Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Mye av nøkkelen til framgangen hos Jets er at Bowness har funnet 3 meget gode rekker nå. Alle rekkene leverer og Bowness lar alle spille mye.

Er Jets på vei til å bli laget det var før jul? Ja de er det. Jeg tror de kan overraske


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hellebuyck topper ikke statistikkene men han har hatt en vanvittig bra sesong allikevel


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Wild var stygge igår og Hartman får nok en suspensjon ikveld fra player safety.
Pionk fikk 5000 i bot mens Greaves, den styggeste utpå der ikke fikk noenting.
Det ble sendt ord fra Bowness til Wilds trener for å være feig. Wild var kun ute etter å drive hekkan.

Da er det godt å ha Adam Lowry som sendte Greaves i isen når Greaves kun var ute etter å bøffe og sloss

Jeg håper det kan bli sluttspills kamper mellom Jets og Wild. Det vil smelle slik at vi hører det helt her i Norge


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Niederreiter har vært en suksess og han har kontrakt 1 år til


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

1 kamp på Hartman
Uvisst hvordan det går med Ehlers. Han var visstnok ikke på isen etterpå. Ehlers har vært Jets beste de siste 5-6 kampene


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mange som blir spart i siste kamp mot Colorado. Men også mange som vil vise seg fram etter lite spilletid i det siste.

Samberg større rolle?
Ehlers ute pga skade, men var ikke hjernerystelse heldigvis. Ikke sikkert han når kamp 1


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Samberg har virkelig tatt over plassen til Stanley i år. Spekuleres i om Stanley er ferdig i Jets.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets avslutter med tap, 2-4 mot Colorado.
Men stemningen etter kampen er, det var jevnere enn vi så for oss.
For her var det mange som ikke har spilt på lenge. Toninato ble hentet opp fra Moose for denne kampen.
Stenlund og Jonsson-Fjallby scoret målene
Spillere som nå fikk spille som har vært tilskuere i det siste, Gustafsson, Kuhlman, Toninato, Jonsson-Fjallby, Stanley, Capobianco og Rittich

Dermed er sesongen over. Det har gått opp og ned. Det startet strålende. Var beste lag i westerne med nyttår. Så kom alle tilbake fra skade og nedturen begynte. Falt og falt og falt og var i reell fare for ikke å greie sluttspill. Men en god sluttspurt reddet sluttspillet. Dermed er Jets med i det gode selskap igjen.

Nå er det Vegas som står for tur. En oppgave som blir ekstremt tøff. Vegas er store favoritter. Men håper Jets kan gi de kamp.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Min vurdering av spillerne denne sesongen

Kyle Connor - 82 kamper - 80 poeng - 31-49
Svak sesong, er det lov å si. Poengmessig helt greit, men forventer framgang. 16 mål færre enn ifjor. 13 poeng færre. Poengkonge i Jets, men skuffende, hadde forventet mye mer av han. Han har ikke stjålet overskriftene i det heletatt.

Josh Morrissey - 78 kamper - 76 poeng - 16-60
Strålende sesong av Morrissey. Endelig viser han hva som bor i han. Etter flere år med sykdom hos faren løsnet det endelig når han døde. Fælt å si, men han tok steg umiddelbart når han slapp å tenke så mye på faren sin. Uten tvil beste Jets spiller, med Hellebuyck som god nr 2

Mark Scheifele - 81 kamper - 68 poeng - skuffende - men 42 mål er godkjent

Pierre-Luc Dubois - 73 kamper - 63 poeng - Dette er hans beste poengsesong noensinne. Allikevel er jeg litt skuffet. Kjekt han tar ny rekord, men hadde forventet mer. Spennende å se hva slags kontrakt som kommer fram nå i sommer.

Blake Wheeler - 72 kamper - 55 poeng - veteranen som alle slakter leverer poeng. Men vi må tilbake til Boston Bruins perioden hans for 12-13 år siden for å finne dårligere poengsnitt på godeste Wheeler. En spiller som alltid har levert poeng. Men det går nedover nå. Kan han være en topp 6 forward neste sesong? Hvis Jets greier å opprettholde 3 gode rekker som de har avsluttet sesongen med så er Wheeler god å ha. 1 år igjen av kontrakten. Blir det trade eller fullfører de? Wheeler har vært hakkekyllingen. Men det er andre som skuffer langt mer

Nikolaj Ehlers - 45 kamper - 38 poeng. Skader og lite spilletid er hans sesong. Men vært strålende de siste kampene for å greie sluttspill. Trade han eller få det beste ut av han? Jeg tror han hadde blomstret i et lag der han fikk mye større rolle. Godkjent sesong, men uvisst hva vi kan vente av han til neste sesong.

Adam Lowry - 82 kamper 36 poeng. Ny rekord i poeng. Må tilbake til WHL for å finne sist gang han greide så mye poeng. Ble også del av en meget bra rekke på slutten av sesongen. Lowry gir alltid alt. Poengproduksjonen var strålende i starten av sesongen men stoppet opp. Hvis ikke hadde det blitt over 50 poeng. Det bør være målet til neste sesong. Jets har spilt uten kaptein i år. Lowry har framstått som en soleklar favoritt til å få C på drakten sin til neste sesong. Forbilde på alle mulige måter.

Neal Pionk - 82 kamper - 33 poeng - Skuffende sesong. Eller på det jevne, men forventer mer av han.

Cole Perfetti - 51 kamper - 30 poeng. Hadde en brukbar sesong når han ble skadet. Var nr 3 blant rookies og hadde nok havnet på rundt 50 poeng hvis han hadde fått fullført sesongen. Nå får vi nok se han i sluttspillet. Jeg hadde håpet på at han ble mer dominerende. Men så har han også spilt ving. Han er jo egentlig center. Han vil være enda bedre neste sesong. Forvente 50-60 poeng neste sesong bør være oppnåelig. 57 og 49 poeng er nr 1 og 2 på rookie lista. McTavish som nr 3 har 43 poeng. Perfetti var foran han og hadde vært nær de 2 andre med full sesong.

Flere spillere som har vært positive
Morgan Barron - spilt 3 og 4 rekka. Men han er bygget for mer ansvar. 71 kamper - 21 poeng. Hadde 32 NHL kamper før denne sesongen. Han har tatt store steg. En spiller som blir ei viktig brikke framover. Stor og fysisk.

Nino Niederreiter - 22 kamper 13 poeng. Kanskje ikke den store poengfangsten. Men en som virkelig har gått foran. Har blitt paret med Lowry. Ekspertene sier det, de 2 er som skapt for hverandre. Du kan sette hvem du vil på siden av de 2 og du får ei god rekke. Vi er heldige som har han 1 år til

Vladislav Namestnikov - 20 kamper - 10 poeng. Ble etterhvert center i 2.rekka. Men de 3 rekkene var alle jevne. ikke Wow poengfangst, men har vært veldig viktig. Har stått fram og alle de 3 rekkene har eventyrlig statistikk i 5v5 de siste 6-7-8 kampene. Håper vi forlenger med Namestnikov. Men det kan jo faktisk avhenge litt av en viss Toews som ble ledig igår. Poengsnitt som det han har hatt nå har han ikke hatt siden han var i Tampa for 6-7 år siden.

Dylan Samberg - 63 kamper - 10 poeng - Rookie som har gjort det meget bra. Er ikke en offensiv back, stjeler derfor ikke overskrifter. Men har blitt bedre og bedre. Har nest best +/- statistikk hos Jets. Forhåpentligvis var dette starten på en god karriere der han får enda mer ansvar neste sesong

Saku Maenalanen - hentet fra Liiga og har spilt mye. ikke flashy, men har virkelig bidratt i 3-4 rekka.

Kevin Stenlund - startet sesongen i AHL hos Moose. Men ble hentet opp og var Jets beste dropper. Mye ansvar og fikk til slutt 54 kamper, det meste han har spilt i en sesong. Fikk kun 3 kamper hos Columbus sesongen før. Er bare 26 år gammel. Tror nok Stenlund fort har gjort seg fortjent til flere sesonger som fast i NHL.

Axel Jonsson-Fjallby - 50 kamper og 14 poeng. Har gjort manns jobb. En oppgradering for Eyssimont som ble sendt rundt til flere klubber. Hadde kun 23 kamper i Washington før denne sesongen. Har slått alle sine rekorder i antall kamper, assist og mål. Scoret også i natt mot Colorado når han igjen fikk sjansen. Kun 25 år gammel. Han er ikke ferdig i NHL.

Connor Hellebuyck har jeg glemt. Ingen over, ingen ved siden. Strålende keeper. 1 sesong igjen på kontrakten. Hva skjer der? Ekstremt god og viktig.

De som ikke har vært like bra:
Mason Appleton hadde jeg forventet mer av. Alt for lite produksjon. Gikk til Seattle når de plukket spillere. Fikk det ikke til. Ble hentet tilbake til Jets. Men er ikke i nærheten av å levere hva vi kan forvente. Spilt i den gode 3.rekka på slutten. Men hva skjer når Perfetti er klar. Appleton må heve seg.

Logan Stanley - kun 19 kamper. Mye skader. Men ikke tatt steg og forbigått av Samberg

David Gustafsson - 46 kamper og 6 assist. Ingen mål. Har spilt endel, men lite i det siste. Stenlund foretrekkes. Skuffende da jeg trodde Gustafsson skulle ta steget og bli en fast mann som center i 4.rekka. Hadde kun 28 NHL kamper før denne sesongen fordelt på 3 sesonger. Så framskritt er det. Han er blitt 23 år gammel. Men han må ta steg til neste sesong. Ellers blir det AHL og ikke NHL på han.

David Rittich - keeperen har ikke vært god nok. Hellebuyck har måttet ta alt for mange kamper fordi Rittich ikke leverer. Inatt og fikk alle utespillere ros, mens nr 33 Rittich fikk pepper igjen. Jets må oppgradere backupen til neste sesong.

Ville Heinola fikk aldri gjennombruddet. Spilte seg ikke inn hos Jets. Samberg foretrukket. For svak defensivt i NHL. Men har en oppside med puck. 47 kamper og 35 poeng i AHL denne sesongen. Men andre backer som Chisholm og Gawanke har også vist godt igjen. Da med flere kamper. Gawanke slått back rekorder i antall poeng. Chisholm vært beste back. Heinola må vise godt igjen i sluttspillet for Moose nå. Ellers tror jeg han er ferdig. Kan fort bli tradet bort. Blir litt som Sami Niku. For dårlig defensivt. Det må han fikse fort.
Ble 10 NHL kamper denne sesongen men kun 1 assist. Året før var det 12 NHL kamper og 5 assist.
blir spennende å se på hvordan han reagerer på dette. Resignerer han eller går det en fanden i han?

Troppen nå er litt for stor. For baktung. Mangler litt topper. Mangler også en god back. Men det er små ting som må gjøres til neste sesong for å ha et lag som kan nå langt, veldig langt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blir travelt for Cheveldayoff til sommeren.
RFA til sommeren
Dubois - trade? Forlenge? Vanskelig case dette
Barron, Jonsson-Fjallby, Stenlund, Samberg, Stanley, Chisholm, Gawanke,

UFA til sommeren
Namestnikov, Kuhlman, Maenalanen, Toninato, Gagner, Rittich og godeste Berdin

Gagner tipper jeg legger opp. Fikk en lei skade.
Av de som er RFA vil jeg tro alle får ny kontrakt
Av de som er UFA vil jeg tro Namestnikov, Kuhlman og Maenalanen ligger godt an til å få ny kontrakt.

Mye å gjøre for Cheveldayoff. Pluss han må ha i baktankene de som blir UFA om 1 år
Wheeler, Scheifele, Niederreiter, Dillon, DeMelo, Hellebuyck - over 30M i lønn. Alle veldig viktige. Så er det også Dubois som fort kan ta 1-års kontrakt og bli UFA om 1 år.

Blir det siste året med gjengen for disse, eller greier Cheveldayoff å trylle. Forlenge med de han ønsker og samtidig styrke seg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Første kamp utsolgt allerede


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert koser seg


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ehlers melder seg selv spilleklar. Dermed er det kun Perfetti som er ute. Han ventes å være klar snart. Spørsmålet er hvor han skal plasseres. Men skader kommer og han er en kreativ spiller som kan bli god å ha mot Vegas.

Selv om Vegas fikk 16 poeng mer enn Jets, så slapp de inn 4 flere mål. Så Jets har en fordel defensivt vil jeg si.
Vegas best offensivt
Jets og Vegas jevne defensivt
Jets best keeper

Så blir spørsmålet, er det de offensive hos Vegas eller Hellebuyck som avgjør denne serien.
Jeg tror det blir jevnere enn mange tror.
Min påstand, slik Jets framstår nå er det kun Colorado som er vesentlig bedre enn Jets. Resten kan de slå.
Men Jets er også sin egen største fiende. De ledet westerne. De mestret ikke det. Gikk i kjelleren og holdt på å miste sluttspillet. Greier de å holde seg konsentrerte så kan dette bli meget bra.

Jeg har reelt håp om avansement mot Vegas. Men tøft blir det.
Kamp neste lørdag kl 22 på kvelden. Den gleder jeg meg til. Første hjemmekamp og allerede utsolgt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nydelig 5-1 seier
Fullt fortjent
3 rekker som alle er farlige og produserer
Med Namestnikov og Niederreiter inn så har vi ikke topp 6, men topp 9 og ei rekke som kriger og er fysiske

Ehlers spilte ikke. Hvorfor? Aner ikke. Ingen vet foreløpig. Gustafsson kom inn. Defensiv stor og sterk. Kanskje taktisk av Bowness?

Ble mer enn jeg hadde håpet på. Men hadde reell tro på seier og jeg har reell tro på avansement.

Jeg står på at kun Colorado er vesentlig beste enn Jets. Alle andre kan de slå når de er i form og i form er de.

Perfetti er i non contact drakt. Han blir klar om ikke lenge. Da vil de ha Perfetti og Ehlers å bruke i tillegg

Men Barron med masse sting. Utrolig at han kom og spilte videre


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Brad Lambert koser seg i sluttspillet i WHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gøy hvis Lambert tar de stegene man trodde han skulle ta før nedturen av sesongen i fjor og fallet i draften.

Da kan han fort bli litt av ett steal for Jets sin del.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

31-17 i skudd fordel Jets i natt. Viser et Jets som var forberedt. Strålende defensivt.

Dubois var helt konge.

Frykter Vegas skår tilbake i neste kamp. Men en god selvtillit vist med denne seieren. Ikke bare resultatet men måten seieren kom på

Er nok også en fordel for Jets at de kommer fra ei rekke på 10 kamper det kampene måtte vinnes for å greie sluttspill mens Vegas har vært klare lenge.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Målscoreren Lowry. Hvem ville trodd det. 4 mål på 3 kamper mot Vegas


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg synes Samberg var veldig god inatt. Synd at det er han yngste som gjør feilen som fører til tap. Derfor godt å se at Bowness er våken og snakker med han


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Pionk sto fram når Morrissey ble skadet. Det må han fortsette med


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Regner med Logan Stanley kommer inn. Enda mer fysisk tilstedeværelse. Kan være bra å ha mot Vegas.

Samberg-DeMelo
Dillon-Pionk
Stanley-Schmidt

Slik tipper jeg det blir. Egentlig burde Heinola vært klar og kommet inn for Morrissey. Men han er bak i køen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spennende. Kanskje han får være med i sluttspillet til Moose? Spennende spiller


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Helt enig med han her. Heinola ville vært den perfekte erstatter for Morrissey. Men det skjer ikke


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Antakelig blir det 11F og 7B inatt.
Morrissey skadet.
Tipper Gustafsson går ut
Ikke hørt noe om Ehlers ennå
Stanley og Copabianco kommer inn hvis det blir 7 backer

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»