Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Barlow,
Smart og godt likt person
Yngste kaptein noensinne i klubben sin
God fysikk
Tar den tunge jobben det andre stopper opp
Ekstremt bra skudd

Er dette en 3.rekke spiller? Kanskje. Spør hvor god hans offensive bidrag blir. Men en Lowry er uvurderlig for et lag.

Men jeg tror han blir nyttig og en fast NHL’er


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 11:54 pm Perfetti som center
Chisholm får kanskje sjansen? Lov å håpe. Chisholm årets back hos Moose. Det hadde ham vært for noen år siden og. Da ødela skader og Kovacevic fikk tittelen

Chisholm må dere i hvert fall gjøre noe med, for aldri i verden at han sklir seg gjennom waivers.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor jun 29, 2023 11:50 am
TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 11:54 pm Perfetti som center
Chisholm får kanskje sjansen? Lov å håpe. Chisholm årets back hos Moose. Det hadde ham vært for noen år siden og. Da ødela skader og Kovacevic fikk tittelen

Chisholm må dere i hvert fall gjøre noe med, for aldri i verden at han sklir seg gjennom waivers.
Det er snakk om å trade bort både en og to backer for å gi plass til Chisholm og Heinola.

Virker som om det er en større vilje til å gi de unge muligheter nå enn tidligere

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chisholm, Heinola og Samberg på backen
Perfetti som center
Kupari og Bareon får nok viktige roller

Så er de offensive prospectsene unna med minst 1 år tror jeg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kanskje blir Heinola tradet.
Jets har alt for mange LD. Samberg, Chisholm og Heinola er alle LD. Men Heinola har øvd på å være RD

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har hentet en hardtarbeidende spiller


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det har vært endel snakk om at klubber kanskje trader seg opp til tidlig 2.runde siden det er flere gode spillere igjen. Vi får se.

Her er pickene Jets har. Ikke så mange. Jeg tipper minimum 1 av de er keeper


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Connor Levis er sistemann. Ser faktisk levendes ut. Bra snitt i WHL og nok en spiller med bra fysikk

Jets har fått kjeft av fansen for at Jets ikke hentet spillere fra Canada. Nå har de hentet 4 dra Canada og 1 fra USA. Ingen fra Europa der de pleier å hente fra. Ikke tilfeldig tror jeg.

Alle har bra fysikk i denne draften pluss en spennende keeper

2C, 1RW, 1LW og 1 keeper. Ingen backer

Jeg vil påstå at 4 av 5 virker lovende

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke tilfeldig det Jets driver med. De har en plan og holder seg til den. Nok en spiller med mye mellom ørene


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 spennende keepere hos Jets nå


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Samme mener jeg. Merkelig valg


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mange ulike rankinglister. Jeg så Barlow oppe på 12-13 på noen lister, men 6? Viser hvor ulikt man ser på spillere


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Om det uforståelige valget av Julien


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det at Jets må har Milic og DiVencintiis som lovende keepere liker jeg. 2 keepere som ble kåret til årets keeper i deres liga. OHL og WHL

Vil Milic ta turen til Moose kommende sesong?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Leste en fin artikkel om Barlow. Yngste kaptein. Klubben han spiller i synes de var heldige som fikk han som 8.valg i OHL draften. GM’en det sier Jets var enda heldigere som fikk han som nr 18.

Samme GM hadde Stamkos i ung alder og Suzuki i Montreal som er kaptein der. Spesielt Suzuki har likheter med Barlow

« As far as character, as far as on the ice and off of it, he’s right there with Nick,” DeGray said. “Both are different players, sure. But both are driven. Both want to win games. Both expect their teammates to be prepared and ready to play and expect the team to do the same.”

Added Walters: “He just walks in and he has a presence. He’s amazing with every person in every walk of life that crosses paths with him. CHL Scholastic Player of the Year… his room is immaculate at his billet’s house — he’s just a different kid. He stands up when he needs to, but he has everybody’s respect, no matter how old the guys are.”»

Han sier videre at Barlow kan gå inn i 3-4 rekka i starten og gjøre em god jobb. Jets vil oppdage at Barlow ikke må spille i topp 6 hele tiden. Barlow gjør det han må uansett og har ferdigheter til å spille bunn 6 også.

A special kid personlighetsmessig. Naturlig leder. Blir ikke stresset hvis målene ikke kommer. Spiller spillet slik det skal spilles uansett.

Har Jets funnet gull der andre ble overrasket over valget? Håper det

Barlow-Lambert-McGroarty
Chibrikov-Lucius-Zhilkin

6 spennende spillere å følge framover.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nye keeperen til Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Zach Nehring, 3.runde valget til Jets hadde Winnipeg som 1.valg. Har ei mor og besteforeldre som bor i Manitoba

Liten tvil om at Jets har hørt på kritikerne/supporterne om at Jets ikke henter spillere i egen bakgård mens Vegas hadde 5 Manitoba spillere på vinnerlaget sitt

Første gang siden 2012 at Jets ikke har hentet fra Europa. 4 av 5 fra Canada, siste fra USA.

Nehring steg nok i gradene fordi han hadde nærhet til Winnipeg og hadde Winnipeg som 1.valg. Det st noen virkelig ønsker å spille i Winnipeg betyr noe det og. Men Nehring har fine statistikker. Kan bli en bra spiller han.

Men selve taktikken til Jets endret seg. Fysikk og nasjonalitet spilte mer inn enn tidligere

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets overrasket med McGroarty ifjor og Barlow i år. Men det er noe solid over begge spillerne. Noe udefinerbart spennende. De har en potensiell oppside som er uvurderlig hos lag. En tilstedeværelse i spillet sitt som kan være med å løfte medspillere.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Beklager alle innlegga. Mye, enormt mye som skrives. Fordelen med Winnipeg. Mange dedikerte journalister som oppfører seg som supportere og skriver og skriver hele tiden. Får ikke det i de større byene eller i byer der hockey ikke står så høyt som i Winnipeg.

Blir rett og slett litt hekta når jeg får så mye innput. Kan gå inn hver morgen og det er flere nye innlegg, hele året.

Jeg tror jeg vet mer om spillere og hockey i Winnipeg enn de fleste som bor i Winnipeg uten at jeg har sett noen kamper der. Grunnen er slekt. Tante av min mor som flyttet til Winnipeg på 60-tallet. Hun lever ennå, godt over 90 år. Hun har 3 unger. Noen har tilholdssted rundt Winnipeg mens han ene bor i Vancouver. Det er grunnen til at det ble Winnipeg. Er jo også kjekt å holde med et lag som ikke alle andre holder med.

Tror jeg på Stanley Cup i Winnipeg? Nei
Det jeg håper på er et underholdende lag med morsom hockey som kommer til sluttspill og som alle synes er vanskelige å spille mot. Så kanskje en dag har vi nok flaks til å gå hele veien. Men forutsetningene er mye vanskeligere i Winnipeg en i flere byer i USA. Men det trigger meg. Underdog som kan overraske

Setter veldig pris på forumet her selv om det ikke er masse aktivitet. Jeg spammer det litt ned til tider. Men kjekt å diskutere og få input fra likesinnede

Takk alle sammen 😊

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mye å gjøre. Mange som skal forlenges med. Det vil også komme overraskelser over spillere som ikke blir forlenget med



Barron, Chisholm, Kupari, Vilardi, Samberg er vel de viktigste. Kanskje også Stenlund

Gawanke er allerede i Tyskland mens Logan Stanley fort kan være en som ofres

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er det alderen som har skremt de andre? Hvorfor ble han ikke plukket opp tidligere.

Jets kan ha gjort et scoop


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Med Dubois og Wheeler ut så et de 2 viktigste spillerne ferdige i Winnipeg. Scheifele og Hellebuyck gjenstår. Hellebuyck ville ikke være med på å starte fra scratch. Rebuild var ikke aktuelt. Men nå er det retool. De har gode kort på hånda. Kan Hellebuyck signere lang kontrakt i Winnipeg? Kanskje

Scheifele er det også stille rundt. Kan han finne på å signere ny kontrakt? Tiden vil vise. Ulempen er hvis Jets kommer til sluttspill eller ligger an til sluttspill og trade deadline kommer. Selger de eller holder de på spillerne?

Usikker på hva som skjer med de 2. Lite aktivitet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Overraskende med Stenlund og Holm som ikke fikk tilbud. Også overraskende at Gawanke får tilbud


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»