Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Veldig mange som et UFA om 1 år av de beste.
Flere journalister som mener en rebuild er det smarte å gjøre nå i sommer. Grunn, Jets kan få veldig godt betalt i sommer og kan derfor sette seg selv i en god posisjon

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose starter sluttspillet idag. Et par spennende unggutter som er hentet. Mener jeg leste at Chisholm også var klar igjen. Hvor langt kan de gå?

De har vært ujevne, men jeg mener de bør være et av de 4 siste laga. Topp 4

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: fre apr 28, 2023 10:52 am Veldig mange som et UFA om 1 år av de beste.
Flere journalister som mener en rebuild er det smarte å gjøre nå i sommer. Grunn, Jets kan få veldig godt betalt i sommer og kan derfor sette seg selv i en god posisjon
Og så er det jo en del spillere der som ikke er helt villige til å dra lasset og som ønsker seg vekk. Kan være greit å luke ut slike spillere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: fre apr 28, 2023 10:57 am
TAdams6 skrev: fre apr 28, 2023 10:52 am Veldig mange som et UFA om 1 år av de beste.
Flere journalister som mener en rebuild er det smarte å gjøre nå i sommer. Grunn, Jets kan få veldig godt betalt i sommer og kan derfor sette seg selv i en god posisjon
Og så er det jo en del spillere der som ikke er helt villige til å dra lasset og som ønsker seg vekk. Kan være greit å luke ut slike spillere.
Ja. Jeg håper de rensker opp nå
Ut med Scheifele, Dubois (fordi han ikke vil signere lang kontrakt), Wheeler.
Det er også noen backer dom kan byttes ut. Pionk, Dillon, Stanley
Så Hellebuyck,hvis han ikke vil signere lang kontrakt så bør de cashe inn på han.

For disse spillerne bør Jets kunne sette seg i en god posisjon både kortsiktig og langsiktig

Tør Cheveldayoff å gå hardt til verks?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose taper kraftig mot Admirals
2-6 til slutt. Zhilkin og Kuzmin var ikke med. 2 spennende unggutter som ble hentet til Moose nettopp. Chisholm var tilbake mens Salminen ikke var med.

Det er veldig lenge siden de har spilt kamp. Nærmere en måned. De trenger nok å komme igang. Men de må heve spillet sitt

Harkins og Torgersson med målene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Winnipeg Sun har gitt spillerne karakter i sluttspillet

Lowry - A
Wheeler - B+
Morrissey - B
Dillon - B-
DeMelo - B-
Pionk - C+
Niederreiter - C+
Stenlund - C+
Maenalanen - C+
Namestnikov - C
Schmidt - C
Appleton - C
Gustafsson - C
Barron - C
Samberg - C-
Ehlers - C-
Connor - C-
Dubois - D
Hellebuyck - D
Scheifele - D

Lett å se hvem som ikke sto fram her.
Hellebuyck en av de dårligste keeperne i sluttspillet
Dubois sin statistikk i 5-5 var forferdelig
Scheifele står ikke fram npr det forventes av han
Connor var usynlig som han egentlig har vært hele sesongen

Wheeler som har vært bjeffet og klaget på hele sesongen sto fram. Virkelig. Han ville. Hadde de andre villet det like mye så kunne de slått Vegas

Adam Lowry. Outstanding. Jets har spilt uten kaptein i år. Alt ligger til rette for at han får en C på drakten til neste sesong og det vil være veldig fortjent.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Wheeler, Scheifele, Hellebuyck, Dillon, DeMelo, Niederreiter UFA om 1 år

Dubois vil bort. Spilte energiløst og WinnipegSun skriver at det virket mer som han tenkte på hvor han skulle være neste år enn å være tilstede i kampene mot Vegas

Mange som kan forsvinne i sommer.

Cheveldayoff er han mannen til å føre dette videre? Han sa for 2 måneder siden at dette mannskapet er godt nok til å gå hele veien. Alle vet at det ikke var sant. Men han har vært veldig passiv. Kan han rydde opp her eller er han for involvert i hvor dårlig ting ser ut?

Bowness sin utblåsning. Var det takk og farvel til Jets? Blir Arniel flyttet opp som hovedtrener eller tar Bowness en sesong til?

Mange spørsmål lite svar

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Utrolig interessante artikler nå. Knivene er ute. Flere som mener Bowness kan være ferdig

Mangelen av ledere. Mangelen av en C

« Seems to me they need a real C again.

Adam Lowry leads by example. Josh Morrissey, too.

But both are soft-spoken, by nature.

So is Pierre-Luc Dubois. Also, your captain has to be committed to sticking around, long-term.

Mark Scheifele isn’t a leader at all. Not even by example.

Leaders don’t refuse to do a post-game interview after a bad game.»

https://winnipegsun.com/sports/friesen- ... eg-jets-gm

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hellebuyck et ikke interessert i noe rebuild. Han vil vinne Stanley Cup


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: lør apr 29, 2023 10:02 am Wheeler, Scheifele, Hellebuyck, Dillon, DeMelo, Niederreiter UFA om 1 år

Dubois vil bort. Spilte energiløst og WinnipegSun skriver at det virket mer som han tenkte på hvor han skulle være neste år enn å være tilstede i kampene mot Vegas

Mange som kan forsvinne i sommer.

Cheveldayoff er han mannen til å føre dette videre? Han sa for 2 måneder siden at dette mannskapet er godt nok til å gå hele veien. Alle vet at det ikke var sant. Men han har vært veldig passiv. Kan han rydde opp her eller er han for involvert i hvor dårlig ting ser ut?

Bowness sin utblåsning. Var det takk og farvel til Jets? Blir Arniel flyttet opp som hovedtrener eller tar Bowness en sesong til?

Mange spørsmål lite svar
Så nå at Bowness var nokså ydmyk på pressekonferanse og nærmest tok spillernes side.

Og kan ikke disse spillerne være litt mer ærlige med denne sytingen sin og si det som det er? "Når det butter imot i januar så kunne jeg heller tenkt meg å vært i LA, NY eller Vegas enn i Winnipeg." At gode spillere aldri vinner Stanley Cup er da normalt. Hva er det som får Hellebuyck til å tro at han skal være så spesiell bare fordi han er god?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: søn apr 30, 2023 12:54 am
TAdams6 skrev: lør apr 29, 2023 10:02 am Wheeler, Scheifele, Hellebuyck, Dillon, DeMelo, Niederreiter UFA om 1 år

Dubois vil bort. Spilte energiløst og WinnipegSun skriver at det virket mer som han tenkte på hvor han skulle være neste år enn å være tilstede i kampene mot Vegas

Mange som kan forsvinne i sommer.

Cheveldayoff er han mannen til å føre dette videre? Han sa for 2 måneder siden at dette mannskapet er godt nok til å gå hele veien. Alle vet at det ikke var sant. Men han har vært veldig passiv. Kan han rydde opp her eller er han for involvert i hvor dårlig ting ser ut?

Bowness sin utblåsning. Var det takk og farvel til Jets? Blir Arniel flyttet opp som hovedtrener eller tar Bowness en sesong til?

Mange spørsmål lite svar
Så nå at Bowness var nokså ydmyk på pressekonferanse og nærmest tok spillernes side.

Og kan ikke disse spillerne være litt mer ærlige med denne sytingen sin og si det som det er? "Når det butter imot i januar så kunne jeg heller tenkt meg å vært i LA, NY eller Vegas enn i Winnipeg." At gode spillere aldri vinner Stanley Cup er da normalt. Hva er det som får Hellebuyck til å tro at han skal være så spesiell bare fordi han er god?
Jeg tror nok Bowness mente det han sa. Men på en måte var det også takk og farvel til jobben når han blåser så hardt ut.

At spillerne reagerer er som forventet. Det jeg reagerer på er at spillerne sier de skulle ønske Bowness kom med dette i februar hvis han har følt det slik hele tiden. Der støtter jeg spillerne . Bowness burde tatt det opp mye tidligere.

At Bowness trekker tilbake mye av det han sa er forventet sålenge han ønsket å beholde jobben.

Hellebuyck er veldig god, men holder han seg skadefri så kan han holde på i 10 år til. Så mange muligheter på å få Stanley Cup

Jeg forstår Hellebuyck. For Cheveldayoff sin tilnærming er å scoute ekstremt godt. Utvikle spillere. GM til Vegas sa nå nettopp at på disse punktene er Jets best i klassen.

Å ta Jets et steg videre krever også litt mer tøffhet fra Cheveldayoff. Det har vært en forsiktig satsing. Jeg forstår at Hellebuyck og kanskje noen andre føler sjansen forsvinner.

Vanskelig spørsmål og problemstilling uten 1 riktig svar.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva skjer i Winnipeg
Bowness henger ut veteranene/de beste
Veteranene henger ut Bowness
Kan de fortsette sammen? Jeg tror ikke det



Samtidig meldes det fra i mine øyne sikre kilder at Cheveldayoff blir med videre



En ting et sikkert. Mye må skje

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Niederreiter sier han ikke vet planene for han. Om han var rental, skal fullføre sesongen eller signere long term. Jets har ikke sagt hva planen er. Men han liker seg i Winnipeg

Men som Hellebuyck, han er ikke interessert i noen rebuild

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cheveldayoff og Bowness blir med videre


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert koser seg fortsatt


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Alt er med det normale hos Jets


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner etter OT. Harkins med vinnermålet
Chisholm tilbake fra skade med 2 assist
Heinola har enten fått beskjed om å jobbe med det defensive eller så har lufta gått litt ut av han

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Journalister og fans er ikke så imponert over hva som er sagt de siste dagene.
Bowness blåser ut, litt kraftig kanskje
Spillerne synes han gjør det på helt feil måte
Bowness må nedjustere seg litt men han hadde allikevel rett
Cheveldayoff maler over alle kritiske spørsmål og forsvarer strategi og alle involvert.
Sjelden et tap i play off har fått så mye storm etterpå. Men måten det skjedde på er ikke holdbar. Måten laget framsto i januar til ut i mars er ikke holdbar.



Det et spillere som stikker hodet ned i sanden når de egentlig burde stille seg fremst og vise vei. Adam Lowry hederlig unntak. Kanskje og Wheeler De andre i kjernen av ledere må gå i seg selv.

Så har vi et annet problem. Morrissey og de andre sier de har sett på Wheeler som kaptein hele sesongen. Det var ikke spillernes valg å ta ifra han C på drakta. Det var Bowness. Nok et eksempel på at spillerne ikke følger Bowness i tykt og tynt.

Det er en grunn til at Laine reiste, det er at kaptein Wheeler og Scheifele «mobbet» han ut fordi han var annerledes type.

Jets må renske opp. Enkelt og greit. Trenger ikke rebuild. Men retool.
Wheeler, Scheifele og Dubois må erstattes med nye gode spillere.

Dette ser jeg på som den enkleste måten å få skuta på rett kjøl fort. Gjør de det så kan de forlenge med Hellebuyck og andre og satse videre

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En spiller som har funnet seg selv og som bøt være endel av Jets neste sesong et Jansen Harkins. Han er for god for AHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En annen som har funnet tilbake til seg selv er Brad Lambert. Dårlig selvtillit. Sendt til OHL og Seattle. Startet så som så. Ble skadet. Men har virkelig svart etterpå. Mål og assist på de 2 avgjørende scoringene. Han virker og å være klar for AHL neste sesong

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chibrikov på vei. Det var kult. Spennende spiller



A fan favoritt?


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nok et talent som har hatt en bra sesong. Goalkeeper og the year i OHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Treffer spikeren på hodet han her journalisten

Jets virker fornøyd med å være middels


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ifjor var det Comrie som manglet 1 kamp. Istedet for RFA ble han UFA og stakk avgårde. Rittich har ikke vært samme nivå.
Nå er det Jonsson-Fjallby som mangler 1 kamp. Han trengte 75 NHL kamper under beltet for å forbli RFA. Han har 74 og blir dermed UFA.
Er dette med vilje eller er det de glade amatører som styrer i Jets?

Ikke at Jonsson-Fjallby er en spiller vi må beholde. Men allikevel.

Jeg skriver dette og går inn på twitter etterpå. Og der, joda, en journalist som har skrevet akkurat det samme

Sist redigert av TAdams6 den tir mai 02, 2023 7:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kan bli utrolig kult hos Moose neste sesong
Chibrikov, Lambert, Lucius og kanskje enda noen?

Har en våt drøm om at disse 3 pluss McGroarty er inne hos Jets etter neste sesong. Generasjonsskifte. Ut med mange som blir UFA, inn med neste generasjon som skal ta opp arven. Antakelig blir det bare en drøm.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»