Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Niederreiter er igang med første trening. Går rett inn i PP1 på trening.
Han sier i intervju at hans styrke er fysikken, forecheck og gå på nett.
Jeg vil vel si at dette er noe Jets trenger. En fysisk ving kan utgjøre en fin forskjell.
Han kjenner Ehlers litt, ellers kjenner han kun spillerne fra å ha møtt de mange ganger.
Han kjenner avdelingen godt etter å ha spilt for Nashville og Wild.
Godt å få han igang. Spent på hva han kan tilføre og ikke minst, om hans spillestil vil gjøre at de andre blomstrer litt mer.

Ellers venter vi på nye spillere. Hva vil skje?
Blir Dubois tradet nå til Montreal? Flere som mener Jets bør gjøre en trade med han nå. Sålenge Jets får godt betalt i form av både picks, men også solid(e) spillere i retur så sier jeg kjør på. Men tviler på at han forsvinner nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rekkene ser slik ut



En kjapp teknikker og en mer fysisk ving i både rekke 1 og 2.
Connor-Scheifele-Wheeler
Ehlers-Dubois-Niederreiter
Maenalanen går opp i 3.rekka igjen sammen med Lowry og Kuhlman. Forstår ikke hvorfor Kuhlman virker å ha klippekort
Barron sendt ned til 4.rekka med Stenlund og Gagner.
Gustafsson er med igjen.
Tipper at Jonsson-Fjällby blir sendt til Moose om ikke lenge.

Også interessant at Capobianco er inne mens både Samberg og Stanley er sammen i 4.backpar. Capobianco har jo faktisk spilt bra de få gangene han har fått sjansen. Han er blitt ofret pga de andre er unge og fremadstormende. Men han har ikke stått tilbake for de. Samberg fikk også bare litt over 12 minutter i natt.

Det lukter litt ny back synes jeg. For back nr 6 har spilt mye mindre enn de andre backene en stund nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bowness er påskrudd på trening idag. Lydnivå 11 på en skala fra 1-10 sier de som er i hallen


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mye spekulering nå.

Appleton ikke på trening. Dubois forlot treningen tidlig. Alle tenker trade men det kan være 100 andre grunner

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Så ser det ut som om Appleton og Dubois sliter med litt skader


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois og Appleton ute. Dermed 11F og 7B mot Kings.
Jets leder 3-1 og 5-3 men greier å tape på straffer til slutt. Det har vært en trend en stund. Jets går opp i komfortabel ledelse men står ikke distansen. De må snart få marginene med seg ellers blir dette stygt til slutt.

Morrissey med 2+2
Stenlund!!! med 2 mål
DeMelo ig Scheifele med 2 assist hver
Connor med siste målet.
Ingen poeng på Niederreiter


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg mener oppgradering på backen er det som trengs først og fremst. En RD er det jeg ønsker aller mest.
Nå sies det at Colton Parayko i St.Louis Blues kan være nestemann som blir tradet. Dette er en spiller Jets må gå etter.
Lang kontrakt. Høy lønn. Men ikke verre enn at Jets kan takle det. De får en RD med masse fysikk, noe de trenger.

Kjør på Jets, da begynner jeg å få troen tilbake.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har signert Cormier. Ny keeper til Moose. Vet ikke helt hvorfor. Spilte 14 kamper for Moose ifjor og gjorde det bra


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tiden renner ut for Jets.
De var visstnok med i kampen om Chychrun men måtte melde pass på onsdag.
Jets ønsker visstnok en topp 3 back, noe som er veldig forståelig.
Det minsker på spillere. Samtidig har egentlig Jets endret litt taktikk. De henter ikke rentals (håper jeg) men trader for at spillere skal være lenger. Vanskelig å få spillere som er free agent til å signere i Winnipeg. Dillon og Schmidt ble tradet på den måten. Nå kan Jets gjøre det igjen, håper jeg.

Men hvem og til hvilken pris?

Ellers har Eyssimont litt av en sesong. Startet i AHL og Moose. Grep sjansene, gikk opp til Jets og storspilte til å begynne med. Så dalte det litt og til slutt ble han sendt på waivers der meningen var at han skulle til Moose. Men istedet hentet Sharks han fra waivers. Nå har da Sharks tradet han til Tampa Bay Lightning i bytte med Namestnikov. Meget rart men kult for Eyssimont. Har liten tro på at han får spille noe særlig der. med Eyssimont får de en spiller som gir 110% i hvert skift. Irriterende å spille mot. Han fikk 20 kamper og 8 poeng hos Sharks.

Tidligere i sesongen var det Balcers som ble hentet til Tampa. Balcers er nå i AHL og Tampa sin eiendom. 17 kamper og 9 poeng sålangt. Balcers bør få seg en klubb som satser på han nå, ellers forsvinner fort NHL karrieren. Da lukter det mer en reise til for eksempel KHL etterhvert.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Overraskende


Men jeg blir ikke lei meg om han reiser. Ja han er stor og svær. Men ikke god nok. Samberg er for øyeblikket litt foran i køen. Men back korpset bør styrkes og da rykker Stanley enda lenger ned på lista. Jeg tror også Jets prøver å hente en back med fysikk nå.

Trade Logan Stanley er helt ok. Ville Heinola og Declan Chisholm pluss Capobianco kan være backup på samme måte som Stanley.

Stanley har vel innsett at han ikke får regelmessig med spilletid lenger.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Både Jets og Moose spiller endelig kamper igjen idag. Det er trade deadline i tillegg. Så en spennende dag i vente.

Eller blir den så spennende? Jets har tapt kampen om de gode backene. Nå har det vært intern diskusjon i Jets om de skal hente flere spillere. De har avtalt at de ønsker å hente en ving som er målscorer.

De skrotet back planene og skal se om de får inn en ving. Regner med det ikke er topp 6.
Cheveldayoff har tidligere sagt at har de sjansen til å gå langt så går de all in. Dette virker litt som en resignasjon. Virker ikke som om de har troen på å gjøre det bra.

Jeg synes det er topp at de verner om draft picks og de største talentene. Men Jets må bestemme seg. Skal de satse eller skal de se langsiktig og satse på de unge?

Akkurat nå er det verken hummer eller kanari. De ligger midt imellom og vaker. Ikke gir de ungdommen nok spilletid og ikke får de ut det beste i de gode.

Spennende å se idag. Men har ikke store forventningene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets henter Namestnikov fra Sharks. Sharks hentet han nettopp fra Tampa i bytte med Eyssimont som var i Jets i starten av sesongen.

Ikke mye poeng. Men en rutinert spiller på 30 år.
Jets får han for 4.runde pick i 2025

Billig spiller. Liker det.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har mer cap space å bruke


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Namestnikov har vært i 7 ulike klubber siste 4 sesongene. Han er UFA til sommeren. Tampa betaler halve lønna, derfor kun 1.250M på Jets.

Vil tro rekkene blir slik nå

Ehlers-Scheifele-Wheeler
Connor-Dubois-Niederreiter
Namestnikov-Lowry-Appleton
Barron-Stenlund-Maenalanen

Hvis Appleton blir frisk igjen. Han er på IR nå. Perfetti kan også nå sluttspillet hvis alt klaffer.

Kommer det flere? Det ble meldt at de jaktet en ving og det var det. Men Jets har cap space og en Stanley som vil bli tradet. Ny back inn? Håper det

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Faktisk ikke verst når alle er skadefri. Kommer det til å skje denne sesongen? Lov å håpe hvis Jets ikke taper 1.runde i sluttspillet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cheveldayoff grillet av journalister.
Er cap space igjen og de evnet ikke å få en back.

Utifra hva ham har sagt tidligere år så er spørsmålet fra journalistene om han ikke har samme troen på dette laget siden han var så passiv berettiget.

Hadde Perfetti vært skadefri så hadde dette vært et bedre trade vindu.

Det positive . Jets ga bare fra seg et 2. og et 4.runde valg. De ødela ikke noe for framtiden.

Samtidig har konkurrentene gått bananas. Kan Jets lykkes i år? Da blir jeg overrasket


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap 3-6 mot Edmonton. Edmonton eide denne kampen. Disse 2 laga har Wild card spot 1 og 2. Nå er det 4 poeng fordel Oilers. De møtes igjen inatt og det kan bli 6 poeng. Jets kan bli parkert og Calgary kommer bakfra.

Mitt tips, Jets når ikke sluttspillet. De viser ivertfall ikke noe som tyder på det.

Tafatt av Cheveldayoff. Håper Jets finner seg selv, men jeg tviler.

Forrige sesong, Jets leder din avdeling i November. Tapte det neste etterpå. I år forvedring. Ledet Western i januar, nå sliter de med å nå sluttspill. Hva er galt?

Bowness åpnet forrykende. Trykket på de rette knappene. Men nå har tordentalene hans liten virkning. Det virker som om budskapet ikke kommer fram lenger. Jeg lurer på om han er riktig mann for oppgaven. Han har ennå tid å snu dette. Men nå har det vært svakt lenge.

Stanley ønsket å bli tradet bort. Jets har hatt diskusjon internt og de sier han har fått spille for lite. Nå gikk han rett inn på laget. 4 utvisningsminutter. Samberg ble vraket.

Bowness gjør veldig forskjell på spilletid. Noe han ikke gjorde i starten av sesongen. Da ble spillere straffet hvis de tok for lange bytt. Nå spiller noen 7 minutter mens andre spiller 27 minutter. Det er Paul Maurice om igjen. Samme feilene som han gjorde gjør nå også Bowness .

Oilers er et lag Jets må slå hvis de skal ha noen som helst ambisjon. Akkurat nå er de langt bak.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets får en seier mot Edmonton. Årets kamp sier noen. Målrike 24 timer var det ivertfall


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stanley og Schmidt healthy scratch. Veldig overraskende med Schmidt. Samberg og Capobianco kommer inn. Capobianco scoret like godt 1 mål. 4 av 7 mål kom fra backer.

Namestnikov debuterer og får en assist. Samme fikk Niederreiter. Ehlers bare litt over 11 minutter istid???

Nå skal det sies at når Ehlers kom tilbake fra skade så ledet Jets avdelingen. Ehlers har ikke tilført mye dessverre.

Det positive, Jets scorer mål igjen. Men de er langt fra friskmeldt. Men kjekt med seier igjen.

Viktig og. Luka til Oilers kunne blitt 6 poeng, nå er den istedet 2 poeng

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois og Appleton ennå skadet.
Samberg og Capobianco med +2
Jonsson-Fjallby spilte sin 2.kamp på rad etter å ha blitt sendt opp og ned mellom NHL og AHL siste måneden.
Barron og Lowry med hvert sitt etterlengtet mål
Morrissey kjører på med 3 nye poeng
Nykommerne får hver din assist

Det at Jets scorer mål igjen og ikke bare topp 6 gir meg håp.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois og Appleton tilbake ser det ut som. Dermed bare Perfetti ute med skade. Ser sterkt ut


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ehlers spilletid er heldigvis tema


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets leder til det gjenstår 11 sekunder av kampen. Da scorer Sharks og de avgjør også i OT. Dermed 2-3 tap i en kamp der de hadde god kontroll og var klart best. 38-24 i skudd fordel Jets.
Rittich i buret. Jets har tapt i det siste når han har stått.
Schmidt inn på laget med mål. Også Niederreiter fikk seg sitt første mål for Jets. Men det holdt ikke inn.

Store svakheten denne sesongen er dropp. 68-32 fordel Sharks. Dette ødela blant annet alle de 6 overtalla. De har vært elendige hele sesongen og mange mente Cheveldayoff burde hente en som er god på dropp. Men hvorfor er de nå plutselig så dårlige på dropp? Det må være noe på trening. For det er samme spillerne som før. De har alltid ligget litt over 50% på dropp. Men i år har de vært langt nede på 30 tallet. Merkelig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

4-3 for Moose og Harkins viser at han nok burde spilt i NHL. Rart hvordan det har gått for han. Men med godt spill i AHL så kan veien opp bli åpen til neste sesong. Akkurat nå er bredden for bunn 6 enormt stor


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå går sluttspills toget. Wild card plass nr 2. 4 poeng med til nærmeste utfordrer. Nytt tap, 2-4 mot Wild.

Hvordan er det mulig? Masse skader men leder avdelingen. Så feirer de at de ledet Western, pluss at alle kommer tilbake fra skade minus Perfetti. Da burde det å vinne avdeling og spasere til sluttspill være det som skjedde. Men neida, nå framstår Jets som hjelpesløse. Scorer ikke i overtall. Nøkkelspillere er ikke i nærheten. Hva har Bowness gjort med Connor? Han får ivertfall ikke brukt styrkene sine. Samme med Ehlers. Skuffende utvikling på sesongen.

Jeg tipper at de ikke når sluttspill samtidig som de har alt for mye poeng til å være med i kampen om Bedard.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det meldes at Jets kanskje spilte sin beste kamp for sesongen mot Wild, men tapte allikevel 2-4

48-23 i skudd
Kun en veldig god Fleury sto i veien.
Så mye å bygge videre på. Men de må få litt stang inn nå, ellers vil spillerne miste troen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

20 kamper og 29 poeng. Lambert holder på å finne tilbake til godfølelsen igjen


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjekt at han er igang igjen


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»