Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Manitoba Moose ser veldig steke ut denne sesongen . De var veldig gode ifjor men det holdt ikke in. Nå derimot kan de nå langt.

Keepere i Holm, Salminen og Cormier
Backer som Heinola, Chisholm og Lundmark
Forwards som Lucius, Lambert, Torgersson og mange flere

Ifjor var det backen som holdt laget flytende. I år er det mye bra offensivt i tillegg.

Berdin ute. Vil være nærmere familien i krigen. Så han signerer nok formet KHL lag vil jeg tro

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Wow. Dominic Toninato på waivers. Den så jeg ikke komme. Trodde han var bankers på laget. Betyr at ungguttene Gustafsson og Barron er med videre. Samme er nykommer fra Washington. Han er på is idag.

Da er troppen satt. Spennende

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ingen kaptein for Jets. Tre stk med A på drakten og sen riktige spilleren kan få C på drakta iløpet ac sesongen



Ingen Dubois. Men Scheifele. Må bety at Scheifele er tilbake med hodet på riktig plass

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Interessante tanker rundt Heinola i Moose. Han skal dyrke sine offensive egenskaper og bli eksepsjonell der. Vanligvis får spillere beskjed om å styrke ting de er for svake til. Men Heinola skal dyrke sine styrker

Lambert vet ennå ikke hvor han skal spille. AHL eller WHL i Seattle

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert viser seg fram hos Moose


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Logan Stanley starter 1.kamp. På spørsmål om hvorfor han starter foran Samberg svarer Browness at Stanley ble bedre og bedre for hver dag på campen. Han bruker fysikken godt og har vært god i PK.

Stanley har et uforløst potensial. Flere som har sagt han er den bedre versjonen av Tyler Myers. Kan Browness få det beste ut av Stanley?

Samberg vil få sine sjanser. Forhåpentligvis står vi etter sesongen med skikkelig luksusproblem der vi har for mange veldig gode backer. Gode trade kort på hånd

Stanley er 24 år, over 2 meter og godt over 100kg. Blitt kritisert for ikke å bruke fysikken til sin fordel. Begynner han med det så har vi en spiller som kan utgjøre en forskjell. Jets har ikke hatt det siden Byfuglien ga seg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er en forutinntatt holdning i Jets synes jeg. Det synes Kovacevic også



Ikke sikkert han er god nok, men man vet aldri før man får sjansen. Stor og sterk, årets Moose spiller, allikevel andre prospects som får sjansen å vise seg fram.

Jeg tror Kovacevic vil vise at han duger i NHL

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Browness nye regler. Jeg digger det


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Inngangen til første kamp var at et Rangers som har fått en god start kom på besøk. Så kom meldingen om at Browness har fått Covid igår kveld.

Så ei hard nøtt for Jets. Hadde ingen tro på seier men håpte på en jevn kamp der Jets var med på leken.

Jeg har likt det som er terpet på. Det Browness har sagt til spillerne og at det er klare og strenge regler for spillerne. Jeg har håp om avansement til sluttspill. Det må være et mål selv om det har vært lite endring i troppen.

Jets går hen og vinner 4-1
Mål av Scheifele (2), Gagner og Connor
Assist av Ehlers (2), Dubois, Gustafsson, Maenalanen og Morrissey
40 redninger fra Hellebuyck
Mye jevnere fordeling av spilletid en under Maurice og Lowry. Alle er mye mer med og bidrar.
4.rekka med Gagner scorer
1 mål i overtall
0 imot i undertall

Strålende start på sesongen for Jets. Helt strålende

Mitt tips nå er
Scheifele over 100 poeng
Connor med over 50 mål
Ehlers med ny rekord i poeng
Perfetti med skikkelig gjennombrudd
Dubois spiller for ny konge kontrakt og vil være bra
Hellebuyck slår hardt tilbake og blir en av kandidatene til årets keeper. I år får han mye mer hjelp av forsvaret

Ja jeg er optimistisk, men det har jeg vært og blitt etterhvert som campen gikk dag for dag.

Dette Jets laget er ikke dårlig men det ble veldig dårlig håndtert av trenerne de siste årene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Browness har gjort det mange har etterspurt lenge. Satt sammen ei stjerne rekke. Ei topp rekke.
Forrige sesong når det var rangering av beste rekkene i NHL var ikke Jets representert. De hadde ikke ei god 1.rekke og 2.rekka byttet på spillere hele tiden selv om Connor-Dubois-Perfetti uten tvil var den beste rekka når alle var skadefri, men det var ikke så lenge.

Nå har Browness satt sammen ei rekke dom bør og kan score mot alle.
Connor-Scheifele-Ehlers
Connor var strålende ifjor
Scheifele var helt ute av det ifjor men er potensielt tipp 10 av centere i NHL
Ehlers har aldri Maurice greid å få ut det beste av

Nå, en kamp mot Rangers
3 mål og 2 assist. Alle tre med poeng

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Uten Harkins og Toninato, allikevel utrolig sterkt og ikke minst spennende Moose lag


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose spiller nå. Leder 3-0 og Chaz Lucius har scoret sitt første profesjonelle mål. Torgersson og Gawanke med de 2 andre måla. Halve kampen gjenstår

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det raknet for Moose. Tapte 4-5 etter OT.
Lucius med meget god debut


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Treig start for Moose. Dvs, de åpnet forrykende, men så sloknet de.
Mye ungt og de hadde en treg start ifjor også
Lambert en av skuffelsene. Men også Perfetti åpnet treigt ifjor før han ble vant med tempoet og bare ble bedre og bedre. Men etter campen med Jets forventet jeg kanskje mer. Men Lucius som hadde en treg camp var kanskje isens beste. Kreativ og god. Hans rekke var desidert best og Lucius scoret også et flott mål. Utrolig kjekt av 1.runde valget fra ifjor som Jets gamblet på. Gamblet i den forstand at han var skadet og derfor ikke ble hentet i topp 10. Typisk Jets. Litt Moneyball over det Jets bedriver. Gambler litt, men tar sjansen der andre ikke tørr. Oppsiden kan være veldig stor.

Lucius og Lambert ekstremt spennende. Perfetti inne på laget. Torgersson er en annen outsider som viste bra igjen på campen og som også var bra i natt. Mye ungt og spennende.

Back korpset hadde en svak kamp. De må heve seg. Noe de vil gjøre. Men det er urutinert og de må få tid.

De 2 mest rutinerte og i utgangspunktet beste Moose spillerne, Harkins og Toninato vil heve dette laget og gi ungdommen mindre ansvar slik at de bare kan blomstre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose svarer i kamp nr 2
Salminen med sin første kamp i AHL holder nullen
Harkins er med og scorer
Lambert scorer sitt første AHL mål
Toninato var også med
4-0 seier for Moose

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



34, 47 og 9 er Heinola, Chisholm og Gawanke

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kamp nr 2 for Jets inatt mot Dallas. Gamleklubben til Browness. Dallas borte er ei hard nøtt. Spent på om Jets kam følge opp det fine resultatet fra Rangers kampen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det var slett spill, spesielt i 2.periode. Da hang ikke Jets sammen. Logan Stanley får gjennomgå og de fleste er enige om at han vil bli byttet ut med Samberg til kampen på onsdag. Spiller Samberg seg til fast og sikker plass på laget nå? Jeg håper virkelig det. Han har jeg troen på.

Maenalanen kan nok også være i faresonen når vår nye svenske spiller fra Washington nok går inn på laget.

Dallas er solide. Jets er i startgropa. Skuffende selvfølgelig, men også litt forventet. Nå må Jets få gang på 2.rekka. Scheifele, Ehlers og Connor har levert til godkjent i 2 kamper nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gagner må vike. Mer ventet at Logan Stanley også må vike.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kort fortalt



Jets vant overraskende mot Colorado, 4-3 etter OT

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ehlers måtte stå over. Appleton flyttet opp i 1.rekka og svarte med storspill og 2 assist

Maenalanen flyttet opp i 3.rekka med Barron og Lowry. Ei svær og tung rekke som gjorde det bra

Gagner beholdt plassen på laget pga Ehlers og svarte med å score mål. Jonsson Fjallby debuterte for Jets og får masse ros.

Hele 25 blokkeringer der Dillon tok 6. Samberg kom godt ifra kampen. Som noen spøkefullt skrev på Twitter. Bedte kampen til Stanley sålangt i sesongen. Han var healthy scratch

Perfetti med sine første poeng. 1+1. men motstanderne fortsetter å ta Perfetti tøft. I hver kamp har det vært nærmest overfall på Perfetti. Liker det ikke. Han gjør utrolig mye bra og må holde seg skadefri. Men spørsmålet er hvor lenge han holder deg skadefri når de er så tøffe med han.

Utrolig deilig seier der Pionk scorer i OT. Pionk forøvrig med 2 mål

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stanley inne for Samberg igjen. Stygt tap i første perioden med 2 kamper på 2 dager. Ifjor greide de ikke å vinne 2 dager på rad. Noe å jobbe med ja.

Perfetti med nytt poeng. Dubois med mål og Pionk er på gang igjen etter en skuffende sesong ifjor


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Maenalanen med hele 10 hits mot Vegas. Han bruker fysikken

Rittich med første kamp i buret for Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Da var Moose på en road trio.. Første kamp ble uten Lambert og Stenlund som sto over. De rullerer nok litt på laget. Salminen i mål. Seier 5-2 og blant annet mål fra Nikkanen. Hans første AHL mål hvis jeg husker riktig

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap for Jets som jeg ikke legger for mye i. Jets var med på leken og det var en veldig jevn kamp. Dubois med mål og ny assist fra Perfetti

Moose derimot fortsetter å gjøre som jeg forventer. Vinne. Ny 5-2 seier.
Arvid Holm i buret denne kampen. Han og Salminen virker solide. Berdin kommer høyst sannsynlig til å spille for Sotchi i Russland og KHL.
Jansen Harkins er en spiller som er for god for AHL. At han ble sendt ned var en stor overraskelse for meg. ja han har skuffet de 2 siste sesongen i NHL. Så det er kanskje en måte å kickstarte karrieren hans på. Ivertfall 3 kamper og 3 mål. Nytt mål inatt.

Målscorere ble Chisholm, Harkins, Reichel, Malott og Brad Lambert. Lambert tilbake og nytt mål

Moose har så sterk bredde i troppen at de nå rullerer på healthy scratch. Lambert og Stenlund sist. Nå var de inne og blant annet Lucius var ute i denne kampen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»