (endelig) på opprykk til Millwall. Herlig klubb med herlige supportere!
Huddersfield og Nottingham kunne jeg også tenkt meg opp på øverste nivå igjen.
Vært gøy med Millwall ja.
Huddersfield tviler jeg sterkt på har noen mulighet i år. Nokså sikker på at de havner på nedre halvdel i år.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjenner jeg gleder meg til i kveld, faktisk.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Citano skrev: fre aug 06, 2021 3:18 pm
Strachan7 skrev: ons aug 04, 2021 10:35 pm Håper (endelig) på opprykk til Millwall. Herlig klubb med herlige supportere!
Huddersfield og Nottingham kunne jeg også tenkt meg opp på øverste nivå igjen.
Vært gøy med Millwall ja.
Huddersfield tviler jeg sterkt på har noen mulighet i år. Nokså sikker på at de havner på nedre halvdel i år.
På papiret er det vel urealistisk med opprykk for både Millwall og Huddersfield.
Men det er Championship, vet du. Kanskje verdens mest uforutsigbare liga. Her kan det meste skje.

Som Leedssupporter er rivaliseringen med Millwall og Huddersfield det eneste jeg savner fra ørkenvandringen vår i lavere divisjoner.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: søn aug 01, 2021 11:02 am
Eller var det noe 4-3-3-rør her? Litt usikker.
Ser ut som en slags 433 i dag, men jeg vet ikke om jeg helt kjøper oppsettet på skjermen. Brooks som høyreflanke i tilfellet.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nice. West Brom er et lag jeg mistet fullstendig sympatien for etter ansettelsen av Sam i fjor.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Marcondes med scoring i sin ligadebut for Bournemouth. Ser flere har WBA som opprykksfavoritt. Er selv noe skeptisk. Mowatt skal liksom være den store signeringen i år.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

O'Shea og 1-1!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Billing, 2-1.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Billing!

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Robinson! Kanonmål!

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Godt gjort av Phillips i det angrepet der.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

2-2!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

BLÆÆÆÆH!!!! Arnstein Friling som kommentator denne sesongen også :x

morrisey

Legg inn av morrisey »

Fy flate så deilig det er med fotball, med folk på tribunene, gammel stemning og det hele.
Og når du får såpass stemning der nede de drar for å dø, hva skjer når de levende dukker opp:-)?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ett poeng i premieren mot West Baggies låter ok, i hvert fall omstendighetene tatt i betraktning.
Nå manglet helt sikkert både den ene og den andre i den leiren også, men jeg tør nesten påstå at
Cherries tross alt hadde den verste fraværslista: Steve Cook, Jack Stacey, Leif Davis, Ben Pearson
(som jeg har en stygg tendens til å overse når jeg komponerer AFCB-ellevere på løpende bånd, men
som ikke er desto mindre viktig av den grunn), Jefferson Lerma, Lewis Cook, Junior Stanislas og
Arnaut Danjuma. Hvor mange av disse vil delta i en ideell oppstilling? Tja. S Cook, Pearson, Lerma,
Danjuma og muligens også L Cook, litt avhengig av komposisjonen. Og så er naturligvis den akk så
skaderammede Stanislas en slags evig joker. Davis er et ukjent innslag for meg, men skal være et
alternativ på stopperplass. 'Normal order has been restored' tenker jeg når det er slik at AFCB låner
spillere fra Leeds heller enn å kjøpe gullkalvene deres.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»